In de 101 Woonideeën van deze maand staat een hele leuke oplossing tegen inkijk. Ze hebben met schilderstape een vlak afgezet op een raam en daar met witte latex in geschilderd. Dan kun je met een spatel oid een tekening of een tekstje erin maken. Ik ga dit ook eens proberen en laat de kinderen dan denk ik wat leuke poppetjes tekenen. Als je het zat bent, is het met een spons en een sopje weer te verwijderen.
hmm ik ga eens wat ideeën met manlief bespreken… blijf het moeilijk vinden.
Maar wit verven gaat em écht niet worden, want dit is juist wat we graag wilde, deze kleur kozijn. Echt levend hout, ipv ‘lelijk’ wit geverfd. Maarja smaken verschillen. Dat hout past verder ook heel goed bij onze inrichting, dat scheelt
Moet je ook niet schilderen, het steekt mooi af bij de rest!
En ik zou ook voor twee rolgordijntjes kiezen die heb je tegenwoordig met de leukste motieven erop.
:thumbup:
Smaken verschillen idd… maar van die donker houten kozijnen is wel erg seventies en mijns inziens is de keuken wel errrggg modern in vergelijk met die bruine kozijnen…
Echter ik kan hout ook erg mooi vinden, dus snap het denk ik wel. Alleen de keuken erbij dan weer niet… :mrgreen:
Hier een soortgelijke deur/raam constructie aan de tuinkant en wij hebben gekozen voor uv licht filterende semi transparante rolgordijnen van ikea. Gewoon op het raam 1 (onder het bovenlicht gemonteerd) en op de deur 1, ook onder het bovenlicht gemonteerd. Je kan ze dan vanaf buiten gezien op gelijke hoogte laten hangen en omdat het op de deur zit, gaat het gordijn mee naar buiten of binnen… het hangt hier al 3 jaar zo en bevalt prima.
Ben nu wel benieuwd naar de rest van het huis… omdat je zegt dat het toch leuk matched bij de inrichting…
eclips van sunway (rolgordijn 2-zijdig bij oprollen kun je er door heen kijken en je kunt het afsluiten…) er zijn nog andere merken deze noemen het weer anders…Luxaflex komt ook met zo rolgordijn op de markt alleen deze heet twighligt.
of smart rolgordijnen dubbelbedienbaar… dit word op het glas gemonteerd zonder schroeven etc het klemt dus… je kunt dan het rolgordijn van boven naar beneden en van beneden naar boven bedienen…dus zijn de kids buiten kun je over het rolgordijn heen kijken of als "strook"midden op de deur en raam. De 2 bovenlichten zou ik met melkglas folie beplakken…
uhm rest van mn inrichting, tja dat is nog niet helemaal af dus daar kan ik nog geen foto’s van laten zien. Maar iig niet super modern, wel strak en donkerbruin (heb de besta kasten van ikea, zwart/bruin, donker bruine leren eetkamerstoelen met donkerbruine tafel en een stoffen bank uiteraard ook donkerbruin tinten) . Keuken is ook donkerbruin en ik wilde graag hoogglans dusja… vind het zelf juist mooi en vind de kozijnen in het hele huis er mooi bij passen.
Maar smaken verschillen. En keuken is behoorlijk modern geworden, past niet helemaal super bij het huis, maar vind dat ook niet nodig. Hij moest strak worden, makkelijk te onderhouden en hoogglans, nou dat is gelukt :mrgreen:
Voorlopig hangen we nog niks op, wil over een paar maanden een rolluik bestellen (meteen boven ook dus nog even wachten tot we daar ook klaar zijn, en dan beslissen we of we er wel/niet wat gaan hangen.