reflux help!

hey allemaal

hier eigenlijk weinig tijd om te reageren :oops: die twee dames slurpen al mijn energie en tijd op!

Weer heel wat geschreven ondertussen!

OOh die kleine larissa in het ZH, hopelijk levert het jullie wat op en gaat er iets uit de bus kome n wat jullie en haar gaat helpen!! :thumbup:

Het is een heel gezoek naar wat best is voor onze spruiten hé! en dan die broers of zusjes die er toch ook wel wat door te verduren krijgen :cry: geeft je toch een dubbel gevoel hé!

Is bjorn al wat beter?

Ellen, dat van de BV begrijp ik ook heel goed! ik heb bij fenne 8 maanden gegeven maar nu is het toch heel vermoeiend! Mara slaapt overdag heel slecht en als ze dan eindelijk eens slaapt laat ze veel te lang tss de voedingen waardoor ze snacht ‘lekker’ om de 3 u komt en dan ben ik een uur zoet (met voeden en rechtop houden)dus weinig nachtrust!

Elke nacht denk ik; 'ik moet ook aan mezelf denken en FV is ook niet slecht enz…" maar toch kan ik het nog niet …stoppen…we zien wel…ben er nog niet klaar voor! Ik hoop dat het snel beter gaat en dan ik haar kan blijven BV geven!

ben net weer bij de KA geweest voor opvolging.

Mara heeft nog steeds minder echte krijsbuien maar blijft ongelukkig veel jammeren en wenen, slaapt overdag slecht en worstelt nog veel met terug slikken, boeren , moeilijke stoelgang(van de medicatie denk ik)…niet hard maar ze doet gewoon weinig en moet er lang op kreunen en werken…

De KA zegt dat er geen wonder middelen zijn. dat we er voor een stuk door moeten…en op 3 maanden beginnen met vaste voeding!

Maar als het huilen blijft en we vinden het ‘niet normaal’ dan moet ze binnen in het Zh ,24 uur voor een PHmetrie, ze controleren dan de zuurtegraad onder omeprazole en is die nog veel te zuur moet ze zwaardere medicatie maar daarvoor moet eerst die opname?

hebben jullie ervaring met zo’n phmetrie(een 24 uur zuurmeting met sonde in de maag)??? zie hier zooo tegenop :cry:

Wat ik nu zo gek vind is dat als ze in de maxi cosi zit en gaat autorijden of wandelen is ze meestal zo stil en slaapt ze…hoe kan dat nu als je pijn hebt? voelt ze dat dan plots niet meer?? God, konden ze maar eens praten want ik vind dit allemaal zo verwarrend en moeilijk!!

Karin, wij hadden het “geluk” toen Tes in hier in het zh lag, Tijn vakantie had, er was dus altijd iemand bij Mik.

Toen ze in Groningen lag is mik 3 nachten bij opa en oma geweest en overdag de resterende dagen bij opa oma, zusje en schoonzus.

Ik ben bij Tes ook bij alle onderzoeken geweest, behamve het inturberen dat m ocht niet.

Bij Larissa blijven is het enigste dat je kan doen, ook al breekt je moederhart om je kindje pijn te zien lijden ook al is dat voor haar eigen bestwil, ze voelt datje bij haar bent.

Kom op meid, je doet het hartstikke goed, je bent een topmama!

Ellen, hihi dan maar online een gebruiksaanwijzing :wink:

Mien, een PH metingheeft Tes niet gehad omdat onze KA zei dat de uitslag niet betrouwbaar is. Dit omdat alle kindjes in principe reflux hebben als ze geboren worden en de 1 heeft er last van en de ander niet. Hij vond die onderzoeken een onnodige lijdensweg voor Tes, omdat de over de uitslag te twisten valt.

Dit is iig wat hij ons verteld heeft, wij zijn preventief gestart met losec en motilium en ze gedijd daar goed op dus het ligt wel aan reflux.

Afgelopen week de losec afgebouwd ipv 1x per dag 1x per 2 dagen maar dit liep met 1 1/2 dag al mis, huilen huilen huilen, weerterug naar de oude dosis en nu is het weer goed :thumbup:

De maxi-cosi is een fijne houding voor refluxkindjes, net als een wipper, omdat ze wat rechter op zitten en de voeding dus minder snel omhoog komt. De meeste kinderwagenbakken zijn ook geheld, als is dat minimaal. Heb jij het hoofdeinde van het bedje al omhoog staan?

Mien; hier ook niks gehoord over een ph meting. En ook Larissa vind de maxi-cosi het lekkerst slapen :slight_smile:

Kom nu net terug uit het ziekenhuis. Larissa had vanmiddag toen ik weg was maar 50 ml gedronken maar of ze last heeft gehad konden ze niet zeggen :think: (nieuwe lichting verpleegsters) Ik heb haar om 7 uur lekker in badje gedaan en daarna moest ze de fles maar het was krijsen. Ze was helemaal overstuur. Dusik zeg tegen de zuster laten we maar even 10 min pauze haouden dan troost ik haar eerst even. Nou die 10 min werden dus meer als een uur. Om kwart over 8 heb ik de fles zelf maar gegeven en die ging er weer normaal in :?

Maar verder heeft ze een goede dag gehad waar ik bij was dus (heel gemeen) maar ik hoop dat ze morgen weer een slechte dag heeft.

Morgen gaan ze ook de foto maken, ws moet ze dan drinken zodat ze het vervolg kunnen zien. Bloed prikken was vanochtend maar dat deed ze erg goed :thumbup:

Gr karin

ps joy; bedankt :slight_smile:

@karinvandam wrote:

ps joy; bedankt :slight_smile:

:hug: :-*

Mien, bij Sofie is ook nooit een PH meting gedaan. Wij mochten op een gegeven moment van Omeprazole over naar Losec mups. Dat is hetzelfde medicijn maar het werkt beter, omdat het een tabletje is ipv korreltjes, en die kun je in water veel beter oplossen en toedienen.

Misschien kun je dat eerst voorstellen, het lijkt me zo naar dat onderzoek!

hoe gaat het bij jullie ondertussen!? Hopelijk beter dan hier :cry:

Hier van kwaad naar erger! :wall:

Gisteren de ‘hele’ dag geweend, enkel stil in de maxi cosi in de auto of wandelen! om 22.30 u bij me in slaap gevallen na de BV maar ze kreeg constant zuuropstoten en dan moest ik ze wat sussen anders was ze weer klaarwakker!

Heb ik tot 1.30u in de zetel met haar gezeten en dan toch maar naar bed. Mijn hoofdeinde omhoog en mama weer heel oncomfortabel naast de kleine meid maar zo heeft ze dan toch geslapen tot 4.30u , dan weer Bv en een hele tijd rechtop, en geslapen tot 8 u! Ik er om 7 u uit met fenne.

Maar overdag weer wenen!! ooooohhhh wat wordt je er moedeloos en op van! fenne was een dagje naar de onthaalmoeder om ook eens uit het geween te zijn en ik na alles te proberen maar weer de auto in!!

Het wordt een slechte gewoonte, ik weet het …maar wat doe je als je geen oplossing of iets vindt??

Het is echt niet niets om je kind niet tevreden te kunnen krijgen!

Nu heb ik vrijdag een afspraak bij een huisarts/natuurarts en extra studie osteopathie, mijn vriendin heeft er heel goede ervaring mee! tja als je hopeloos bent probeer je alles hé!

En anders volgende week maar terug naar de KA want dit is gewoon voor niemand vol te houden!

sorry voor het geklaag maar ik moest er even vanaf :oops:

Larissa is weer thuis :dance: :dance:

Ze hebben niets bijzonders kunnen vinden. De slikfoto was helemaal goed, geen afwijkingen op te zien. Ook haar bloed was helemaal goed. En nu weten ze het dus niet :? Ze kunnen niets vinden en het is een raadsel. De dokter hoopt op een extreme reactie op buikkrampjes al is er niets wat daarop wijst. Maar dan zou het vanzelf over moeten gaan. Na 4 maanden dus nog een maandje dan :frowning: We gaan nu gewoon zonder verdere medicijnen verder. Dus ook geen Zantac meer en hopen op het beste. Gelukkig weten we nu wel dat het niet ernstig is en dat binnen alles werkt. Wel apart was dat toen ik thuis kwam om 15.00 ze gelijk weer een pijnaanval tijdens de fles kreeg, dan drinkt ze ook maar 70 cc. Maar gelukkig bij de fles van 19.00 ging het weer goed en dronk ze 140 cc.

Er was op de slikfoto niets te zien van reflux. Ze zagen niets terug omhoog komen dus de reflux is het niet. Ook bij het bloedonderzoek was niets te zien van een allergie. Nou zijn die testen niet helemaal betrouwbaar (pas vanaf 10 jaar ong) maar het was echt helemaal negatief dus …

Ik mocht wel 6 weken lang alleen de pepti proberen maar ik denk zelf niet dat dat het is. Dan zou ze het bij elke voeding hebben volgens mij. Dus ik heb besloten om het maar aan te zien. En hopen dat het met een maand minder word.

Mien; heb je de KA al gebeld? Ik zou het gewoon doen want dit hoort niet. En ook al is het iets anders dan heb je tenminste de geruststelling dat het niets ernstigs is. Zoals ik die nu heb. Ik leef echt met je mee :hug: Maar doe er wat aan want zo gaan jullie er allemaal aan onderdoor. Gewoon bij de KA aangeven dat je het zo niet meer ziet zitten

Wat vervelend Mien dat het zo slecht gaat. Een huilend kindje is verschrikkelijk voor haar maar zeker ook voor jullie :hug: /

Karin hoe is het nu met Larissa?

Ik ben hier heel blij. Mijn wanhoop was ik vorige week echt nabij en nu.

Ik heb hier een heel ander kind, dat kan lachen, geluidjes maken enz. Huilen doen we alleen als we moe zijn en ons vervelen, dus de gebruiksaanwijzing lijkt gevonden :dance:

Kan dus ook bijna met zekerheid zeggen dat onze zoon KMA heeft. Nu met de nieuwe voeding gaat het super goed. Hij drinkt normaal, niet meer 6 flessen maar 4 of 5. Doorslapen oke dat nog niet maar hoeft ook nog niet. Heeft natuurlijk niets met de KMA te maken.

Indikken met nutriton daar kunnen we niet zonder, en zal ik ook niet gaan doen.

Ik zie nu al tegen het provoceren op dat hij weer helemaal terug valt.

Maar goed voor nu ben ik heel blij.

@Karin, we posten tegelijk. Mijn zoontje deed het ook niet tijdens alle flessen. Dus daarom twijfde de huisarts ook of het wel of niet KMA kon zijn, maar nu het is een wereld van verschil echt.

Ben wel heel blij voor jullie dat ze weer thuis is, maar aan de ene kant gelukkig dat er niets gevonden is maar aan de andere kant nu weet je nog niets.

:hug:

Hier lijkt het wat beter te gaan!

Vandaag kwam de fysiotherapeut voor Ilse en zij vond Ilse enorm gegroeid sinds 2 weken geleden!

Nu liet ze eerst altijd een aantal cc staan en spuugde ze de helft uit. Sinds de Nutriton drinkt ze 5 flessen van 160 cc helemaal leeg en spuugt bijna niet meer!

Of het maagzuur ook echt weg is, durven we nog niet te zeggen. De ene dag heeft ze meer last dan de andere dag.

Volgende week woensdag telefonisch consult met de kinderarts…

Karin, fijn dat Larissa weer thuis is. Wel ‘balen’ dat ze niet echt iets hebben kunnen vinden. Laten we maar hopen dan dat het de krampjes zijn die haar nekken. Ilse heeft ook heel erg veel last van de krampjes gehad, maar het gaat nu echt veel beter.

Marije jij bent zelf overgestapt op de natramigen toch? En heb je die zo bij de apotheek kunnen halen? Kunnen we namelijk altijd nog doen

Nee, ik ben overgestapt met goedkeuring van de ha en het cb.

Die adviseerde mij on daarmee te beginnen en niet met pepti omdat daar altijd deeltijd koemelk nog inzit.

Daarnaast ben ik wel zelf naar de apotheek gegaan en kon ik het zo bestellen zonder een bewijs dat ik het mocht bestellen.

Natramigen wordt deels vergoed door de ziektekosteverzekeraar. Hoeveel dat weet ik nog niet, maar geloof niet dat het ons iets extra’s kost

Hoi meiden, lees al een tijdje mee omdat mijn zoontje verborgen reflux heeft. Volgende week is hij vier maanden. Vanaf vier weken tot twee weken geleden was een hel. Vanalles geprobeerd net als jullie, slecht slapen overdag, alleen in de maxi cosi, krijsen. Ik was zo wanhopig dat ik naar een osteopaat ben gegaan die veel ervaring heeft met jonge kinderen. Wat denken jullie? Sinds een week geen krampje meer te bekennen ( en die hij had waren echt bizar hoor, hetzelfde gekrijs al van de reflux) en van de reflux merk ik bijna niets meer!!! Echt een aanrader (bij hem bleek een zenuw in zn nek klem te zitten die zijn maag/darm systeem aanstuurt en dat ging dus verkeerd) over een week ga ik proberen te minderen met de medicatie!

hoi gizmoo, super dat het voor jou kindje geholpen heeft!

wow 4 maanden al geween, das serieus lang al! Ik hoop met vaste voeding op 3 maanden dat het hier hopelijk ten minste dan zal beteren!!

Je kan altijd proberen de medicatie af te bouwen, het zal snel duidelijk zijn als het nog niet kan!

Wij zijn 2 keer nr de osteo geweest en er zou ook iets vastzitten net als bij jou maar het heeft helaas hier niet geholpen!!

we gaan vrijdag op aanraden van een vriendin eens naar iemand anders…het kan maar beteren…je probeert uiteindelijk alles om je kindje van de pijn af te helpen hé!

@karin

wat goed dat er met larissa niets echt mis is!! :thumbup:

Hopelijk betert het zo dan en hebben jullie binnenkort een tevreden meid!

Nou hier weer een update…

Na twee weken aangemodderd te hebben met Nutriton door de voeding hebben we gisteren toch Zantac en Motilium voorgeschreven gekregen. Het spugen was wel verminderd, maar het opgeven en terugslikken bleef gewoon aan de gang. Zo zielig.

Aan de ene kant zijn we blij dat we nu medicatie hebben, maar aan de andere kant ook weer niet. Het zijn toch best wel heftige medicijnen en het gaat zo tegen je gevoel in om je kleintje die te geven.

De Motilium gaat nog wel, maar die Zantac is echt zoooo vies. Ze moet er gewoon van huilen als ik het aan haar geef…

Nu maar hopen dat het helpt…

Ellentje; ik hoop zo voor je dat de medicijnen gaan werken :pray:

Hier gaat het nog steeds prut. Larissa heeft vandaag bij 3 voedingen alleen maar gehuild/gekrijst en ik was radeloos. Net heeftz e de fles wel rustig gedronken maar ipv hele fles weer maar 110 cc. Al was dat nog de grootste fles van vandaag :think: Dus we hebben de Zantac maar weer gegeven. Ik ga denk ook maar andere voeding proberen. Ik weet het allemaal niet meer…

he karin en ellentje, vreselijk he als het maar niet goed wil lopen met onze dametjes!

Met Mara is het ook nog steeds sukkelen, van het ene medicijn naar het andere, osteopaat , dokter enz…

De reflux lijkt te beteren nu met omeprazole maar ze blijft veel wenen??

Je wordt er inderdaad radeloos van karin! Ook inslapen wordt moeilijker en moeilijker, pfffffff weet het gewoon niet meer!! autorijden lijkt het enige wat help en het is natuurlijk geen oplossing maar ja als je uren geween moet aanhoren, dan slaapt ze tenminste enkele uurtjes als we geluk hebben…! :cry:

:hug: voor alle mama(en papa’s en grote broers of zusjes) die het toch wel even moeilijk hebben met de beebjes

Hoi,

Ben vandaag overgestapt op de Nutramigen. Ik hoop dat het effect heeft en wachten met spanning af. Het eerste flesje was zonder gegil maar helaas maar 100 ml. De volgende komt er zo aan dus ben benieuwd. Hoelang duurde het voordat jullie effect zagen???

Mien; ben je alweer bij de KA geweest? En zo ja wat zegt hij er dan van? Want dit is niet vol te houden. :hug:

Gr karin

@karinvandam wrote:

Hoi,

Mien; ben je alweer bij de KA geweest? En zo ja wat zegt hij er dan van? Want dit is niet vol te houden. :hug:

Gr karin

tja ze mankeert volgens hem niets (althans niets wat hij zo kan vinden)

Uitzitten tot 3 maanden en dan vaste voeding en afwachten… volgens hem betert het na die periode meestal wel :think: dan is de reflux minder door de vaste voeding, zijn de darmpjes beter ontwikkeld en aangepast en blablabla

Hoi Mien,

Oh ik ben blij dat ik een andere KA heb dan jij. Ook hier kan hij niets vinden maar hij steunt me wel. Ben nu vandaag zelf op de nutramigen overgestapt om te kijken if dat iets uit gaat maken, Doet dat het niet dan hopen we op de 4 maanden. Want dan zouden alle krampjes voorbij moetenz ijn (mijn KA geeft daar 4 maanden voor). Maar miss een optie voor jou? Ik heb eventueel nog een dicht pak pepti staan als je die eerst wilt proberen.

Gr karin