Raambekleding vraagje/advies

Wij hebben alweer een aantal weken geleden nieuwe kozijnen en een nieuwe keuken gekregen. De gordijnen die toen in de keuken hingen hebben we weg gedaan, ook in de kamer hebben we nieuwe gordijnen. Dat zie je nog op de ene foto. Voor dat raam aan de achterkant (staat niet op de foto) komt nog een rolgordijn, dezelfde als aan de voorkant, welke we voor de verbouwing al hadden.

Maar in de keuken hebben we nog niks en ik wil er toch wel wat voor het raam hangen. Nu dacht ik zelf aan een rol of vouwgordijn. Geen overgordijnen of vitrage, want eerlijk gezegd vind ik dat niet zo leuk in onze keuken.

Er zit natuurlijk een deur, dus of we nemen 1 vouwgordijn (gaat mijn voorkeur naar uit, ook al heb je dan van alles wat aan de achterkant) en dat kan dus niet naar beneden als de deur gebruikt moet worden, of we nemen er 2 zodat het raam en de deur een eigen hoogte kunnen krijgen. Dit lijkt me niet echt mooi.

Iemand ideeën wat ik voor deze deur/raamcombinatie zal hangen??? Alle tips zijn welkom :wink:[/img]

ik zou denk ik de deuren en kozijn wit maken zodat het meer in het geheel past en dan kijken naar 1 rol/vouw gordijn

lamellen? die kan je opzij schuiven als je de deur wil gebruiken en heb je in allemaal mooie kleuren en desings ook

Gaat het erom dat je niet van buiten naar binnen kan kijken (of andersom natuurlijk) Of wil je geen licht binnen hebben?

Ik zou idd ook wit verfen. Op de bovenste raampjes plak plastic (wel licht maar geen inkijk) en dan voor de deur een roolgordijntje :-)/

Uhm Wit verven gaat het dus echt niet worden, want we hebben deze kozijnen juist in de blanke lak gehouden en ik ben zo blij dat ik van die lelijke witte kozijnen af ben :shifty: :mrgreen:

Lamellen vind ik er niet zo bij passen. Alleen een rolgordijn voor de deur lijkt me niet zo mooi staan eigenlijk. Heb je eerst een stuk ‘niks’ en dan opeens een rolgordijn.

Ben niet moeilijk hoor :roll: ergens wil ik helemaal niks, maar tis zo kaal én de inkijk is ook niet echt super prettig. Maargoed, misschien kunnen we daarvoor beter een rolluik aan de buitenkant nemen :think:

Idd, in ieder geval wit schilderen, en ik zelf zou dan 2 rolgordijnen doen. Een vouwgordijn als je bij het woonkamerraam al rolgordijnen hebt zou ik niet zo snel doen, maar ik ben misschien wel heel erg van alles hetzelfde willen hebben.

Je kunt ook gewoon 1 rolgordijn (of vouwgordijn) doen, en dan net boven de deur laten hangen. Dan heb hem dus wel voor de sier, voor de bovenste ramen, maar heb je er verder geen last van.

edit, las net pas je berichtje, wit schilderen wordt em dus niet :wink:

manlief zegt ook plakfolie

heb je in alle soorten en kleuren en kun je zelf creatief knippen en plakken ook als je dat wilt

ben je het zat haal je andere en begin je weer op nieuw

Ik zag eens bij iemand iets moois, hoop dat ik het goed kan uitleggen.

Die had voor het raam een melkwit plastic posterachtig iets met een mooie spreuk erop.

Het was niet echt doorschijnend, maar ook niet helemaal verduisterend.

Ik zou gaan voor één rolgordijn en op de dagen dat je de deur veel gebruikt hem gewoon oprollen tot net boven de deur. 2 aparte rolgordijntjes zou ik niet mooi vinden. Jammer dat je daar zo’n stuk verlaagd plafond hebt anders had je de gordijnen door kunnen laten lopen misschien.

Ik zou hier plakfolie het mooist vinden, geen inkijk en toch ligt. Plakfolie heb je ook in zoveel soorten.

plakfolie op de bovenste 2 ramen zou nog wel kunnen, maar op de deur en het raam ernaast kan ik dus ook niet meer naar buiten kijken. Ik sta daar vaak als de kinderen buiten zijn. Hebben we savonds dus nog steeds inkijk.

En helaas kan dat stukje muur niet weg, er zit een dragende balk in. Want dat was eigenlijk wat ik wilde :slight_smile: En dan over de hele breedte paneelgordijnen, maar dat gaat nu dus niet.

Tis dat we die deur vrijwel iedere keer gebruiken, we gaan haast nooit door de voordeur, anders had het een stuk makkelijker geweest.

Wij hebben een beetje een vergelijkbaar iets, alleen zit naast onze (balkon)deur een verwarming, wij hebben uiteindelijk gekozen voor twee rolgordijnen. Dan heb je geen inkijk, geen zon als die vervelend staat en je kunt gewoon naar buiten toe.

Plakfolie. Dan kan je op ooghoogte een soort “open plek” maken.

Dan kan je naar buiten kijken. Er is dan wel wat in kijk maar niet onwijs …

Wit verven, want het past nu niet goed bij de mooie keuken.

Als het wit is, dan zou ik er verder niets voor maken. Wel mooi ruimtelijk om naar buiten te kunnen kijken. Het is toch aan de tuinkant?

Poe lastig wat er voor te hangen als je deze deur vaak gebruikt.

Ik zou in ieder geval ook de kozijnen wit verven. Toont het minder donker door en past juist veel mooier bij je keuken/muren.

Als je perse iets voor je raam wilt hebben maar vanwege de deur zou ik toch gaan voor 2 gordijnen. Ik zou denk ik hier kiezen voor houten jaloezieen.

rolgorddijntjes of van die ouderwetse gordijntjes die je opzij kan schuiven. Ze zitten vast voor het raam. Weet je hoe ik het bedoel??

ow, en de bovenraampjes lekker open laten!!

Wij hebben hier 2 openslaande deuren in het midden met ramen erboven. De bovenramen hebben we beplakt met mat folie. Voor de deuren hebben we 2 afzonderlijke rolgordijnen. 's Avonds zijn ze beide helemaal dicht (alleen voor de ramen) en overdag een deur tot ongeveer een kwart dicht en de andere, bij de deur die we gebruiken, tot boven omhoog. Ernaast zitten links en rechts ook ramen. Daar hebben we dezelfde rolgordijnen hangen. Alles in dezelfde kleur geeft een rustige uitstraling.l

ik zou voor 2 rol/plissé gordijnen gaan.

ik weet niet precies hoe ze heten maar je hebt ook rol/plissé gordijnen met 2 ‘lagen’ als je beide lagen over elkaar hebt dan kun je er niet doorheen kijken en als je 1 laag hebt kun je er toch iets doorheen kijken (net als een jaloezie.

als je voor 2 gaat kun je ze individueel instellen, vooral met de deur handig want dan kun je het andere raam wel bedekt houden zodat je de inkijk beperkt.

s6!

Sorry, maar ik zou het kozijn ook wit maken.

Verder zou ik kiezen voor rol- of plissegordijn.

Je kunt het rolgordijn al bovenaan laten beginnen bij het raampje.

Op een deur is een rolgordijn onhandig, dus daar zou je geleiders kunnen doen zodat het gordijn op de deur zit.

Ik vind eenheid het mooist.