Relacteren --> een half jaar bezig, ik ga stoppen..

@Vlinder83 wrote:

Wat lijkt mijn borst toch groot :shock: :silenced: :lol: , kijk er zelf heel anders tegenaan dan op die foto

meis, ik wou dat ik zo’n borst had!!! als ik bvfoto heb zijn ze echt huge! :o :oops:

maar supermooie foto en fijn dat hij weer aan de borst drinkt! :dance: :dance:

Gefeliciteerd met de prestaties tot nu toe behaald! SUper zeg!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :dance:

Vlinder, dat is een tegenslag voor je :-* .

Ik zou even contact opnemen met een LK, die kan beter inschatten hoe het gaat en wat je zou kunnen doen.

Als ik je moest adviseren zou ik zeggen: eerst aanleggen, lekker laten drinken en daarna kolven. Door het nakolven zou je produktie weer op peil moeten komen / blijven. Idd goed de plasluiers in de gaten houden en bijvoeden als dat niet goed genoeg is. Het liefst naturlijk met de gekolfde melk, maar als dat te weinig is, dan met KV. Die fles KV zou ik dan steeds na een voeding er nog achteraan geven, zodat het de BV niet in de weg zit.

Succes :thumbup: :-*

@Vlinder83 wrote:

Foto is van gister met de telefoon gemaakt.

Mijn knappe ventje, ruim 6 maanden oud en nu weer aan de borst:

Heerlijk toch !!

Wat super dat het allemaal gelukt is, je bent een KANJER !!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

@lena3 wrote:

Vlinder, dat is een tegenslag voor je :-* .

Ik zou even contact opnemen met een LK, die kan beter inschatten hoe het gaat en wat je zou kunnen doen.

Als ik je moest adviseren zou ik zeggen: eerst aanleggen, lekker laten drinken en daarna kolven. Door het nakolven zou je produktie weer op peil moeten komen / blijven. Idd goed de plasluiers in de gaten houden en bijvoeden als dat niet goed genoeg is. Het liefst naturlijk met de gekolfde melk, maar als dat te weinig is, dan met KV. Die fles KV zou ik dan steeds na een voeding er nog achteraan geven, zodat het de BV niet in de weg zit.

Succes :thumbup: :-*

Nou ik denk dat ik weet waar mijn productiedip vandaan kwam: ben ongesteld geworden een paar dagen geleden… Ik kolf nog iets minder dan normaal, maar gaat al wel weer omhoog.

Wat ik nu doe: hij krijgt de ochtendvoeding wel uit de borst en de rest kolf ik. Ik krijg een beetje het ideee dat hij geen moeite meer wil doen als de melk langzaam stroomt. Vorige week had ik een keer na het voeden gekolfd en toen zat er nog 40 cc in, en dat is best veel aangezien er 's middags vaak maar 80 cc in zit. Ik ga deze week idd ff contact zoeken met de lk, misschien heeft ze nog tips.

o dat verklaart het wel ja!

Misschien kun je hem op weg helpen door syntocinon te spuiten, zodat je nog een nieuwe TSR krijgt?

De productie komt weer op gang een week na mijn ongi, zit weer op de normale hoeveelheid. Hij krijgt de ochtendvoeding nu nog steeds uit de borst, de rest kolf ik. Ik ben nl ook bang voor een BO, voelde na die dagen dat hij volledig uit de borst dronk wat harde stukjes Gister was hij ziek, en vanacht had hij ook koorts en was aan het huilen, heb hem twee keer lekker kunnen troosten met de borst :inlove: .

Morgen belt mijn LK me. Ik zal haar eens vragen wat ze van de syntocinon denkt.

Heerlijk dat het zo goed gaat Vlinder :inlove:

hoe is het nu?

Hij is nog steeds aan de borst :inlove: vooral 's nachts en 's morgens in bed zijn het gezellige momenten :inlove: . Jammergenoeg neemt mijn productie niet toe, dus ik moet ( m.u.v 's nachts en 's morgens ) na de bv wel een klein flesje geven. Maar goed het is hoe dan ook genieten :inlove: Hij weet ook echt dat er bij mama melk te halen valt. Hij kijkt me m’n shirt van mijn lijf soms. En als ik dan niet snel genoeg ben hapt hij ergens in mijn buik ( en dan dat koppie zo van he hoe kan dat daar zit de melk niet :eh: ).

wat lief hee!! :inlove:

en nou ja, flesje na, okee… hoeveel kindjes van 7 maanden krijgen nog bv? hartstikke goed joh :thumbup: :thumbup: :thumbup: .

Hihi Lena… echt helemaal geweldig Vlinder… Heerlijk hoor!

Vlinder ik lees dit nu pas maar wat een mega prestatie zeg! Echt kanp dat je dit hebt gedaan. Respect :thumbup:

Vrijdag ben ik een half jaar bezig met relacteren ( inmiddels mag ik het wel gewoon bv geven noemen :lol: ). Ik heb vandaag besloten te gaan stoppen. Mijn borsten produceren geleidelijk aan steeds minder melk, de laatste tijd is het gewoon echt weinig wat ik kolf ( soms maar 30 cc ) … :cry: Extra aanleggen of kolven heeft geen zin, schijnbaar werkt dat bij mij niet om de productie op te krikken.

Al met al een heel fijn half jaar geweest, wat ben ik blij dat ik gestart ben met relacteren. Ik kan me nog zo herinneren hoe blij ik was met de 1e druppel na een week kolven. Heb er een goed gevoel bij dat ik mijn mannetje nog heel wat maanden het allerbeste heb kunnen geven. En oh wat een mooi cadeautje was het dat hij na 3 maanden weer aan de borst wilde :inlove: . De afgelopen 3 maanden hebben we mooie momentjes samen in bed gehad, kriebels in mijn buik gewoon als ik mijn mannetje aan de borst had :inlove:

De laatste tijd, sinds het dalen van de productie, wilde hij overdag niet meer aan de borst. Ik denk dat het hem te lang duurde voordat de melk toeschoot en dat er te weinig in zat. De momentjes bv hebben we 's avonds, 's nachts en 's morgens…

Liefst had ik hem nog langer aan de borst als de productie wel goed was, maar goed het is niet anders. Ik word nu alleen maar moedeloos van die slechte productie soms. Was het eerst alleen in de week voor mijn ongi dat ik zo weinig kon kolven, nu merk ik ook dat wanneer ik vermoeid ben of verkouden o.i.d. dat dat gelijk een grote invloed heeft ( en laat ik nou net af en aan verkouden zijn en erg moe de laatste maanden ). Al met al schiet het niet op zo.

Het is goed zo voor nu ( al zit ik wel met tranen )…eens was toch de dag gekomen dat ik zou gaan stoppen, en dat is dan nu. Ik ga minder kolven en ik zie wel hoe lang er nog melk is. Ik denk dat het wel vrij snel voorbij zal zijn.

Die mooie momentjes ( en de laatste paar momentjes die nog gaan komen ) zal ik koesteren, een aantal mooie foto’s zitten al in zijn album…en bij een 2e kan ik gelukkig weer bv geven :inlove: .

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden :-* :-* , ik vond het fijn dat jullie dit topic kwamen lezen, gaf me veel steun :-* .

:hug: Succes met het afsluiten van deze mooie periode. Je hebt het echt super gedaan :thumbup: :thumbup: :thumbup: , daar mag je zeker trots op zijn!

Meid, je mag zooooo ontzettend trots zijn op jezelf… wat een voorbeeld ben je voor vele mama’s… :inlove: Relacteren is niet makkelijk… en je hebt het gewoon voor elkaar gekregen meis… en 7 hele maanden heeft hij gewoon JOUW mamamelk gekregen… wat een super basis heb je hem gegeven… TOPPIE… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Maak nog een laatste BV foto, is altijd leuk :wink: :thumbup:

Je hebt het heel goed gedaan… :-*

De tranen staan in me oog hoeken, na het lezen van je bericht hier.

Heb veel mee gelezen nooit gescheven maar diep repect hoe je het allemaal gedaan hebt.

Het is echt moeilijk relacteren, dit kun je alleen met heel veel doorzettings vermogen, tijd, geduld en liefde voor bv…lieverd wat mag jij trots zijn op jezelf en natuurlijk je ventje.

Koester inderdaad de momenten die je samen hebt gehad.

En geniet van die mooie bv momenten zo saampjes :inlove:

Liefs Natascha

:clap: :clap: :clap: Staande ovatie :clap: :clap: :clap:

je hebt het super gedaan meid! echt om trots op te zijn!!! :inlove:

Vlinder, je bent een grote bron van inspiratie voor velen meid. Wees trots op jezelf en op je kereltje!!! :thumbup:

:clap: :clap: :clap: