reuze hooiwagen

:eh: ik vind em wel schattig eigenlijk… ik had em ook enger verwacht maar wat een mooi werkje van de natuur weer! (daarbij, als je in een ander land, bijvoorbeeld Australië bent geweest; dan kan zo’n hoowagen er ook wel bij!) Het scheelt enorm dat die poten zo lang zijn, want die zijn maar heel dun en dus ‘líjkt’ het beest misschien wat vriendelijker?

@Karin1981 wrote:

en dan eitjes onder je huid :stuck_out_tongue:

heb je een dunne spikkelhuid… ook wel boeiend… :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

heb je een bewegende huid, whahaha zie het al voor me

@ruud wrote:

Boven op het lichaam bevindt zich één paar ogen die zijwaarts gericht zijn.

Hooiwagens lijken wel wat op spinnen, maar zijn toch anders. Zo hebben ze altijd twee ogen. Die ogen staan altijd op een soort verhoginkje.

Hebben spinnen dan een ander aantal ogen?:shifty:

@Mint wrote:

@ruud wrote:

Hooiwagens lijken wel wat op spinnen, maar zijn toch anders. Zo hebben ze altijd twee ogen. Die ogen staan altijd op een soort verhoginkje.

In het kader van de zinloze weetjes…

Een spin heeft 6 of 8 ogen. 8)

@ruud wrote:

@Mint wrote:
@ruud wrote:

In het kader van de zinloze weetjes…

Een spin heeft 6 of 8 ogen. 8)

Noem dat maar zinloos! :shock: :shock: :shock:

Nu vind ik ze nog enger! :o :o :o :sick:

:mrgreen:

Ik heb alleen nog iets gemist… waar zijn deze spinnen gezien dan??

Het zijn geen spinnen! :wall: :wall:

Regio Lingewaal. 8)

Hier helemaal niet naar kijken!!!

Reuzenwielspin in Australie, tijdens onze reis daarheen vaak genoeg gespot. Zo groot als een schoteltje (12-15 cm) :shifty: :shifty: :shifty:

lekker in australië laten zitten anne-marie haha.

Ja hè…is daar de normaalste zaak van de wereld. Ik wist niet hoe ik het had toen ik ineens boven me een gigantisch web zag met een stuk of 10 van die joekels erin. Ik dook helemaal ineen, echt in paniek… :oops: :oops:

ja klopt…mijn vader heeft daar gewoond en is sinds ding als de dood voor die beesten

oke ben net ff in de lingewaard geweest…heb gezocht, de lokdans gedaan, maar nope nergens te bekennen

@Anne-marie wrote:

Hier helemaal niet naar kijken!!!

Reuzenwielspin in Australie, tijdens onze reis daarheen vaak genoeg gespot. Zo groot als een schoteltje (12-15 cm) :shifty: :shifty: :shifty:

Kijk, die bedoel ik nou, lieverdjes hè!!

(wij hadden zo’n verwant beest op het badmatje zitten… durfte gelijk nie tmeer te piesen!)

Is die hooiwagen al gesignaleert ergens?

Hier wel heel veel spinnen, maar gelukkig niet die grote hooiwagens…

Heb gelukkig nog niks gezien,maar durf hier zelfs de plaatjes niet te bekijken.

Zit met dicht geknepen ogen te scrollen hier steeds.

Brrrrrrrrrr, ben als de dood voor spinnen, maar ben ook heeeeeeeel nieuwsgierig dus heb stiekem heeeeel snel onder de spoiler gekeken en mijn haren komen tot aan het plafond, brrrrrrrrrrrrr