Regels trampoline?

Wij denken er over na om voor de verjaardag van de jongens (ze zijn 2 weken na elkaar jarig) een trampoline aan te schaffen.

We willen hem dan ingraven én een net er omheen hebben.



Ik zit me alleen af te vragen, hebben jullie bepaalde regels bij de trampoline (bijv. max 1 of 2 kinderen of iets anders).

Waar moet je rekening mee houden als ze er op gaan springen, of is het gewoon gaan en zie maar.



En is het een blijver voor de kinderen, of vinden ze er op een gegeven moment niks meer aan? Dan is het natuurlijk wel een beetje veel geld.

Wij hebben sinds een jaar een trampoline en mijn kinderen 4 & 6 staan er bijna dagelijks op, behalve bij regen. Maar dus ook midden in de winter. Wij hebben een trampoline met een diameter van 3.5 meter en ze mogen er met meerdere kinderen tegelijk op.

Ik wil niet dat er salto’s op gemaakt worden en dat ze tegen elkaar op gaan springen of duwen.



Hier is het een groot succes! :thumbup:

Hier mogen ze met maximaal 3 tegelijk.

Maar als mn dochter van 14 meespringt, dan graag met tweetjes.

Ik heb toch best een grote trampoline, zonder net en niet in de grond.

Dus liever niet teveel kinderen tegelijk want dat geeft tegendruk en zo kan de ene heel hoog komen. 8)



Ik spring ook mee elke dag, is schijnbaar goed voor je lijn. :mrgreen:

Wij hebben een hele kleine 1 meter doorsnee volgens mij

maar zelfs die wordt verschikkelijk vee gebruikt

echt ik denk dat je niet snel spijt krijgt van zo’n aankoop

je moet idd rekening houden als je er met zijn twee en op stringt dat de lichtste gelanceerd kan worden bij het springen. BIj mijn ouders hebben ze ook een grote trampo, niet ingegraven zonder net de regels daar zijn… eigen risico voor anderen en met de kleintjes erop mogen de groten niet springen. kleintjes zijn dus een vijf jarige, juul en nog een ukkie. De groten bepalen zelf, maar dan is het eigenlijk max 2 tegelijk springen, de rest hangt op de ijzeren buis, niet op de veren zitten, dus op het groene amar nog een tikkie achteruit.

Ander speelgoed is verboden op de trampo.

Hier een trampoline met net.

Hij is 1,8 mtr doorsnede en Sophie en Jasmijn mogen er samen op.

Zij springen nog niet zó heel hoog/hard. Ze vinden het ge-wel-dig :inlove:

En als ik zó kijk bij andere, blijven kinderen het lang leuk vinden, dus succes verzekerd

Wij hebben overigens wel met net en regel is dat er pas gesprongen wordt als de rits dicht is.

Enne wij hopen dat ze 'm nog lang gebruiken. Onze achterburen hebben ook een trampoline en hun kinderen zijn 14, 12 en 9 jaar oud en de oudste staat er het meest op.

Ik wil hem graag ingegraven hebben , zodat ze niet al springend meteen bij de buren in de achtertuin kijken. Vind ik vervelend voor hun privacy.



Het liefst wil ik een rechthoekige.



Maar zo te horen is iedereen wel positief :thumbup: .



Meer ervaringen hoor ik graag!

Op de trampoline zelf staat geschreven dat er maar 1 kind tegelijk op mag, waarschijnlijk ook wel om zichzelf te beschermen, maar enigszins toch juist…

En er mogen eigenlijk geen koprollen, saltos enz op gemaakt worden…

Bij ons (de buren dus 8) ) moet de rits zeker toe want het gebeurde al dat M;ea erdoor gevallen was…

Maar zeker geen miskoop! :thumbup:

hier ingegraven, een Berg champion van 2,70 doorsnee en bewust GEEN net.



Mijn ervaring is dat een net ook uitnodigd tot onberekenend springgedrag. Beetje het idee van… ojoh, kan me niks gebeuren zit toch een net omheen.

Of dat het een spel word om juist zo leuk mogelijk tegen het net aan te vallen.

Binnen een ja en nee is het net dan stuk.



Ik wilde de kinderen graag meteen leren dat een trampoline heel leuk is, mits juist gebruikt en dat je moet springen op de springmat en niet op het randkussen.



Hij is nu nog zo’n 18 cm boven de grond en ze mogen er max met 3 op spelen en met 2 op springen.

Die regels werken prima.



Er gebeuren hier nooit ongelukken, de kinderen die er op mogen… onze, die van de beide buren en vriendinnetjes die hier komen spelen, weten wat de regels zijn en weten ook dat ik ze wegstuur als ze raar en idioot gaan springen.



Wat duurzaamheid aangaat… ik denk dat de trampoline langer blijft staan dan onze jungle gym met glijbaan en schommels. Ze vinden het maar wat leuk.

tja, ik vind een trampoline heel erg eng, hier komt er dus ook echt geen in de tuin. (is ook geen plek voor)

we hebben een houten speeltoestel (jungle gym)

we zijn al aan onze tweede trampo, de eerste is tot op de draad versleten, vorig jaar een joekel gekocht van 5m doorsnee, met een veligheidsnet er om heen

enige regel is hier dat de schoenen uit moeten en dat t net dicht moet…

Hier wordt hij nauwelijks gebruikt, hoewel de laatste tijd iets meer sinds we er ook een skippy bal in hebben gedaan :smiley:



De enige regel die we hebben is dat de rits van het net goed dicht moet zijn. En de schoenen uit, zeker als er meerdere kinderen tegelijk op zitten.

he wat leuk om te lezen. Ik zat ook te twijfelen, hele zomervakantie zijn we thuis, dus misschien een mooi kado voor ze… Dochter springt heeeel graag bij een vriendinnetje en heeft het al heel vaak geroepen dat ze er zelf een wil, maar voor haar alleen vind ik het wel veel geld. Maar goed, nr 4 zal er ook nog wel lol van hebben en de knullen springen bij mijn zus thuis ook wel graag erop.

heb zelf aan wedstrijdspringen gedaan en hoewel het om andere trampolines gaat… ik heb dus 1x een meisje gelanceerd zien worden toen er met z’n 2 gesprongen mocht worden bij het inspringen… die vloog echt letterlijk over de matten en klapte zo hard neer dat ze haar bekken gebroken had… 13 jaar oud en je bekken naar zijn grootje :shifty: .



Mocht er hier ooit een trampoline komen (moet er eerst een grotere tuin komen :lol: ) dan wordt die ingegraven, zonder net en altijd in je eentje erop. Dan wachten ze maar op elkaar.

Dochtertje(2,5jr) van een collega zat vorig jaar zomer ook met haar zus(6jr) op de (nieuwe) trampoline te springen: ze vonden het fantastisch, tot later die dag bleek dat de jongste haar been gebroken had :think: :eh: volgens de EHBO arts een typisch ‘trampoline’-letsel :wink: dus idd: liefst maar 1tje tegelijk :-*

Victor heeft de afgelopen dagen in het ziekenhuis gelegen. Er werden daar 4 kindjes in die dagen binnengebracht. Allemaal met een gebroken arm door de trampoline.

Ik was al geen voorstander van de trampoline en nu helemaal niet meer :?

Het lijkt me heel belangrijk dat je goede regels opstelt.



(victor lag er voor een urinewegoperatie )

Wij hebben een ronde van 3.60 doorsnee, MET een net EN ingegraven. Hij komt nog net een 15 cm boven het gras uit.en de rand is afgezet met van die houten ronde paaltjes zodat er geen ballen onder kunnen, of erger … vreemde kids die ineens eronder proberen te kruipen.



Regels zijn bij ons: niet meer dan 2 kids tegelijk en als er hele kleintjes zijn dan geen grote tegelijk springen. Nooit enig ander speelgoed/ballen op de trampoline, of water.



In de winter schoenen aan en in de zomer schoenen uit.



Ik geloof dat wij er nog jaren plezier van gaan hebben. Daarom een degelijke aanbieding van de Makro gehaald en gelet op dikte frame, aantal veren etc. Door een bedrijf laten ingraven zodat hij zeker weten goed staat.



Wens je er veel plezier mee, als er goed mee omgegaan wordt en je een veilig in- en uitstapmogelijkheid hebt verwacht ik eigenlijk niet echt ongelukken. Maar ja zit in een klein hoekje natuurlijk.



Ohja, mijn man vindt ht een ideale plek om te zonnen, heerlijk op een badlaken op de trampo in het zonnetje …



Groetjes, Petri

Ik vond een trampoline altijd super, de kids mogen op die van de buurvrouw.

Maar inmiddels ben ik behoorlijk anti. De doorslag was dat er altijd ruzie van komt. Nu zitten ze bij de buuv er ook wel eens met zn vieren of meer op, en dat vind ik sowieso teveel! Veel te gevaarlijk!

Heb geen behoefte om de helft van mijn tuin op te offeren aan een trampo, dus ze mogen nu soms op de trampo van buuv als er geen andere kinderen zijn.



Toen Th op de 1e hulp lag met een hersenschudding kwam dr ook een meneer van ver boven de 70 met letsel dankzij een trampoline.

Het blijft dus wel heel lang leuk 8) .

Hier ook een trampoline, eigenlijk niet veel regels.

Ja niet kei hard bewust in het net springen, dat doen ze soms dus inderdaad als je met net hebt!

Is niet ingegraven trouwens.



Laatst bij een vriendin ging Levi door de rand heen. Zat niet echt een beschermrand omheen (wel ingegraven) maar een soort van schuim?!

Nou heb Levi er af gehaald toen ik het zag, en hij mag er niet meer op totdat er een fatsoenlijke rand komt.

Met dat soort fratsen krijg je inderdaad makkelijk een gebroken been etc.