Ramp Azie - tsunami (samengevoegde topic's)

Ik denk dat elke gift groot of klein heel welkom is en de mensen daar met elke hulp blij zijn toch?

De VS hebben hun gift idd vertienvoudigd. Op sommige momenten is het goed dat Bush zo’n groot ego heeft ::).
Het doe me ontzettend goed om te lezen dat mensen daadwerkelijk iets doen! Ik ga dadelijk ook geld overmaken naar 555 (door persoonlijke omstandigheden de afgelopen dagen helaas nog niet aan toe gekomen).
Verder heeft een collega van mij vrijdag een mail gekregen via een vriendin. De mail is van een vriend van haar die op Sri Lanka woont en werkt bij een researchinstituut daar. Zijn gezin en hij zijn gelukkig ontsnapt aan de tsunami, en ze zijn, samen met de andere mensen van het instituut, nou druk bezig met hulp te verlenen daar. Mijn collega wil maandag geld gaan inzamelen op onze afdeling en dat via een collega van die man, die momenteel in Nederland is, meegeven. Ik heb haar beloofd mee te helpen. Zo doen we tenminste iets!
Ik heb ook gekeken naar de links van de sites die sommigen van jullie gegeven hebben m.b.t. het inzamelen van goederen, maar de dichtsbijzijnde is op iets van drie kwartier/een uur rijden. Ik ga maar even zoeken naar iets dat dichterbij ligt ::).
Vannacht zijn we na twaalven even op ons dakterras gaan kijken naar het vuurwerk. Ik kon het echter niet aanzien hoe voor miljoenen en miljoenen de lucht in werd geschoten, terwijl een paar duizend kilometer verderop mensen creperen van de honger, dakloos zijn, dierbaren hebben verloren, etc. Mijn maag draaide gewoon om. Ik ben naar binnen gegaan.
En ook werd ik idd niet goed van de t.v.-beelden van toeristen die gewoon op het strand lagen te bakken. Er werd op een gegeven moment een Nederlands koppel geinterviewd, dat het erover had dat ze in een goed hotel zaten en prima werden verzorgd… hun hotel had wel geen zwembad meer, maar ze konden daarvoor terecht in een ander hotel. Grrrr >:(, wat een oppervlakkigheid! En wat heb ik dan toch ook bewondering voor de mensen die de hotels runnen, om ondanks alles ervoor te zorgen dat hun toeristen het goed hebben. Ongelooflijk dat ze zich daar mee bezig kunnen houden. Maar ook ongelooflijk (op een andere manier) dat die toeristen dat zo vanzelfsprekend vinden. Ziek word ik ervan!
Anjelique, weet je al iets van je overburen! Wat moet dat een vreselijk gevoel zijn, meid… weten dat ze daar zitten en niets van ze vernemen! Hou ons ajb op de hoogte! Ik duim heel hard voor je dat ze o.k. zijn!

Voor iedereen hier… veel liefs :-*.
Trying

Hoihoi meiden

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Hopelijk zal dit jaar meer goede dingen brengen…

Wij hebben bewust dit jaar geen vuurwerk gekocht. We hebben het geld idd gebruikt om te storten voor Darfur en voor Giro 555 (http://www.kindjeopkomst.nl/cgi-bin/YaBB/YaBB.cgi?board=ramp;action=display)
Hopelijk volgen nog meer mensen en met z’n allen kunnen we een hoop doen. Idd elk klein gebaar is er 1 !!!
Ik denk dat die mensen zo dankbaar zijn met alle hulp !!

Net met mijn vriend over gehad; misschien heeft iemand tegen Bush gezegd : Listen, this is a WAR against nature, we have to give more…
Ach ja, hulp is onderweg, das het belangrijkste !!
Wij hebben als goed voornemen om minder snel negatieve conclussies te trekken, dus bij deze … :wink:

Meiden, super dat jullie ook, ieder op z’n eigen manier, mee helpen aan het geluk van anderen…super !!

Liefs Nicje :-*

Geweldig Nicje, dat jullie geen vuurwerk hebben gekocht, maar het geld hebben overgemaakt naar 555! SUPER!

ik vindt verschrikkelijk wat er gebeurd is in azie, belachelijk dat er mensen gewoon vakantie vieren onddanks wat er allemaal gebeurd is als je een beetje verstand hebt ga je helpen met zoeken naar overlevenden en help je slachtoffers die hun gezin kwijt zijn of een deel daarvan. en natuurlijk storten op 555. zowel ik als mijn man hebben al een paar sms jes gestuurd het is niet veel maar als iedereen dit doet hebben we zo een heleboel bij elkaar.

gr,
marientje

al 140.000 doden…and counting…

wat een verschrikking…

:’(

Ik heb deze keer ook voor het eerst geld gegeven. Ik heb altijd van weinig geld geleefd en me actief voor organisaties ingezet. Nu ik meer geld heb en meer met mijn eigen leven bezig ben vond ik wel dat ik geld moest storten. Ik zit al een week constant met tranen in mijn ogen te kijken en kon nu niet niets geven.

