regeldagen??? pagina 2

Hallo dames,

Wil graag lezen naar jullie ervaringen.

Want ben bevallen op 21-11-2011 van me zoontje Dylan.

Helaas is hij nog steeds niet thuis en lig in het ziekenhuis wegens dat hij te moe is om te drinken.

Hij valt steeds in slaap en is allemaal wat slapjes aan.

Slechte start noemen ze het, alleen het begint wat te lang duren.

Het is een dieseltje of tis een echte vent grappen we wel eens.

Maar het volgt ik gaf dus eerst de borst.

Bijnaam, jut en jul, me tiet enz hahaha

tja beetje aso en een grap moet nu echt kunnen : wink:

Maar dat ging niet wegens dat hij te moe is.

Dus kolf nu 6 a 7 keer per dag en gaat erg goed.

Ook probeer ik 1x per dag hem aan te leggen wegens dat de melkunie trots op me blijft :inlove:

Ik hou een boekje bij om te zien of het zelfde blijf en niet afzwakt en weten jullie, ik krijg meer melk :mrgreen:

Ben erg trots op me zelf hoe ik het nu doe.

Maar ook weer o zo onzeker.

Wat als hij thuis kom en uit eindelijk hem weer aanleggen?

Hoe lang ga ik het volhouden?

Want bij me dochter ging vanalles mis en nu vrij weinig.

Erg veel melk en heb toeschietreflex wat ik toen beide niet had.

Ook weet ik dat ik uit eindelijk moet op bouwen met aanleggen en niet meteen volop alle voedingen mag aanleggen omdat ik hem anders weer uitput.

Dus wou kijken wat jullie ervaringen waren en tips zijn altijd welkom.

O en hier even me ventje showen om wie het gaat.

Zal ook eens een borstvoedingsmoment eens plaatsten.

11 daagjes

Wat een prachtig ventje!! :inlove: gefeliciteerd meis!

En wat fijn dat het qua hoeveelheid voeding en de TSR het allemaal goed lijkt te gaan. Zou je mss een LK kunnen raadplegen? De meeste ziekenhuizen met een goed BV beleid (klinkt mss wat als vinger wijzen omdat ik de reden erachter niet ken maar een speentje in de eerste tijd valt geloof ik niet onder een goed BV beleid… :think: ) hebben standaard contact met een lactatiekundige. Deze kan je helpen met het hele gebeuren van thuis verder gaan met voedingen en hoe dit allemaal op te bouwen. Je zit in zo’n speciale en specifieke situatie met je mannetje dat het heel lastig is een degelijk advies te geven of iemand op het forum moet in een vergelijkbare situatie hebben gezeten. Als het ziekenhuis je niet kan helpen, even bellen met je verzekering bellen want sommige vergoeden ook de hulp van een LK.

Heb je enig zicht op wanneer hij naar huis mag? :-*

Wowh wat een mooi kereltje. :inlove: Nog gefeliciteerd.

Ik heb verder geen ervaring met je situatie maar…

Hij is te moe om te drinken, en toch geven ze hem een speen? Als hij dan een keer wat energie heeft, gaat dat weer in het speensabbelen zitten, lijkt me dan…

wat een prachtig ventje!! Gefeliciteerd!

LAstig dat jullie zo’n zware start hebben, maar helemaal super natuurlijk dat het met de bv-productie iig goed gaat!

Ik denk dat het net als rhiannon zegt, vooral belangrijk is dat je nu iemand naast je hebt staan die echt van wanten weet, een goede lactatiekundige dus.Ik zou daar even specifiek naar vragen in het zh.

Ik ben geen pro in jouw situatie, maar ik zou zelf denken dat je kereltje er baat bij heeft om toch vaker aangelegd te worden. Hoe krijgt hij de gekolfde melk nu? Fingerfeeding? Flesje? Sonde? Ik zou hou dan ook denken dat je na de gekolfde melk (of krijgt ie er ook nog kv bij?) hem alsnog elke keer aan zou moeten leggen. Niet om hem dan uit te putten maar om te zorgen dat ie meer feeling blijft houden met het drinken aan de borst. Zeker in combi met dat speentje kan het anders nog een hele klus worden hem straks wel weer aan te leggen. Die ene keer per dag dat ie nu aan de borst ligt, hapt ie dan goed?

succes! En nogmaals: zoek iemand die echt weet hoe je dit moet aanpakken, volgens mij mis je die nog, en dat is echt funest voor zo’n situatie. zonde, want dat zou niet hoeven.

