Regels trampoline?

hier geen trampoline,( geen plek voor)

De meeste kinderen komen op de 1e hulp met botbreuken door met 2en of meer te springen op de trampoline

MOcht er ooit 1 komen dan 1 voor 1

Iemand bij ons op voetbal had haar been op 2 plekken gebroken door met zijn 2en te springen

Ik sprak gisteren een moeder van een klasgenootje van onze jongste (4 jr) die ook een trampoline hebben in de tuin. Zij hebben geen net, zelfde beredenatie als Cell (dat een net alleen maar uitnodigt tot onveiliger gedrag). Haar zoontje is afgelopen vrijdag tijdens het springen door zijn enkel gegaan en daardoor naar voren geklapt en vervolgens op zijn nek en hoofd naast de trampoline beland. Hij heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij versuft bleef en de artsen hebben er dringend op aangedrongen om toch zeker een veiligheidsnet te plaatsen. Echt ernstig letsel van de trampoline komt vaak door vallen naast de trampoline.

Overigens komen botbreuken natuurlijk meer voor dan normaal, maar dat geldt ook voor waveboarden, skateboarden, skaten en rolschaatsen. Dat mogen mijn kinderen ook gewoon doen, maar wel met bescherming.

Ik heb geen net, maar ze kunnen bij mij niet zomaar naast de trampoline vallen. Wij hebben namelijk wel " breking" naast de trampoline rondom.

Meeverende haag namelijk.

Een soort van natuurlijk net zeg maar.

Ze kunnen wel stuiteren, maar dan belanden ze dus in de bosjes, geen dikke stugge takken, maar gewoon een ligusterhaag die dan naar de knoppen is.

Maar het is nog niet voorgekomen eigelijk, behalve bij 1 buurmeisje…(en daar heeft de haag zich al wel bewezen) We zijn er veelvuldig gewoon bij en als ik denk dat het te hard, te hoog en te fel gaat, dan zeg ik dat ook.

Het is een trampoline voor recreatief gebruik en niet om op te stunten.

Ik vind een net echt schijnveilig… er zijn zat mensen die een trampoline zonder net hebben en daar moeten ze ook naar behoren zich weten te gedragen en kunnen springen.

Ons buurmeisje heeft een trampoline met net en zij is de enige hier in de straat die er bij ons dus altijd aflazert… echt schering en inslag.

Ze is zo gaan vertrouwen op dat net, dat ze niet normaal kan springen.

Terwijl onze kinderen dus bij anderen ook niet van de trampoline lazeren.

Als er een trampoline is zonder net en niet ingegraven, dan mogen ze er overigens niet op.

Wat betreft op je hoofd vallen… dat kan ook als je uit een klimrek lazert, als je van de schommel springt als kind (deden wij veelvuldig als kind en zie het mijn kinderen ook doen)

Maar in alles, traplopen, snijden met een mes enz zijn wij erg van… liever GOED aanleren, dan veiligheidsdingen inbouwen die niet iedereen heeft.

Ik heb traphekjes, maar die zijn niet overal, dus leer ik ze al vroeg en heel klein hoe ze van de trap af moeten enz…

Die redenatie dus.

Enne… ik heb als kind meerdere malen botten gebroken… bij het rolschaatsen, bij het gymen op school (uit de ringen gelazerd en sleutelbeen gebroken) en bij het zwemmen, ja… verkeerd van de glijbaan af.

Ik bedoel maar, sommige kinderen zijn gemaakt als brekebeen en hebben altijd wat. Maar ik blijf met een net in hoge mate onveiliger dan zonder, gewoon omdat ze niet leren hoe ze moeten springen zonder… :shifty:

Oh, ik heb als kind ook wel de één en andere botbreuk gehad en allemaal overleeft :wink: Alleen zou ik na het horen van jullie verhalen (en dus die van mijn collega) de regel opstellen dat er maar 1tje tegelijk op mag :wink:

hier wel een net en de rits moet dicht max 2 kindjes en geen salto’s als je er met zn 2en op staat

niet op de randen sprigen en niet in het net springen expres dus

als ik het toch zie 1x waarschuwen en ander eraf

ik heb hem nu 6 weken en er word elke dag gebruik van gemaakt