hoi meiden,
hier even een (letterlijk) trillend berichtje van mij
rayana was net een koekje aan het eten, plots zie ik haar erg rood worden en enge geluiden beginnen maken! ben naar haar toegerend heb haar voorover gehouden en als een gek op haar rug beginnen kloppen, hielp niets. haar ogen werden tranig, heb haar aan haar benen ondersteboven gehouden, nog altijd op haar rug kloppen en ben beginnen schreeuwen “rayana! rayana! nee!” en huilen want het hielp niks! ik met haar nog altijd ondersteboven naar de buren maar nog voor ik aan de deur stond kwam alles eruit!
ik ben heel hard beginnen huilen en heb haar ver doodgeknuffeld! toen we binnenkwamen zei ze “mama sitijaas!” (mama sinterklaas) ja sinterklaas was op tv. ze weet er dan gelukkig niks van.
ik vraag me nu wel af of ik er wel goed aan gedaan heb, heb behoorlijk hard op haar rug geklopt en behoorlijk met haar geschud toen ze ondersteboven hing ik voel me er best schuldig over
ik zit hier nog altijd te bibberen en met tranen in mijn ogen, ik zag echt rayana’s leven aan me voorbijflitsen raar hoor. ik ben er echt niet goed van, ik dacht dat ik haar kwijt was
ik wou het even kwijt
Ooh meid dat is schrikken zeg. Maar niet schuldig voelen hoor. ieder moeder zou het zo doen. Je raakt dan ook in paniek ja.
Ik ben blij dat het goed is af gelopen.
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Je hebt goed gehandeld hoor! Wat een schok moet dat zijn geweest! :shock:
Sterkte met bijkomen! :hug:
dank je karin
heb echt wel behoorlijk hard op haar geklopt hoor ik heb wel sorry gezegd tegen haar
paniek is nog zacht uitgedrukt zij zit nu gewoon sinterklaas te kijken en te giechelen maar mama is denk ik 5 jaar van haar leven kwijt
Goed gehandeld hoor,meis knuf voor de schrik :hug:
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
ik zou niet anders gehandeld hebben… en je kleine meid voelt zich weer goed, dus volgens mij is het toch eind goed al goed…
:thumbup:
je mag juist trots op jezelf zijn, je wist toch maar even wat je moest doen, hebt tenminste iets gedaan.
:hug: voor jou
Ow vreselijk. Krijg al kippenvel als ik het lees…
Maar je hebt goed gehandelt hoor :hug:
o he meid, kan me het zo goed voorstellen, wat een schrik!! Tiemen is ook ooit eens zowat gestikt zeg maar in een stukje vlees, ik was gewoon wat in paniek
Sjemig wat een schrik! :shock:
Maar je hebt het super gedaan en je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
:hug: Heleen
ik heb maar gedaan wat ik ooit eens op de televisie had gezien :oops: het was een reflex, heb er niet bij nagedacht. ik vind dat iedere ouder moet ingelicht worden wat hij/zij moet doen in noodsituaties hoor!
ze heeft er denk ik niets aan overgehouden, gelukkig maar. phoe ik zit nog altijd met de bibbers
jullie knuffels doen me wel goed, denkt dan toch dat ik juist heb gedaan hoor (buiten naar de buren lopen, ja ik was even veel te veel van streek om zelf enige hulpdiensten te bellen, had mn handen allebei nodig :oops: )
het duurde denk ik best lang hoor voor ze erdoor kwam! heb haar nog nooit zo’n eng gezichtje zien opzetten, haar ogen puilden echt uit en er kwam veel kwijl uit haar mondje, bah, hopelijk vergeet ik het heel snel ik wil er iig nooit meer aan denken!
Jeetje, ik zit met een brok in mijn keel!
Volgens mij denk je op zo’n moment niet echt meer na bij wat je doet, je handelt instinctief. Ik zou geloof ik een vinger in haar keel hebben gestopt, om de kokhalsreflex op te wekken, maar dat zou misschien ook niet verstandig zijn met mijn lange nagels…
Ik heb een keer een muntje doorgeslikt toen ik met mijn moeder aan het winkelen was. Toen heeft zij mij ook aan mijn benen gepakt en goed doorgeschud. Helaas had ik het muntje al te ver doorgeslikt en hielp het niet dus moest ik uiteindelijk toch nog naar het ziekenhuis.
Ik wilde dit alleen maar vertellen om aan te geven dat ik er niks aan over heb gehouden*: geen schok, geen niks!
Dus ik denk dat het wel allemaal goed komt!
Hier even een stukje van internet dat ik heb gevonden, misschien voor de volgende keer:
Wat doe je als je kind stikt?
Mocht er toch wel iets in de keel van je kind belanden, doe dan het volgende:
- Hoest, huilt of praat je kind, doe dan niks. Grote kans dat hij het weer uitspuugt.
Probeer geen dingen uit de keel of neus van je kind te pakken, tenzij je het goed kunt vastpakken. Anders is de kans groot kans dat je het object verder naar achter drukt.
Als je kind gestikt is en daarna weer kan ademen, kijk dan goed of hij het stukje van datgene wat in zijn keel zat, heeft uitgespuugd. Zo niet, bel dan de dokter.
En opde EHBO poster van VGZ(bij ouders van nu, dacht ik) staat het volgende:
- Leg het kind op de buik en geef 3-5 stoten tussen de schouderbladen, inspecteer daarna de mond en haal, indien mogelijk het voorwerp weg. Als het voorwerp er niet uitkomt pas de handgreep van Heimlich toe(alleen bij grotere kinderen) geen effect? Bel 112. Ga door met proberen en start zonodig beademing.
*hoewel je dit niet kunt zeggen van de artsen in het ziekenhuis- die hebben volgens mij een gehoorschade opgelopen :wink:
Meid ik denk dat je goed gehandeld hebt, denk dat ze anders niet vrolijk naar sinterklaas zat te kijken daarna
Ik hoop dat je al wat van de ergste schrik bent bekomen in ieder geval een dikke :hug:
oh jeetje zeg, ik geloof goed dat je nog na zit te trillen. Je hoeft je eigen niet schuldig te voelen hoor. Je probeert wat je kan in als je in paniek bent. :-*
Jeejte meid. Logisch dat je geschrokken bent. Ik denk (ondanks dat het misschein hard was) dat je juist hebt gehandelt. Ik zou het ook zo doen.
Gelukkig weet je meissie er niets van. Knuffel haar straks maar extra.
:hug: :hug: :hug:
Goed gehandeld! Ondanks de vreselijke schrik en angst!
Wat voor soort koekje was dat eigenlijk, die moet ik dus niet in huis hebben!
Oh wat een schrik :hug: Gelukkig is alles nu goed met Rayana…Laat jij je maar even lekker verwennen vanaaf, rustig aan he :-
Een dikke knuf en kus van ons :- :hug:
Meid, wat zul jij geschrokken zijn. Ik denk dat ik t zelfde gedaan zou hebben…
prima gehandeld meid :thumbup: (leren wij ook zo op de ehbo!)
niet schuldig voelen!
:hug: voor jou en je meisje