mijn zoon heeft nu een kinderfeestje, ze gaan naar de dierentuin in Nordhorn, dat is zon half uur rijden hier vandaan.
ik heb een van die ouders mijn stoelverhoger meegegeven en gezegd dat ik erg graag wil dat Y hierin komt te zitten.
Ze keek me raar aan en vond dat eigenlijk niet nodig.
heb zo eens rond gevraagd bij de anderen en ook zij geven geen stoelverhoger mee.
ben ik nu zo overbezorgd of zijn die anderen ontverantwoordelijk bezig.
Ik vind het niet vreemd, hoor! Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat je zoon “los” in de auto zit.
dan zijn ik en een heleboel moeders hier bij school ook raar… want ik geef dus ook een verhoger mee.
Vanmorgen toevallig nog naar school, de oudste ging weg met auto’s.
Bleek de moeder waar hij bij in de auto kwam zelf al genoeg te hebben geregeld, dus helemaal :thumbup: (en kon die van ons naar het buurmeisje in een andere groep die ook op pad gingen en hem vergeten waren mee te nemen ).
Als ik iemand erbij meeneem in de auto zorg ik of zelf voor een verhoger of vraag 1 aan de ouders.
Wil niet weten hoe het nekje van mijn kind eruit ziet na een aanrijding en de gordel er strak langs :shifty: daar komt behoorlijke kracht op.
Bij nummer 2 had ik hem vorig jaar nog nagebracht, want was hem vergeten.
Apart snel op en neer gefietst voor ze weg gingen… hem in de klas gebracht bij zoon in de handen… en hoorde ik later alsnog dat hij er niet op had gezeten :twisted: .
Toen was ik gewoon boos… ja maar dan paste het niet!
Regel dan een extra auto?!?! Ik had ook al aangegeven te kunnen rijden, maar de volgende keer gaat hij dus gewoon niet mee dan :oops: .
Geloof niet dat 1 van mijn kinderen ooit nog zonder stoelverhoger in een auto met een schooluitje gezet zal worden na die keer :shifty: .
ik zou het ook meegeven.
Hier gingen we met kids van de kerk weg. toen gezegd dat ik alleen de kids in auto wilden mits er een stoelverhoger mee ging. Alle kids kwamen met stoelverhoger!
hier laatst met de kleuters naar het bos…
ik reed zelf maar en heb de ouders gebeld met de vraag of hun voor een zitverhoger wilde zorgen (heb sommige thuis opgepikt… moeder was hoogzwanger en ik zit toch in de auto)
maar de meeste reageerde zelf van … oh wat fijn dat jij daar aan denkt…
dus nee vind het niet raar hoor…
gelukkig voelde me al raar ervan, want werd er echt raar op aangekeken
en er werd idd ook gezegd ja maar dat past niet in de auto.
over 3 weken houd mijn zoon zelf het feestje met 2 andere kids, dan gaan we ook met de auto weg.
ik neem de bus van mijn werk dan mee, ook daarin gaan de verhogers mee. en het kind dat er neit op wil zitten, gaat maar niet mee
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze op die verhogers gaan. Raar dat er dan gezegd wordt dat het niet nodig is… Nee dat hopen we allemaal dat die veiligheidsdingen achteraf onnodig bleken… en toch gebeuren er iedere dag ongelukken!
@angelbaby wrote:
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze op die verhogers gaan. Raar dat er dan gezegd wordt dat het niet nodig is… Nee dat hopen we allemaal dat die veiligheidsdingen achteraf onnodig bleken… en toch gebeuren er iedere dag ongelukken!
tja niet nodig… het is officieel zo dat je als je kinderen van anderen ook mee vervoert alleen je eigen kinden in de juiste stoeltjes moet hebben. Kinderen van een ander mag je dus zo in de gordel neerzetten.
Vind dat zo’n ontzettend kromme regel… dat ik dus mijn kinderen niet mee laat nemen zonder, maar ik ook geen kinderen van anderen meeneem zonder verhoger dan wel stoel (vorig jaar in groep 1 1x gereden en ik wist al welke kinderen er mee zouden… van 1 meisje formaatje erg klein wist ik gewoon zeker dat zij geen 15 kilo was… jammer voor haar misschien, maar zij is nog in de gewone stoel van onze 3e gezet toen… onder de 15 kilo blokkeren die gordels niet als er wat gebeurt… dan kan ik zelf nog veilig rijden als een ander niet oplet en bij een rotonde in je flank rijdt… dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben dat dat ene kind gelanceerd wordt omdat het op een verhoger zat waarvan ik wist dat ze er niet zwaar genoeg voor was).
Ik geef ook de verhoger mee. Als ze haar niet op de verhoger willen zetten, gaat ze niet mee. Makkelijk zat.
Als een ander dat “niet nodig” vindt, moeten ze dat zelf maar weten voor hun eigen kinderen, maar over mijn eigen kinderen beslis ik dat zelf wel. Dus gaat ze minstens op een verhoger.
En idd mamaMarije, Kaylee is pas sinds een paar maand 15 kg en voor die tijd zat ze idd in dezelfde soort stoel als waar Jayden nu nog in zit. En dan ging de stoel dus mee als ze met anderen meeging.
