rare vraag misschien

Hoi iedereen

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik weet het even niet.

Hoe noemen jullie de geslachtsdelen van jullie dochtertjes?
Ik kom niet verder dan vagina (en dat vind ik voor zo’n klein kind te volwassen) en zoals het vroeger thuis genoemd werd, plasgootje, maar dat vind ik zo’n stom woord.

Graag wil ik jullie ervaring horen.

Groetjes Marloes

ik heb zelf een zoontje dus dat is makkelijk  :wink:
benamingen die ik wel hoor; plasser, plasgaatje, k u tje, en 1 die ik zelf een beetje raar vind,; roos

Wat dacht je van plasser en babygaatje?

Grtz,
Angelique.

Ik ga voor “plasser”… Lekker neutraal… En het omschrijft goed waar het voor dient, nietwaar…??

Plasser(tje). Vind het wel zo duidelijk. Mijn moeder zei altijd spleetje en dat vind ik nog altijd een beetje vreemd klinken.

Hier zeggen we ook voor jongens en meisjes plasser, het verschil leren ze nog gauw genoeg van jongens en meisjes :wink:

Mijn dochtertje van bijna 3 heeft hier op zelf twee namen verzonnen vraag me niet hoe ze er aankomt??? Meisjes hebben volgens haar een fruttel en jongens een flipperdeflap

klinkt wel grappig :smiley:

klinkt idd grappig
mijn dochter zegt ook plasser.

Dank je wel voor jullie reacties!

Ja een fruttel en een flipperdeflap hihihi hoe komt ze erop, wel erg grappig.

Ik denk dat ik het inderdaad maar gewoon bij plasser ga houden.

Groetjes marloes

Ik vind “plasser” niet zo’n goed woord. Als ze later achter de andere functies van de geslachtsorganen komen, dan kunnen ze dat heel raar en vies vinden omdat het volledig met plassen geassocieerd wordt. Een vagina of een penis is gewoon meer dan iets om mee te plassen. Bij ons in Tienen noemen de kinderen het een piet(je) en een mik(ske) en dat zeggen mijn kinderen nu ook. Moest ik geen woorden kennen die gebruikelijk zijn voor kinderen, dan zou ik gewoon vagina en penis gebruiken. Zo moeilijk zijn die woorden nu ook weer niet. Eén van de eerste woorden van mijn zoontje was “streepjescode” dus dat moet wel lukken. Bij iets grotere kinderen kan je het sowieso gewoon over penis en vagina hebben, dat zijn tenslotte de juiste woorden. Net zoals je niet blijft spreken over “pipi” maar later “urine” of - informeler “pis” zegt.

groetjes

Hoi,

Ik vind plasser toch echt meer de kinderlijke benaming voor penis. Met de benaming spleetje heb ik niet zoveel moeite, moet ik eerlijk zeggen. Mijn moeder had het altijd over “je onderkantje”. Mijn zus had het altijd over haar voorbillen (vagina) en achterbillen (billen).
Tja, het lijkt me dat zo’n benaming zelf ontstaat.
Als je meerdere benamingen gebruikt, dan kiest je kind er wel eentje uit.

Ukkie

Milou zegt altijd: plaskontje en poepkontje.
Dat vond ik wel goed gevonden, dus houden we dat erin.

Wij noemen het voor een jongen een “pipi” en voor een meisje “mimi”. Nu ze wat ouder worden noemen ze het ook wel anders, maar voor de kleintjes vind ik het wel duidelijk.

meisje: plassertje
jongen: piemeltje (geen piemel dus, dat is net ff wat grover vind ik)

Vind ik beiden vrij normaal klinken.

Ik heb ook een jongen, dus dat was altijd piemetje (ja zonder L).
Nu is ie 10 en word het bijna nooit meer genoemd, maar meer gewezen (stom eigenlijk maar goed).

Bij ons was het vroeger altijd een poes, dus als ik een meisje krijg word het waarschijnlijk ook een poes wat ze heeft. Dat weet ik eigenlijk wel zeker in nette gesprekken met mijn zus noemen we het nog steeds zo.

Groetjes Sissi

Heel simpel: piemel en plasser

HOI,

Wij noemen het bij onze dochter plasgaatje.
en bij onze zoon plasser of piemeltje.

Mariska

Ik noem het gewoon hoe het heet.
Finn zegt dus gewoon Vagina en jongens en mannen hebben een Piemel.

Frutje, prutje, babygaatje, mustje,roosjes…ach doe lekker gewoon en noem het zoals het heet :wink:
Vagina uit de mond van een kind van 2, klinkt echt heel lief hoor…mensen moeten er gewoon om lachen als ze het horen.

Maar goed, dat is mijn mening.
Groetjes Debby

Meisje: Plasgaatje (of zoals een vriendin van me het noemt, voorpoep:))
Jongen: Plassertje (of zoals een vriendin van me het noemt, flieterke:))

Groetjes Alex, Kobus en Jenna