Hier ook de korrels, en ik geeft het met het fruithapje. De eerste lepel, capsule open en hap slik weg. Nooit anders gedaan.
Oe zie dat je uk pas 2 maanden is.
Wat je idd kan doen is de capsule open maken de korrels een tijdje laten staan en een pietsje appelsap. Dan lossen ze beter op. Zo deden ze het in het ziekenhuis.
- Een papje van de JBPM en daar de korrels op doen/door heen doen
- met een beetje melk op een lepeltje
Layla werd op die leeftijd overgezet op de zantac en dat ging via de sonde. Toen ze weer losec kreeg was ze ruim 5 maand dus met een paar lepeltjes fruithap.
Hier weer de wanhoop Het ging erg goed op de Zantac. We hadden echt een heel ander kindje in huis. Maar nu …helaas, Ze heeft gewoon honger (volgens mij) maar elke fles is weer een ramp. Ze drinkt een paar slokken en begint dan te sabbelen aan de speen. Leg je haar neer dan begint ze te huilen en dat kan ze ook echt heel lang volhouden. Geef je haar dan weer de fles dan begint ze weer vol goede moed maar na een paar slokken stopt ze weer. Ben vandaag nmeer dan 1,5 uur bezig geweest op deze manier om 120 ml binnen te krijgen.
Ze komt ook weer om de 3,5 uur (ook 's nachts ).
Echt te vervelend voor woorden. Durf het niet hardop te zeggen maar ik heb er af en toe gewoon echt genoeg van… Zou zo graag een kindje willen dat gewoon de fles leegdrinkt… (dit gevoel is alleen tijdens de fles en het huilen als ze niet genoeg binnen heeft gekregen)
Ik moet de 18de pas weer terug naar de KA. Hij zei dat als de Zantac niets deed dat we dan moesten stoppen maar we merkten eerst wel verschil.
Hier gaat het zoooooooooo op en af!!! pff je wordt er echt van!!
Mara slaapt steeds minder en slechter!
Ze krijgt nu 5 dagen omeprazole en krijst minder van de pijn maar blijft nooit echt tevreden!! is ze wakker dan begint ze al vrij snel te jammeren, wenen, krijsen,… we kunnen er zelden van genieten en dat is zo spijtig hé!
eerst viel ze na de BV in slaap en kon ik ze vaak wegleggen maar nu wordt ze telkens wakker en uit zichzelf in slaap vallen lukt dus niet?!
S nachts kreunt, bromt en kermt ze, niet normaal :roll: en dan vaak ook wakker worden natuurlijk en weer niet tevreden en zo gaan we maar door op ± 4u slaap per dag en een ontevreden dame en een veeleisende peuter!!!
Nu moet ik 9/02 terug naar de KA maar moest het nodig zijn mocht ik altijd vroeger komen!
IK WIL DAT HET OPHOUD!!! IK WIL GENIETEN :wall: :wall:
Oh mien; ik voel zo met je mee. Heb hier ook hetzelfde gevoel al is het iets minder erg als bij jullie. Het gaat zo op en af. De ene dag is ze heel tevreden en gaat het goed. Ze slaapt dan veel en als ze wakker is ligt ze ook even rustig. Maar de volgende dag gaan de flessen er weer niet in en is het weer drama… Vandaag een redelijke dag gehad. Ik heb nog steeds het gevoel dat dit het niet helemaal is. Miss te weinig Zantac maar ja ik moet pas 18-02 weer naar de KA. Miss toch maar bellen dat ik eerder wil komen
Ik zou zeker even terug bellen, 18/02 is best nog lang he!
Wij mochten Mara 2x 1.5 ml zantac geven…en daarbij gaviscon!4x 2ml
Hopelijk lukt het bij jou meisje met zantac en vinden jullie snel de rust terug om te kunnen genieten!
Wij hebben straks weer bezoek en ik zie er nu al tegen op, meestal gaat het dan mis en loop/zit ik wat nerveus met Mara op de arm…proberen wat te verstaan van wat ze vertellen!
ach, we moeten erdoor zeker…
Ik heb van een vriendin een adres van een huisarts alsook natuurgeneeskundige als osteo…zij was er zo tevreden over…mss met Mara daar nog eens langs volgende week(ik geef eerst de omeprazole nog een paar daagjes!)
:-*
Oei, als ik dit zo lees allemaal is het één en al herkenning. Een week na haar geboorte begon het gekrijs en gespuug bij onze Sofie.
Na een week of vier trokken wij het niet meer, ik gaf bv en ben toen verscheidene malen naar de huisarts gegaan omdat wij reflux én koemelkallergie vermoedden. We kregen toen het advies om de bv in te dikken met JBPM en ik kreeg korreltjes (omeprazol).
Dat deed weinig, dus ik heb een doorverwijzing naar het ziekenhuis gevraagd en gelukkig hebben wij een hele goede, begripvolle kinderarts getroffen.
