Rechtshandig afdwingen?

@faizaa wrote:

@mamaMarije wrote:
linksiemand.





Las te snel.. dacht: een linksiemand.. wasda? :mrgreen:


Ja maar weet je.. ik snap niet dat hij zich er zo druk om maakt..
Bedenk me net dat ik tijdens handballen ook een goeie linkse had.. :think:


hahahahahaha, ik had precies hetzalfde Fai, linksie-man! Ik dacht ook wasda????
Mijn jochie is echt links, voetbalt links, schrijft links alles links. Ik laat hem lekker zijn gang gaan. Zo krijg ik een heerlijk creatief jochie! :inlove: :inlove: die overigens heeeeeeeeel veeeeel van auto's en ander vervoer houdt.

Liefs,
Moon

Ik heb altijd begrepen dat dwingen om rechts te schrijven wel degelijk een probleem kan zijn als je aanleg hebt voor dyslexie.

Het heeft te maken met de communicatie tussen de 2 hersenhelfde.

Hoe het precies zit ben ik vergeten. Mijn remedial teacher heeft me dat ooit uitgelegd.

Onze Nathalie is ook linkshandig, was vanaf dat ze baby was al duidelijk, pakte speeltjes met links en als ik ze in haar rechterhand gaf wist ze niet hoe snel ze ze met haar linkerhandje moest pakken.

Ze doet alles links, eten, voetballen, schrijven, kleuren, knippen, noem maar op.

Ik heb haar nooit gedwongen om iets met rechts te doen :naughty:

Links eten is toch juist normaal???



Je legt je vork en mes toch zo dat de vork links van het bord ligt en rechts de mes??



:eh: :think:

Ik heb het snel even opgezocht, maar ik had dus gelijk. Vorken worden links van een bord neergelegd op de tafel. Dus eet je met links.



Dus niets afdwingen! Je zoon doet het goed. Dwing je man maar om met links te eten :wink: :mrgreen:

Ik heb niet je hele topic doorgelezen of het al eens genoemd was, maar vroeger leerden ze inderdaad links af, als je linkshandig bleek. Zo ook bij mijn oom. Uiteindelijk werd hij rechtshandig en begon bij als een malle te stotteren. En dan echt heel erg…

3x raden wanneer dat over ging… :wink:

Tjah mijn kinderen zijn niet links, maar ik denk dat mijn man ook rechts had afgedwongen als het wel zo was. Geloof/cultuur he ( die marokkanen toch, hier ook een met een dikke neus LOL)

@Debbie & Lana wrote:

Ik heb het snel even opgezocht, maar ik had dus gelijk. Vorken worden links van een bord neergelegd op de tafel. Dus eet je met links.



Dus niets afdwingen! Je zoon doet het goed. Dwing je man maar om met links te eten :wink: :mrgreen:




Klopt… al hoeven met kids dus nog niet met mes en vork te eten… ze kunnen het wel… in dat geval zou links idd goed zijn… :thumbup:

@Affie wrote:

Ik heb niet je hele topic doorgelezen of het al eens genoemd was, maar vroeger leerden ze inderdaad links af, als je linkshandig bleek. Zo ook bij mijn oom. Uiteindelijk werd hij rechtshandig en begon bij als een malle te stotteren. En dan echt heel erg…

3x raden wanneer dat over ging… :wink:






waahahhahahahahahaa oh Af… moet ZO om je lachen hahahahahaa… :lol: :lol: :lol: :lol:

@samara wrote:

Tjah mijn kinderen zijn niet links, maar ik denk dat mijn man ook rechts had afgedwongen als het wel zo was. Geloof/cultuur he ( die marokkanen toch, hier ook een met een dikke neus LOL)






Precies… mijn man heeft vanaf klein kind al veel hobbels op zijn pad gehad qua onderwijs… tegen veel vooroordelen aangelopen… zich harder moeten bewijzen dan anderen van niet-Marokkaanse afkomst… heeft dit altijd onthouden… en heeft het er nu nog wel eens over… hij ziet het marokkaan zijn al als een ‘hobbel’ (door wat hij heeft meegemaakt is hij bang dat zijn kinderen daar ook weer tegenaan lopen… gelukkig zit het onderwijs nu wat anders in elkaar) en nu is die kleine aap misschien ook nog links? :mrgreen: oei… volgende handicap die hem op school ‘anders’ maakt… dat zijn dus zijn zorgen… blijf desondanks wel bij mn standpunt… hij is goed zoals ie is… links… rechts… whatever… :angel: En heb mijn man er ook niet meer over gehoord… dus denk dat de boodschap wel is overgekomen… :mrgreen:

Je kunt je kinderen “leren” dat ze met tafeldekken het op de meest voorkomende manier neer moeten leggen; vork l en mes r maar … je kind is in aanleg links of rechts en ik zou dat niet afdwingen. Ik ben namelijk zelf iemand die van nature links is en ik ben op de lagere school gedwongen (lees gemept) om rechts te schrijven en daar houdt je rare dingen aan over. Ik wist bvb niet meer met de gym van welke kant ik moest aanlopen omdat ik letterlijk "verward "was. Ik tekende met beide handen net als nog steeds met tandenpoetsen en heb nog steeds een afgrijselijk handschrift.



Dus mijn advies in deze tijd waar linkshandig erg ingeburgerd is en inderdaad meestal de artistiekere persoonlijkheden, laat je kind zelf doen wat voor hem of haar natuurlijk is. En je daar verder geen zorgen over maken :mrgreen:



Groetjes, Petri