( Ratten !!! ) onvoorziene gebreken, koophuis

nope dit valt niet onder onverziene kosten…

helaas voor jullie want leuk is het idd niet…

misschien dat je wat met de makelaar kan regelen ivm kortingen voor het schoonmaken o.i.d dat willen ze nml nog weleens doen als services…

Wij hadden destijds een CV-ketel die het op dag 1 begaf. We hebben een fiks bedrag op de oude bewoners kunnen verhalen en onze makelaar heeft ook nog een bedrag gegeven, waardoor we het systeem, die mankementen vertoonde die niet aan het licht waren gekomen bij de bouwtechnische keuring, konden verbeteren/vervangen.



Heeft je vader rechtsbijstandsverzekering? Die inschakelen. Maar als ik het verhaal zo hoor, vrees ik ook met grote vreze dat het niks gaat worden omdat niemand dit kon weten en het hun woord tegen dat van je vader wordt.

Jeetje dat is natuurlijk hartstikke vervelend. Maar ben ook bang dat er niks te halen valt.



Wij hebben het gehad met een verrotte boei. Wij kwamen hier direkt achter en zijn er direkt achteraan gegaan. De oude bewoner heeft zelfs toegegeven dat hij het wist, maar dat wou hij natuurlijk niet bevestigen.



Uiteindelijk heeft het ons bijna 10.000 euro gekost :shock:

Dus niks nieuwe badkamer en andere vloer :cry:



Wij hebben de rechtsbijstand en alles erop gehad, maar dan moest je weer 2 onafhankelijke getuigen hebben en dat soort dingen allemaal.



Dit zijn echt hele nare dingen!

hoi,



ben bang dat het voor eigen rekening is, wij hebben zelf toen een oud huis gekocht, er stondt huis met voortuin, nou achteraf kregen we dus een brief van de gemeente dat we de voortuin erbij konden kopen :shock: dan voor die en die prijs, deden we het niet zou hij daarna zoveel duizende euro,s extra kosten.

de makelaar deed er niets aan, die zit in delft trouwens :evil: tegenover jazeker de hy***ker belde zelfs niet terug, advocaat gerraadpleegt die gaf ons weinig kans, helaas, maar wij kopen dus nu nooit meer zonder makelaar,dat snapt u natuurlijk wel.





succes :thumbup:



gr mel

Dat is de reden waarom wij bij de koop van ons eerste huis onze eigen makelaar meegenomen hebben. Die heeft een bouwtechnische keuring geregeld, en heeft zelf alles bij langs gelopen (terwijl wij ‘oh en ah’ riepen, zat hij met een stok te peilen hoe diep het water in de kelder stond :lol: ). Tóch kregen we te maken met verborgen gebreken, waar we inderdaad een hoop gezeur over gehad hebben. Wij wilden namelijk de muur schoonmaken om te gaan verven, toen kwam de hele stuclaag mee naar beneden… Bij het plafond idem. :evil: We kochten het huis van een woningbouwvereniging, via een makelaar, en dankzij die verkopende makelaar kwam de WV over de brug. Ze hebben een stucadoor gestuurd, uiteindelijk, maar dit heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Dus: ALTIJD laten keuren voor je het koopt! (en wij nemen altijd onze makelaar mee :wink: )

Wij hebben overigens ook gewoon met een makelaar gekocht.



Nooit zullen wij meer een huis kopen zonder een bouwtechnisch onderzoek. Wij hebben dit huis gekocht van een direkteur van een bouwbedrijf. Je gaat er dan eigenlijk toch min of meer wel vanuit dat hij de boel goed voor elkaar heeft. Mooi niet dus.



Maar wij wonen in een dorp dus ja niet zo goed voor zijn naam he!

Buiten het feit of dit wel een verborgen gebrek is (wat ik betwijfel) is het zo dat de verkopende partij een meldingsplicht heeft. Maarrrrr… als kopende partij heb je ook een onderzoeksplicht… dus het is heel sneu, maar je hebt geen poot om op te staan.



Heel snel oplossen en vergeten en genieten van dat fantastische huis is mijn advies :-*

Ik heb mazzel gehad geloof ik, bij mij begaf de afvoer van de keuken naar buiten het na een paar maanden (ergens onder de huiskamer waar nu een luik ergens in een hoek zit omdat ze er niet bij konden :shock: ). Anyway, gebeld, mocht de rekening opsturen en die is gewoon betaald, viel onder de verborgen gebreken. Had voor de zekerheid het loodgieterbedrijf gevraagd of ze een verslagje wilden schrijven voor het geval dát (ze kunnen ook denken dat ik tampons door de gootsteen geduwd heb ofzo) maar daar werd niet eens naar gevraagd.

En ik zit zo te denken, het gaat er toch niet om of de vorige bewoners iets van het probleem gemerkt hebben, het gaat toch om verbórgen gebreken? Als die gangen van de rattenfamilie gedicht moeten worden etc. dan lijkt me dat dat er wel onder valt, misschien de ratten en zilvervisjesplaag zelf niet (ongediertebestrijding) maar toch wel wat ze ongezien aangericht hebben?



Yvonne



P.S. Kan ie ze niet allemaal tam maken en dan op marktplaats aanbieden om de kosten te dekken :mrgreen:

Wij hebben ook zo’n bouwkundig rapport laten maken voordat we dit huis definitief kochten. Toen we wilden behangen bleken 3 van de 4 muren in de woonkamer van asbest te zijn.



Wij gebeld met die van dat rapport en die zeiden: “alles wat er op zicht was is in het verslag opgenomen, en die asbest zat onder het behang, dus niet zichtbaar.” En daar konden we het mee doen.



Ik weet er verder niks vanaf, maar in jullie geval zou ik dan toch idd een advokaten kantoor ofzo bellen. Succes ermee.

@yvon wrote:





P.S. Kan ie ze niet allemaal tam maken en dan op marktplaats aanbieden om de kosten te dekken :mrgreen:




Hahaha, dat wordt een hels karwei :wink:

En ik ben bovendien tegen de verkoop van levende wezens op veilingsites 8) :lol:

Mijn vader heeft gisteren met de oude bewoners gekeken naar de schade, zondag hebben ze weer een afspraak.

ze zijn overeen gekomen onderling de kosten voor de schade te regelen…

die mensen voelde zich erg rot en hebben er niet van geslapen.



al met al dus een geluk dat ze zo meevoelend zijn !



Nogmaals bedankt voor alle adviezen ! :-*

zo das idd mooi… :thumbup:

@NoeS & Devi wrote:

Mijn vader heeft gisteren met de oude bewoners gekeken naar de schade, zondag hebben ze weer een afspraak.

ze zijn overeen gekomen onderling de kosten voor de schade te regelen…

die mensen voelde zich erg rot en hebben er niet van geslapen.



al met al dus een geluk dat ze zo meevoelend zijn !



Nogmaals bedankt voor alle adviezen ! :-*




Wauw wat een leuke en aardige mensen. Die zie je niet zo vaak. Heel goed voor jullie. :thumbup:

Das echt een geluk!

Oh, heerlijk, fatsoenlijke correcte mensen dus!

Gelukkig maar zeg!!! :thumbup: Hopelijk is je vader snel van de ellende af.



Ps: Snoes, klopt het nou dat ik Devi laatst zag bij de wawa’s??? :inlove:

Wat een eerlijke mensen zeg, ik vind het nu eigenlijk wel zielig dat ze er zelf wakker van hebben gelegen. Gelukkig dat het netjes opgelost wordt.

@Ninanien wrote:

Gelukkig maar zeg!!! :thumbup: Hopelijk is je vader snel van de ellende af.



Ps: Snoes, klopt het nou dat ik Devi laatst zag bij de wawa’s??? :inlove:




Hahahah nee Devi was niet bij de wawa’s :smiley:

Misschien een ander knap jongetje :wink:

@Bagheera wrote:

Wat een eerlijke mensen zeg, ik vind het nu eigenlijk wel zielig dat ze er zelf wakker van hebben gelegen. Gelukkig dat het netjes opgelost wordt.




Ja dat vind ik ook wel zielig.

Maar dit naars heeft ook wel iets goeds teweeg gebracht.



die mensen en mijn vader en stiefmoeder hebben een heel goed gesprek gehad, er is een soort van vriendschap aan het ontstaan…

volgende week hebben ze een eetafspraak :mrgreen:

Je kunt natuurlijk ook nog zelf proberen de strijd aan te gaan!

Ratten Bestrijden