Ik heb iets gevonden op een andere zwangerschapssite en het kan de geslacht bepalen voor diegene die het eerder zouden willen weten wat het wordt… Succes! :mrgreen:
En voor de moeders die al een kind hebben kunnen het natuurlijk ook gaan rekenen om te kijken of het echter klopt
Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt."
Helen: Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. de leeftijd die je er af trekt, is de leeftijd die je had op de dag van conceptie. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen.
Bijvoorbeeld:
49 + 7 = 56 - 23 = 33 - 1 = 32 - 2 = 30 - 3 = 27 - 4 = 23 - 5 = 18 - 6 = 12- 7 = 5
Uiteindelijk klopt het dus niet volgens mij berekening. Het zou dan een jochie moeten zijn!
Nu jullie!
Uhh ik kom precies op nul uit dus dan word het? :think: :lol:
49 + 7 = 56
56 - 27 = 29
29 - 1 = 28
28 - 2 = 26
26 - 3 = 23
23 - 4 = 19
19 - 5 = 14
14 - 6 = 8
8 - 7 = 1
Jinthe is alleen toch echt een meisje.
@Amaya wrote:
Uhh ik kom precies op nul uit dus dan word het? :think: :lol:
Een meisje en een jongen; tweeeige tweeling?
Whoehaha, wat buikformaat betreft zou het kunnen
Alleen hebben ze dan met echo’s in week 11, 20 en 21 dat over het hoofd gezien
0 telt niet mee… tis van 1 tot 10. Wat is je getal voor de 0?
Over tweelingvoorspelling weet ik niet hoe het gaat… Volgens mij telt dat niet
@Nienke123 wrote:
49 + 7 = 56
56 - 27 = 29
29 - 1 = 28
28 - 2 = 26
26 - 3 = 23
23 - 4 = 19
19 - 5 = 14
14 - 6 = 8
8 - 7 = 1
Jinthe is alleen toch echt een meisje.
Dan kom ik bij jou op 8 uit… Dus is het idd een meisje!
49+3=52-28=24-1=23-2=21-3=18-4=14-5=9-6=3 oneven dus en S. is toch echt een meisje…
Maar nu was de maand maart, dus 3 en in mei was ik 28 geworden…waar moet je dan dus vanuit gaan? als je uitgaat van 27 dan wordt het
49+3=52-27=25-1=24-2=22-3=19-4=15-5=10-6=4 en dan zou het dus even zijn en een meisje en kloppen
@Clari wrote:
49+3=52-28=24-1=23-2=21-3=18-4=14-5=9-6=3 oneven dus en S. is toch echt een meisje…
Maar nu was de maand maart, dus 3 en in mei was ik 28 geworden…waar moet je dan dus vanuit gaan? als je uitgaat van 27 dan wordt het
49+3=52-27=25-1=24-2=22-3=19-4=15-5=10-6=4 en dan zou het dus even zijn en een meisje en kloppen
Op welke leeftijd kwam je erachter dat je zwanger was? dus de laatste
dat was 27…ik snap er niks meer van zit erover na te denken maar ik ben vats niet een uitzondering die “een jaartje ouder word” in de zwangerschap whahaha dus hangt het af van wanneer je dit gaat uitrekenen met de rekensom…
whahah dusje gaat gewoon uit van de leeftijd die je in de maand van conceptie was zeg maar…zit hier met manlief te discussiëren hoe het nou zit hahahah
@Clari wrote:
dat was 27…ik snap er niks meer van zit erover na te denken maar ik ben vats niet een uitzondering die “een jaartje ouder word” in de zwangerschap whahaha dus hangt het af van wanneer je dit gaat uitrekenen met de rekensom…
Dat stukje in de andere forum heb ik niet hierop gezet maar daar staat dus dit in:
de leeftijd die je er af trekt, is de leeftijd die je had op de dag van conceptie. :mrgreen:
Dus idd… 27 jaar moet je gaan rekenen… Zal het ook even aanpassen in de openingstekst!
@Clari wrote:
whahah dusje gaat gewoon uit van de leeftijd die je in de maand van conceptie was zeg maar…zit hier met manlief te discussiëren hoe het nou zit hahahah
Juistem! :mrgreen: :thumbup: :lol:
@Mariiyelle wrote:
Waarom kom je uit op 8? In je eerste bericht staat: “Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken.” Van 8 kun je toch nog 7 aftrekken?
@Nienke123 wrote:
@Mariiyelle wrote:
Waarom kom je uit op 8? In je eerste bericht staat: “Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken.” Van 8 kun je toch nog 7 aftrekken?
Je hebt gelijk! Bij die andere forum zie ik ook veel 1 staan dus het klopt wel met wat je zegt… dan klopt het volgens jou niet toch?
Nee, tenzij Jinthe van binnen toch een jongen is, maar die kans lijkt me niet bepaald groot.
ben nu zwanger van een meisje volgens dit principe, wat mij wel leuk lijkt… en onze meid zou een jognen zijn! :lol:
mar ze is echt een meisje!
Nienke… Bij vele ouders kloppen ook niet… maar bij de meeste dan weer wel… Dus ik weet niet of het echt zo is of dat het gewoon een spelletje is!
maar dan klopt het bij jou idd niet… En nee, ze is van binnen 100% een girl! :lol: :mrgreen:
Konijn… ben benieuwd of de laatste wel klopt Nog eventjes en je weet het als je het wilt weten bij de 20wkn echo! :mrgreen:
neeeh… dat willen we niet! :oops: we zijn vast een van de weinig ouders die het absoluut niet uitmaakt wat het is! had gewoon noooit never verwacht dat ik ooit nog weer zover zwanger zou mogen worden en zijn! geniet dus ook met volle teugen van dat getrappel wat ik zo nu en dan voel! :dance:
mijn gevoel zegt weer een meisje, mensen om mij heen ook! maar de vorige keer riep iedereen een jongen, behalve ik, en toen wa shet een meisje!
nog ff wachten dus!
overigens is onze dochter een halve jongen in haar gedrag… miss is het alvast een afspiegeling van heo het gedrag wordt :lol: zit niks geen meisjesding aan! alleen maar auto’s en voetbal! haha… (was zelf ook zo!)
@konijn wrote:
neeeh… dat willen we niet! :oops: we zijn vast een van de weinig ouders die het absoluut niet uitmaakt wat het is! had gewoon noooit never verwacht dat ik ooit nog weer zover zwanger zou mogen worden en zijn! geniet dus ook met volle teugen van dat getrappel wat ik zo nu en dan voel! :dance:
mijn gevoel zegt weer een meisje, mensen om mij heen ook! maar de vorige keer riep iedereen een jongen, behalve ik, en toen wa shet een meisje!
nog ff wachten dus!
overigens is onze dochter een halve jongen in haar gedrag… miss is het alvast een afspiegeling van heo het gedrag wordt :lol: zit niks geen meisjesding aan! alleen maar auto’s en voetbal! haha… (was zelf ook zo!)
Jullie zijn niet de enige die het niet willen weten wat het wordt. Verassing houden is ook leuk!
En idd, geniet ervan… :dance:
Bakerspraatjes wat mensen om je heen zeggen? :roll: