Regelen na bevalling

@OliviaMay wrote:

Wij vernoemden alle knuffels naar degene van wie ze ze had gekregen. Makkelijk om te onthouden. Beer Eddie komt van oom Eddie, Poes Mireille van Mireille etc. […]



Voor jezelf is het handig om een lege spafles te hebben om straks te spoelen als je geplast hebt… Na de bevalling. Ik deed een paar druppeltjes calendula essence bij het lauwwarme water en dat was erg fijn voor de genezing van jeweetwel.


Kijk dit zijn tips waar je ECHT iets aan hebt (en die verder [bijna] niemand je verteld :roll: ). Bedankt :thumbup: ! Iemand anders nog zo iets handigs?

In die hoek van medicinaal… homeopatische tabletjes tegen blauwe plekken en kneuzingen. Heeft mij vorige keer enorm snel doen genezen daaronder :thumbup: ! Tip van de kraam. Heb het nu ook al klaarliggen.

Als je in het ziekenhuis bevalt: wat te drinken en te eten voor na de bevalling.

Hier ook bij beide kids een fles bij de wc met ijskoud water…fles erop en tergelijk plassen!!!HEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK is dat dan al kan je je dat nu niet voorstellen :lol:



Iets in huis halen tegen aambeien of een compresje in de vriezer…is fijn tegen aambeien maar ook met stuwing…



Enuh die tip voor kv als je de borst wil geven :naughty:

Gewoon alle vertrouwen erin hebben!!!Komt het vast goed!!!

En kv is snel gehaald mocht toch niet zo als gewenst gaan…

:shifty:



En idd briefje met telefoonnummers…mijn telefoonnummers staan in mijn telefoon en mijn man is geen fan van mijn mobiel…die snapt hij niet 8) En hij moest bellen :lol:



Telefoonnummer van je drukker voor de kaartjes misschien klaarleggen!?



Ik had een papier met alle belangrijke nummers erop lag het iig gewoon bij de hand!

En pen en papier is leuk hoor om klaar te leggen.

Bij Renzo schreef ik steeds de tijd op als er iets veranderde…de tijd tussen de weeen en breken van water enzo kan je later terug kijken hoe lang er nou precies tussen zat steeds…

Bij Celiza heb ik niet eens tijd gehad om mijn pen op het papier te zetten maar goed dat is een ander verhaal :roll:



Als je weet wat je krijgt beschuit en muisjes klaar hebben of de leuke soesjes maken en in de vriezer klaar leggen!

Soesjes uit de diepvries…witte chocolade smelten,soesje erin en in de muisjes dopen even laten drogen en snel weer invriezen in porties van 8 stuks…zakje uit de vriezer leggen als er visite komt en voila geen geklooi met beschuit en toch ‘in de stemming’

:drool: en ze zijn vet lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr

:mrgreen:

@renzosmam wrote:

Hier ook bij beide kids een fles bij de wc met ijskoud water…fles erop en tergelijk plassen!!!HEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK is dat dan al kan je je dat nu niet voorstellen :lol:

:




Ja die had ik de vorige keer vanuit het ziekenhuis een fles met een rietje :angel:



En ik haal niets voor kv, ik ga ervan uit dat bv lukt :thumbup:
Enuh die tip voor kv als je de borst wil geven Stout


O jee, ik bedoelde 'm goed hoor :angel: , zelf had ik wel rust bij het idee dat ik iets in huis had, mocht bv een fiasco worden. Het gaf me juist de extra rust om het goed te proberen met bv want ik wist dat ik niet over voeding hoefde te panieken.

Natuurlijk hoop ik dat het (bij iedereen) goed gaat met de eerste borstvoedingen, en natuurlijk mag 98% (geloof ik) er vanuit gaan dat het lukt!

Groetjes

@renzosmam wrote:



Enuh die tip voor kv als je de borst wil geven :naughty:

Gewoon alle vertrouwen erin hebben!!!Komt het vast goed!!!

En kv is snel gehaald mocht toch niet zo als gewenst gaan…

:shifty:


Hm, ik vind het toch wel een goede tip. Ik had ook niks in huis, ging er ervan uit dat de borstvoeding zou lukken. Maar ja, op zaterdagavond geboren en op zondagmiddag nog steeds weigeren, daar zit je dan, zonder iets in huis, laat staan iets om in te geven. Dus op advies van de kraam naar de dienstdoende apotheek (natuurlijk aan de andere kant van de stad) voor hypoallergeen en de juiste spuit voor het vingervoeden. En we zijn daar 's nachts toch echt blij om geweest, toen ze na meer dan 24 uur eindelijk honger had. Dus met nummer twee is hier alles in huis voor als het weer op vingervoeden aan zal komen. Hopelijk niet nodig, maar een stuk makkelijker dan met je handen in het haar zitten.

@eisblume wrote:

@bianca68 wrote:
Briefje met telefoonnummers wie je wilt bellen na de bevalling. Je kan je geen telefoonnummer meer herinneren.


Die staan tegenwoordig toch in je mobiel? Tenminste bij mij :mrgreen:




Ja, maar ik ben allebei de keren in het ziekenhuis bevallen. We kregen een telefoon om naar buiten te bellen. Met een mobiele telefoon mag je niet bellen in het ziekenhuis. Daarbij is een lijstje met namen (en nummers) heel handig om af te strepen.