( Ratten !!! ) onvoorziene gebreken, koophuis

Hallo Allemaal



Wij hebben hulp nodig.



Mijn vader heeft in Augustus een huis gekocht, de exacte datum weet ik even niet. Het huis ligt aan het water, heeft een enorme tuin, oprit en garage, is best wat jaartjes oud en kost wel een paar ton. Dus je verwacht dan toch wel een goede koop.



het hui zag er in eerste instantie super uit.

Maar toen mijn vader begon aan de zolder om te verbouwen ( deze perione ) trof hij daar


  • honderden zilvervisjes aan ( die inmiddels zijn bestreden door de bestrijdingsdienst )



    maar misschien nog wel veel erger, bij het verwijderen van de isolatie om deze te herstellen zag hij echt enorm veel ratten poep. Een laag van wel 4/5 cm dik ! Dit is van jaren, en een gangenstelsen noem maar op.



    hier woont dus echt familierat !!!





    Dit kan niet !!!



    Mijn vader zegt; als ik dit had geweten had ik dit huis nooit gekocht !

    Nu weten de oud bewoners ( misschien ) van niks



    maar toch ?



    Weet er iemand hoe dit contractueel zit.

    Dit zijn toch onvoorziene gebreken.



    mijn vader draait nu voor al die kosten op, dit moet toch wel ergens anders vandaag gehaald kunnen worden ?



    Bedankt voor het meedenken !



    :-* Noes

ps.



Ik heb jaren ratten gehad in grote getalen, maar deze waren tam.



geweldige maar slimme dieren…



nu komt de wilde variant ons alleen even pesten :wink:

Ik ben bang dat de kosten voor je vader zullen zijn, maar ik ben verre van een expert… Ik heb alleen zelf de ervaring met het kopen van oude huizen…



Het eerste wat er elke keer gebeurde was een bedrijf erin zetten die de boel behandelde… Uiteraard voor eigen kosten…



Ik zou de makelaar, rechtsbijstand oid informeren.over hoe en wat…



Succes voor je vader!

Bel eens een advocatenkantoor, deze staan je zo te woord en dat kost je niets!



Anders rechtsbijstand, maar die moet je vader wel hebben natuurlijk!



Ik heb er te weinig verstand van om een antwoord te geven!

Oh ja, in ieder geval zou ik, als ik je vader was, dit niet gaan bestrijden en schoonmaken voor er uitgezocht is of je er iets mee kan.

Ze wonen al in dat huis, je kan zo ook niet zitten.

Hij heeft wel heel veel foto’s gemaakt en vanavond komt de ongediertebestrijding !

Je vader zou moeten kunnen bewijzen dat de zilvervisjes en de ratten er al zaten voordat hij het huis kocht.

De oude bewoners hoeven alleen maar te zeggen nee hoor nooit zo een dier gezien.

Terwijl ze het bijna wel moeten weten, maar dan word het wel een welles-nietes spelletje…

Ja het lijkt me dat honderden zilvervisjes en 4/5 centimeter rattenstront er niet in anderhalve maand kan ontstaan !



de bewoners zijn al geconfronteerd en zeggen van niks te weten.



Maar goed, de ongediertebestrijding komt vanavond polshoogte nemen en die moeten gewoon beamen dat dit een langlopend probleem is.



Thanks voor het meedenken

Dat ligt er maar aan of ze het hebben gezien… Als het oudere mensen zijn, heb je best kans dat ze bepaalde ruimtes in het huis al jaren niet meer gebruikt hebben…

Misschien kun je het op gooien bij de makelaar waar hij dat huis van heeft gekocht als verborgen gebreken dus die je van te voren niet ziet hebben wij ook gehad en dan moet je het dus wel eerst aan de makelaar laten zien.

naar mijn weten is het alleen een verborgen gebrek als het wonen in huis door structurele schade gevaarlijk is: dus bv een uitgebroken steunmuur die niet goed verstevigd is en waarvan niet gemeld is dat ie ooit is uitgebroken.



volgens mij valt ongedierte niet onder verborgen gebrek.

maar kijk even op de site van eigen huis, daar staat het precies omschreven wat wel en niet een verborgen gebrek is.



heeft hij geen bouwkundige keuring laten doen dan?



http://www.eigenhuis.nl/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=897&extra_arg=MCAT[2]=X&MCAT[3]=X&page_id=14745600&query=verborgen+gebrek&hiword=GEBREKE+GEBREKEN+gebrek+verborgen+

@miekske wrote:

Dat ligt er maar aan of ze het hebben gezien… Als het oudere mensen zijn, heb je best kans dat ze bepaalde ruimtes in het huis al jaren niet meer gebruikt hebben…






Dat is dus het punt, ze zeggen inderdaad dat ze al heel lang niet op die zolder zijn geweest !

Dan word het je vaders woord tegen die van hun…

Ik denk niet dat je vader veel kans maakt, immers had hij voor de verkoop die zolder bekeken dan had hij het al kunnen weten…Dit is geen verborgen gebrek, maar meer een kwestie van er is niet naar gekeken.

Ik denk dat je het niet goed begrijpt.



Als jij een huis gaat bekijken maak je geen gat in het plafon of in de muren.



Het is ontdekt bij het vervangen van een muur en het isolatiemateriaal wat dus in het dak / plafon zit,

Daar zit een heel gangenstelsel



als je de zolder zo opkomt is er niks te zien !

pff meis ik denk dat je er een zware kluif aan gaat krijgen(nouja je vader dan) wij hebben 4 jaar geleden dit huis gekocht en daar bleek uiteindelijk van alles aan te mankeren ondank een bouwkundige keuring, de keukenvloer was verrot(de vorige bewoners hebben hem naar alle waarschijnlijkheid gewoon een beetje opgekrikt :naughty: ,dakisolatie bleek piepschuim te zijn :naughty: enz enz enz… hier hebben wij toen ook een advocaat opgezet maar het heeft ons alleen maar geld gekost, want… de vorige bewoonster wist gewoon van niks :liar: en tja daar sta je dan en je kan dus echt echt echt niks doen…



maar ik wens jullie er heeeeel veel succes mee en mischien hebben jullie meer resultaat…

Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen, maar dan nog word het een welles-nietes spelletje…



Wij hadden achteraf ook een heleboel dingen in dit huis, vrijdag bij de oplevering zegt de oude bewoner dat he bubbelbad het prima deed.

Maar toen wij die zaterdag het bad aandeden, deed ie niks.

Tsja en de oude bewoners zeiden gewoon ’ ooh bij ons doet ie het prima’

Daar sta je dan en je hebt geen poot om op staan.

maar is er wel of niet een bouwkundige keuring gedaan?

ik bedoel een woning aan het water lijkt me logisch dat er extra goed op ratten gezocht wordt :think:

en die mannen kijken echt een stuk verder dan zo met het blote oog te zien is…die prikken in muren en hout, kijken achter dingen en zien vaak gebreken die wij leken nit eens konder verzinnen.

wij hebben er bij onze koop heel veel aan gehad aan die man want wij werden enorm voor gelogen over asbest.

maar ja is nu eigenlijk al te laat…hij heeft al gekocht…ik zou de makelaars benaderen

bij zulke dingen kun je dan altijd het beste bij de oplevering gewoon even testen… dus hop water erin en aan dat ding… Dan ziet de opzichter, de oude bewoner en jullie precies of hij het echt doet… Klinkt heel omslachtig en wantrouwend… maar wel noodzakelijk, blijkt nu dus

Ja van zoiets leer je later ja…Maar goed je koopt je eerste huis, bent blij en je wilt gewoon die sleutel hebben.

Ach uiteindelijk was het alleen maar een wshandje in de moter :eh:

Bedankt voor alle adviezen en tips



ik weet eerlijk gezegd niet of er een bouwtechnische keuring is gedaan.



Mijn vander heeft een bouwbedrijf dus misschien heeft hij ged8, ach laat maar zitten :roll: zie ik 'm wel voor aan



dat zou dom zijn geweest :shifty:



Nou ik hoop dat er wat aan te doen is…



Nogmaals bedankt allemaal



:-*