rare vraag misschien

mijn vader is spaans en zei altijd cochette…(fonetische Sjosjette)…Vind ik ook erg leuk…Het klinkt heel lief…

Ik krijg een zoon en dan zal ik toch piemel zeggen…Ik houd helemaal niet van verkleinwoorden.

is er niemand die op tut of tutje komt?
Heb zelf een jongen, noemen het piemel, maar hij zegt het snel van piemol… :slight_smile:
Vind het zelf geen probleem hoe je het noemt, ze hebben voorlopig nog geen idee wat de andere functies zijn dan plassen (behalve bij jongetjes kijken hoe lang hij wel niet kan worden ;D)
Groetjes

Gewoon plasser, net als voor een jongen. Onderscheid komt later wel.

Groetjes, Suzie.

(mama van dochter van 21 maanden)

hallo allemaal,

mijn zoontje zeg al vrij lang piem voor een jongen en flamoes voor een meisje.
hoe hij aan dat flamoes komt weet ik ook niet,maar vond het wel grappig.

Tja, met een jongen is het inderdaad wel makkelijker te benoemen denk ik…bij ons is het gewoon piemel.

Maar eigenlijk heb ik ook wel een beetje een rare vraag: weet iemand vanaf welke leeftijd je de voorhuid terug kan halen en wanneer je het dus echt goed schoon kan maken? Nu is het nog lekker makkelijk en was je er gewoon om-en overheen, maar ja…dat blijft natuurlijk niet zo tot z’n 16e… hihi ::slight_smile:
Mijn zoon is nu 21 maanden…

Groetjes,

wendy

Hier is gewoon piemeltje hoor niet moeilijk doen, we moeten er denk ik niet zo krampachtig mee omgaan dat verward de kinderen alleen maar.
Maro zag een tijdje terug een meisje verschoond worden, en zei “Ilse heeft een streepje!” En in de zandbak toen hij 2,5 was met 2 blote meisjes (een speciale peuterspeeltuin) Zei het oudste meisje, Hé jij hebt iets anders, Ja zegt Maro ik heb anders! Was de normaalste zaak van de wereld!

hoi hoi



wij zeggen hier altijd als het voor meisje is een plasroosje

en voor een jongetje een pielletje





groetjes hennie

Hey Hennie!



Wij hebben het ook een tijdje over pielletje gehad in mijn jeugd, tot we op vakantie in Frankrijk waren en we onze belgische buurman tegen zijn zoor hoorden roepen: He, vergeet ge je piel niet!

Nadat we uitgelachen warenontdekten we dat ze in Belgie piel tegen een penlight zeggen. Een piellampje is een zaklamp!

Voor een jongentje pikkie,pino,piemeltje

en voor een meisje een plassertje.

Voor een meisje is het iid moeilijker vind ik!Mijn vriendin heeft 3 meiden en noemt het een plaskontje,of voorbillen en achterbillen.

Urs :wink:

mijn moeder zei muschke en pruumke ik vond dat wel leuk maar het is dialekt dus dar kunnen veel niks mee groetjes peggy

Mijn zoon kwam van school en zei jongens hebben een piemel,meisjes hebben een tummetje…

dat had de juf verzonnen

ik heb het maar zo gelaten

Van een ander forum gepikt:

Mijn zoon heeft een piemel, mijn dochter een piemelien.

Prima woord, iedereen begrijpt haar, klnkt niet gek en zeker niet onbeschoft, dekt de lading.



Ze weet trouwens wel dat ze een vagina heeft, een plasgaatje, een baby gaatje en een poepgaatje.

ik vind het belangrijk dat ze de echte woorden kent ivm eventueel seksueel misbruik.



De huisarts laatst noemde het een vagijntje, ze wist gelijk wat hij bedoelde…

Mijn moeder noemde het vroeger altijd al een piemeltje en een truffel… zeg het nu soms nog wel hoor… :mrgreen:



bv in de trant van… jeuk aan me truffel ofzo en nu ik zwanger ben hoort mijn man regelmatig… steken in mijn truffel… dus ik denk dat ik die benaming ook maar gebruik voor mijn dochter :think: