raar vinden stoelverhoger meegeven

Mijn zoon is als kleuter (weet de leeftijd niet meer precies) betrokken geraakt bij een ongeluk, met een schooluitje. Hij zat gelukkig in een verhogertje, moet er niet aan denken dat hij dat niet zat.

De moeder achter haar raakte afgeleid door het gemopper en gedoe op de achterbank. Zag niet dat de moeder waar mijn zoon bij zat moest remmen, en knalde er met 50 km p/u bovenop.

Auto’s total loss, kind nekpijn, overstuur en moest met sleepwagens terug naar school gesleept/gebracht worden.

Mijn kinderen gaan nooit (nee oma, ook niet bij jou, jij kan prima rijden, maar je bent niet alleen op de weg :wink: ) mee zonder fatsoenlijke leeftijdgebonden autostoel (de oudste nu niet meer, maar die is nu ca 140 cm, en bijna 9 jaar, maar dat is nog niet zo lang hoor).

Dus op je vraag terug te komen, nee niet raar (raar zonder verhoger!)

Niks raar :naughty: ik geef altijd een verhoger mee en ik zorg dat ik genoeg verhogers in de auto heb als ik andermans kinderen moet meenemen.

Zo nam ik de dochter van een vriendin van me mee naar school, die kijken niet zo nauw, hun dochter is erg klein en tenger voor d’r leeftijd maar gaat wel zonder stoel of verhoger daar in de auto.

Met als gevolg dat de riem dus in haar hals snijdt omdat ze niet hoog genoeg zit, waar dan weer uit voorvloeit dat mama haar toestaat om de riem alleen als heupgordel te dragen de de rest achter haar rug door te laten lopen :wall:

Dit wilde ze natuurlijk ook bij mij in de auto doen maar dat gaat dus niet gebeuren, 2 keer mijn poot stijf gehouden (als je mee wilt dan riem goed anders mag je thuisblijven) (en een discussie met moeders gehad dat zij in hun auto zelf mogen bepalen hoe onveilig ze hun kind vervoeren maar dat ik ze veilig vervoer, PUNT) en daarna geen last mee van gehad terwijl moeder bij het minste of geringste gepiep de riem weer achter haar rug doet.

Ik merk ook verschil als ik ze beide in de auto heb zitten, als hun dochter alleen in de auto zit, heb ik nooit moeite met die riem maar als mama erbij zit begint het gejammer dat die riem niet lekker zit :roll:

Ik snap echt niet dat mensen zo met de levens van hun kinderen spelen, kun je zelf nog zo goed rijden, er zijn idd nog meer mensen op de weg die mogelijk in hun iphone verzonken zijn of zo.

Anne is op school altijd de enige die braaf met haar stoelverhoger in de rij staat als ze ergens heen gaan. Er wordt hier ook makkelijk over gedacht, maar Anne gaat er echt niet in zonder verhoger…die van haar zelf of als de auto er al mee volzit op een andere, maar niet zonder.

Morgen gaan ze weer weg met school, de verhoger staat al klaar, die rare blikken, daar trekken we ons niks van aan.

Met het kinderfeestje waar mijn zoon 3 kids had uitgenodigd, had ik in het kaartje gevraagd of ze eventueel een stoelverhoger mee konden nemen. Heb ook een tweede auto geregeld, hoewel 4 kids best zou passen op de achterbank, alleen niet met stoel verhoger.

Een moeder is toen naar me toe gekomen, dat hun drie verhoger hebben en die zou ze meenemen. Probleem opgelost, want van de anderen had ik nog niks gehoord.

Dus ik rijd ook echt niet zonder verhogers…

Ik stel dan de vraag aan degenen die wel zonder verhogers/stoeltjes rijden. Stel je vervoert de kinderen ‘los’ in de gordel in de auto. Er vindt een aanrijding plaats en er gebeurt iets met de kinderen. Wie wordt erop aangekeken?

Mensen zijn vaak in zo’n situatie niet meer zo redelijk. Dan is het nl jouw schuld en hoe heb je zo stom kunnen zijn hun kind zonder verhoger/stoeltje te vervoeren?

Nee, los van het feit dat het absoluut onveilig is om een kind zonder verhoger/stoeltje te vervoeren en ik bij een ongeluk de kans op letsel zoveel mogelijk wil verkleinen, wil ik de ouders recht in de ogen kunnen aankijken en mezelf indekken.

afgelopen vrijdag heeft manlief gereden voor de herfstwandeling van de klas en in de brief stond of iedereen een verhoger wilde meenemen.

wij hadden de stoel van elin ook in de auto gelaten voor het geval dat er een kindje geen verhoger mee had dan kon kai altijd nog even in die stoel.

was inderdaad een meisje die geen verhoger mee had die was de kleinste van het stel dus die mooi in elin haar stoel gezet.

ik zou ook een verhoger mee geven hoor zeker voor een rit van een half uur