@mamaMarije wrote:
@angelbaby wrote:Lijkt me niet meer dan logisch dat ze op die verhogers gaan. Raar dat er dan gezegd wordt dat het niet nodig is… Nee dat hopen we allemaal dat die veiligheidsdingen achteraf onnodig bleken… en toch gebeuren er iedere dag ongelukken!
tja niet nodig… het is officieel zo dat je als je kinderen van anderen ook mee vervoert alleen je eigen kinden in de juiste stoeltjes moet hebben. Kinderen van een ander mag je dus zo in de gordel neerzetten.
Vind dat zo’n ontzettend kromme regel… dat ik dus mijn kinderen niet mee laat nemen zonder, maar ik ook geen kinderen van anderen meeneem zonder verhoger dan wel stoel (vorig jaar in groep 1 1x gereden en ik wist al welke kinderen er mee zouden… van 1 meisje formaatje erg klein wist ik gewoon zeker dat zij geen 15 kilo was… jammer voor haar misschien, maar zij is nog in de gewone stoel van onze 3e gezet toen… onder de 15 kilo blokkeren die gordels niet als er wat gebeurt… dan kan ik zelf nog veilig rijden als een ander niet oplet en bij een rotonde in je flank rijdt… dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben dat dat ene kind gelanceerd wordt omdat het op een verhoger zat waarvan ik wist dat ze er niet zwaar genoeg voor was).
Dat vind ik dus ook een absurde regel.
Het is me wel een paar keer aangeboden als ik ergens naartoe gewandeld was, om me naar huis te brengen, maar dat doe ik dus echt niet. Mijn kinderen gaan alleen in een auto in een goede stoel. En straks dus met verhogers, geen verhoger, niet in de auto.
ja ik geef ook altijd verhogers mee, en als er kinderen met ons mee rijden en mijn verhogers zijn allen bezet, vraag ik verhogers aan de kindjes die komen.
Nam laatst het overbuurjongetje mee. Hieke in haar stoel, hij (7jr en klein van stuk) dus op de verhoger. Begon hij dus te mokken. Je gaat zitten zoals ik het wil hebben (op verhoger met gorderl voorlangs!) en anders ga je dus niet mee. Dat was snel klaar, hij koos eieren voor zijn gezeur.
Ik vind het dus niet raar maar :thumbup:
En als ik voor school rij dan heb ik of stoelen of verhogers. En dan maar 1 kindje minder, jammer dan. Bij mij komen ze er niet in zonder en ik wil ook absoluut niet hebben dat Hieke (die pas 1,05 is en 16kg) zonder vervoerd wordt. :naughty:
vicky, wij hebben nog steeds die stoel… groep 1 noemen ze dat toch? (ik noem het meer een koelkast… :lol: )
Die stoel van 9-18 kg is dat… Heeft ze ingezeten tot ze bijna 5.5 was… Toen was ze 15.1 kg en wilde zelf heel graag naar een groep hoger Nu zit ze in zo’n 15-36 kg stoel.
Ik werd nieuwsgierig van mijn eigen berichtje, dus heb haar even gemeten en op de schaal gezet… 111 cm en 15.5 kg (met jurk/shirt/maillot aan). Dus. Die gaat mooi niet zonder verhoger
Bij ons op school wordt dat vanuit de klas al geregeld.
Bij de oproep voor ouders die willen rijden wordt ook gevraagd of ze voldoende stoelverhogers hebben.
Helaas is en blijft het nog altijd moeilijk om ouders te vinden die willen rijden :roll: , maar dat is een ander verhaal.
Ik vind het geen overdreven reactie. Ik zou mijn kind niet zonder verhoger meegeven en als ze haar als ik een verhoger meegeef er niet op zetten, zou ik enorm boos worden. Dan regel je inderdaad maar een extra auto of rijd ik zelf extra (als ik al niet zou rijden). Vind het van een school ook erg onverantwoordelijk als ze dat niet goed regelen/controleren…
Onze kinderen gaan nergens heen zonder stoelverhogers (heb er zelf ook 2 los die ik zo mee kan geven)
Had laatst feestje van M, gingen we op pad met 7 kids en ik heb voor allemaal een stoel(verhoger) geregeld…
Dus ik snap jou reactie wel en vind 'm helemaal niet raar. Vind die reactie van die ander wel raar (onverantwoord eigenlijk :think: zeker als er 1 voor handen IS)
hier gaat de stoelverhoger ook mee.
Maaarrr… als het niet past in een auto door de breedte, dan ben ik ook akkoord met een dik kussen.
Dat werkt namelijk echt wel hetzelfde.
Het gaat er puur om dat ze hoog genoeg zitten en de riem over de schouders valt inplaats van half over het gezicht.
Dat staan we ook toe als oma de kinderen haalt in haar Yaris.
Dan stop ik 2 dikkere banksierkussentjes in een kussensloop en duw deze strak tussen de 2 stoelen die zijlings staan.
Maar mijn kinderen echt tegen mijn wensen in los vervoeren… oeh… dan gaan ze dus niet mee.
nou hij is terug
en tot mijn verbazing hoorde ik, dat er van de 13 kinderen maar een kind zonder verhoger was.
gelukkig, maar waarom mij er dan van tevoren raar op aankijken