reuze hooiwagen

Ik heb wat losgemaakt hier haha!

Ik kon nergens een foto vinden…is die onder de spoiler een echte??? Zo’n echte reuze dan?

Ieks!!!

Laat ze maar mooi blijven waar ze nu zijn dan!!!

nee da was een htk hooi wagen dus niet de grote

was op bld 2 aan scrollen en zag iets vaags wat zou kunnen doorgaan als spin (had mijn ogen erg dichtgeknepen namelijk) :lol: :lol:

Ik vind die spinnen onder een spoiler wel oke,maar zo wild een plaatje neer kwakken…brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En vooral niet lief!

Maar waar zitten die beesten dan nu zo ongeveer en hoe snel kunnen ze sjouwen?

ik doe net of ik dit niet heb gelezen

Mwah die tweede lijkt er net 1 van drop :lol: een eetbare spin :drool:

Maareuh wie heeft er ergens Pokon gedumpt dan? 18 cm is behoorlijk fiks zeg! :shock:

blij met hordeur :angel:

@Karin1981 wrote:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Kom maar op.

Jammer van die spillepootjes daar zit heel geen vleesch aan. :mrgreen:

Ik kom hier om van de pissebedden (of is het pisseNbedden in de nieuwe spelling :mrgreen: ), zit daar wel genoeg vleesch aan? Dan kan ik je wel een kilootje opsturen ofzo, schijnt dat insecten en ander ongedierte errug gezond is :drool:

Yvonne

Heeft er nog niemand dan zo’n echte gespot? Kan iemand er een foto van maken met bewijs erbij hoe groot ie echt is???

Op google ook al niks te vinden en ben nu toch wel heeel erg benieuwd!!!

@wieniex wrote:

Heeft er nog niemand dan zo’n echte gespot? Kan iemand er een foto van maken met bewijs erbij hoe groot ie echt is???

Op google ook al niks te vinden en ben nu toch wel heeel erg benieuwd!!!

zou ik ook wel eens willen zien eigenlijk!

Ik ben geen spinnenfan, maar een hooiwagen vind ik niet zo erg (een gewone dan he…)

ik vind die in de spoiler van karin al hélémaal niks, brrrr :silenced:

en dan 18 cm…het is vooral poot natuurlijk maar toch!

als er hier zo’n kluitje van die beesten zit mag iemand anders ze komen evacueren hoor (ruud? :angel: )

hub wil daar ook niet aan vrees ik :lol:

Ze doen natuurlijk helemaal niks maar ik vind ze ook eng… ik heb vroeger gekorfbald (jaja echt waar :roll: ) en daar zaten ze altijd in de bomen op een hoek van het veld ik kwam dus echt niet bij die bomen in de buurt als ik er al weer aan denk gaan de rillingen weer over mijn rug (en ik was toen 8!)

Nog even gegoogled, maar dit is wat in het krantenstukje staat:

(Novum) - Een nieuwe reuzenhooiwagen rukt op in Nederland. Het aan de spin verwante dier heeft een spanwijdte van achttien centimeter, met poten van negen centimeter en is daarmee een derde groter dan gewone Nederlandse hooiwagens. Dat zei hooiwagenkenner Hay Wijnhoven zondagochtend in het radioprogramma Vroege Vogels.

oke we gaan met zijn allen op zoek naar de 18+ poot :wink:

Scheelt dat ie 18+ is die mag je tenminste een biertje geven als ie aanbelt 8)

Maareuh ik kom ze liever ook niet tegen hoor…

eigenlijk is de hooiwagen (relatief gezien!) 1 van de meest giftige spinnen op deze planeet. Gezien zijn omvang etc kan hij de grootste prooien doden middels gif. DAT zijn weer van die dingen die ik dus niet wil weten wanneer ze gaan groeien :sick:

:shock: :shock: Zijn hooiwagens giftig dan?! Dat was nou juist de enigste spin die ik met mn blote handen buiten durfte te zetten!!! :hand: ril Ik kom hier trouwens om van de kruisspinnen… en ze zijn rood/orange ipv bruin! En snel… ik ging met mn gezicht om een spinneweb van zoeen heen, en de spin draaide gewoon in zn web mee naar welke kant ik ging :shock:

Hooiwagens zijn toch zo onschuldig als wat ?

Ik trok vroeger altijd de poten uit :oops:

Voor mensen zijn hooiwagens heel erg onschuldig hoor (al gaat pootjes uittrekken nu ook wat ver om dat te bewijzen :wink: ).

Er staat ook relatief giftig, dit geldt alleen voor hun prooi (hmm geen idee overigens wat ze vreten ws kleine insectjes). De hooiwagen is een spin met een klein lijfje en in relatie tot dat lijfje maken ze dus een behoorlijke hoeveelheid gif aan.

Maar een mens zullen ze er echt niet mee te pakken krijgen. Ze kunnen niet door ons vel heen prikken of bijten :mrgreen: gelukkig!

Oké nog meer enge weetjes: hij bouwt geen web maar rent achter zijn prooi aan, enneh zoals staat in mijn stukje uit het krantenberichtje is zijn lijf dus 18 cm en de poten 9 cm, dussss moet ik mijn cavia nou maar niet meer door de tuin laten lopen? :mrgreen:

Krijg er kriebels van :shifty:

Voordeel van zo’n groot exemplaar is, dat ze niet zo maar door een kiertje binnen kunnen komen. Nog even en dan bellen ze aan om binnen te kunnen komen :roll: