reflux help!

Hoi Ellentje, ik moet eerlijk bekennen dat Sofie ook heel gevoelige darmpjes heeft maar totaal geen last heeft van de Nutriton. Zolang je precies de goede hoeveelheid in de fles doet (niet teveel) krijgen ze geen harde ontlasting. Die wordt vaak sowieso wel iets harder hoor. Soms als ik zie dat Sofie moeite heeft met poepen dan help ik haar met de thermometer en dan gaat het prima.

Ik geef op 180 cc twee volle schepjes, dus met een kop erop. Ik denk dat jij nog flesjes van 150 cc geeft?

Dan zou ik eerst één volle schep proberen, of anderhalf schepje als je het eerste schepje goed afstrijkt.

Ik kan het wel begrijpen van je kinderarts hoor. Het is een standaard protocol dat ze volgen. Helpt de nutriton alleen niet, dan gaan ze over tot medicatie en dan is omeprazol de eerste stap (de korreltjes). Ik wil je niet ontmoedigen maar ik hoor veel in mijn omgeving - en heb ook zelf ervaren - dat dat niet altijd goed werkt. Losec is dan de tweede stap, of motilium als de voeding in grote hoeveelheden terugvloeit.

Ik hoop echt dat het helpt, keep us updated zou ik zeggen :mrgreen: . Enneh, merk je na een week dat er totaal geen verbetering optreedt (d.w.z. vloeit er minder voeding terug maar blijft het buikje hard en blijft je kleintje huilen en krijsen) bel dan gewoon het ziekenhuis dat je het niet meer trekt. En uit dan toch je vermoeden van reflux + kma, als je dat hebt!

Ik heb dit stukje allemaal gevolgd, mijn vermoeden is dat mijn zoon ook reflux heeft maar ik twijfel ook of hij geen kma heeft.

Nou lees ik er wel veel over op internet maar wat hebben jullie als symptomen??

Mijn huisarts wil me nog niet doorsturen naar de kinderarts dus wordt hier een beetje van het bekende kastje naar de muur gestuurd… :x

Ik dik de voeding nu in met nutriton en dat helpt enigzins, maar wil wat ervaringen horen over kma.

Ellentje; Gelukkig dat je nu weet wat er aan de hand is. Ik werd daar wel een stuk rustiger van. Zo van zie je wel er is echt iets aan de hand. Wel balen dat je eerst moet aankijken. Moest ik ook. Wij hebben alleen geen omeprazol maar Zantac gekregen. Wat is het verschil? Hier is het echt weer drama. Ik ga morgen echt gelijk bellen want nu hebben we dus ook de krijsbuien weer. Ik heb vanavond met de fles van 7 uur weer met haar mee zitten huilen. Zo frusterend :cry:

Sofie had hier:

• een keihard buikje
  • veel boertjes, ook ver na de voeding
  • voeding die omhoog kwam
  • krijsen, krijsen en krijsen
  • steeds maar bij je willen
  • een schraal huidje, wat eigenlijk heel geleidelijk kwam
  • altijd ge-emmer tussen de voedingen van de ene voeding na de andere, het begon ook niet gelijk na de fles maar meestal na een half uur of uur, tot aan de volgende voeding
  • steeds maar willen drinken en dan uitgeput in slaap vallen
  • problemen met poepen
  • 's nachts niet plat kunnen slapen

herkenbaar?

Karin, je kan altijd een blik Nutramigen kopen, kost geloof ik 19 euro (wel voor maar 400 gram) maar dan weet je het maar. Sofie was na 2 voedingen een compleet ander kindje, ze was ineens rustig. Wel dik ik het nog in met JBPM. Dan weet je het maar en kun je verder naar de huisarts of kinderarts om een aanvraag tot vergoeding te vragen, mocht het echt KMA zijn.

Mijn huisarts wilde Sofie pas doorverwijzen toen ik 3 x in 3 dagen langs ben geweest. Tja, soms moet je wat… :think:

@Cathyanne, heel herkenbaar. Ik roep al vanaf de geboorte dat er iets is.

Ben nu 2 keer bij de huisarts geweest, en hij kijkt naar de groei, hij zegt hij groeit goed dus wat ik je probleem :roll: .

Het buikje dat herken ik niet, ook omdat de ontlasting wel goed gaat, het is hier heel dun.

Maar het eeuwige gehuil, veel last van de luchtwegen.

Constante verstopte neus, als hij de fles drinkt lijkt het net of zijn keel dicht gaat zitten, hij begint dan heel moeilijk te ademen.

De rest van je lijstje is hier ook aanwezig.

Is hypo allergene voeding niet genoeg om mee te bginnen of moet je echt andere voeding gebruiken??

Ik weet niet wat het beste is, ik ben geen dokter en heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht :wink: .

Hele dunne ontlasting kan er ook bij horen hoor, google maar eens. En veel windjes laten. Sofie was ook constant verkouden en had een hele rare hoest en haar longetjes zaten vol.

