morgen,
en gisternacht en vanochtend dronk ze haar hele fles leeg :think: Maar nu net weer drama…
Bij ons maakte het inbakeren geen verschil. Dus dan maar niet. Soms als ze heel onrustig is grijp ik nog wel terug maar het is geen verschil. Ze slaapt in haar slaapzak waardoor ze ook minder bewegingsruimte heeft.
Het is er gisteren niet meer van gekomen om te antwoorden. Manlief had steeds de computer in gebruik :?
We zijn nu sinds woensdagavond bezig met de Nutriton door de voeding te doen. Ilse krijgt nog steeds afgekolfde borstvoeding.
Het is heel bijzonder, maar sinds we dit door de voeding doen, drinkt Ilse haar hele flesje leeg… Dat is in de afgelopen weken zelden voorgekomen.
Nu hebben wij vorige week bezoek gehad van een logopediste om te kijken of de problemen met Ilse soms veroorzaakt werden door haar manier van drinken. Zij constateerde dat Ilse heel krachtig begint te zuigen en daarna gaat spelen met de speen en vreselijk slecht drinkt. Alsof ze geen kracht meer heeft. De ka verklaarde dit probleem met reflux. Waarschijnlijk begint ze vol goede moed aan de fles en komt ze er na een paar slokken achter dat het zeer doet…
Maar nu dus al 2 dagen alle flessen leeg (6 x 160 c) en vrijwel niet meer gespuugd! De Nutriton lijkt in dat opzicht dus te helpen.
Wel is het lastig met de fles. We gebruiken Avent-flessen en hadden daar speen nr. 2 op. Nu krijgt ze daar nog met moeite de voeding. De speen die daarna komt (1-2-3) is ook weer niet goed, want met standje 1 komt er veeeeel te veel voeding tegelijk uit!
Dus wij de Difrax gekocht en geprobeerd: ook niet. Met de 1-2-3 van Difrax krijgt Ilse er helemaal niets uit.
Nu geef ik het eerste deel van de voeding met nr 2 van Avent. Na een kwartier flink zuigen, heeft ze dan een groot deel van de fles leeg. Zodra ik merk dat ze moe wordt, zet ik de 1-2-3 erop en klokt ze de rest naar binnen. Even wat gedoe, maar het werkt…
Alleen de last van maagzuur verandert niet. Ze spuugt nog steeds ‘water’, trekt vieze gezichten en kan soms even een paar tellen heel hard gillen. Ook stopt ze de hele dag haar handjes in haar mond. Vooral na het eten. Wij denken dat ze dit doet om de vieze smaak weg te sabbelen. Een fopspeen spuugt ze uit, ze wil dan alleen haar handjes…
Nu had ik zelf al bedacht dat die Nutriton alleen tegengaat dat ze veel spuugt, maar dat het maagzuur-probleem daarmee niet verholpen is. Herkennen jullie dit?
Maar ik lees het ook bij jullie: het is heftig om een kindje met reflux te hebben. Ik ben nu 3,5 maand moeder en geniet echt wel van mijn meisje, maar had me de eerste weken/maanden wel anders voorgesteld. Helemaal als je bedenkt dat we na 4 weken al bij de huisarts zaten omdat we haar ‘buikpijn’ niet vertrouwden…
Ook heb ik al een maand koemelkvrij gegeten omdat we dachten dat het daar aan zou liggen. Maar de klachten werden niet minder. En toen ik weer gewoon alles ging eten, werden de klachten niet erger… Dus waarschijnlijk geen KMA.
Alles hebben we wat dat betreft al geprobeerd. We zijn al een keer of 7/8 bij een osteopaat geweest. Kinderfysio ingeschakeld i.v.m. het overstrekken en het niet op haar buikje willen liggen. Logopediste inschakeld om de drinktechniek te beoordelen en dan uiteindelijk horen dat het ‘gewoon’ reflux is… (wat ik al genoemd heb toen ze 4 weken was, maar wat afgewimpeld werd omdat ze weinig huilt…)
Je leest het: gefrustreerde mama…
Ik heb al extra ouderschapsverlof opgenomen, maar moet begin maar toch weer aan het werk. Ik zie er zooooo tegenop om Ilse weg te brengen als het niet beter met haar gaat. Ze heeft echt een gebruiksaanwijzing wat betreft de voedingen en de omgang met haar.
Hoe hebben jullie dit ervaren/opgelost?
Nou ik wil jullie niet verder lastig vallen met mijn frusty verhaal… maar het zit me hoog.
Het spookt ook al een aantal dagen door mijn hoofd om te stoppen met kolven en over te stappen op KV. Maar ook die beslissing vind ik erg moeilijk. We hebben een slechte start gehad met Ilse en het feit dat ze nu zo goed groeit op mijn melk en het feit dat BV het beste is wat je je kind kunt geven, wil ik het eigenlijk zo graag blijven doen…
Maar het kost veel energie en tijd… Wat dat betreft zou ik eindelijk eens aan mezelf gaan denken als ik zou stoppen…
Ik weet het nog niet…
Nu ga ik echt stoppen… Nogmaals sorry voor mijn lange verhaal en het niet reageren op de rest, maar ik moest het even kwijt…
Ga proberen het topic nu bij te houden zodat ik ook op jullie kan reageren!
Net terug van de KA. Ze word opgenomen Morgen om 11 uur worden we bij de kinderafdeling verwacht. Ik mocht kiezen direct of morgen. Nou dan maar morgen, kan ik haar vanavond nog even heel goed knuffelen. De KA had niet vaak dat alles wat zij gebruikt, Zantac, ANtagel, en Omneo met Nutrilon niet werkt. Ze gaan dan nu een foto maken van haar slokdarm, buikje enz maken en ze gaan bloed trekken om te kijken. En ze gaan alle voedingen overnemen.
Aan de ene kant ben ik heel blij dat er nu echt wat gaat gebeuren en niet weer 2 weken aankijken maar ik vind het ook heel erg. Vandaag heeft ze een hele goede dag en heb ik bijna iets van “laat maar we redden het zo ook wel”. Maar als ik dan eerlijk terugdenk aan gisteren :think: Dan is dit gewoon het beste.
En dat is nog niet alles, bjorn was erg moe en zielig in het ziekenhuis. Heeft hij weer 40 Gr koorts :?
ellentje; wat goed en fijn dat de Nutriton werkt! En idd het is een middel om te zorgen dat de voeding niet meer zo makkelijk omhoog gaat. Ik ben heel blij dat ik ouderschapsverlof opgenomen heb tot de zomer. Dat geeft mij heel veel extra rust want ik begrijp precies wat je bedoelt met de creche en voeden. Terwijl ik daar bij Bjorn geen last van heb gehad.
Gr Karin
Hoi Karin
‘Fijn’ voor jullie dat jullie nu verder kunnen met Larissa. Ben benieuwd wat de artsen in het ziekenhuis ervan gaan zeggen…
Groetjes, Ellen
Ellentje, het is alsof ik een stukje van mijn eigen ervaringen met Sofie lees. De eerste weken en maanden zijn loodzwaar en doodvermoeiend. Ik heb ook menig traantje gelaten hoor.
Sofie heeft ook een gebruiksaanwijzing en mijn moeder zou gaan oppassen als ik weer werkte. Ik heb haar dus een paar keer laten voeden toen ik erbij was, en duidelijke instructie gegeven. Inmiddels gaat dat heel erg goed. Het moment dat je weer moet werken komt toch hoor, of je wil of niet. Ik keek er naar uit, omdat het voor mij een ‘uitje’ was, even weg uit de stress-situatie en het gehuil.
Ik heb ook heel erg zitten dubben toen ik van de bv overstapte op kv. En heeeeel veel traantjes gelaten want ik had me voorgenomen om Sofie minstens een half jaar zelf te voeden. Maar op een gegeven moment was ik OP. Uitgeblust. En het geeft zeker rust als je dat uit handen kunt geven. Mijn ervaring is dat toen ik overging op flesvoeding, ik nog steeds haast alle voedingen zelf deed omdat ze zo’n gebruiksaanwijzing had. Dus de rust en vrijheid die ik voor ogen had, had ik toen nog steeds niet. Nu geeft mijn lief ook vaak de fles, of mijn moeder.
Met hoeveel Nutriton meng je nu de afgekolfde melk Ellentje? Je kan ook de 1-2-3 speen van Difrax gebruiken en dan starten met 2 en later 3 doen, als ze nog maar heel langzaam drinkt. Als ze door nr. 2 de voeding niet kan zuigen denk ik dat je het iets te dik aanmaakt, dus teveel Nutriton. Het moet natuurlijk geen cementmortel worden:-). Het kan ook dat het tweede deel van de voeding iets te koud is zodat ze gaat treuzelen met drinken. Ik zet altijd na de eerste helft de fles au-bain-marie in een groot glas met heet water, zodat het warm blijft.
Het slokdarmpje is geirriteerd, daardoor heeft je kleintje zo’n pijn. Daar doet de Nutriton inderdaad niets aan. Die houdt alleen het telkens terugvloeien tegen. Voor het verhelpen van de pijn zijn er medicijnen nodig.
Karin, jou wens ik morgen veel sterkte. Vergeet je fotocamera niet, dan kun je thuis nog even naar je moppie kijken. Bedenk maar zo, je kleintje wordt goed verzorgd, en nu krijgt Bjorn ook even alle aandacht.
Ik hoop dat het jullie heel veel gaat opleveren, deze opname. Bij ons was het de Omneo die de boosdoener was (ik kan het niet vaak genoeg blijven zeggen, maar heb je met de kinderarts niet de optie van KMA besproken :oops: ).
Reageer zo even op de anderen maar cathyanne hoeveel nutriton voeg jij toe tot de fles??
En herkenbaar met omneo die fles hebben wij 3 keer gegeven en was huilen en nog eens huilen. Direct mee gestopt.
Vandaag begonnen met de nutramigen, het stinkt ernorm :sick: maar ben benieuwd of het goed gaat werken… Hij heeft vanmiddag twee flessen gehad en ligt nu lekker te slapen, zonder bakerzak :eh: , dus ben benieuwd voor hoelang.
Vannacht sliep hij voor het eerst door, hoop dat hij dat ook van deze voeding gaat doen
Karin, heel veel sterkte morgen, hoop dat het allemaal beter gaat straks. En wat er al is gezegd zou ook de optie van kma bespreken.
Ellen ik gebruik de avent fles nr 2 maar ook de difrax 123. Dit werkt op zich beide prima.
Begrijp heel goed wat je zegt met werken, oppassen enz. Ik wilde zo graag genieten van waarschijnlijk onze laatste maar toe nu toe zijn we alleen zo druk ermee bezig dat het niet veel genieten is.
En wbt de borstvoeding, mijn dochter heeft 6 maand voeding gehad en nu ben ik maar tot 2 week gekomen, verschrikkelijk maar moest voor mezelf kiezen.
Maar begrijp je gevoel van niet willen opgeven.
Sterkte allemaal.
Marrije, ja die Nutramigen is niet lekker he :mrgreen: . Het is even wennen voor die kleintjes. Het kan wel dat ze eerder om een voeding komen, want de Nutramigen is helemaal al voorverteerd zeg maar, dus erg licht verteerbaar voor je kleintje.
Wees daar wel alert op, dat het huilen dus ook van de honger kan zijn .
Sofie heeft 's morgens nog wel eens last van haar buikje, omdat ze moet poepen. Dan huilt ze ook en heeft krampjes, maar zodra haar buikje weer leeg is, is dat voorbij.
Ik geef op 180 cc 2 volle scheppen, niet afgestreken.
Dus voor iedere 3 schepjes voeding geef ik 1 volle schep Nutriton. Dat is hier de beste combinatie maar dat kan bij jullie weer anders zijn he.
Hier zijn we alweer toe aan de volgende mijlpaal :mrgreen: . Ik heb de afgelopen week 4 x worteltjes gegeven en gelukkig had ze geen reactie.
Vandaag peertjes geprobeerd, dat ging ook goed.
Ja dat dacht ik al, hoop dan niet dan we weer mee dan het maximum moeten geven. Maar goed dat moeten we maar even kijken.
Hij hield het met gewonen voeding al niet 4 uren vol dus hoop dat dit een beetje goed gaat.
Nutriton deed ik ook al, maar we geven hier ook al twee scheppen op 150 en drie op 180 anders dan ging het echt te gek met opgeven.
Gelukkig dat het met bijvoeden goed gaat!!!
Hier gebruiken we ook de 1-2-3 speen van Difrax maar bijna alleen maar in stand 1. Alleen als ze echt treuzelt en “sabbelt” aan de speen draaien we hem. Hier met 120 ml 1 schep nutriton.
Nee de KMA heb ik niet besproken, heb er eerlijk gezegt niet aan gedacht omdat hij zelf over opname begon. Tja en toen werd ik dus wel emotioneel
Het erge is dat ik “hoop” :oops: dat ze morgen een slechte dag heeft want hoe eerder ze het meemaken hoe eerder ze weer naar huis kan
Marrije; ik hoop echt voor je dat dit gaat helpen. Hoe ging het slapen zonder bakarzak? Dat zegt toch ook wel wat he
Cathyanne; gaat het nu allemaal lekker bij jullie thuis? En ja zelf alle fv geven herken ik ook wel. Jij weet toch het beste wat ze wil…
Hij slaapt nog steeds :eh: , dus ???
Misschien toeval hoor, maar goed dit hebben we maar weer.
Voor jou heel veel sterkte :hug: :hug:
Marrije, lees even op het blik hoeveel voeding je mag geven, want bij Nutramigen mag je wel eerder grotere flesjes geven (schepje meer).
Karin, ja hier gaat alles echt bijzonder goed. Sofie is een heel vrolijk meisje en huilt nog zelden, alleen als we haar gebruiksaanwijzing niet goed volgen . Die is best ingewikkeld, met 's morgens 20 mg Losec en bij iedere fles de juiste hoeveelheid Nutriton, voldoende slaapjes en veel aandacht. Ze wil graag bij je, maar dat ben ik haar nu een beetje aan het afleren. Baby’tjes van een paar maanden jong zijn hartstikke slim hoor . Sofie was / is zo gewend om alleen schuin te slapen, dat ze niet van harte ging in haar eigen bedje maar liever slaapjes deed in de wandelwagen, maxi-cosi of wipstoel. Sinds een paar dagen leg ik haar 's morgens en 's middags (en soms rond 17.00 uur nog een keer) consequent in haar bedje, onder luid protest. Maar na een paar keer oppakken en boeren geeft ze toe en slaapt ze.
Morgen kun je het alsnog bespreken he. Als ik jou verhaal lees denk ik er echt aan (maar ik ben geen arts natuurlijk).
Ik snap het, dat je denkt laat haar morgen ook alsjeblieft slechte momenten hebben, anders denken ze dat ik gek ben.
Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is in het ziekenhuis Karin. Hopelijk laat je nog iets horen.
Wat de spenen betreft: manlief en ik hebben gisteren de ‘grote spenentest’ uitgevoerd… We zijn tot de conclusie gekomen dat er een heel groot verschil is tussen de Avent nr 2 en de standje 1 van de 1-2-3 van Avent. Difrax is helemaal verschrikkelijk (vinden wij) want daar kregen wij zelfs weinig uit de 1-2-3… Misschien dat de spenen toch per stuk verschillen, of dat wij een misdruk hebben of zo…!
Wat de Nutriton betreft: Ilse krijgt 160 cc afgekolfde bv per fles. Ik doe daar 2 afgestreken schepjes Nutriton in. Het wordt dus geen cement waardoor het niet door de fles kan! Maar blijkbaar is het wel genoeg om het spugen tegen te gaan. Vandaag heeft ze ‘maar’ 1 fles half uitgespuugd. De rest is allemaal goed gegaan!
Herkennen jullie trouwens ook dat je kindje de hele dag door op de handjes sabbelt? Ilse doet niet anders. De hele dag door stopt ze haar handjes in haar mond. Speeltjes en zo hoeft ze niet, alleen haar handjes.
En wat vinden jullie… moeten we nog anderhalve week wachten op het gesprek met de KA of het beter gaat of niet, of moeten we eerder aan de bel trekken? Wij hebben het gevoel dat de Nutriton het spugen echt wel tegen gaat (ze spuugt echt beduidend minder) maar dat het niets afdoet aan het maagzuur… Ze zei toen dat we het echt twee weken de kans moeten geven… maar wat vinden jullie?
Ga zo maar eens eten koken. Ilse ligt te slapen dus we hebben weer even onze handen vrij!
@Ellentje wrote:
Dus wij de Difrax gekocht en geprobeerd: ook niet. Met de 1-2-3 van Difrax krijgt Ilse er helemaal niets uit.
I k gebruik voor Tes ook de 1-2-3 spenen van difrax en in het begin kreeg Tes er ook niets uit. Er zit een "scheurtje"in de fles die op een bepaalde stand open gaat. Je moet dit "scheurtje" even open maken door de speen even bovenaan goed in te knijpen, en dan in de tegenovergestelde richting als het scheurtje.
Dan gaat het scheurtje helemaal open en werkt de 1-2-3 speen naar behoren.
Als je bezig bent snap je wel wat ik bedoel, tis lastig uit leggen, maar deze zit in het begin wat vast.
Probeer het eens, na tig flessen te hebben geprobeerd en ook met verschillende spenen tijdens 1 voeding te hebben gevoed, bevalt de 1-2-3 van difrax het beste.
Karin hoe gaat het??
Ik moet even klagen hoor, het gaat hier verschrikkelijk…
Hij wil alleen maar drinken, dus nu alleen maar huilen van de honger. Slaapt helemaal niet omdat het buikje steeds rammelt. Verder wil hij het ook niet drinken, dus laat elke keer heel veel staan, waardoor hij natuurlijk constant honger houd.
Zit nu gewoon te twijfelen om weer een gewone fles te geven en te stoppen met de nutramigen.
Hij werd vannacht elk uur wakker, huilen en huilen. Vandaag 1 uurtje in totaal geslapen wat normaal veeeel meer is, dus deze mama zit er even doorheen en weet niet meer wat ze moet doen.
Wat je dan hoort een aantal flessen en dan gaat het beter, ik denk nu voor de tijd was het beter…
Sorry voor mijn klaagmodus maar ben alweer bang voor de nacht.
Ellentje, Sven sabbelt ook heel vaak op zijn handjes.
Joy goede tip van de 123 spenen van difrax, ik wist dit ook niet. Ga het nu meteen uitvoeren.
Hoop morgen met beter nieuws te komen.
getypt om 14.00 uur
Larissa ligt nu in het ziekenhuis, we blijven er niet de hele tijd bij. Wij mogen de voedingen niet zelf geven en we moesten de tijd ook benutten om uit te rusten. We gaan er straks wel weer heen hoor Ze moet ws ook langer blijvend an we dachten. De zuster zij denk maar aan een week Bij haar eerste fles daar was het gelijk weer drama, dus de zuster kon gelijk merken hoe ze deed. Komen we thuis heeft Bjorn een paar blaasjes. Ws heeft hij de waterpokken Betekend dat hij niet mee mag naar het ziekenhuis en dat Steef en ik dus niet samen naar larissa kunnen gaan.Logistiek een heel geregel want doordeweek is Steef gewoon aan het werk en kan ik Bjorn niet alleen thuis laten. Dus ik moet nog maar zien hoe ik alles ga regelen
Getypt om 20.45 uur
Het is niet leuk om haar achter te laten maar nu merkt ze er zelf nog niet zoveel van. Toen Bjorn 1,5 was heeft hij 1 nacht in het ziekenhuis geweest en hij maakte het bewust mee. Zij nog niet…
Het was geen goede dag voor haar. Toen we net kwamen had ze haar fles op maar ze heeft veel gehuild en had veel pijn. De zuster vertelde dit. Dat het toch heel duidelijk pijn was…Ja dat zeggen wij dus al heel lang… Maar goed ze had een paracetemol gekregen maar die hielp niet. Er word nu aan gewerkt en dat scheelt veel. Ik weet nu dat er een oplossing komt
Ellentje; ik wilde net gaan zeggen wat Joy vertelde. Had ik namelijk ook :oops: En ik zou het wel 2 weken geven want als ze bijna niet meer spuugt (en het ook niet omhoog komt) dan word het slokdarmpje ook niet zo geirriteerd waardoor de pijn minder word. Maar dat genezen heeft tijd nodig.
Marije; ben jij al bij de KA? Als het echt niet gaat eerder zeggen want ik ben ergens gewoon blij dat ze nu opgenomen is en er wat aan gedaan gaat worden.
Nou fijne avond
Karin, ik hoop dat het snel beter zal gaan met Larissa en dat jullie nou echt eens duidelijkheid krijgen in haar “ziektebeeld” en daar een juiste behandeling aan kunnen gaan koppelen.
:hug:
Nou Joy je had dus helemaal gelijk wat betreft de Difrax 1-2-3!
Dat mogen ze wel in een gebruiksaanwijzing vermelden :?
Vandaag dus meteen geprobeerd, maar niet echt tevreden. Ze kon er wel een hele fles uit drinken, maar ik vind dat ze uit de Avent beter drinkt.
Ach ja…
Vandaag op zich een goede dag gehad. Althans: goed begonnen. Vanavond gilde ze het een paar keer flink uit.
Voor we met de Nutriton begonnen, poepte ze 1 keer in de week… Als we geluk hadden 2 keer. Nu heeft ze iedere dag ontlasting gehad en dat zat haar steeds goed dwars. Kan goed zijn dat het vanavond weer bingo is…
Karin, hoe is het met Larissa?
Ellentje, waarom help je haar dan niet even met de thermometer?
Ik deed dat bij onze oudste ook af en toe, en dan kwam het allemaal los. Die poept nu helemaal zelfstandig dus daar hoef je niet bang voor te wezen dat de darmpjes dan lui worden .
Ze heeft geen last van verstopping hoor, maar poept gewoon weinig, Schijnt te kunnen bij borstvoeding…
Als ze ontlasring heeft, is het gewoon heel zacht zoal bv-poep hoort te zijn!
Neemt niet weg dat wij merken dat ze er wel last van heeft!
Hier even een korte update over ons. Larissa heeft vandaag een hele goede dag gehad. Ze heeft haar flesjes lekker gedronken en geen echte pijn gehad. Wij hebben haar 's avonds lekker in bad gedaan en dat was wel weer even heerlijk hoor :inlove: . Daarna zijn we Bjorn naar opa en oma in schiedam gaan brengen (uurtje rijden van ons) omdat hij nog steeds koorts heeft en dus niet in het ziekenhuis mag. Hij miste Larissa heel erg dus hebben we haar even naar beneden bij het restuarant gehaald in het ziekenhuis zodat hij haar even lekker kon knuffelen. Echt te schattig om te zien :inlove: .
Morgenochtend om 8 uur gaan ze bloedprikken en dan ben ik er dus ook. Ik neem een dik boek mee zodat ik me kan vermaken als Larissa slaapt. Nu hoef ik geen rekening met Bjorn te houden. Mijn mams vertelde ook (had ik zelf niet aan gedacht) dat ik hem ook niet kan troosten als Larissa een onderzoek krijgt en ze moet huilen. Is voor hem ook niet leuk om te zien. Dus nu blijft hij even bij oma, maar vind ik wel moeilijk hoor. Nu ben ik allebei mijn kindjes kwijt.
Ga nu naar bed, hoop dat ik wat beter slaap dan gisteren.
Oh ja Joy; hoe deden jullie dat met Mik?
Ik probeer morgen echt even te reageren. :oops: