ringworm

@Angel & Luna wrote:

het lijkt het meeste op deze (even van internet geleend :wink:)









Zo kreeg ik het ook altijd ja, en altijd op hetzelfde plekje op mn arm, heel raar.

ik heb zo om 9.10 een afspraak :dance: bij een vervangende arts maar dat maakt niet uit

@Angel & Luna wrote:

ik heb zo om 9.10 een afspraak :dance: bij een vervangende arts maar dat maakt niet uit




Toppie :dance:

Suc6 :thumbup:

:? het is ringworm maar alleen het plekje zelf is besmettelijk dus de dokter vind het onzin om Luna thuis te houden

dus als school het goed vind gaat Luna morgen weer gewoon naar school :thumbup:

mooi, dus plekje insmeren, afdekken en lekker weer naar school!!!(zal ze ook wel aan toe zijn na de vakantie, althans, lucas stond te springen!!)

ja ik vroeg haar gisteren voor het me was opgevallen of ze naar school wou en toen zei ze ja :smiley: maarja of ze het nog net zo leuk vind weer als ik haar heb gebracht :think: (ze is laatste tijd nogal aanhankelijk aan mij dus voor de vakantie was het ineens huilen toen ik wegging :shock: )





en het leukste komt nog :wall: ik mag zo met alle 4 mijn beesten naar de dierenarts :roll: om uit te sluiten of ze het van 1 van hun heeft en welke het is :wall:

De foto die je plaatst…ja het lijkt wel ringworm…

Heeft ze er ook jeuk aan want ik weet van mezelf dat ringworm echt vreselijk jeukt!



Ik ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen, bij mij is nooit gezegd dat het besmettelijk zou zijn, dus ik denk dat ze wel naar de PSZ zou mogen!

@Angel & Luna wrote:

ja ik vroeg haar gisteren voor het me was opgevallen of ze naar school wou en toen zei ze ja :smiley: maarja of ze het nog net zo leuk vind weer als ik haar heb gebracht :think: (ze is laatste tijd nogal aanhankelijk aan mij dus voor de vakantie was het ineens huilen toen ik wegging :shock: )





en het leukste komt nog :wall: ik mag zo met alle 4 mijn beesten naar de dierenarts :roll: om uit te sluiten of ze het van 1 van hun heeft en welke het is :wall:




yay :wall: ben je ook niet blij mee zeg… prijst zich nu gelukkig dat er hier geen beesten zijn

:lol: ja wees heel blij haha ik hoop dat het gewoon 1x consult is :pray: en het verder niet zo heel duur uitpakt :pray:

Angel ik heb van mijn huisarts afgelopen nov een creme gekregen

tegen ringworm( ik had plekje naast mijn oog; kadootje van kat :roll: )

Die creme bevatte ook hormonen ( mag niet te lang gebruiken en niet bij kids).

Hij adviseerde mij om daarnaast ook bij de apotheek een creme te kopen die hetzelfde werk deed

(maar dan wat minder snel) zonder hormonen;

die kon ik ook bij katten gebruiken en evt bij Eva als ze het ook mocht krijgen.



Helpt goed;

Plekje bij kat is weg, plekje bij mij is weg,

maar nu heeft Eva plekje op achterhoofd

(ze heeft heel dun haar dus is gewoon te zien)

en andere kat heeft plekje op oor :thumbdown: .



Ben dus weer met tubetje creme aan de slag.



Maar dit even als tip;

tubetje bij apotheek van paar euro is ws veel goedkoper dan wat de dierenarts je gaat verkopen :eh:



Als je wil weten hoe die creme heet moet je me even pb-en en dan zoek ik het thuis voor je op.





(ben nu niet thuis :wink: )



Groetje,

Maaike

Maaike: ik heb van de huisarts miconazolnitraat gehad

als 1 van de dieren het heeft zal ik je een pb sturen over de zalf



maar ik zie eigenlijk helemaal geen plekjes bij de katten :think:



de hond krabt zich wel maar dat beest krabt zich altijd :sick: :sick:

Angel,

dat cremepje wat jij noemt heb ik bij de apotheek gehaald

(is dus zonder hormonen en dat klopt dus want je hebt het nodig voor Luna)

Dat kan je als nodig ook voor je beesten gebruiken.



Het crempje dat ik kreeg voor mezelf bevatte hormonen

en in de naam zat iets van cortizol ofzow :think:



Beterschap met je meissie !



(bij mij jeukte het echt verschrikkelijk

dus ik hoop dat ze daar niet zo heel veel last van heeft)

Even een tip voor als je naar de dierenarts gaat.

Laat ze sowieso kweken op schimmels, dan weet je zeker of ze het wel of niet hebben. Als ze alleen met een lamp gaan kijken, kan het zijn dat ze toch nog wat missen en zit je er later weer/nog mee. Als het goed is, is het 1 consult, alleen komen de kweken er helaas wel bij. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Het kan enorm hardnekkig zijn bij huisdieren.



Groetjes,

Heleen

@maartje wrote:

Angel,

dat cremepje wat jij noemt heb ik bij de apotheek gehaald

(is dus zonder hormonen en dat klopt dus want je hebt het nodig voor Luna)

Dat kan je als nodig ook voor je beesten gebruiken.



Het crempje dat ik kreeg voor mezelf bevatte hormonen

en in de naam zat iets van cortizol ofzow :think:



Beterschap met je meissie !



(bij mij jeukte het echt verschrikkelijk

dus ik hoop dat ze daar niet zo heel veel last van heeft)




Dat is inderdaad een creme met hormonen miconazolnitraat met hydrocortizol… heel dun smeren, want het maakt je huid heel dun… maar werkt als een tierelier… Het is gewoon een creme tegen schimmelinfecties, ook te gebruiken bij zwemmersexceem!!!

ik heb mijn beestjes niet laten testen :oops:

ik schrok mij namelijk het lazerus van die prijs 120 euro even kijken of ze schimmel hebben :shock: :shock:

ze heeft geen plekjes gezien en nix wat evt op schimmel zou wijzen dus heb ik het niet gedaan

als ze positief getest zouden worden zou het hardnekkig zijn en zou ik ook weer bakken geld kwijt zijn het te bestrijden :shock:



dus even wat niet weet wat niet deert misschien heel lullig maar als ze het toch zullen hebben zal zich dat vast nog wel openbaren voor die uitslag er is duurt ook minimaal 1 week

en ze zien er allemaal mooi gezond uit zonder ook maar een kaal plekje dus vind ik het “onzin” ff 120 euro weg te geven terwijl ze het echt overal opgelopen kan hebben :oops:

Maaike: ik heb haar nog niet zien krabben dus hopelijk jeukt het dan ook niet zo erg

de ringworm hoeft niet een huisdier te komen een bewoner bij mij op het werk heeft ook ook het is een schimmel en volgens mij niet besmettelijk voor andere maar meer voor je zelf.



dit kan ook komen door het niet goed afdrogen of wat warmer weer maar dat is het nu niet ik heb het zelf op mijn bil.

Angel zoals jij het beschrijft en die foto erbij is het duidelijk ringworm.

Ik heb het een paar maanden op mijn buik, arm en in mijn nek gehad.

Volgens de huisarts, apotheek en een andere huisarst is het niet besmettelijk!! Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en mijn neefje was pas geboren, dus wilde het met zekerheid weten.

Met een zalfje is het met een paar weken smeren zo weer weg.

Wel goed blijven smeren, anders komt hij weer terug, omdat hij dus nooit helemaal weg is geweest, had ik dus :?.

Het is eigenlijk niet iets ernstigs, maar wel vervelend, want kan jeuken en als je niks doet uitbreiden.

Jou kleine meid kan gewoon naar KD hoor.

@Angel & Luna wrote:

ik heb mijn beestjes niet laten testen :oops:

ik schrok mij namelijk het lazerus van die prijs 120 euro even kijken of ze schimmel hebben :shock: :shock:

ze heeft geen plekjes gezien en nix wat evt op schimmel zou wijzen dus heb ik het niet gedaan

als ze positief getest zouden worden zou het hardnekkig zijn en zou ik ook weer bakken geld kwijt zijn het te bestrijden :shock:



dus even wat niet weet wat niet deert misschien heel lullig maar als ze het toch zullen hebben zal zich dat vast nog wel openbaren voor die uitslag er is duurt ook minimaal 1 week

en ze zien er allemaal mooi gezond uit zonder ook maar een kaal plekje dus vind ik het “onzin” ff 120 euro weg te geven terwijl ze het echt overal opgelopen kan hebben :oops:




Geeft niet hoor :wink:

Kan me voorstellen dat je je rotschrikt van dat bedrag, zou ik ook doen.

Je kunt altijd als je twijfelt, vragen of je imaverol wasvloeistof mag. Da’s veel goedkoper en je behandelt ze meteen. Maar dat hoeft nu niet hoor.

Ik heb zelf ook ooit eens ringworm gehad, maar heb de kat ook niet behandeld. (Wist toen ook nog niet dat het daar van kon komen). 'k Heb het daarna nooit weer gehad.

Hopelijk blijft het bij Luna nu ook bij dit plekje en anders weet je wat je eventueel kunt doen :wink:



Groetjes,

Heleen

Oeps mijn berichtje, was een beetje laat :wink:.

Had eigenlijk niet naar de datum gekeken :slight_smile: