Ik was niet bang voor hooiwagens :twisted: .
Ik zie nu alleen maar visioenen van duizenden hooiwagens die de buurt aanvallen.
Mar Mutti zegt het al, ze moeten eerst aanbellen want ze passen straks toch niet meer door het raam :lol:
CORRECTIE
Het lijfje is 5 MM :mrgreen:
En technisch gezien is een hooiwagen niet eens eens spin dacht ik.
oooooooooo neee he waar zijn die beeste gesignaleerd :shock: :shock: ik houd helemaal niet van spinnen laat staan die van 18 cm :shock: :shock: :sick:
groetjes nathalie
Ja, hahahaha, wordt er aangebeld, ziet heel de straat zwart van de pootjes :shock: :mrgreen:
@mar27 wrote:
Ja, hahahaha, wordt er aangebeld, ziet heel de straat zwart van de pootjes :shock: :mrgreen:
Das dan duidelijk, EERST voetenvegen anders niet naar binnen :shifty:
Ow bah ik ben zooo flauw vandaag 8)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nou ik hoef geen spin met poten van 9 cm in mijn buurt hoor!!!
Je weet maar nooit of ze dan ineens wel door mijn velletje heen kunnen bijten… :naughty:
je zal maar een dunne huid hebben :shock: :mrgreen:
en dan eitjes onder je huid
Een hooiwagen is helemaal geen spin! :wall: :wall:
Een hooiwagen valt in de categorie Opiliones terwijl spinnen onder de Araganeae vallen. Wel vallen ze vervolgens met nog wat vrolijke beestjes zoals schorpioenen en teken onder de hoofdnoemer Arachnidae.
Goegel zegt:
Hooiwagens (orde Opiliones) worden vaak voor spinnen aangezien. Bij hooiwagens zijn de twee delen van het lichaam versmolten. Ze hebben acht poten, tasters en als scharen werkende monddelen. Hooiwagens gebruiken geen gif om hun prooi te doden en maken ook geen spindraad. Boven op het lichaam bevindt zich één paar ogen die zijwaarts gericht zijn. Ze voeden zich met andere geleedpotigen, ongewervelden, dode organismen en zelfs met uitwerpselen. Veel hooiwagens zijn kortbenig, hoewel sommige species enorm lange poten kunnen hebben.
Hooiwagens (Opiliones)
Hooiwagens lijken wel wat op spinnen, maar zijn toch anders. Zo hebben ze altijd twee ogen. Die ogen staan altijd op een soort verhoginkje. Het lichaam bestaat uit één stuk: er valt kop noch staart aan te ontdekken en dat is een groot verschil met de insecten, spinnen en schorpioenen. Hooiwagens kunnen niet spinnen en maken geen gif aan. De bekendste hooiwagens hebben erg lange poten, maar er zijn er ook met ‘gewone’ poten. Net als bij sommige langpootmuggen kan een hooiwagen die lange poten gemakkelijk laten vallen. Ze blijven nog een poosje bewegen en de hooiwagen hoopt ondertussen maar dat zijn vijand zich argeloos op die bewegende poot concentreert, zodat hij er vandoor kan gaan. Veel hagedissen passen dezelfde truc toe met hun staart. Een hooiwagen kan bijna alle poten kwijtraken: op drie benen kan hij nog lopen! Hoewel sommige hooiwagens echte rovers zijn, die actief jagen op andere diertjes, zijn veel hooiwagens echte alleseters: verse prooidieren worden afgewisseld met aas, uitwerpselen en plantaardig voedsel. Verreweg de meeste hooiwagens zijn in het najaar volwassen. Met hun lichaampje op enorm hoge poten doen ze denken aan de hooiwagens, waarmee vroeger boeren de oogst binnenhaalden. Vandaar dat ze naar die karren zijn vernoemd.
En ze hebben ook nog een eigen wiki pagina. Klikkerdeklik
@Karin1981 wrote:
en dan eitjes onder je huid
Kaaaaaaarin :silenced: :sick:
je bent gemeen!! :twisted: :naughty:
xxxxx
Niet kijken…
xxxxx
Zo eng ziet die er niet uit vind ik :think: :think:
lief toch
leuk voor een hokje best aaibaar
@ruud wrote:
Een hooiwagen is helemaal geen spin! :wall: :wall:
Een hooiwagen valt in de categorie Opiliones terwijl spinnen onder de Araganeae vallen. Wel vallen ze vervolgens met nog wat vrolijke beestjes zoals schorpioenen en teken onder de hoofdnoemer Arachnidae.
Goegel zegt:
Hooiwagens (orde Opiliones) worden vaak voor spinnen aangezien. Bij hooiwagens zijn de twee delen van het lichaam versmolten. Ze hebben acht poten, tasters en als scharen werkende monddelen. Hooiwagens gebruiken geen gif om hun prooi te doden en maken ook geen spindraad. Boven op het lichaam bevindt zich één paar ogen die zijwaarts gericht zijn. Ze voeden zich met andere geleedpotigen, ongewervelden, dode organismen en zelfs met uitwerpselen. Veel hooiwagens zijn kortbenig, hoewel sommige species enorm lange poten kunnen hebben.
Hooiwagens (Opiliones)
Hooiwagens lijken wel wat op spinnen, maar zijn toch anders. Zo hebben ze altijd twee ogen. Die ogen staan altijd op een soort verhoginkje. Het lichaam bestaat uit één stuk: er valt kop noch staart aan te ontdekken en dat is een groot verschil met de insecten, spinnen en schorpioenen. Hooiwagens kunnen niet spinnen en maken geen gif aan. De bekendste hooiwagens hebben erg lange poten, maar er zijn er ook met ‘gewone’ poten. Net als bij sommige langpootmuggen kan een hooiwagen die lange poten gemakkelijk laten vallen. Ze blijven nog een poosje bewegen en de hooiwagen hoopt ondertussen maar dat zijn vijand zich argeloos op die bewegende poot concentreert, zodat hij er vandoor kan gaan. Veel hagedissen passen dezelfde truc toe met hun staart. Een hooiwagen kan bijna alle poten kwijtraken: op drie benen kan hij nog lopen! Hoewel sommige hooiwagens echte rovers zijn, die actief jagen op andere diertjes, zijn veel hooiwagens echte alleseters: verse prooidieren worden afgewisseld met aas, uitwerpselen en plantaardig voedsel. Verreweg de meeste hooiwagens zijn in het najaar volwassen. Met hun lichaampje op enorm hoge poten doen ze denken aan de hooiwagens, waarmee vroeger boeren de oogst binnenhaalden. Vandaar dat ze naar die karren zijn vernoemd.
En ze hebben ook nog een eigen wiki pagina. Klikkerdeklik
Wat is dan die vieze webachtige substantie waar zich hier thuis de hooiwagens in bevinden??? En als ze net zo blijven plakken als de gewone…dan hebben we er zo een plaag van. Elke keer als ik er hier heen weg jaag, komt er een vriendje voor terug… :shock:
En nee, dat is toch niet een echte reuze??? Wat een viezerd!! (Maar ja, ik vind alle spinnen maar niks…en ook niet beesten die er op lijken!!)
@ruud wrote:
KNIP … er valt kop noch staart aan te ontdekken en dat is een groot verschil met de insecten, spinnen en schorpioenen. Hooiwagens kunnen niet spinnen en maken geen gif aan. De bekendste hooiwagens hebben erg lange poten, maar er zijn er ook met ‘gewone’ poten. Net als bij sommige langpootmuggen kan een hooiwagen die lange poten gemakkelijk laten vallen. Ze blijven nog een poosje bewegen en de hooiwagen hoopt ondertussen maar dat zijn vijand zich argeloos op die bewegende poot concentreert, zodat hij er vandoor kan gaan. Veel hagedissen passen dezelfde truc toe met hun staart. Een hooiwagen kan bijna alle poten kwijtraken: op drie benen kan hij nog lopen! … KNIP
Tja dan zijn ze toch opeens heel snel binnen als ze voeten moeten vegen…
Bah, ik kijk niet meer in dit topic :naughty:
Ik was niet bang voor hooiwagens maar nu vind ik het toch ook maar enge beesten :shifty: