quinny zapp, titanium breeze, of toch iets anders?

als je echt veel wil gaan fietsen zouik voor een fietskar gaan. Ik heb die van mij nu weggedaan omdat ik hem niet meer nodig had, Eva Lynn loopt goed mee bij de winkels en als ik lang ga winkelen heb ik een duo wagen en ga ik met de auto :wink:

maar als hier nog een derde kom ga ik er zeker weer een aanschaffen! Echt ideaal! Had de nordic cab, wel een duurdere maar ook erg smal, veel opbergruimte (haalde makkelijk de wekelijkse boodschappen) en makkelijk aan/af te koppelen en mee te rijden.

en anders de quinny voor kleine stukken en met de maxicosi en dan voor langere afstanden een andere buggy :think:

Mies kon hier tot 13 maanden wel in de maxi cosi en daar viel hij dan ook rustig in slaap in…

Dus ik ben pas de zitting van de zapp erop gaan doen toen hij al ruim 1 jaar was, eigelijk nergens meer echt anders wilde slapen dan in bed en goed kon zitten.

Laatst viel hij wel in slaap… hij legde zijn koppie op zijn schouder en heeft niet gevraagd om een slaapstand :mrgreen:

Ik ben echt verknocht aan mijn zapp… hebben hem nu zonder bekleding in de auto voor Suus weer en echt… wat een uitvinding :dance:

een fietskar klintk leuk, maar eigenlijk heb je dan zelfde probleem als met alleen een quinny zapp toch? Je houdt toch een gat tussen de periode dat het in mc of babyschaal past en de tijd dat het stevig genoeg kan zitten om in zapp of fietskar te zitten, of zie ik iets over het hoofd??

Daarbij zie ik bij een fietskar een klein logistiek probleem met zoonlief. Die heb ik nl de komende tijd voornamelijk met de follow-me achter mijn fiets gepland…

aaaaaah, ik zie alleen onmogelijkheden… :wall: 8)

Dat ligt er maar net aan hoe snel brusje is natuurlijk.

In de mc kunnen ze met gemak tot hun eerste verjaardag in en goed zitten dat ligt per kind verschillend, maar met 1 jaar kan volgens mij 90% wel goed zitten.

Dus waar die halfjaar overlap vandaan komt snap ik niet.

Ik snap wel dat je liever een wagen hebt met ligstand, maar ik denk dat je weinig andere opties hebt.

Succes in ieder geval.

Ik heb de Nuna buggy. Deze kan in ligstand en volgens mij kan er nog wel een maxicosi achterop de fiets als je de Nuna ook op de fiets hebt…

De Nuna hangt namelijk niet aan de zijkant maar achter aan de fiets.

De maxicosi is ook te bevestigen op de Nuna maar volgens mij moet je de bekleding dan van het frame halen.

Ik denk dat deze buggy wel aan je eisen voldoet… :wink:

Ik heb bij nummer 4 een tweedehands bugaboo gekocht. Het achterstel deed ik achterin de bagageruimte van de fietskar en de maxi-cosi zette ik in de fietskar. Mijn toen jongste moest dan wel achterop (of bij echt slecht weer wurmde ze zich naast haar broertje in de fietskar, maar dat was wel errug krap) Toen baby wat groter werd kon hij zitten in stoeltje voorop en deed ik de buggyzit van de bugaboo voorin de fietskar en het onderstel weer achterin. Zo reden we ook bijv. naar het station als we een dagje weg gingen. Ideaal is het niet, maar het voldoet om de eerste tijd tot de buggy door te komen.

bij de fietskar heb je ook peuterschalen! Die zijn voor kinderen van 9 maanden tot 1,5 of 2 jaar ofzo. google op peuterschalen en je komt ze wel tegen :wink: zijn alleen wel net zo duur als de babyschalen dus als je voor een goedkope oplossing ga is dit niet echt dé oplossing :wink:

ik heb de babyschaal gehouden tot Eva Lynn 10 maanden was, daarna kon ze goed alleen in de fietskar zitten.

Vond het zelf te duur om meteen een peuterschaal te kopen en ze bleef goed zitten. Als dat niet het geval was had ik er altijd nog een kunnen kopen.

Ik heb sinds kort ook de nuna ( :dance: :dance: ) maar, daar kan je natuurlijk niet een MC op kwijt…

@fiep klophout wrote:

pff waarom heeft die zapp niet gewoon een ligstand? Het is nl verder gewoon precies wat ik zoek… :wall:

Van Quinny heb ik ooit begrepen dat dat is, omdat de wagen anders onstabiel word.
Als het mogelijk was, hadden ze dat allang gedaan, gat in de markt.
Dat is namelijk het punt waarop veel mensen besluiten het niet te doen (waaronder mijzelf).

De titanium Breeze werd om deze reden dan ook niet aangeraden, en is als het goed is ook een stuk groter/forser om de wagen niet te laten kantelen.

De zapp is zo compact, en licht, met maar 1 voorwiel, dat als je het gewicht naar achteren gaat verplaatsen, het ding dus naar achteren kiepert.

Ik heb me ooit hierin verdiept, omdat ik ook graag de Zapp wilde.

Heb verder even geen oplossing voor je probleem, maar omdat ik destijds met hetzelfde dilemma zat, wilde ik het graag even laten weten. :)

nu je het zo zegt … zo had ik het niet eens bekeken :think:

maar des al niet te min … ik blijf hem heerlijk vinden :mrgreen:

@Anneke wrote:

@fiep klophout wrote:
pff waarom heeft die zapp niet gewoon een ligstand? Het is nl verder gewoon precies wat ik zoek… :wall:

Van Quinny heb ik ooit begrepen dat dat is, omdat de wagen anders onstabiel word.
Dat is namelijk het punt waarop veel mensen besluiten het niet te doen (waaronder mijzelf).

De titanium Breeze werd om deze reden dan ook niet aangeraden, en is als het goed is ook een stuk groter/forser om de wagen niet te laten kantelen.

De zapp is zo compact, en licht, met maar 1 voorwiel, dat als je het gewicht naar achteren gaat verplaatsen, het ding dus naar achteren kiepert.

Heb verder even geen oplossing voor je probleem, maar omdat ik destijds met hetzelfde dilemma zat, wilde ik het graag even laten weten. :)
ja dat zei de dame in de winkel ook, dus dat zal dan wel zo zijn 8)

Ik ga denk ik toch voor de zapp en voor een goepkope simpele buggy met ligstand voor erbij of zo. of eigenlijk heb ik geen idee en ook geen zin om er over na te denken :mrgreen:

@Kittycat wrote:

Als ik eerlijk ben denk ik dat er geen goede oplossing is die alles biedt wat je zoekt :shifty:. Vrees dat je te veel wensen hebt :wink: Ben er ook een tijdje mee bezig geweest dat te vinden, maar heb ook nog nooit wat gevonden. Een lichte buggy die plat kan en op de fiets mee kan en een MC erop bestaat gewoon niet.

Jawel hoor de buggy van nuna kan op de fiets, de MC kan er op en hij heeft een ligstand. Hij kan niet helemaal plat maar je kindje kan er wel in slapen. Wij gebruikte m vanaf Een half jaar ofzo

@~Marion~ wrote:

Ik heb sinds kort ook de nuna ( :dance: :dance: ) maar, daar kan je natuurlijk niet een MC op kwijt…

op de nuna kan wel een mc wij hebben de nuna ook na bij de eerste de zapp te hebben gebruikt ben ik super blij met mn nuna oh hij is zo top loopt heerlijk een groot succes

@fiep klophout wrote:

@Anneke wrote:
@fiep klophout wrote:

Ik ga denk ik toch voor de zapp en voor een goepkope simpele buggy met ligstand voor erbij of zo. of eigenlijk heb ik geen idee en ook geen zin om er over na te denken :mrgreen:

wij hebben dit weekend ook de zapp gekocht. Rijdt als een zonnetje!
Voor later hebben we nog een 3 standenbuggy.

even afgaande op de eerste pagina,

Ik heb hier ook de zapp gekocht toen merel net 1 was, met voetenzak kon ze er beter in, riempjes zitten namelijk vrij hoog voor een minidreumes, maar kon ze ‘verlagen’ met de voetenzak :wink:

Merel sliep er zittend in, heb de ligstand niet gemist eerlijk gezegt.

Hopelijk vind je iets wat naar je zin in, lastige keus soms in dat hele wagenpark verkrijgbaar van tegenwoordig :roll:

Je moet idd niet de hendels volhangen en je omdraaien dan kiepert hij, ik heb nu een ondermandje aangeschaft met het oog op mc en boodschapjes doen makkelijk en dus meer ‘gewicht’ kan onderin, lichte dingen aan de hendels :wink:

ik heb ook zo’n mandje, grote boodschappenmand, voor de zapp. ideaal! Past de regenhoes in, 2 flessen frisdrank en nog wat kleine dingen :thumbup:

ik heb een xadventure Vibe, en volgens mij kan daar ook een cosi )cabrio fix?)op, deze kan wel in ligstand en is opgevouwen iets groter dan de zapp.

Ik weet alleen niet of deze met de fiets mee kan, maar volgens mij wel.

cool, je hebt ook de x adventure Nano :mrgreen:

ik kan overigens bij de xadventure en bij de nuna (die ik wel echt heel lelijk vind… :silenced: ) niks vinden over een cosi die erop zou kunnen… :think:

@fiep klophout wrote:

@Anneke wrote:
@fiep klophout wrote:

Ik ga denk ik toch voor de zapp en voor een goedkope simpele buggy met lig stand voor erbij of zo. of eigenlijk heb ik geen idee en ook geen zin om er over na te denken :mrgreen:

Wij hebben het net zo. Ik vond het echt ideaal dat de MC op zo'n klein en wendbaar onderstel kon. Bij de eerste hadden we de MC altijd op de mutsy en dat is een heel ander verhaal!
Hij is nu te groot voor de MC, maar hij kan/kon(?) nog niet in de zapp als buggy. Het zitten ging op zich wel alleen was hij nog te klein waardoor hij te laag in de zapp zat en een soort 'knik' in de bekleding precies bij zijn hoofd zat. Ik zal straks een kijken hoe hij er nu in zit :think:
Op dit moment gebruiken we nog een gewone buggy met lig stand, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot hij in de zapp kan. Ik vind het zo makkelijk dat je die met 1 hand kan sturen! (en zo klein kan opvouwen)

Gelukkig heb je nog even, maar ik kan me voorstellen dat je dit soort dilemma's zo snel mogelijk uit de wereld wil helpen. Ik heb dus precies hetzelfde dilemma gehad in de zwangerschap.

Jeetje wat zijn er toch ontzettend veel mogelijkheden zeg :lol:

De overlap met fietskar waar je het over had volg ik niet helemaal eigenlijk.

Ik heb zowel babymee als fietskar gehad, met de babymee kon er geen buggymeerekje meer bij (maar misschien zijn er inmiddels meer mogelijkheden).

Ik deed het als volgt; baby in mc in de babymee, draagdoek in de tas en baby dus dragen als je bij bestemming bent. De baby is in de periode dat hij in de mc achterop de fiets gaat nog niet zo zwaar dus dat is goed te doen.

Overigens zou ik de babymee niet te lang gebruiken; bij mij is ie doorgebogen toen mn zoon 8 maanden was, schrok me dood, hij hing half ondersteboven! Gelukkig zat het allemaal goed vast en was ik al afgestapt (hij boog door toen ik de stoeprand opging).

Ik vond hem toen wel al flink en het er wat griezelig uitzien, maar volgens de gebruiksaanwijzing kon het qua kilo’s dus nog wel en hij zat nog niet goed genoeg voor het fietsstoeltje dus ja…

Daarna ging hij dus voorop en af en toe ook nog een buggy meegenomen, maar ik vond dat eigenlijk zo’n geklier dat ik meestal een draagdoek pakte.

Daarna had ik een fietskar, mc erin de eerste tijd, daarna een babyschaal met dreumes ernaast of hem achterop de fiets. Dat ging prima, kar afkoppelen deed ik soms maar vaker deed ik de kleine in de draagdoek, gaat toch het makkelijkst. Als ik echt lang op pad ging ging ik lopen met de duowagen, die ik dus meer voor het comfort had.

Als ze niet meer in de babyschaal passen kunnen ze ook gewoon in de kar zitten hoor! Zo’n peuterschaal vind ik echt een beetje geldklopperij…

Ik zou in jouw geval denk ik toch voor een fietskar kiezen in combinatie met draagdoek. Nano kan tegen die tijd ws wel aardig zelf fietsen en anders maar achterop. Jammer van het aanhangfietsje, maar ja…

Het is gewoon makkelijk met boodschappen doen, als je een wagen mee wilt heb je er gewoon een zonder dat je met een buggy moet klieren.