En inderdaad dat stomme america. Als ze geen belang hebben dan vinden ze het ineens niet belangrijk (de regering dan, ik denk dat een hoop amerikanen nog niet half weten hoe hun land werkelijk bestuurd wordt). Maar gelukkig hebben ze het vertienvoudigd.

Als ik al die troep zie zou ik wel willen gaan. Een maandje vrijwilligerswerk en helpen met zooi opruimen. Het is niet reeel, ik heb mijn werk en ben net zwanger en met de kans op uitbraak van ziektes ook echt niet aan te raden. Maar toch, het kriebelt wel als je dat zo ziet.

Gr Bella

Ik las gisterenavond op teletekst dat er cholera is uitgebroken in Sri Lanka. Het was te verwachten…
Die arme mensen hebben nog niet genoeg op hun brood, zeg :o!

Ze verwachten dat juist door al die ziektes die nu gaan uitbreken het uiteindelijke aantal doden nog veel verder zal gaan stijgen…

Enne Jewel…ik wilde geen discussie gaan ontketenen over godsdiensten. Maar ik hoop dat mensen door dit het één en ander gaan relativeren en dat we met z’n allen tot de conclusie komen dat ieder in beginsel gelijk is! vandaar mijn (emotionele) reaktie.

Jelle heeft vrijdag met Henk ook geld gestort op giro 555.
Ik vond het vieren van de jaarwisseling ook een beetje misplaatst eerlijk gezegd. :-/

Ik heb contact opgenomen met de Samenwerkende Hulporganisaties en die vertelden dat ze toch het allerliefst geld hebben. Het schijnt logistiek een heel ingewikkeld verhaal te zijn om goederen te zenden. (en niet te vergeten ook duur)
Bovendien hadden ze het erover dat ze het liefst goederen in de landen zelf wilden aanschaffen…
Ik blijf daardoor wel een beetje zitten met een machteloos gevoel. Maar ik moet niet zeuren. Want wat moeten de mensen zich daar ontredderd voelen! :’(

Rianne, wat goed van je dat je met de SHO gebeld hebt! Zo weet je tenminste wat ze nodig hebben. En het is natuurlijk ook een goed idee om de goederen daar aan te schaffen. Zo besparen ze op transportkosten en steunen tegelijkertijd de economie daar.

Vandaag heb ik ook mijn overschrijving in orde gemaakt voor giro 555.

Morgen ga ik even met mijn collega overleggen hoe ze het wil aanpakken op onze afdeling met het inzamelen van geld voor de mensen op Sri Lanka (zie een eerder berichtje hier van mij). Hopelijk levert dat ook een leuk bedrag! Ik kan me nl. voorstellen dat veel mensen al geld hebben overgemaakt naar giro 555.

Ik heb ook nooit eerder zo sterk het gevoel gehad dat ik iets wil DOEN. Ik denk dat ik volgende week met mijn groep ook maar een actie op touw ga zetten…(klusjes opknappen of zo)

We zouden hier natuurlijk ook wat kunnen bedenken. Dat bijv iedereen een bep bedrag per berichtje betaald in de maand jan (of wordt het dan te stil hier??) en dat storten voor een doel wat we met elkaar uitzoeken. BIjv zoals die mevr die een weeshuis ging opzetten.

Iig iets wat binding heeft met deze site en dit onderwerp. Kinderen/babies en/of moeders.

Of we zoeken sowieso een goed doel uit en vragen iedereen aan het eind van deze maand wat te geven en dat dit dan namens deze site gegeven wordt.

Gr Bella

Vind ik een goed idee. Kunnen de modiemeiden hier wat mee?

Ik zie nu pas dat er hier een speciaal hoekje voor is gemaakt.
Ik vind het ook verschrikkelijk. Ik krijg de beelden van de lijken niet van mijn netvlies.
Ik heb zelf beelden gezien dat er aan een dakgoot een lijk hing, aan 1 arm…

Ook zag ik een Duitse vrouw die daar met haar man op vakantie was. Haar man was ook kwijt en die had ze dus ook terug gevonden. Dood.
Hij lag bij een rij van lijken. Ze had met de Duitse abassade gebeld want ze wilde haar man mee nemen naar Duitsland om hem daar te begraven/ cremeren.
Ze wilden die man namelijk alleen vervoeren als hij in een afgesloten kist zou liggen en die kon ze niet aankomen. Die waren niet meer aan te slepen.
De ambassade kon niks voor haar doen. De mensen daar die de lijken aan het verbranden waren, wilden dus ook haar man verbranden.
Kun je het je voorstellen, je weet net 1 dag dat je man dood is, je hebt hem zelf moeten indentificeren. Je kunt hem niet meenemen naar huis en probeert allerlei instanties, niemand die je helpt en de tijd dringt, want de bevolking daar wil je man verbranden.
Zij was zooooo aan het huilen. Afschuwelijk…

En die mensen die daar op het strand liggen, echt dan wordt ik zoooooo boos!!
Ga helpen potverdorie!!!
Ik zou zelf op het eerste beste vliegtuig willen stappen als ik dat zo zie.

En het personeel van de hotels en resorts proberen de toeristen nog te bedienen en te plezieren. En die toeristen vinden dat nog normaal ook!
Walgelijk!!

Ik heb ook voor het eerst in mijn leven geld gedoneerd en het voelt ontzettend goed.
Maar nog liever zou ik zelf wat willen doen…

Quote:
Vind ik een goed idee. Kunnen de modiemeiden hier wat mee?


Op de homesite is een nieuw stuk geplaatst over motherhood, omdat we deze aktie graag willen steunen.

Maar wat hebben jullie in gedachten? Wat voor aktie zouden jullie dan willen hier op KOK? Ik wil natuurlijk graag meehelpen...
berichtjes van iedereen tellen is een eigenlijk niet te doen denk ik...
Ik maak mijn e-mail wel even zichtbaar in mijn profiel dan mag je me ook mailen... of via msn...


Ik zit ook nog op een ander forum (zonder babypraat, hihihi), en daar hebben ze Hart in Aktie weten te strikken.

Ze hebben met zijn allen kleding en ander spul ingezameld, ook rond gevraagd in de buurt en willen dat dmv dat programma in Azië krijgen.

Ik zou zo ook niet iets weten, maar ik zou best willen betalen voor elk bericht dat ik typ.
Alleen weet ik niet of iedereen dat wel wil, en vind ik het ook weer zoiets dat die personen dan wegblijven…

En spullen inzamelen gaat ook moeilijk, omdat iedereen verspreid door het hele land woont.

En verder houdt mijn inspiratie het nu voor gezien…

Moeilijk…

Een rekeningnummer openen of zoiets?
Wel een beetje omslachtig natuurlijk, dan kan het net zo goed op 555, (jullie merken het; ik zit hardop te denken)

En om nog even op die toeristen terug te komen…
(zonder een discussie te willen beginnen overigens!)

Toerisme is in de getroffen landen één van de belangrijkste bronnen van inkomsten, dus in die zin begrijp ik de plaatselijke bevolking wel die in de horeca werkt. Het moet zo snel mogelijk weer op poten gezet worden allemaal.
Alleen zou ik er zelf als toerist niets voor voelen.
Steek dan gewoon je handen uit de mouwen en ga helpen daar. Kun je in de plaatselijke barretjes gewoon wat gaan drinken (als dat tenminste al kan)

daar hadden wij het gisteren ook over samen (karel en ik) zouden we daar een vakantie naartoe hebben geboekt, zouden we gaan helpen als dat mogelijk zou zijn (bijv. in een ziekenhuis ofzo die hebben nu personeel tekort door de ramp, of gaan koken in een opvangkamp zoiets…)
er stond gisteren een foto in onze plaatstelijke krant, van mensen die op vakantie waren en die lagen uitgebreid te zonnen aan de rand van het zwembad, terwijl iets verder achter hen het een grote puinhoop was en mensen druk aan werk om dit op te ruimen…
Dat zou ik dus niet niet kunnen, omdat je weet wat voor verschrikkelijks er is gebeurd en zoveel mensen omgekomen…

Precies ik kan hier ook niet bij hoor.

Dat de bevolking hun bars e.d. openen kan ik me voorstellen, daarmee kunnen ze misschien weer wat bijdragen aan de opbouw.
Maar dat toeristen doen alsof hun neus bloedt…zonnen, zuipen…lekker rondflirten (zoals een Duitser voor tv zei) daar kan ik niet bij.
En als je niet wilt helpen, ga dan naar huis. Hoe kun je vakantie vieren als er om je heen zoveel ellende is gebeurd en nog steeds is?

Ik zag vandaag beelden uit Thailand, de regering ging het strand op om toeristen persoonlijk te bedanken dat ze zijn gebleven en hun vakantie afmaken. Beetje dubbel he? ::slight_smile: