Ramp Azie - tsunami (samengevoegde topic's)

Wat goed zeg wat ik allemaal lees. Ik ben blij dat ik de Topic heb geopend.

Ik heb de hele tijd CNN aanstaan en het liefste zou ik ernaartoe gaan om de handen uit de mouwen te steken…helpen!!! Kon dat maar. :’(
Maar ja dat is onmogelijk.
Je voelt je zo hulpeloos als je die beelden ziet he.
Ik vraag me af wat je hier kunt doen in Zwitserland, behalve geld storten…ga er weleens achteraan.

Anjelique, ik hoop dat je buren snel gevonden worden, wat erg zeg.
Je kent ook geen familie met wie je contact op kunt nemen?
Of ging je niet zo close met ze om?
Hou ons op de hoogte!

Liefs, Jewel

Heb net ff gekeken op je site maar er is totaal geen inzamelingspunt hier in de buurt.
Alleen op uren rijden van me vandaan.
Toch maar eens verder kijken of er hier in de buurt iets te vinden is.

Er is inmiddels weer angst voor een nieuwe tsunamie he, ik heb CNN aanstaan…paniek overal…hopelijk zet het niet door… :frowning:

Vandaag zijn ze ook niet thuis gekomen…
Het zijn amerikanen, ze heten fam. Storm (heeel cynisch)
Zij heet iets van Serena (amerikaans uitspraak?) Haar man noemen we Mike, en hun dochtertje heet Corina.
WIE WIL HELPEN MEEZOEKEN!
Ik moet zeggen dat van binnen de paniek bijna toeslaat, omdat het zo hopeloos zoeken is…
dus als iemand niets te doen heeft, a.u.b. help mee de berichten uitspitten op bijv. http://www.nos.nl of alle andere sites die daar genoemd worden.
Misschien weet iemand toegang tot de amerikaanse ambasade?
Ik ga vanavond weer zoeken, ik moet nu weer werken, maar ik moet absoluut iets tastbaars hebben
:’( :’( :’(

jeetje meid, zo komt het dan toch heel dichtbij he?

hou je ons op de hoogte?

jen

Echt bizar allemaal… Ik word er helemaal eng van…
Je kan trouwens ook een sms-je sturen naar 2020 met als tekst “geef”. Er gaat dan per sms-je EUR 1,50 naar Azië. Het is niet veel, maar als we allemaal doen… Alle beetjes helpen!

Anjelique, wanneer hadden je buren thuis moeten komen?

Sterkte ermee, als ik iets zie op internet laat ik het je meteen weten.

Groetjes, Jewel

Ik heb ondertussen even gekeken en je kunt op http://www.cnn.com je ‘loved ones’ zoeken d.m.v. een email te sturen naar het speciaal geopende adres hiervoor. Het wijst zich vanzelf. Misschien kom je zo iets verder?

We hebben ons al helemaal gek ge smst naar 2020.
Dan met oudjaarsnacht maar ff niet smsen naar vrienden en bekenden…
Anjelique, ik heb begrepen dat je op de site van het Rode Kruis vermiste mensen kunt opgeven…

Ik kan niet goed naar de beelden kijken, ik word er naar van.
Het enige positieve van dit drama is dat iedereen saamhoriger is dan ooit tevoren. Godsdienst maakt dus echt geen f*ck uit als je leven op het spel staat bij zoiets!

Wij hebben net op zolder alle boxen met kinder kleding na gespit en heb een hoop gevonden ook een tas vol schoenen van de kinderen. Ik heb altijd zoiets van bewaren je weet het nooit en nu doe ik veel weg naar Azië. Ook zag ik dat ze speelgoed nodig zijn nou ook daar hebben we nog heel wat van liggen. Dus wij dragen zo ons stentje bij. Dus morgen kan mijn man aardig wat weg brengen. En de kinderen helpen mee met uit zoeken. Eerst was het huilen want onze oudste (4jaar) dacht dat zijn kleren die hij nu droeg weggingen maar toen we het uit lagen vond hij het goed. Op school hebben ze ook een zendings busje voor de arme kinderen en nu is het voor de kinderen die veel water hebben zegt hij. Hij dacht ook dat wij het zelf gingen brengen ::slight_smile: maar ja dat is iets te ver weg.


Liefs Maris

Kan ze echt nergens op welke lijst dan ook vinden, we gaan morgen maar weer in hun huis op zoek naar een tel. nr. of iets van haar zus. Haar ouders komen uit india, en die spreken gebrekkig engels, en ik hollander met gebrekkig engels…gaat niet zo goed denk ik.
Gelukkig is haar zus wel een “echte” amerikaanse, dus dan kan zij mij hopelijk meer vertellen.
Maar goed…ik geloof dat niet veel mensen op dit verhaal te wachten zitten, maar ik wilde het toch een beetje afronden hier, anders is het zo`n half verhaal.

Tuurlijk zitten we wel te wachten op jouw verhaal.
Het is allemaal zo dichtbij…hou ons op de hoogte hoor!

Ja anjelique, ik ben ook wel erg benieuwd naar de afloop.

Waren ze in Thailand of India dan? Je zou haar zus indd even kunnen bellen, miss houden ze er nog wel gewoon verder vakantie, je weet maar nooit, of ze zijn naar India gegaan… Of ze liggen in een ziekenhuis. Als ik op vakantie zou zijn, zou ik niet aan de buren denken, om die op de hoogte te houden. Hoop blijven houden!!

Succes met je speurtocht!! :-*

Om even op de Godsdienst terug te komen, ik geloof dat er een misverstand bestaat.
Landen als India en Thailand e.d. zijn niet Islamitisch maar vooral boeddhistisch. hindoestaans of christenen.

En Anjelique, tuurlijk willen we weten hoe het nu verdergaat.
We leven allemaal mee, toch…
Succes!

Groetjes, Jewel

Wat blijven die beelden een mens toch aangrijpen…vreselijk.
Ben nog steeds op zoek naar een plek waar ik goederen kan afgeven bij mij in de buurt maar dat valt niet mee want iedereen vraagt om geld te storten en dat heb ik bij 555 al gedaan.
Nog maar ff verder zoeken.
En Anjelique wij willen wel degelijk jou verhaal horen misschien kunnen we door naar je te luisteren toch wat helpen.

ja idd heel erg als ik ze weer zie heb ik de tranen in mijn ogen staan.
ik hoorde gisteren dat ons park geld heeft overgemaakt vond ik een goed doel

Ik weet niet wie de link erop heeft gezet voor Sri Lanka, maar ik heb even gekeken en heb een inzamelingspunt gevonden hier! Heb een zak vol met kleding van mijn man, van mij en beddegoed en een tasje met medicijnen en pennen en een doos vol met pannen. Had ook al geld gestort, maar ben blij dat ik iets concreets kan doen!
BedaNKT VOOR DE TIP!

:-*Rosa

Ah fijn Heleen dat de Topics samen zijn gevoegd, dank je wel! :slight_smile:

Ik zag net dat Engeland 96 miljoen geeft en Amerika eh…35 miljoen… :o ???

Ik geloof dat Bush zijn geld liever aan oorlog uitgeeft! >:(

Maar ja, daar was ik al achter alleen wordt het weer bevestigt op deze manier, ongelooflijk toch?

Jewel

Ja, kan niet bij ze in de knip kijken, maar gekke verdeling he?

ik hoorde straks dat 2 collega’s van henk ook daar zitten in azie en ze zijn nog steeds niet terug

Amerika heeft het vertienvoudigd het bedrag, 350 miljoen gaan ze nu geven… Kritiek van de wereld heeft dus wel geholpen en die ego’s kunnen natuurlijk niet achterblijven… ::slight_smile: