ringworm

ik weet niet waar ik deze vraag neer moet zetten dus als hij hier niet thuis hoort zie ik dat vanzelf wel :wink:





ik denk dat Luna ringworm heeft maar helemaal zeker ben ik daar niet van ga morgen naar de dokter



mag zij als zij dat heeft naar de psz?



want stel dat ze pas smiddags of woensdag (meestal zit mijn dokter pas woensdag namelijk :?) naar de dokter kan kan ik haar dan wel naar de psz brengen of niet?

Als ik op Wikipedia lees, dan zou ik haar niet naar de psz brengen.

Ik ken de schimmel nietā€¦

Ik heb ook ringworm gehad, dat krijg je geloof ik van een huisdier die die schimmel bij zich draagt.

Ik kreeg altijd een rondje op mijn arm, als ik de hamsters aaide.

Bleken ze naderhand dood te gaan, omdat ze dus die schimmel hadden.



Ik zou dr maar thuis houden.

en misschien toch maandag eerst maar naar de vervangend artsofzoā€¦? Raar dat je huisarts er pas woensdag weer isā€¦ :eh:

Ze mag naar de PSZ als ze behandeld word dus denk morgen nog niet :think:

ok dan hou ik haar maar thuis voor de zekerheid



ik denk dat ze het van de hond heeft want daar is ze echt helemaal gek mee de katten laten zich niet zo makkelijk door haar aaien



mv2kids: ja vind het ook erg vreemd maar meestal als ik bel al is het op vrijdag hoor ik altijd het de dokter heeft woensdag pas plek dus denk dat ze maandag en dinsdag vrij is

Ik heb het zelf ook gehad (cadeautje van mijn caviaā€™s)

Het is besmettelijk, thuis houden lijkt me verstandig.

Beterschap met Luna :thumbup:

Mijn neefje heeft al heel lang eczeem plekken op zijn rug en de ha denkt dat het ringworm is, maar heeft nooit gezegd dat het besmettelijk is, Jim heeft de afgelopen maanden veel met hem gespeeld maar het gelukkig nog niet gehad. Heb schoonzus maar geadviseerd de hond ook eens te ontwormen voor de zekerheid want dat had ze nog nooit gedaanā€¦

ik zou gewoon morgenochtend bellen, en ā€˜eisenā€™ dat je evne met haar langs mag komenā€¦ en anders maar vragen voor een vervangerā€¦ tis toch absurd dat je voor je kind een week tevoor al een afspraak moet maken??? Kinderne kunnen zomaar ineens iets krijgenā€¦ dat is die huisarts toch ook wel bekend?



maar goed, ik zou dus desnoods maandag na 17.00 de hap bellen :stuck_out_tongue:

@Tante Soesa wrote:

Mijn neefje heeft al heel lang eczeem plekken op zijn rug en de ha denkt dat het ringworm is, maar heeft nooit gezegd dat het besmettelijk is, Jim heeft de afgelopen maanden veel met hem gespeeld maar het gelukkig nog niet gehad. Heb schoonzus maar geadviseerd de hond ook eens te ontwormen voor de zekerheid want dat had ze nog nooit gedaanā€¦




ontwormen zal niet veel zin hebben



Ringworm (soms ten onrechte genoemd ringschurft) is geen worm en geen mijt. Het is een aandoening die veroorzaakt wordt door schimmels, meestal van het geslacht Microsporum of Trichophyton. De aandoening wordt ook wel tinea corporis genoemd (op de romp) of tinea capitis (als het op het hoofd is gelocaliseerd).







ik kan ook niks bij mijn hond vinden :think: nouja maar afwachten wat de ha zegt wat het is

@mv2kids wrote:

ik zou gewoon morgenochtend bellen, en ā€˜eisenā€™ dat je evne met haar langs mag komenā€¦ en anders maar vragen voor een vervangerā€¦ tis toch absurd dat je voor je kind een week tevoor al een afspraak moet maken??? Kinderne kunnen zomaar ineens iets krijgenā€¦ dat is die huisarts toch ook wel bekend?



maar goed, ik zou dus desnoods maandag na 17.00 de hap bellen :stuck_out_tongue:




ja ik hoop dat ik morgen ook gewoon terecht kan met Luna (lijkt me vreemd ook als dat niet kan met een kindā€¦ :think: ) maar ben eigenlijk nog nooit naar de ha geweest met Luna wel de hap :shifty: dus zal mij benieuwen

heb je een foto want ik dacht ook dat danique ringworm had bleek het eczeem te zijn en het leek er wel op ff foto zoeken

nee geen foto gemaakt maar het is een rood rondje midden is wit



mā€™n schoonmoeder zei nee joh dat is gestoten maar het is op dā€™r been aan de achterkant net onder haar luier

het lijkt het meeste op deze (even van internet geleend :wink:)



het rode randje schilferd die?

@Angel & Luna wrote:

het lijkt het meeste op deze (even van internet geleend :wink:)







dan denk ik dat het ringworm is inderdaad :?

beetje alsof er ā€œpukkeltjesā€ zitten

Kan om een besmette tekenbeet ook geen ring zitten? Dat kan duiden op ziekte van Lyme die een besmette teek bij zich kan dragen. Hier moest ik met kinderen altijd op letten als we op scoutingkamp waren.



Alleen zitten er volgens mij in januari geen teken dacht ik.



Zou er even naar laten kijken hoor.



Dan maar morgen een andere HA praktijk bellen, gewoon telefonisch zeggen wat er zit en dan weten zij wel of je wel of niet moet komen en ben jij gerustgesteld.



Groetjes, Petri

oei idd met teken kan dat ook maar dat komt dan pas later als ik mij niet vergis :think:



hoop niet dat dat het is want dat duurt erg lang geloof ik voor dat genezen is



edit: nee daarin zit een rode stip



Dit ziet er echt uit als ringworm.

Gewoon morgen even naar de huisarts, dan krijg je zalf en is het zo weer weg. En als je huisdieren hebt, daar even mee naar de dierenarts. Dan kan deze ze controleren op schimmels.



Groetjes,

Heleen