Regelen na bevalling

Ik wil alles even op schrijven, zodat mijn vriendlief het netjes kan opvolgen :mrgreen: :angel:



Maar wat moet je regelen na de bevalling:


  • Kindje aangeven
  • Ziekenfonds bellen
  • Geboortekaartjes



    Verder nog iets?

Genieten :mrgreen:



(grapje, ik zou het verder ook niet weten, dus ik lees braaf met je mee)



PS: zijn jullie getrouwd? Anders moet je ook regelen dat jullie samen het gezag hebben, dacht ik.

Hoeft niet direct na de bevalling, maar bij ons moest de hypotheek aangepast worden, en de aansprakelijkheidsverzekering. Denk ook aan je eventuele uitvaartverzekering.

Beschuit met muisjes :mrgreen:



Volgens mij heb je het belangrijkste al :thumbup:

De kraamzorg belt voor hielprik en oortest, maar ik hoor regelmatig dat ze het vergeten, dus misschien kun je zelf ergens een reminder ophangen? En een babybord o.i.d… ook handig om tijdig geregeld te hebben.

Genoteerd :thumbup: :-*

:shifty: heb je wel genoeg kleertjes voor de baby…is belangrijk hoor!



























































:lol:

@renzosmam wrote:

:shifty: heb je wel genoeg kleertjes voor de baby…is belangrijk hoor!



























































:lol:




Check :angel:

















NEEEEEEEE ik kom te kort :liar:

Heb jij nog goede adressen :lol:

ik weet niet of je in het ZH of thuis gaat bevallen maar als het in het ZH is dan krijg je een briefje mee wat er moet gebeuren en anderrs weet de verloskundige en kraamhulp dat wel

haha dat over genoeg kleertjes is wel een goei, of inidergeval dekentjes en lakentjes. Die had ik dus nog niet toen ik ging bevallen :oops: . Gelukkig een lieve schoonmoeder die even snel het een en ander is gaan halen.





tja dat krijg je ervan als je er van overtuigd bent dat je kindje te laat komt en als ie dan ineens een week te vroeg komt …oeps

Als je in het ziekenhuis bevalt: kraamzorg bellen als het kind geboren is

consultatieburo bellen voor een afspraak voor de hielprik en de gehoortest

Voorlopige teruggaaf aanvragen of aanpassen i.v.m. verschillende heffingskortingen waar je als ouder recht op kan hebben

Organisatie die de kinderopvang regelt opbellen

blocnote met pen zodat je op kan schrijven welk kado je van wie hebt gekregen

als je de naam al weet, email-adres en website claimen

Advertentie in de krant

Vries een aantal maaltijden in zodat jij/hij niet hoeft te koken of langs de snackbar/chinees hoeft of vraag iemand om te koken

Iemand vragen of ze in de kraamweek je woonkamer en keuken schoonmaakt

WC-papier en waspoeder kopen

@sopje wrote:

blocnote met pen zodat je op kan schrijven welk kado je van wie hebt gekregen




Waarom moet je precies weten van wie je wat gekregen hebt :think:

uitvaartverzekering, voogd vast laten leggen,…

@victoria wrote:

@sopje wrote:
blocnote met pen zodat je op kan schrijven welk kado je van wie hebt gekregen




Waarom moet je precies weten van wie je wat gekregen hebt :think:


leuk voor in het babyboek!

Inderdaad, leuk voor in het babyboek. Ook erg handig als je een kadootje via de post krijgt zodat je weet wie je waarvoor moet bedanken als je ze later spreekt. Het is zo l*llig als je zegt: nog bedankt voor het boek als ze kleertjes hebben gekregen of andersom en sommige mensen willen graag een bedankje of in ieder geval horen dat je het hebt ontvangen. Ik ga binnenkort ook maar eens beginnen (ja lekker laat) met een lijstje en dan komt er alleen maar op fam. huppeldepup: kleertjes, weet nog maar van een paar mensen welk kleertje ze precies hebben opgestuurd.

Oké dat wist ik dus helemaal niet :wink:

Die kraamzorg moet je toch al bellen als je richting het zkh gaat…? Of is dat per organisatie verschillend?

De kraamhulp hoef je pas te bellen als je weet wanneer je thuis komt. Als je vlot na de bevalling naar huis mag kun je dan bellen. Ik moest met beide kinderen in het ziekenhuis blijven. Bij Yoni kregen we (na 2 dagen) aan het eind van de ochtend te horen dat we naar huis mochten. Kraamhulp gebeld en toen we thuis kwamen stond ze voor de deur. Anyk mocht niet gelijk mee, dus dat was niet nodig :cry:. Bij haar heb ik nog wel couveuze-nazorg gehad. En toen hebben we gebeld zodra we zeker wisten dat ze naar huis mocht.



Briefje met telefoonnummers wie je wilt bellen na de bevalling. Je kan je geen telefoonnummer meer herinneren.



Ik zal hier nog eens vragen. Mijn vriend is bij Yoni wel tig keer naar de winkel geweest voor dingen die we niet hadden. En daar we in een klein dorp wonen was dat niet echt praktsch.

@bianca68 wrote:

Briefje met telefoonnummers wie je wilt bellen na de bevalling. Je kan je geen telefoonnummer meer herinneren.


Die staan tegenwoordig toch in je mobiel? Tenminste bij mij :mrgreen:
Inderdaad, leuk voor in het babyboek. Ook erg handig als je een kadootje via de post krijgt zodat je weet wie je waarvoor moet bedanken als je ze later spreekt. Het is zo l*llig als je zegt: nog bedankt voor het boek als ze kleertjes hebben gekregen of andersom en sommige mensen willen graag een bedankje of in ieder geval horen dat je het hebt ontvangen. Ik ga binnenkort ook maar eens beginnen (ja lekker laat) met een lijstje en dan komt er alleen maar op fam. huppeldepup: kleertjes, weet nog maar van een paar mensen welk kleertje ze precies hebben opgestuurd.


Wij vernoemden alle knuffels naar degene van wie ze ze had gekregen. Makkelijk om te onthouden. Beer Eddie komt van oom Eddie, Poes Mireille van Mireille etc.

Verder is het handig om ook als je bv wilt geven toch een pakje kv in huis te hebben voor als het (onverhoopt) echt niet lukt. Wij hebben 'm gelukkig niet hoeven te gebruiken maar een kennisje wel, met haar zondagskind!

Telefoonnummers staan inderdaad ook in je mobiel, maar neem een lijstje mee voor de zekerheid, je zal net zien dat je je mobiel kwijt bent, of de batterij leeg is (na 1 minuut).

Voor jezelf is het handig om een lege spafles te hebben om straks te spoelen als je geplast hebt........ Na de bevalling. Ik deed een paar druppeltjes calendula essence bij het lauwwarme water en dat was erg fijn voor de genezing van jeweetwel.

Succes ermee