Wie weet hebben jullie iets aan Sofie’s story;-)
Onze kinderarts vertelde ons gelijk dat in 90% (!!!) van de gevallen reflux samen hangt met koemelk allergie. Wees daar dus alert op!
Sofie had eerst Nutrilon Omneo (met die bv was ik na 4,5 week al gestopt want ik trok het niet meer) maar dat was een en al krijsen geblazen. Wij kregen Nutramigen voorgeschreven en na 2 voedingen hadden we een totaal ander kindje. Geen gekrijs meer, geen hard buikje en geen vlekjes in haar gezichtje. Ze was ineens ontspannen na de fles! In plaats van de Omeprazol kregen wij tabletten van 10 mg Losec. Deze bleken naarmate ze groeide en zwaarder werd te weinig, dus nu hebben we tabletten van 20 mg. Ik heb uitgeprobeerd om deze doormidden te breken en 's morgens 10 te geven en 's middags maar dat pakte minder goed uit, dus nu krijgt ze gewoon weer 1 tablet 's morgens voor de eerste fles.
Ik heb spuitjes van de apotheek gekregen waar we de tablet in doen, dan zuig ik lauwwarm water op en laat ik het spuitje liggen terwijl ik de fles klaarmaak. Dan hou ik tijdens het toedienen altijd wat lauwwarm water bij de hand omdat er meestal nog iets in het spuitje blijft zitten en het echt belangrijk is dat je alles geeft, anders werkt (althans hier) de Losec niet goed. Dus zit er nog wat in het spuitje, dan zuig je weer wat water op en spuit je dat weer in het mondje van je kindje.
Iedere fles wordt hier nog steeds ingedikt met JBPM, zo’n 2 volle schepjes per 180 cc.
Tot nog toe gaat ons meisje erg goed, ze is wel vatbaar voor verkoudheden. Kindjes met reflux en/of KMA hebben vaak ook last van de amandelen gaf onze kinderarts aan, maar dat is pas na het eerste levensjaar te verhelpen.
Sofie spuugt nog wel als we 'wild’met haar doen of te kort rechtop houden na de fles. Maar ze heeft daar verder geen last van.
Als Sofie een off-day heeft met veel krijsen en huilen, mag ik haar ook nog motilium geven, maar dat is nu de afgelopen 2 maanden maar 2 x voorgekomen.
Nu zijn we gestart met bijvoeden (gisteren toevallig) en ik probeer nu eerst een week alleen worteltjes, dan een week alleen broccoli enzovoorts.
Mijn advies: probeer ook een KMA uit te sluiten als je kindje last van reflux heeft! Koop desnoods zelf 1 x een blik nutramigen (is prijzig maar goed, dan weet je het maar) en test het uit.
Als de medicijnen tegen reflux niet goed lijken te helpen, moet je zwaarder geschut vragen aan je arts.
En vooral -> denk om jezelf, dat je niet jezelf voorbij loopt. Het is loodzwaar om een reflux kindje te hebben, ik weet er alles van.
Misschien nog een tip voor degenen die Omeprazol geven; in het ziekenhuis mengden ze dat met lauwwarm water en dan gaven ze het in de speen van de fles (dus alleen de losse speen en daar dat mengseltje in), met een heel groot gat in de fles. (ik vond dat zelf nogal een gedoe maar wie weet).
Bedankt voor je tip. hier hadden we eerst het vermoeden van KMA omdat haar oudere broertje dat had. Dus eerst aan de pepti, toen we bij de ka kwamen wilde hij eerst de KMA uitsluiten dus weer terug aan de HA voeding. Nou dat maakte geen enkel verschil dus dan heeft ze geen KMA. Tenminste daar gaan we vanuit. Verder merk ik hier dat ze het steeds minder goed doet op de Zantac. kan dat? Dat je eerst wel resultaat hebt maar 2 weken later al minder?
gr Karin
@karinvandam wrote:
Verder merk ik hier dat ze het steeds minder goed doet op de Zantac. kan dat? Dat je eerst wel resultaat hebt maar 2 weken later al minder?
gr Karin
Was hier ook zo! 3 dagen beterschap en toen weer bergaf!! :thumbdown:
Je kindje wordt natuurlijk wel zwaarder, dus dat zou kunnen verklaren dat het minder goed werkt. Maar binnen 2 weken, dat lijkt me erg snel.
In de Pepti en ‘gewone’ HA voeding die overal verkrijgbaar is zit nog wel degelijk koemelk.
Het kan dus best dat je kleintje wel degelijk een koemelk allergie heeft hoor. Dik je de voedingen ook in? Dat scheelt hier de dag en de nacht.
in de pepti zit geen koemelk want die is koemelkvrij. Deze kreeg mijn zoontje bij zijn allergie. In HA idd wel.
Ik dik de voeding ook in. ALs ik dat niet doe dan komt het er ook echt uit en nu met indikken red ze het met opnieuw inslikken. Maar beide is niet goed natuurlijk.
Cathyanne heeft mij op dit topic geattendeerd nadat ik zelf een topic geopend had met de vraag of het reflux kon zijn bij mijn dochtertje.
Na 3 keer bij de huisarts geweest te zijn in de afgelopen 2 maanden, hebben we nu dan eindelijk een verwijzing voor de kinderarts gekregen. En goed nieuws: we kunnen morgen al terecht!
We hebben ons voorgenomen om op onze strepen te gaan staan en niet weg te gaan voor er actie is ondernomen… Het lijkt met de dag erger te worden…
Morgen meer nieuws van mij!
Karin, in de Pepti geen koemelk? Het bevat nog altijd een sterk gehydroliseerd wei-eiwit en het kan goed dat je baby reageert op die wei-eiwitten.
Zie http://www.babyallergie.nl/hypo-allergene_melk.htm.
Ellentje, succes morgen. En zeg dat je desnoods alles uit wil proberen om maar verbetering te zien. Ik ben benieuwd of je morgen wijzer wordt!
ja dat klopt maar Bjorn had KMA en was tevreden met Pepti. En aangezien wij geen verschil merkten met de HA of pepti…
Ellentje; wat fijn dat jullie morgen al terecht kunnen. Wij moesten na de verwijzing nog eens 2 weken :shock: wachten. Veel succes en laat je het weten?
Het lijkt hier wel of het met de dag weer erger word. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik soms niet weet of ze last van der reflux heeft of gewoon krampjes :think: Het valt wel alleen samen met de fles
gr karin
das toch niet te doen dat jullie zooooooolang moeten wachten om bij een KA terecht te kunnen!!??
Hier in belgië moet je meestal een paar dagen wachten maar om 9 u s morgens kan je bellen en ze houden altijd enkele plaatsen voor de ‘dringende gevallen’ voor dezelfde dag!! dus als je geluk hebt kan je die dag nog terecht!!
Met Mara blijft het op en af gaan…maar ze heeft nu al 3 dagen geen stoelgang meer gehad en zit daar nu weer op te kreunen! :roll:
Mss van de omeprazole?
Kun je dan niet met de thermometer proberen of het makkelijker gaat? Bij onze kinderarts (Purmerend) mocht ik ook diezelfde dag nog komen, maar het ligt wel aan je huisarts of die een spoedverwijzing aanvraagt ja of nee.
Mijn huisarts was bang dat het een week of 3 zou duren voor we terecht konden. In dat geval moest ik haar bellen zodat zij contact kon opnemen met de kinderarts.
Maar het was dus niet nodig! De telefoniste in het ziekenhuis reageerde ook zo van: goed he?! Dus blijkbaar is het niet normaal… Helaas…
Het lijkt hier echt met de dag erger te worden. Sinds vanochtend 8 uur doet Ilse niets anders dan huilen. Niet krijsen, maar huilen om te laten zien dat ze zich niet goed voelt. Ze wil alleen maar rechtop zitten, maar niet op schoot. We hebben nu het wipstoeltje in de meest rechte stand gezet en dat gaat redelijk. Eigenlijk vind ik haar daar nog te klein voor, maar je moet iets. Ben heel blij dat we vanmiddag naar de kinderarts kunnen. En we hebbn afgesproken dat we niet naar huis gaan zonder medicijnen :?
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is Ellentje.
Daar ben ik dan eindelijk… Aan de ene kant opgelucht… aan de andere kant nog niet helemaal tevreden.
De kinderarts heeft onze vermoedens in ieder geval bevestigd. Ilse heeft reflux. Wij zijn ‘blij’ dat ons gevoel juist is. Toen Ilse 4 weken was zijn we al voor de eerste keer naar de huisarts geweest… Met een week of 10 nog een keer en nu dus weer… We werden steeds afgescheept met: dat hoort er allemaal bij de eerste maanden bladiebla.
Nu dus toch ons gelijk gekregen dat er meer aan de hand is.
Alleen wou de ka niet meteen Omeprazol voorschrijven. Ze wil dat we eerst twee weken Nutriton door de voeding doen om te kijken of dat helpt. Op het consultatiebureau werd dat juist afgeraden omdat Ilse heel gevoelige darmpjes heeft. Volgens de ka kon het absoluut geen kwaad. Ze zei dat 7 op de 10 kinderen met reflux baat hebben bij alleen Nutriton en geen medicatie nodig hebben. Als het over 2 weken niet beter gaat, heeft ze beloofd om meteen met Omeprazol te starten.
Dus: eigenlijk zijn we blij dat de diagnose is gesteld. Nu heeft het tenminste een naam. Aan de andere kant kan het zijn dat we NOG weer twee weken moeten tobben… Maar goed. We zien wel. Zometeen krijgt ze haar eerste fles met Nutriton. Ben benieuwd!