Daar sluit ik me bij aan.

Omdat ik een kindje heb gehad die te vroeg geboren werd heb ik me uitgebreid laten informeren over het hoe en wat met bv mocht het kindje weer te vroeg komen. Mij is toen verteld dat er in t zh vaak gezegd wordt dat ze te moe worden van bv, maar dat voeden met een cupje veel vermoeiender is en ze minder binnenkrijgen. Dus tenzij hij nog via een sonde melk krijgt, zou ik hem toch ook vaker aan gaan leggen.

En als hij thuis is, gewoon zien wat lukt. Zo vaak mogelijk aanleggen en veel rust geven. Ik had mijn zoontje van drie voedingen in t zh per dag in een week volledig aan de borst, en mijn productie was echt belabberd toen hij in t zh lag. Dus ik denk zomaar dat dat jullie ook wel gaat lukken :

Dank jullie wel lieve meiden.

Even snel reageren voordat ik zo naar hem toe ga.

Bv is inderdaad vermoeiend voor hem.

Daarom ook nu even 1x per dag aan leggen.

Ze geven eerst de fles proberen en daarna de rest aanvullen met de sonde.

Hij krijg volledige mamamelk :inlove: en dus geen ks.

Ik zal vast echt hulp krijgen van het zh als ik weer de volledige bv wil geven.

Dat krijg ik nu ook in het zh, zij komt iets van 3x per week even kijken, erg fijn dus.

Wouw kijken wie dit ook zo heeft meegemaakt en ervaringen uitwisselen.

Want weet jullie, voel me daar best alleen, omdat hij geen prematuur is en komt iet erg vaak voor zeiden ze gister.

De logopodiste is ook vorige week 3 keer geweest en veel gepraat over spenen en flessen enz.

Fingerviding, cupje enz is hij net zo moe.

Wegens de speen is puur als hij alleen de sonde krijg.

Dus zuig- volle buik gevoel, ook dit wegens dat we zijn zuigkracht moeten gaan versterken.

Dit was erg laag.

Het aanleggen van de borst doet hij super.

Aanhappen, zuigritme enz doet hij allemaal perfect.

Hmmmm weer een wir war van een verhaal hahaha.

Top meis en degene die 3 x per week komt is dus lactatiekundige? Gelijk een telefoonnummer vragen voor wanneer je thuis bent. :wink: :-* Dan komen er ws nog veeeeeel meer vragen op. En zijn speentje is dus idd een heel specifieke situatie. Zou je evt kunnen overleggen met de lactatiekundige of je de sonde zou kunnen combineren met aanleggen wanneer jij er bent? Dan krijgt hij het zuiggebeuren aan je borst (jij evt kolven daarna omdat ws de TSR dan ook al door hem is opgewekt :wink: ) ipv via een speentje en zo leert je zoontje ws ook hoe het aan de borst werkt en krijgt mss zelfs wat extra voeding uit je borst.

Kijk wat haalbaar is voor je en wat er allemaal mogelijk is in het ziekenhuis. (Jullie zijn overigens ws het klassieke voorbeeld waarom mijn gyn aangeeft tegenwoordig met 39 weken pas te willen inleiden hij noemt het premature neigingen ipv prematuur zijn)

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoontje!

Het ontbreken van noodzakelijke achtergrondinformatie kan het soms wat moeilijk maken om de juiste tips en informatie aan te dragen. Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal, dat je zoontje nog in het ziekenhuis is omdat hij zelf nog niet actief genoeg drinkt. Op de foto die je hebt geplaatst, heeft hij een gele kleur. Op zich worden de meeste jonge baby’s wel wat geel, omdat ze nog veel bilirubine in hun bloed hebben. Wanneer ze dit voornamelijk via hun ontlasting snel kwijt kunnen (daarom is het ook zo belangrijk dat ze de meconium zo snel mogelijk kwijt raken). levert dat vaak geen problemen op. Als dit proces te lang duurt, kan het kindje daar echter suf van worden. Daardoor gaat hij slechter drinken, krijgt frequent te weinig binnen en verliest daardoor uiteindelijk teveel energie en kracht. Zo ontstaat er dus eigenlijk een neerwaartse spiraal. Is dit verhaal herkenbaar voor je?

Een baby die last heeft van geelzucht heeft baat bij vaak voeden, liefst iedere twee uur. Maak het kindje daar gerust voor wakker.

Als je je zoontje aan de borst laat drinken, zou je kunnen overwegen om een borstvoedinghulpset kunnen gebruiken, zodat je hem tijdens het drinken aan de borst ook direct kunt bijvoeden met jouw gekolfde melk.

Ik lees dat de lactatiekundige die werkzaam is bij het ziekenhuis, 3 x per week even komt kijken. Dat is natuurlijk fijn, maar is er ook sprake van een actieve begeleiding? Heeft ze bijvoorbeeld samen met jou een plan van aanpak gemaakt om je kindje uiteindelijk weer aan de borst te krijgen? Want dat is zo belangrijk. Je mag van haar verwachten, dat zij die tijd voor jullie uittrekt en actief met jullie meedenkt. Als je vindt, dat dit onvoldoende gebeurt, kun je ook zelf een lactatiekundige van buitenaf inschakelen. Je betaalt dan wel kosten voor een consult. Hier kun je de gegevens vinden van VBN-lactatiekundigen. Zij zijn eerst een aantal jaren contactpersoon van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk geweest en hebben vervolgens de overstap naar lactatiekundige gemaakt. En op de site van de Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen is een overzicht te vinden van alle lk’s die bij deze vereniging zijn aangesloten: klik.

Wellicht kun je verder nog iets met de volgende artikelen:

Bv.com-Geelzucht

Borstvoedingorganisatie LLL-geelzucht

Borstvoedingorganisatie LLL-Ziekenhuisopname baby

Rhiannon ik kolf daarna zeer zeker af :wink:

Anders staan ze op klappen als ik dat niet doe hahaha.

Over dat aanleggen en sonde kan ik weer eens aankaarten.

Maar ze hebben weer wat nieuws bedacht.

Hij moet 420cc drinken over de hele dag, 7 voedingen. ( persoon vind ik dat erg weinig en dus ook van gezegd, door alle gebeuren van vandaag, hoor ik morgen meer over).

Stel dat hij 10cc bij mij heeft gedronken en de volgende keren met de flessen goed, dan hoef hij geen sonde.

Maar als hij die dag minder dan 420cc op heeft en hij is te moe, dan vullen ze dat dus weer aan.

Ook had niks te maken dat ie met 38 weken is geboren door middel van inleiden.

Heb ik erg vaak over gehad en ze zeiden dat ook kindjes die later dan 40 weken daar wel eens komen.

Yvonne dank je wel meid.

Over dat geel uitzien klopt.

Ze hebben een paar keer zijn Billy ( zo noem ik het hahaha, zei noemen het Biellie) geprikt en zat nog binnen zijn normen.

Ik ken het verhaal en daar lag het niet aan.

Deze LK is erg lief en denk en doet erg veel mee.

Ook zal ze me adviezen mee geven als ik met Dylan naar huis ga.

Want ze sturen hem niet zomaar naar huis zonder adviezen enz.

Ik zal haar morgen weer zien en maar vanaaf al een lijstje.

Wil je ook erg bedanken voor de link’s.

Goed dat je e.e.a. idd alvast voor jezelf op papier zet, er komt toch al zoveel op je af…

Dat het bilirubinegehalte van een geelziend kindje binnen bepaalde normen is en er daarom wellicht niet specifiek voor wordt behandeld, hoeft overigens niet te betekenen dat hij geen last kan hebben van bepaalde klachten, zoals slecht drinken en sufheid/ongewone slaperigheid.

Hopelijk is je zoontje snel weer fit genoeg om goed te kunnen drinken, zodat hij lekker met jullie mee naar huis kan; beterschap voor je ventje!

Ik heb helemaal geen ervaring met borstvoeding, ik kom je alleen even feliciteren met je prachtige zoon :inlove: :inlove:

Hopelijk mag hij snel mee naar huis :-*

Yvonne ik zal morgen weer eens aankaarten als ik zie dat Dylan weer wat gelig eruit ziet.

Dank je wel Cees en ik hoop het ook.

Raar is dat he dat het tegelijkertijd zo vervelend voelt dat op knappen staan en toch ook geruststellend mbt de hoeveelheid voeding. Maar super dat het ziekenhuis iig een LK heeft ie goed de tijd neemt en in jullie persoonlijk ook stopt. Een goed plan mee naar huis is top en dat ze ook bezig zijn de sonde helemaal te laten vervallen tbv het zelf voeden. :thumbup: Hopelijk gaat het gauw zo goed dat hij idd mee naar huis mag. :pray: En wat je al zegt mbt inleiden, ik heb zelfs al eens gehoord dat er kindjes over de 40 weken idd geboren worden met premature neigingen die alsnog wat dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Gelukkig is er dan ook hulp en komen ze uiteidelijk ook lekker naar huis.

Zo even een updatje.

Vandaag naar de kinderarts geweest en hij groeit als kool.

In 1 week tijd 2cm gegroeid en 210 gram.

Ook is vandaag de derde dag dat ik hem 2x per dag aanleg en gaat steeds beter.

Wel heb ik weer een vraag.

Ik heb nu net hem 1 borst aangeboden en hij spuugde wat terug.

Daarna nog een keer aangelegd en toen spuugde hij weer een heeeeel klein beetje.

Is dit dat hij dan genoeg heeft of dat er wat dwars zat??

@ikaa wrote:

Zo even een updatje.

Vandaag naar de kinderarts geweest en hij groeit als kool.

In 1 week tijd 2cm gegroeid en 210 gram.

Ook is vandaag de derde dag dat ik hem 2x per dag aanleg en gaat steeds beter.

:clap: :clap: :clap: Klasse hoor! :thumbup:

@ikaa wrote:
Wel heb ik weer een vraag.

Ik heb nu net hem 1 borst aangeboden en hij spuugde wat terug.

Daarna nog een keer aangelegd en toen spuugde hij weer een heeeeel klein beetje. Is dit dat hij dan genoeg heeft of dat er wat dwars zat??

Het zou idd kunnen zijn dat er dan een boertje dwars zit. Je zou kunnen proberen om je zoontje na de eerste borst even rechtop te houden en over zijn ruggetje te wrijven, zodat hij eventueel wat lucht kwijt kan? Vervolgens kun je hem de tweede borst aanbieden en hem daarna ook weer proberen te laten boeren.

Dank je wel Yvonne.

Ben dan ook echt trots op hem.

Want ja met 1x per dag duurt toch wel even voordat hij volledig onder de knie heeft.

Nu met 2x per dag merk je gewoon dat hij veel geduldiger is en lekker relax bij lig.

Zal eens kijken met dat boeren ( is niet echt zijn ding hahaha).

Hij is nu ook al 1 week en 1 dag al tijd.

Dus kan ook even liggen dat hij het even wat moeilijker deed kwa drinken.

Ook zo zijn flessen en nu drink hij steeds beter.

Kolven gaat ook lekker- liter per dag :shock:

Wat goed joh, en dan het aanleggen lekker gaan opbouwen he, ben je ook van die kolf af :smiley:

Ja doe ik zeker Lune.

Alleen dat opbouwen heeft echt even zijn tijd nodig.

Steeds even 4 a 5 dagen er tussen zitten.

Maar ik ga er voor.

Hier een vraag over regeldagen.

Omdat ik niet de volledige dagen bv geef vraag ik me af hoe dat dan zit en hoe is dus daar achter kom.

Sinds vandaag geef ik 3x per dag.

Ook was ik vandaag bij de cb geweest en kaarte ze dit aan dat het nu wel eens ga komen.

Ze zei ook van als hij 2 uur later zou komen dat ik best mag aanleggen.

Dus ja erg makkelijk :?