Ik denk dat je gewoon wéér een afspraak met de huisarts moet maken en de alarmbellen moet laten rinkelen, hoe vervelend het ook klinkt. Maar alleen jij kunt actie ondernemen en EISEN dat je verder wordt geholpen. Laat je niet voor een derde keer van het kastje naar de muur sturen!

Print van een of andere site alle symptomen van koemelk allergie uit en zet daarnaast de symtomen van jouw kindje. Of schrijf het een paar dagen op, telkens als je weer iets herkent.

Vaak is het zo dat je als je bij de dokter zit, de helft niet kan vertellen of alweer kwijt bent. Zeg ook dat je de voedingen al een tijd indikt en dat dat geen verbetering geeft, want dat is stap 1 in het behandelprotocol.

Sowieso ben je met een verwijzing naar de kinderarts beter af dan bij de huisarts, die zijn constant van dit soort klachten en zijn er ook veel meer alert op.

In de ‘gewone’ hypoallergene voeding zit wel koemelk dus als daar sprake van is helpt dat niet.

Misschien vinden jullie mij trouwens wel erg bemoeizuchtig, maar ik vind het gewoon te erg voor woorden dat er nog steeds artsen zijn die het probleem van reflux + kma niet herkennen en daardoor wel meewerken aan het feit dat er overspannen mama’s rondlopen die niet genieten van de babytijd van hun kleintjes, een tijd die nooit meer terug komt.

Ik had het hier thuis graag anders gezien maar wij waren op een gegeven moment alleen nog maar aan het schreeuwen en onze oudste kwam duidelijk aandacht tekort.

@cathyanne, bemoeizuchtig ben je niet. Ben er erg blij mee.

Heb aan de alarm bellen getrokken vanochtend en mag het kma behandelings protocol uitvoeren.

4weken proberen dan provoceren en kijken wat daar uit komt.

En de overspannenheid en de oudste die hier duidelijk te kort komt erg herkenbaar, ik roep al drie dagen we gaan koekjes bakken, maar het pak ligt hier nog steeds op het aanrecht. :frowning:

Ik mocht trouwens kiezen welke voeding ik wilde gebruiken dus dan doe ik maar de nutramigen, weet alleen niet waar ik die kopen moet, zal even zoeken.

Hoe is het bij de andere dames?

Heb even geen tijd om uitgebreid te schrijven, maar heb wel e.e.a te vertellen en te vragen! Tot straks…

ellentje

hopelijk help het en heb je geen medicatie nodig!

Ikzelf geef BV en kolven lukt me echt niet dus indikken is geen optie!

Moest ik nu merken dat de BV het moeilijker maakt en mijn meisje daardoor last/pijn blijft houden zal ik overschakelen op KV maar vind het nu nog net te snel om die beslissing te nemen! De KA heeft daar voorlopig ook niet over gesproken!

Ik let momenteel wel op dat ik zelf zo goed als geen koemelk eet, moest de reflux samenhangen met kma!

Momenteel gaat het met Mara wel wat beter! maar durf het bijna niet te schrijven want meestal moet ik dan de volgende dag mijn woorden terug nemen!!

Ze heeft nog moeilijke momenten(± 2u per dag) maar toch al geen uren ontroostbaar gekrijs meer en ze is ook vaker tevreden als ze tussendoor wakker is!

Ze krijgt nog de omeprazole en ik volg de tips om de refluxlast te beperken(bedje, rechter voeden, rechtop houden na de BV enz…)

Ook geef ik haar wat polysilane upsa; is een tube met roze brei die de slokdarm ook verzacht en de lucht ‘absorbeert’ maar het helpt me ook haar te ‘leren’ een tut te nemen (smeer het eraan)zodat ze achteraf mss makkelijker te troosten is!

Marrije; De symptomen die mara had/heeft;

*krijsen; uren per dag

*terugslikken en dan wenen, komt ook op de luchtwegen… alsof ze stikt

*moeilijk boeren

*veel wind laten en er echt op kreunen

*veel hikken

*constant happen naar mijn borst en dan heel onrustig zijn als of ze steeds honger heeft

*veel piepen,brommen, kreunen enz in haar slaap

*nooit of zelden tevreden

*…

cathyanne we zijn blij met alles wat kan helpen!!!

hier ook weinig tijd voor mijn grote meid en dat doet toch wel pijn! :cry:

Ze wordt vaak voor tv gedropt of ik reageer geïrriteerd op haar terwijl ze eigenlijk niets verkeerd doet…maar ik loop gewoon op de tippen van mijn tenen momenteel…

Zou zo graag fijn met ons drietjes genieten overdag maar hopelijk komt dat snel!!!

Hoi Meiden,

Tja hier dezelfde symptomen. Gisteren was het weer echt te erg. En ik toch maar blijven proberen de fles erin te stoppen omdat ze toch moet drinken. Maar ja ik was gisteren zover om dan maar geen voeding te geven zodra ze zo gaat huilen want dan komt ze niet aan en nemen ze het tenminste serieus… Gelukkig ben ik overdag een stuk rustiger en ben ik dan wel gewoon een uur bezig met de fles…

Ik heb vanmorgen de KA gebeld en mag morgen komen ipv volgende week dinsdag. Ben in staat om haar een week daar te laten zodat eens kunnen zien dat het niet normaal is wat ze doet. Aan de andere kant voel ik me dan weer schuldig want er zijn ouders die veel ergere problemen met hun kindjes hebben.

Waar haal je de nutramigen dan? En ik heb nog 1,5 pak pepti staan. :?

Gr karin

Karin, de Nutramigen is te koop bij de apotheek.

Nu weet ik niet zeker of de nummer 1 alleen verkrijgbaar is op recept of dat je die zo kunt kopen. Het lijkt me wel hoor.

Als je de voeding indikt, wat met nutramigen ook moet, raad ik je aan om een s-fles van Difrax te kopen met een 1-2-3 standen speen. HIer werkt stand 2 het beste. Wij hebben alle flesjes geprobeerd, ook die dr. brown fles maar dat was helemaal niks. Vraag aan je KA om een verzoek tot vergoeding voor je verzekering, want de nutramigen is een prijzige aangelegenheid.

Overigens hebben ze Sofie wel 2 nachten opgenomen, puur om haar slaap/waak ritme te doorbreken, want ze deed de hele dag en nacht hazeslaapjes en was doodvermoeid en wij ook. Wij werden verplicht naar huis gestuurd om bij te slapen en onze oudste de nodige aandacht te geven. Ik herken het heel erg, dat voor de TV droppen. Dat komt later wel weer goed, al merk ik dat onze oudste heel snel om aandacht dramt als ik teveel met Sofie bezig ben :think: .

Mien, je kan proberen om een heel klein beetje bv te kolven als dat misschien zou lukken en daar een soort papje van te maken met de JBPM. Ik heb dat ook een tijdje gedaan en het zo op een theelepeltje gegeven voor het voeden. Maar dat was een heel gedoe. Borstvoeding blijft het allerbeste voor je baby dus als je dat kunt volhouden is dat natuurlijk super. Zolang je er zelf maar niet aan onderdoor gaat.

Ik gebruik nu ook al de 3 standen speen van difrax. Idd de Dr browns flessen, dure aangelegenheid (heb er 4 in de kast staan, 1 week gebruikt.)

Ik wacht morgen de KA af maar zal het ook ter sprake brengen. Ik heb wel voor de verzekering een vergoeding van de pepti liggen dus wie weet.

Hier is de nutramigen besteld, de vergoeding hebben we het wel over gehad, hoop dan ook dat ik ik die krijg.

Morgen gaan we het proberen ik ben benieuwd wat het doet.

De s fles hier al in huis, dus die gebruiken we weer.

Karin mooi dat je eerder terecht kunt, erg he dat huilen :hug:

Oh jongens ze heeft vanavond bij haar fles weer alleen maar gekrijst :cry: :shock:

We merken dan het dus terugkomt maar echt in sneltreinvaart.

marrije; ik duim voor je dat dit wat uitmaakt.

Gr Karin

Marrije zul je het wel indikken?

Karin hoe laat kun je morgen terecht. Ik ben toch benieuwd wat ze er van zeggen. Slaapt ze nu? Hoe gaan de nachten dan, is ze dan wel rustig?

Jah het indikken zal ik hier niet vergeten.

Kan hij namelijk nu ook al niet zonder, dan is het hier helemaal mis.

De nachten gaan hier redelijk maar dat komt ook omdat hij ingebakerd is anders dan is het hier om het uur wakker.

Doe je dat ook karin??

Hij word er erg rustig van, sucses morgen!!

Nachten gaan hier ook goed. We bakerden haar eerst ook in maar dat hoefde op een gegeven moment niet meer. Ze sliep toen van 19.00- 23.00 en dan door tot 7.00 Moesten wel een paar keer speentje indoen 's nachts. Dit is wel uit de tijd dat het steeds beter ging, daarvoor sliep ze uit wanhoop ook bij ons in bed. Gisteren kwam ze om 600 dus ben heel benieuwd. Ja ons meisje heeft dag/nacht-ritme wel al helemaal door. Maar ze slaapt overdag ook zo weinig dat ze steeds ligt te gapen en ze heeft door dat we haar 's nachts niet uit bed halen. Ik moet eerlijk zeggen dat het echte huilen/krijsen hier ook alleen rond de voeding is.

Ik moet morgenmiddag om half 4 bij de KA zijn. Ik laat het weten hoor :smiley:

Is het dan niet een idee dat je haar alleen overdag inbakert en kijkt hoeveel ze dan slaapt??

Ik weet het niet hoor, maar als ik hem overdag inbaker dan slaapt hij wel anders niet veel en alleen bij mij op de arm.

Hopelijk wordt je wat wijzer bij de ka.