mag ik dan de vreugde verstoren en zeggen dat ik een met RM ingericht huis vaak zo uitgekauwd vind… Getuigd zo van weinig eigen inbreng.
Allemaal dezelfde teksten op dingen, dezelfde roomwitte meubels etc etc…
Die teksten vind ik echt niets
geef mij maar een mix van stijlen. Ik vind vooral de deense stijl mooi, vergrijsde tinten enzo. Favo merken zijn House Doctor, Braxton, Madam Stolz, it’s about Romi
Als ik een bak geld vind dan wil ik deze kast van House Doctor :drool:
Love it!
Ik heb laatst voor Bastiaan zijn nieuwe kamertje soort van in die sfeer gekocht! Echt, heerlijk.
Heb nu allemaal donkere meubels en kan niet allemaal nieuwe kopen maar overweeg wel te schilderen…
Lily, kan prima hoor! Ik heb ook enkele dingen geverfd met verf van de Karwei, daar hebben ze speciale Engelse matverf.
Ik ben erg tevreden over het resultaat. Leuk om te doen, en t scheelt heeel veel geld.
Tuinland en Intratuin zijn trouwens ook erg leuk voor het scoren van RM-lookalike’s…
Ik zit nu op de laptop, dus foto’s moet ik schuldig blijven.
Uitgekauwd valt trouwens wel mee denk ik.
Iedereen geeft er toch zijn eigen draai aan.
Daarbij, als je van design houd, of iets anders heb je dat net zo goed.
Mijn zus woont in een nieuwbouwwijk, en als je door de straat rijd dan kan ik 5 huizen aanwijzen waar ze dezelfde stoelen en eet-set hebben staan. Wel in een andere kleur, dat wel, haha.
Ik heb overigens 2 muurteksten. In de slaakamer en één in de woonkamer.
Die tekst hebben we overigens zelf bedacht en laten maken, ipv een standaard tekst die je zo kan overnemen.
Dus eigen inbreng genoeg. 8)
Dat de stijl hetzelfde is, is logisch lijkt me. Je houd ervan of niet.
Mijn man vind het wel prima. Hij weet dan ook niet wat ik neerleg voor bepaalde spullen… :shifty:
Ik vind het ook mooi, alleen hebben zoooo veel mensen het, dat ik het niet meer neem. Ik ga liever voor iets origineels/unieks, dan dat massale…
Maar het is echt leuk spul idd :thumbup: Mijn vriendin werkt er, en zij krijgt veel korting. En ze houden erg slecht hun personeel, dus er is altijd wel een baan daar :mrgreen: (hoofdkantoor Aalsmeer). Wellicht een tip voor iemand Opleiding niet nodig
Hier in mijn omgeving hebben juist weinig mensen RM. ben altijd benieuwd als we bij iemand op bezoek gaan naar de inrichting, beetje huisje-gluren… bij veel mensen valt het me juist op dat ze geen bepaalde stijl hebben, maar gewoon van alles wat. Ieder z’n ding, maar vindt t geheel wel belangrijk.
En t is ook net wat je er van jezelf in legt bij RM. Je hebt inrichtingen die regelrecht uit een RM-blaadje komen, of inrichtingen die niet compleet Riviera maison zijn, maar de eigen inbreng ook te zien is. Vindt dat nog wel het leukste.
Maar ben wel benieuwd naar foto’s (inspiratie opdoen) :mrgreen:
@Flier wrote:
bij veel mensen valt het me juist op dat ze geen bepaalde stijl hebben, maar gewoon van alles wat. Ieder z’n ding, maar vindt t geheel wel belangrijk.
Dan is zo’n inrichting juist toch heel eigen?
Vind ik dan hoor :mrgreen:
Als jij (de bewoner-s) het mooi vindt… dan past het toch altijd?
En nee dan zal het misschien geen stylish geheel worden, maar wel iets wat helemaal past bij de bewoner(s) van het huis.
Klasgenootje van de oudste, bij hun thuis is echt een ‘ratjetoe’ met veel bonte kleuren. Ik zou er gillend gek worden denk ik… maar het past zo bij die mensen dat het gewoon fijn voelt als je daar binnenloopt. Een huis dat met liefde is ingericht :thumbup:
Ik hou zelf ook wel van een beetje eenheid in een inrichting, maar dat hoeft niet 1 lijn uit 1 winkel te zijn (of liever niet eigenlijk zelfs

Maar het fijnst zijn huizen waar je kan voelen dat mensen er graag wonen en blij zijn met hun huis en inrichting. Huizen waar amper geleefd wordt (de toonzaal zeg maar) daar zit ik ook niet prettig op visite hoor :shifty:
@mamaMarije wrote:
@Flier wrote:bij veel mensen valt het me juist op dat ze geen bepaalde stijl hebben, maar gewoon van alles wat. Ieder z’n ding, maar vindt t geheel wel belangrijk.
Dan is zo’n inrichting juist toch heel eigen?
Vind ik dan hoor :mrgreen:
Als jij (de bewoner-s) het mooi vindt… dan past het toch altijd?
En nee dan zal het misschien geen stylish geheel worden, maar wel iets wat helemaal past bij de bewoner(s) van het huis.
Klasgenootje van de oudste, bij hun thuis is echt een ‘ratjetoe’ met veel bonte kleuren. Ik zou er gillend gek worden denk ik… maar het past zo bij die mensen dat het gewoon fijn voelt als je daar binnenloopt. Een huis dat met liefde is ingericht :thumbup:
Ik hou zelf ook wel van een beetje eenheid in een inrichting, maar dat hoeft niet 1 lijn uit 1 winkel te zijn (of liever niet eigenlijk zelfs) en met een eigen twist/ draai.
Maar het fijnst zijn huizen waar je kan voelen dat mensen er graag wonen en blij zijn met hun huis en inrichting. Huizen waar amper geleefd wordt (de toonzaal zeg maar) daar zit ik ook niet prettig op visite hoor :shifty:
Ja, daar heb je gelijk in

En nee, zo’n strak huis of troonzaal, nee daar voel je je ook niet op je gemak.
We hebben nog niet ons hele huis in landelijke stijl. (volgens mij hebben we niks van Riviera Maison trouwens) Maar onze slaapkamer is al wel landelijke stijl. En de meubels van onze babykamer zijn ook helemaal onze smaak.
Slaapkamer
Babykamer
WAUW wat mooi miro!!!
@Flier wrote:
WAUW wat mooi miro!!!
Dank je wel!

Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie foto’s!
Ik wil graag wat meer inspiratie op doen.
nou, daar kom ik…
ik hou heel erg van de landelijke stijl. Ik speur van t voorjaar ook de voorjaarsfairs af voor leuke brocante spulletjes (die voldoen net zo goed) en zo is een huis nooit af. Je vult het iedere keer aan.
Mijn zusje heeft hier op het hoofdkantoor gewerkt met Henk Th. de eigenaar. Was heel leuk. haha, bij haar sollicitatie kwam ze binnen, het was in een soort loods. Maar binnen… ohhhh, ze keek haar ogen uit, alles was idd riviera ingericht, zelfs de kantine, met theekopjes op dienbladen.
haha, ging ze daar stiekem met haar mobieltje foto’s van maken… werd ze net naar binnengevraagd hahaha… :oops:
Maar goed, even wat kiekjes van mijn net versgebakken huisje. Moet nog wel vanalles aan de muur en zo…
Het leuke is, ik heb dus ook veel van ikea met oud gecombineerd (en eh, via een gezamelijke inboedel wat combis maken haha
verder hangen er nu wel veel houten hartjes
Maar goed, het moet dus nog wel verder aangekleed worden, maar dan hebben jullie een ideetje…
in mijn exhuis hadden we de kleur moddergrijs op de muur, ook erg mooi, maar ik was de donkere kleuren nu zat en heb gekozen voor roze met wit!
kamer van zoontje. Wil ik nog rendierkoppen aan de muur. Wilde een beetje maritime / scapa / long island look gaan creeeren. Ik had nog een kinderstrandstoel, maar die paste niet meer in zijn nieuwe kamer
er wordt nog volop geklust
Hartjes uit Frankrijk :inlove:
Mijn boeren eettafel… :inlove:
Mijn computerkast. Die van mij is van de buitenkant zwart en van binnen wit
Dit dressoir komt na nieuwjaar binnen in whitewash, dit komt op de plek van een antiek theekastje.
tips… speur op internet eens op brocante… ik ga soms pas om 2 uur snachts naar bed, wahahahhaa
@ Snoesje wauw wat mooi zeg!!
Vooral de buffetkast en het dressoir vind ik erg mooi!
En het bed is ook super!
Mooie foto’s! Ik vind de buffetkast ook helemaal te gek!
En idd, speuren op internet is verslavend…Kan niet wachten tot ik een echte woonkamer heb en hem in kan gaan richten
Dat snuffen op internet, héérlijk!
Heb ook wat foto’s gemaakt.
Het is van alles wat eigenlijk… 8)
Meer…
Meer…
Meer…
Meer…