reflux help!

Ilse had ook heel veel last van krampjes, maar die zijn eigenlijk zo goed als verdwenen. Ze is nu 4 maanden. Dus er is echt hoop!

Hier weer andere troubles…

Gisteravond ontdekte ik allemaal rood/blauwe vlekjes op Ilse haar beentje. Vandaag zag haar beentje er heel raar uit qua kleur en nog steeds die vlekjes.

Net bij de huisarts geweest; zijn waarschijnlijk bloeduitstortinkjes veroorzaakt door de Zantac… Als het erger wordt moeten we meteen met de Zantac stoppen en anders wil hij het eind volgende week weer beoordelen :?

Verder hopen we nu eindelijk verschil te gaan merken… tot nu toe nog niets gemerkt.

hey karin…wat is die pepti eigenlijk?

Ik ben van belgië dus jouw pepti zal niet lukken maar ik ben wel benieuwd?

Gisteren nutrilon AR gekocht, Ik geef nog steeds volledig BV maar mara is tegenwoordig zo onrustig na de BV blijft schudden met hoofd, kreunen en happen…ben bang dat ik mss door stress en weinig slaap niet meer voldoende heb voor haar en wou het eens uittesten met KV! wordt gek van die onzekerheid maar madam wou geen KV, dus maar weer onrustig en wenen vannacht! Nu hebben we een beetje met een spuitje gegeven en dat nam ze met vieze grimassen (even wennen mss) want haar medicijn drinkt ze uit de fles dus ze kan het…)

Iemand tips tegen krampjes…??

ellentje ik zou toch ook ongerust zijn hoor met die vlekjes, hou het maar goed in het oog en sla op tijd alarm! niet?

Mara heeft van de zantac geen bijwerkingen gehad maar ook geen werking helaas!!

de pepti is tegen koemelkallergie maar dan de lichtste vorm. Wij zijn nu overgestapt op de nutramigen (op aanraden :wink: ) en wachten / hopen :pray: op resultaat.

ik hoop met je mee :pray: :pray:

Ik heb net eens jullie stukje doorgelezen. Wat een ellende allemaal he! :hug:

Hier ook het hele pad aan het bewandelen. Nu 4 weken koemelk vrije voeding en sinds een paar dagen aan de Zantac. Het lijkt wel wat beter te gaan, maar er zitten nog wel krijs dagen tussen hoor.

Mijn meisje heeft ook erg gevoelige darmen en is na verandering van voeding eerst weer 2 weken van slag.

Nu vroeg ik me af, jullie beebs zitten allemaal aan de nutriton. Ging dat bij iedereen gelijk goed? Hier op 2 verschillende gelegenheden met 1 voeding geprobeerd, maar enorme krampen daarna en weer obstipatie van 4 dagen, die weer gepaard gingen met het nodige gekrijs natuurlijk. Daarna heb ik niet meer gedurfd te proberen. Inmiddels is dat wel al 2 maanden geleden, dus misschien zou het nu wel beter gaan nu ze 5 maanden is :think: Hoe ging dat bij jullie?

Heel veel succes allemaal met de kilometers die jullie nog al wiegend en lopend te gaan hebben :hug:

@ kimmy, ik gebruik nutriton alleen tegen het spugen om de voeding in te dikken zeg maar.

Ik gebruik erg weinig 1 of 2 kleine schepjes toevoegen bij de voeding.

Karin in hoop dat de nutramigen gaat werken, hoe gaat het nu merk je al verschil?

Ellentje hoe gaat het nu, met de vlekjes, gebruik je nog zantac?

Hier zijn we weer zoekende, pfff het blijft toch wat, Inmiddels zijn we op bezoek geweest bij een osteopaat en zijn nek en bekken zaten helemaal vast. We moeten zeker nog een aantal keren heen.

Verder ben ik nu aan het provoceren, dus proberen met gewone voeding Tot nu toe nog maar 1 flesje dus kan nog niets zeggen.

De nutramigen werd niet meer opgedronken en alle klachten als daarvoor kwamen weer gewoon terug.

Dus ik weet het ook niet meer.

Goh wat is dit moeilijk…

Dus voel met jullie allemaal mee, het is erg lastig.

We moeten zo naar een verjaardag, maar even snel een reactie op jullie posts.

Wij gebruiken de Nutriton ook heel matig. Twee schepjes per voeding (180 cc). Het lijkt voldoende want ze spuugt minder. Wel hebben wij het gevoel dat haar darmpjes er ernstig op reageren. Toen we er net mee begonnen, had ze opeens iedere dag ontlasting (normaal 1x per week). Na een week Nutriton was het weer als vanouds, maar hebben wij het gevoel of ze weer last van haar buikje heeft. Ze maakt veel persgeluiden zonder dat er iets komt en laat veel windjes. Hier heeft ze de eerste maanden ook veel last van gehad, maar dat leek eindelijk beter te gaan. Nu dus weer terug…

De bloeduitstortinkjes op haar beentje zijn onveranderd. Het is niet erger geworden, maar ook niet minder. Bij iedere verschoning controleren we nu haar hele lijfje, maar gelukkig ontdekken we niets. Wel wil de ha haar eind van de week weer zien als het niet is verminderd…

En ja, we gebruiken dus nog steeds de Zantac. Hebben niet het idee dat het werkt. Soms denk ik zelfs dat het averechts werkt… Gisteren heeft ze weer heel veel gespuugd en continu zitten ‘herkauwen’.

Wij zijn ook al bij een osteopaat geweest. Toen Ilse 4 weken was… Ook een blokkade in haar nekje en in haar bekken. Inmiddels zijn we een stuk of 10 behandelingen verder en is het nog niet over. Toevallig net besloten om de afspraak van a.s. dinsdag maar af te bellen. We hebben er al genoeg geld naartoe gedragen en het helpt toch niet bij ons meisje. Jammer want we hadden er veel goede dingen over gehoord, vandaar dat we er ook al zo vroeg bij waren.

Nou, toch weer een lang verhaal geworden. Succes allemaal weer en tot schrijfs.

Tes krijgt op 6 schepjes voeding 5 schepjes nutriton en drinkt dus cement :mrgreen:

Dit overigens op advies van de KA

wow en je kindje heeft geen last van die hoeveelheid nutriton? Mijn zoontje kreeg dus echt van twee schepjes al enorme krampen en stinkende windjes. Zo erg dat ik niet anders kon dan te stoppen. Verdik nu met gelilact. Een poeder wat van het water een soort gel maakt en weg zijn de krampen! Ik lees dat een aantal van jullie al vaak bij de osteopaat geweest zijn, wat een ramp. Wij hebben het geluk gehad dat er met drie consulten al zoveel verbetering was dat we niet meer hoefden!

JOy, ik zit nu net te kijken, ben jij ook van het bb forum??

@gizmoo1 wrote:

JOy, ik zit nu net te kijken, ben jij ook van het bb forum??

Yep :mrgreen: wie ben jij daar dan? :wink:

dezelfde!

hey karin, hoe gaat het nu met larissa!

Ik zag dat je andere topic gesloten was…kon niet echt volgen maar geef je de nutramigen nog? en…

ikzelf ben sinds zaterdag KMvrij aan het eten. Ik lette er al eerder op maar niet volledig uitsluiten en een kennis die op bezoek kwam (dietiste) zei dat haar dochter zelfs last had als ze 1 hapje yoghurt ofzo nam! dus ben ik even voor de test volledig gestopt met KM!!

Nu zijn we ook voor de 2de keer bij een andere osteo geweest en …NEE IK GA HET NIET SCHRIJVEN WANT TELKENS IK HET SCHRIJF GAAT HET WEER BERGAF :wink: maar ik hoop dat we op de goede weg zijn!

Mara is veel vrolijker, weent minder, slikt minder terug, slaapt beter(nog steeds moeilijk in slaap …vooral s avonds), … we zijn er nog niet maar ik ben al SUPER GELUKKIG met dit!!! :inlove: dus blijven volhouden mama’s en zoeken want het kan echt anders… :-*

En ellentje hoe staat het met de zantac en de vlekken?

en zoveel keer bij de osteo :hug: …ik zou zeggen stoppen of een andere ‘proberen’ want dit werkt niet!! de mijne zegt als ze je meer dan 3/5 keer laten komen ga je beter weg!!

Hoi

Mien; ik ben sinds gisteren gestopt met de nutramigen. Het veranderde helemaal niet en het was juist een gevecht bij elke fles. Ze luste het gewoon echt niet. Dus maar weer over op de omneo. Maar ze drinkt gewoon niet meer. Vanmorgen 90 ml om half 9 maar nu wil ze nog steeds niets drinken. En gisteren had ze ook maar op de hele dag 450 ml gedronken. Dus even goed in de gaten houden. ANders toch de KA maar weer bellen. verder gaan wij ook stoppen bij de osteopaat want nu 3 keer geweest en niets verandert. Het gaat behlave de voeding nu wel goed. Ze is vrolijk en lacht veel.

Ben blij dat het bij jullie lijkt te werken :dance:

Even geleden dat ik iets heb geschreven, maar het is er niet van gekomen. Hier weer terug bij af…

De maandag nadat ik hier voor het laatst geschreven had, werd Ilse plotseling erg ziek. Hoge koorts, diarree… Haar beentje bleef er zo raar uitzien. 's Avonds toch maar de huisartsenpost gebeld. Moesten natuurlijk meteen komen. Hij adviseerde ons om met de Zantac te stoppen, maar dacht eerder gewoon aan een buikgriepje.

Raar maar waar: de volgende dag was alles over… De koorts weg, diarree over en haar beentje een stuk minder bont. Ha noemde het trouwens ‘petechien’. Puntbloedinkjes vanuit de haarvaten of zo. Kan op iets heel ernstigs duiden, maar kan ook een bijwerking zijn of veroorzaakt worden door een virale infectie.

Maar goed. Weer terug bij af dus. Geen medicijnen meer…

Ha heeft overleg gehad met ka (kortere lijntjes…) en adviseerde ons om weer te beginnen met de Motilium. Als dit niet het gewenste effect had, maar ook geen bijwerkingen gaf, moesten we ook de Zantac weer starten. Zo gezegd zo gedaan, want de Motilium alleen was gewoon niet de oplossing. De bijwerkingen zijn gelukkig uitgebleven, hoewel Ilse wel iedere keer heel dunne ontlasting heeft. Maar ze drinkt goed, ontlast max 2 keer per dag en blijft goed plassen, dus daar hoeven we ons nu geen zorgen over te maken.

Afgelopen dinsdag weer bij de ka geweest omdat wij vinden dat Ilse heel heftig reageert na een voeding. Ze kreunt en schreeuwt alsof ze enorme pijnen heeft. Het volgende moment kan ze weer naar je lachen en is het goed. Ook blijft ze de hele dag voeding opgeven/herkauwen. Plat liggen wil ze nog steeds niet. Kortom: het gaat gewoon niet lekker.

Ka raadde aan om het toch 2 weken te proberen. Schijnt dat de slokdarm ook 2 weken nodig heeft om te herstellen.

Dus… we wachten maar weer af…

Spring toch maar even in, wij zijn dit weekend opgenomen omdat jitte opeens koorts kreeg. Had al een paar keer met de HAP en cb gebeld omdat ze zoveel spuugde/terugslikte en zuur rook, maar alle kindjes spuugde zij de (vervangende) HA :? CB stelde voor papje van nutriton voor de voeding te geven, maar niks hielp. Zondagavond kreeg ze dus koort en zijn we opgenomen in het ziekenhuis daar ook het hele spuug verhaal verteld en na 2 nachtjes observatie kreeg ze dus de diagnose reflux. Ze heeft ‘gewone’ en verborgen reflux. Hebben er nu motilium en losec voor gekegen en hoop dat het snel helpt. Losec is echt moeilijk naar binnen te krijgen, vind ze heel erg viel, motilium is lekker zoet dus geen problemen mee.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je wat resultaat van de medicijnen zag?? Ik draag Jitte nu veel in de draagdoek bij me, zit ze lekker rechtop en kan ze goed slapen. Als ik haar wegleg komt er weer van alles uit en aangezien haar slokdarm inmiddels redelijk geirriteerd is gaat dit altijd met heel hard gehuil.

@Loesje79 wrote:

Spring toch maar even in, wij zijn dit weekend opgenomen omdat jitte opeens koorts kreeg. Had al een paar keer met de HAP en cb gebeld omdat ze zoveel spuugde/terugslikte en zuur rook, maar alle kindjes spuugde zij de (vervangende) HA :? CB stelde voor papje van nutriton voor de voeding te geven, maar niks hielp. Zondagavond kreeg ze dus koort en zijn we opgenomen in het ziekenhuis daar ook het hele spuug verhaal verteld en na 2 nachtjes observatie kreeg ze dus de diagnose reflux. Ze heeft ‘gewone’ en verborgen reflux. Hebben er nu motilium en losec voor gekegen en hoop dat het snel helpt. Losec is echt moeilijk naar binnen te krijgen, vind ze heel erg viel, motilium is lekker zoet dus geen problemen mee.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je wat resultaat van de medicijnen zag?? Ik draag Jitte nu veel in de draagdoek bij me, zit ze lekker rechtop en kan ze goed slapen. Als ik haar wegleg komt er weer van alles uit en aangezien haar slokdarm inmiddels redelijk geirriteerd is gaat dit altijd met heel hard gehuil.

hier duurde het ±2 weken voordat we echt resultaat hadden van de medicatie en de osteopaat heeft hier ook goed gedaan!!(eerste niet maar bij de 2de waar we tercht kwamen wel!!)

Wij geven de medicatie (omeprazole)met ‘polysilane upsa’ , dit is een tube met roze gel(net snoepjesgel) en dient ook ter verzachting van de slokdarm en een betere vertering! een beetje op mijn vinger, deppen in de medicatie(bolletjes blijven eraan kleven) en ze sabbelt het heerlijk op! :wink: Gaat prima :thumbup:

verder wil ik je veel succes wensen met jitte want wij hebben 6 weken een echte ‘huilbaby’ gehad en dat is ontzettend zwaar…nu zijn we gelukkig op de goede weg!! Hopelijk slaat de medicatie aan!

:-*

Loesje, hoe geef je de Losec?

Inmiddels lukt t mn man aardig om de losec met een spuitje naar binnen te krijgen. We hadden nog een spuitje met een flexibel slangetje die we gebruikte om haar in de eerste week te fingerfeeden. Slangetje iets hoger afgeknipt, omdat de korreltjes er anders niet doorpaste, maar nu lukt het aardig.

Nog steeds vind ik dat het helemaal niks helpt allemaal, maar wacht nog maar even geduldig af, als het 2 weken kan duren voordat je resultaat ziet, we zijn pas een week bezig. Als ze wakker is huilt ze bijna de hele tijd, maar slapen lukt ook niet goed, heb dus een gezellig weekje achter de rug :? Geef ook het papje nutriton niet meer, omdat ik het ook niet echt vond helpen en ze dat ook niet echt makkelijk naar binnen werkte. Moest voor en na het eten, maar als ze klaar is met eten krijg ik er echt het papje niet meer in en als het wel lukt is dat het eerste wat ze meteen naar buiten spuugt :roll:

@Loesje79 wrote:

Inmiddels lukt t mn man aardig om de losec met een spuitje naar binnen te krijgen. We hadden nog een spuitje met een flexibel slangetje die we gebruikte om haar in de eerste week te fingerfeeden. Slangetje iets hoger afgeknipt, omdat de korreltjes er anders niet doorpaste, maar nu lukt het aardig.

Nog steeds vind ik dat het helemaal niks helpt allemaal, maar wacht nog maar even geduldig af, als het 2 weken kan duren voordat je resultaat ziet, we zijn pas een week bezig. Als ze wakker is huilt ze bijna de hele tijd, maar slapen lukt ook niet goed, heb dus een gezellig weekje achter de rug :? Geef ook het papje nutriton niet meer, omdat ik het ook niet echt vond helpen en ze dat ook niet echt makkelijk naar binnen werkte. Moest voor en na het eten, maar als ze klaar is met eten krijg ik er echt het papje niet meer in en als het wel lukt is dat het eerste wat ze meteen naar buiten spuugt :roll:

hey loesje

ik hoop voor je dat het alsnog gaat helpen want het is zoooo vermoeiend een ontevreden huilende baby!! :hug:

en zooooooo heerlijk als het beter gaat en je weer kan genieten!!

Wij hebben zelf een 6 weken gesukkeld en huilen huilen huilen maar gelukkig helpt de omeprazole en vooral de osteo !!

Nu heeft ze het nog wat moeilijk met in slaap geraken maar verder een heerlijk meisje, 't is zo zielig als ze pijn hebben en je kan niet helpen hé!

veel geluk met de kleine jitte :-*