Je geeft toch wel volledig bv, al is het deels via kolven/fles? Regeldagen zul je merken aan dat hij minder tevreden is, sneller weer onrustig wordt na een voeding. Dan leg je hem gewoon weer aan (of geeft een gekolfde voeding). Het kan dan misschien lijken alsof je melk op is, je borsten voelen misschien slap aan, maar dat is helemaal geen probleem, slap aanvoelen betekent helemaal niet dat ze leeg zijn. Na één of een paar dagen trekt het weer bij, wordt hij weer meer tevreden en voelen je borsten misschien ook weer minder slap.
Regeldagen kunnen heel frustrerend zijn, maar als je je zoontje gewoon volgt in zijn behoeften is het binnen de kortste keren weer op peil.
Dank je voor het reageren Mereltje.
Ja hij krijg ook bv via de fles.
Maar bedoel dat hij nu maar 3x per dag aan me borst lig.
Hoe je het heb uitgelegd erg duidelijk.
Maar me borsten voelen juist voller aan en lek als een gek.
De zoogcompressers zijn nu niet meer om aan te slepen.
En dan nog lek ik door :shock:
Je zult nu nog wel geen regeldagen hebben (komt vast wel een keer hoor, en hoeft echt niet op die ge-ijkte tijdstippen te gebeuren, kan op elk moment).
Misschien is het goed om in de gaten te houden dat je geen last krijgt van overproductie (zie: http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html). Het hoeft niet dat je daar last van krijgt, maar gewoon iets om op te letten.
Live voeden stimuleert ook meer dan kolven he, dus niet zo gek denk ik dan, dat je nu merkt dat het wat meer wordt…
Overigens, ook het evt hebben van overproductie betekent niet dat je geen regeldagen kan hebben! Ik had wel overproductie, maar alsnog de eerste drie maanden zeer regelmatig (zeker elke drie weken) regeldagen.
Ik verving minstens elke voeding allebei de compressen, en nog had ik regelmatig een overstroming :roll: .
Zo vanmiddag de lak. gebeld van het ziekenhuis.
Eerst had ik iemand anders gebeld, maar merk toch dat het niet werk.
Dit wegens met zijn voorgeschiedenis en dat zei zij ook.
Maar we hebben meer duidelijkheid.
Gaat als volgt:
3x per dag aanleggen en niet meer na kolven.
4x per dag via de fles en dan wel kolven 15 minuten.
De ochtend of de avond voor ik naar bed ga helemaal uitkolven.
Want heb een productie van een liter per dag :shock:
Ze ken me al van begins af aan.
En weet nog dat ze blij waren met 40 cc per keer.
Nu vanochtend kolfde ik 280cc :shock:
De rest kolf ik tussen de 150 a 180.
Als er wat is mag ik haar bellen en dat is erg fijn.
Ben ook erg blij dat ik niet meer zo vaak hoef te kolven, want jee 7 keer per dag kolven.
5x fles en 2 keer borst en alle spullen schoonmaken.
Was gewoon weg minimaal 8 uur en max 12 uur mee bezig.
Zo, wat heb jij een flinke melkproductie opgebouwd zeg! Fijn ook dat je zoveel baat hebt bij de hulp van je lactatiekundige :thumbup:
Jij en je zoontje hebben door alle omstandigheden nog geen kans gehad om vraag en aanbod optimaal op elkaar af te stemmen. En dat is waar je nu dus naar toe gaat werken, het komt vast goed!
Ja zeg dat wel Yvonne.
Ik weet nog wel dat ik met een halve druppel harstikke blij mee was.
Toen ging het naar de 3cc, 7 a8 cc, 20 cc en ga zo maar door.
Waardoor ik zei bij de 100cc, we gaan voor de 200 hahaha.
Waar deze mama allemaal niet blij toen was en nog.
Want bij N ging het voor geen ene meter.
En nu is het zooo tegenover gestelde daarvan.
Heb nu ook een flinke voorraad in me vriezer ( een litertje of 6 of meer :oops: )