Beter had je het niet kunnen doen!
Maar wat een schrik zeg!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg! Maar je hebt het hartstikke goed gedaan!
je hebt heel goed gehandeld!!
als je niet op haar rug had geklopt had het er nooit uit gekomen
wat een schrik moet dat geweest zijn zeg! :shock:
maar je bent een toppie mama! :thumbup:
Je hebt super gehandelt,je hebt je kindje gered !!!
De bibbers komen altijd achteraf,het is ook niet niks
Ik zou iig hetzelfde hebben gedaan ,jek unt namelijk niet anders dan dat doen wat jij hebt gedaan
:hug:
Wat zul jij geschrokken zijn!!!
Wat er geschreven staat over hoe te handelen klopt, alleen nog een kleine aanvulling.
Je kunt je kind (afhankelijk van hoe groot het is) op je knie leggen met zijn buik naar je been toe, houdt het hoofdje onder het kinnetje vast (anders kan het kindje de stoten niet goed opvangen met het nekje) en sla dan een paar keer met de palmen van je hand tussen de schouderbladen. Dit moet je best hard doen, klinkt verschrikkelijk maar anders is het niet effectief.
Bij grotere kindjes kun je je kindje op je knie zetten en dan met gestrekte, horizantale handen de heimlich doen.
Heb dit laatst geleerd (op verzoek) bij de EHBO cursus op mijn werk.
Vond dat het nogal ruw was maar de mevrouw vertelde dat dit het meest effectief is en dat kleine kinderen nog zo elastisch zijn dat ze er niks aan over houden…
Je hoopt uiteindelijk dat je zoiets nooit hoeft te doen maar als het gebeurd dan liever weten hoe ik het moet doen!!! Heb daarom alles gevraagd aan de EHBO mevrouw.
Groetjes.
Onze dochter had ook wel eens iets in haar keel omdat zeniet goed kauwde en dan hou ik haar helemaal ondersteboven en dan pak ik mijn armen vast onder haar ribbenkast en dan druk ik één keer heel hard.
Door de druk komt het er dan ook.
ow ik heb dit gehad met Tom en een stuk plastic :? heb er NU nog “last” van soms :shifty:
die schrik raak je niet zomaar kwijt :?
heel goed gedaan hoor!
:hug: :-*
dank je wel meiden :oops:
rayan heeft geen blauwe plekken ofzo dus ik denk dat het helemaal goed is met haar. ik heb alleen nog wat bang, bij het minste dat ze eet loop ik heel de tijd te zeggen “goed kauwen he…” en houdt haar heel goed in de gaten als ze eet (zodanig goed dat ze het zelf raar vind denk ik).
het was een gewone bambix-koek, ze had er gewoon een veel te groot stuk afgebeten en wou dat doorslikken, ze is nogal gulzig.
heb daarjuist haar koekje in heeeeele kleine stukjes op een bordje gelegd :oops:
ik denk dat ik bij de volgende kans die zich voordoet op EHBO-cursus ga!!!
:-* :-* :-* :thumbup:
Wat moet jij geschrokken zijn :o! Je hebt prima gehandeld, hoor!
Ik heb het ook eens meegemaakt met mijn meiske, een paar maanden geleden… met een stukje brood… Ze werd gewoon paars :shock:. Ik heb heel hard tussen haar ruggebladen geslagen en het schoot eruit. Op dat moment zelf bleef ik nog redelijk rustig, maar ik heb daarna staan shaken, niet meer te filmen. Ik was helemaal de kluts kwijt, heb mijn man gebeld en staan grienen aan de telefoon. En mijn meiske? Die lachte :? en at vrolijk verder.
Dikke knuffel voor jou :hug:!
dat is echt schrikken he?! jij bleef op de moment zelf nog rustig, erg knap van je hoor! ik bleef even rustig maar daarna niet meer. rayana had ook reflux toen ze klein was dus heb haar heel veel weten braken met verslikken enzo, maar nog nooit zo :shock: dit sloeg echt alles ik dacht dat ze er nooit doorkwam! ik was dan ook helemaal in paniek, liggen roepen enzo, ik denk ook mede door het schrikken van mijn geroep dat ze er ook is doorgekomen (ik roep anders nooit tegen haar) gelukkig kunnen we dan achteraf opgelucht ademhalen he?!
oh wat een schrik zeg
Heb 2 weken geleden hetzelfde meegemaakt met Yeline met een stukje bloemkool. Zo eng vooral dat gezichtje van haar ze was helemaal in paniek liep rood aan ogen wijdt open heb haar ook gelijk over mijn benen heen gelegt en ben op haar rug gaan slaan na een paar slagen schoot het stukje eruit en begon ze te huilen.
Je hebt goed gehandeld meid ondanks de angstige situatie
:-*