Ritsen in het verkeer...

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



Ik kan er niet meer tegen! Mensen die niet kunnen ritsen! Ik werd toen ik nog ging werken bijna elke dag van de week van de weg af gereden door mensen die niet konden ritsen! En nu heb ik net weer een hele dsicussie gehad met iemand die het ook weer fout deed. (en het niet willen toegeven tot dat ik de webpagina van het verkeers regelement voor hun neus steek he :lol:) Toch hier in belgie worden er veel campagnes over gedaan en nog doen mensen het niet :wall:



Dus hier zijn mijn vragen! Is dit ook zo erg in nederland? Wie weet hoe je moet ritsen? En doe jij het goed? of ben je een van die chaufeurs die de mensen van de weg wil afrijden :angel:

Ritsen… helemaal doorrijden tot t laatste stuk en DAAR pas invoegen…

En niet halverwege er al tussen gaan…



Toch? :angel:

Bijna goed :wink: Maar zo zit het wel basis in elkaar jah :lol:

Nou, ik heb niet de hele regel hier neergetikt…

Maar ik weet dat dat de meest gemaakte fout is wat ritsen betreft…

En dan doe je t goed, rij je door tot vooraan… Laten ze je er niet meer tussen… :wall: :naughty:

idd! of ze rijden je bijna van de weg af halverwege de baan omdat je ze ‘voorbijsteekt’ :hand: Als hun gewoon deden wat ze moeten dan moet je ook niet voorbij steken want je rijd dezelvde snelheid . maar goed…



hier op de baan doen zelfs vrachtwagens het he… pffff hoe vaak ik al niet razend uit de auto ben gestapt :shifty:



zwangere hormoontjes helpen dan niet echt heeheheh

hou op zeg… idem met hoe rij ik in een parkeergarage…Vreselijk!! dan ga je dus staan wachtne midden op het pad, tot iemand achteruit rijd, wegrijd om daar vervolgens te gaan parkeren. Kijk… sommige mensen met kindewagens zijn lang bezig met instappen. Terwijl drie laag hoger alle parkeerplaatsen nog vrij zijn!

Overigens speelt dit bij een ziekenhuis… vreselijk frustrerend dat je op tijd weg gaat… maar dan vervoglens 20 min in de parkeergarage moet wachtne op die klongels die bang zijn om us naar de derde etage te rijden! :think:



ander verhaal als ritsen… maar dat is ook een giga ergenis!

Bar… ook zonder zwangerschapshormonen wil je weleens uitstappen…

Daarom heb ik een gummi knuppeltje in de kofferbak liggen…

Zo’n kleine zwarte… altijd handig… :mrgreen: :stuck_out_tongue:

ritsen vreselijk!!!



als ik weet dat een rijbaan stopt over een x aantal 100 meter ga ik alvast kijken of ik een plekje zie waar ik tussen kan duiken



en ik heb er ook een schurft aan dat mensen achteruit de rij nog even snel naar voren scheuren om 3 (ok misschien een enkele auto meer) auto’s verder weer in te ritsen

en vaak heb je dus aan het eind zo? opstopping idd omdat iedereen wel ziet dat ze nog even snel van achteren aan komen scheuren om een plekje “vooraan” te bemachtigen



van mij mogen ze dat hele ritsen afschaffen zoek gewoon eerder naar een plekje en als je nog even snel voorbij kom scheuren dan heb je gewoon pech :angel: (maar goed misschien is dat alleen hier in de grote stad zo :think: )

@Angel & Luna wrote:

ritsen vreselijk!!!



als ik weet dat een rijbaan stopt over een x aantal 100 meter ga ik alvast kijken of ik een plekje zie waar ik tussen kan duiken



en ik heb er ook een schurft aan dat mensen achteruit de rij nog even snel naar voren scheuren om 3 (ok misschien een enkele auto meer) auto’s verder weer in te ritsen

en vaak heb je dus aan het eind zo? opstopping idd omdat iedereen wel ziet dat ze nog even snel van achteren aan komen scheuren om een plekje “vooraan” te bemachtigen



van mij mogen ze dat hele ritsen afschaffen zoek gewoon eerder naar een plekje en als je nog even snel voorbij kom scheuren dan heb je gewoon pech :angel: (maar goed misschien is dat alleen hier in de grote stad zo :think: )




maar eigenlijk angel… is dat waarom ritsen zo k.ut loopt… je moet echt pas ertussen helemaaaal vooraan… alle auto’s moeten pas op t laatste stukje invoegen… ipv al 100 meter ervoor al ertussen te gaan… :-*

Ja Nederlanders kunnen ook niet ritsen :roll: erg irritant, lijkt wel of niemand een meter wilt opgeven.



Een heeeeeeeeeel wegdeel wat niet of bijna niet wordt gebruikt :roll: en als je hem gebruikt, dan gaan mensen ineens hard rijden, want oh oh oh je zou maar gaan ritsen :roll:



Het is gewoon omstebeurt insteken, zó moeilijk is dat toch niet :think:

ik heb een hekel aan ritsen.

ik prop hem ertussen wanneer ik wil :wink:

@snips wrote:

ik heb een hekel aan ritsen.

ik prop hem ertussen wanneer ik wil :wink:




vrouwen achter het stuur… :mrgreen:

@faizaa wrote:

@Angel & Luna wrote:
ritsen vreselijk!!!



als ik weet dat een rijbaan stopt over een x aantal 100 meter ga ik alvast kijken of ik een plekje zie waar ik tussen kan duiken



en ik heb er ook een schurft aan dat mensen achteruit de rij nog even snel naar voren scheuren om 3 (ok misschien een enkele auto meer) auto’s verder weer in te ritsen

en vaak heb je dus aan het eind zo? opstopping idd omdat iedereen wel ziet dat ze nog even snel van achteren aan komen scheuren om een plekje “vooraan” te bemachtigen



van mij mogen ze dat hele ritsen afschaffen zoek gewoon eerder naar een plekje en als je nog even snel voorbij kom scheuren dan heb je gewoon pech :angel: (maar goed misschien is dat alleen hier in de grote stad zo :think: )




maar eigenlijk angel… is dat waarom ritsen zo k.ut loopt… je moet echt pas ertussen helemaaaal vooraan… alle auto’s moeten pas op t laatste stukje invoegen… ipv al 100 meter ervoor al ertussen te gaan… :-*


Naar mijn idee gaat het mis omdat mensen dus géén ruimte géven om te ritsen…omdat linksrijders als irritant worden gezien ofzo?!

Als iedereen op de rechter baan ruimte geven voor 1 auto en iedereen op de linker baan dáár tussen gaat en degene erachter dus weer een auto dáárachter ertussen gaat zou het zoveel soepeler verlopen dan dat haantje de voorste gedrag van de Hollanders…en dus ook Belgen :lol:

Het is in NL een kunst & uitdaging om galant te zijn in het verkeer.



Want oei oei, stel je voor dat iemand anders een meter sneller is dan jij!!!

Stel je toch voor dat je iemand voor laat, schandaaaaalig!!!



:wall:







Weet je wat juist leuk is aan galant zijn in het verkeer ? Moet je de mensen dan raar zien kijken en dankbaar zijn, die koppen!!

@faizaa wrote:

@snips wrote:
ik heb een hekel aan ritsen.

ik prop hem ertussen wanneer ik wil :wink:




vrouwen achter het stuur… :mrgreen:


Hoe is het muts…kom eens mutsen zieke kip 8)

Maar vanmorgen reed ik op een knooppunt, er daar moest ook geritst worden. Die miep voor mij hield zóveel ruimte tussen haar en haar voorganger dat er wel een stuk of 6/7 auto’s tussen gingen.

Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel irritant hoor. Kun je wel galant zijn, maar opschieten doet het al niet in een file, en zo helemaal niet natuurlijk.

@renzosmam wrote:

@faizaa wrote:
@Angel & Luna wrote:
ritsen vreselijk!!!



als ik weet dat een rijbaan stopt over een x aantal 100 meter ga ik alvast kijken of ik een plekje zie waar ik tussen kan duiken



en ik heb er ook een schurft aan dat mensen achteruit de rij nog even snel naar voren scheuren om 3 (ok misschien een enkele auto meer) auto’s verder weer in te ritsen

en vaak heb je dus aan het eind zo? opstopping idd omdat iedereen wel ziet dat ze nog even snel van achteren aan komen scheuren om een plekje “vooraan” te bemachtigen



van mij mogen ze dat hele ritsen afschaffen zoek gewoon eerder naar een plekje en als je nog even snel voorbij kom scheuren dan heb je gewoon pech :angel: (maar goed misschien is dat alleen hier in de grote stad zo :think: )




maar eigenlijk angel… is dat waarom ritsen zo k.ut loopt… je moet echt pas ertussen helemaaaal vooraan… alle auto’s moeten pas op t laatste stukje invoegen… ipv al 100 meter ervoor al ertussen te gaan… :-*


Naar mijn idee gaat het mis omdat mensen dus géén ruimte géven om te ritsen…omdat linksrijders als irritant worden gezien ofzo?!

Als iedereen op de rechter baan ruimte geven voor 1 auto en iedereen op de linker baan dáár tussen gaat en degene erachter dus weer een auto dáárachter ertussen gaat zou het zoveel soepeler verlopen dan dat haantje de voorste gedrag van de Hollanders…en dus ook Belgen :lol:






Belgen he… sorry, even generaliseren… ik ken geen volk dat zoooo irritant asociaal rijdt als de Belgen… Duitsers he, zijn echt net in t verkeer… laten je altijd voor… Ik heb laatst in Maastricht nog bijna ruzie gehad met zo’n Belg die even zn lelijk oud rot autootje voor mijn leuk hip lekker autootje wilde zetten… k.ut bak… Had ik toch bijnaaaaa mijn knuppeltje uit de kofferbak moeten halen…

@renzosmam wrote:

@faizaa wrote:
@snips wrote:
ik heb een hekel aan ritsen.

ik prop hem ertussen wanneer ik wil :wink:




vrouwen achter het stuur… :mrgreen:


Hoe is het muts…kom eens mutsen zieke kip 8)




:-*

Ik heb elke dag een vervelend stuk met langzaamrijden verkeer waar je moet ritsen nou ik rij door tot het einde en dan duw ik mijn neus er tussen, zijn altijd mensen die je gewoon proberen tegen te houden :naughty:



Dus dan geef ik net ff wat extra gas en wat ook nog wel helpt is ff naar rechts kijken en als het dan een man is dan laat hij je vaak ook zo wel netjes voor.



Vrouwen daarintegen die proberen je altijd tegen te houden alsof het een machtsspelletje is :think:

ja erg irritant. van die mensen die half op ene en half op andere baan gaan rijden omdat ze niet willen dat je erlangs gaat…

Als ik naar werk rij, moet ik ook altijd ergens ritsen, en ho maar dat ze je ertussen laten he… Gewoon neus aan neus gaan rijden met voorganger om zo maar geen ruimte te maken voor de ritser :wall: .

Ik doe tegenwoordig gewoon mijn knipperlicht aan en ga demonstratief insturen naar rechts, dan moeten ze me er wel tussen laten…



@angel, jij zou dus 1 van die mensen zijn aan wie ik mij juist weer irriteer als ik je tegen zou komen onderweg, want jij ritst niet zoals het hoort.

Weet je nog de slogan '‘Ritsen, ‘n goeie gewoonte!’’ een campagne van minvenw en anwb e.d.??