quinny zapp, titanium breeze, of toch iets anders?

Hmmm zit een beetje te dubben, en kom er niet helemaal uit. Allicht iemand hier met ervaring en goede tip?

Ik had bedacht de Quinny zapp te willen; wil graag zo snel mogelijk mobiel zijn, en met deze leek me dat snel te doen: baby in mc, kan ie ook mee op de fiets, baby in baby-mee (al vind ik dat nog best eng uit zien…), quinny ook mee op fiets (al kan dat vast niet samen met de baby-mee, maar kan um vast wel kwijt op mijn bakkersrek voorop, al dan niet in krat) Ook in mijn vrij kleine autootje kan ik zo;n zapp makkelijk kwijt.

Ik heb nog een nikszeggende logge kidnerwagen van nano’s tijd, dus als ik toch echt behoefte krijg aan een kinderwagen met wieg, kan ik daar nog op terug grijpen.

Maar goed, dat de quinny zapp geen ligstand heeft, dat vind ik toch wel echt een behoorlijk vervelend minpunt.

Dan blijkt de titanium breeze een zelfde soort wagen die wel ligstand heeft. Maar nu lees ik her en der dat ie toch vrij log is (en niet meer in productie, dus kan niet eventjes in een winkel kijken maar moet het van mp hebben), en niet op fiets mee kan… :think: Iemand ervaring??

Of iemand een idee van een wagen die ook klein is, op fiets mee kan, maxi cosi erop kan?

De breeze kan op de fiets in de drager van een quinny zapp.

Ik vond de breeze en de zapp te laag.

Ik zou dan eerder gaan voor een buggy die je vanaf het begin kan gebruiken zoiet als dit *******

Edit beheer: commerciële link verwijderd, ook onder spoilers zijn deze niet toegestaan!

Ai, moeilijk, ik denk dat de zapp echt de enige écht kleine wagen is hoor. En waarschijnlijk ook als enige goed te doen samen met een baby-mee op de fiets (volgens mij kan dat wel)

De titanium breeze is wel lomper, groter dan de zapp en vergeleken met een zapp ook een stuk gammeler :? Ik vond het nadat ik mijn zapp verkocht had (idd doordat die geen ligstand had) echt een dikke tegenvaller!

Je hebt nog wel de mutsy spider, daar kan een autostoeltje op, maar weer niet de maxi cosi :roll: en die is opgevouwen ook groter dan de Zapp :think:

Die optie hierboven zou ook nog kunnen ja, maar ziet er wel “iel” uit vind ik…

Fieps, heb je niet meer een reguliere buggy?

Ik wil ook de zapp kopen, vnl voor de maxicosi en omdat i klein op te vouwen is.

En lekker wendbaar enzo.

Hier ook geen grote kinderwagen meer.

Voor als t beebje goed kan zitten en we lange stukken weg gaan, dan hebben

we nog een Mclaren die dus wel kan kantelen. Maar die buggy (grotere types)

vind ik wel een kleine ramp om mee te nemen op de fiets.

pff waarom heeft die zapp niet gewoon een ligstand? Het is nl verder gewoon precies wat ik zoek… :wall:

de mutsy spider kwam ik gisteren nog tegen, maar die viel vrij snel af (maar het was na 12en, dus ik heb nu al geen idee meer waarom ie afviel :angel: )

Ik vind het bij die titanium overigens stom uitzien dat de buggy-zitting er gewoon nog onder zit als je de mc erop hebt… :shifty: ziet er zo uh op elkaar gefrot uit…

die mc lila ziet er toch echt weer uit als een heel ander kaliber buggy…

kroes, heb van nano’s tijd alleen een heel logge kinderwagen inclusief buggy van de blokker, en een heel inimini allergoedkoopste buggy zonder enige ligstand…

hier de zapp gekocht op het moment dat de jongste er ook fatsoenlijk in kon zitten en ben er nog elke keer dat ik er achter loop blij mee :thumbup:

Past met gemak in mijn mini autootje, wil er ook nog een fietsdrager bij, maar daar wacht ik mee tot na de komst van prutsje, want fietsen gaat nu al steeds minder, dus naar de stad op de fiets gaat hem toch niet meer vaak worden… dan stapt de jongste maar een stukje (gaat nog niet hard, maar we komen er wel).

Na de geboorte wil ik idd de zitting eraf zodat ik voor even snel snel dingen de MC er op kan zetten. Als mijn bekken dezelfde kant op gaat als bij de jongste, dan zal ik in het begin na de geboorte toch wel paar keer met de auto richting school gaan en dan hoef ik de MC tenminste niet te tillen.

Verder zal ik voor het loopwerk met de baby toch de grote wagen gebruiken (Quinny Freestyle… ja ben wel merkentrouw :lol: ). Als ik nu naar school loop heb ik ook de grote wagen mee overigens, kan ik veel meer zooi op kwijt :wink: .

Heb zelf de ligstand dus nog niet gemist, maar ja, dat komt ook door moment van aanschaf en het onvermogen van mijn kids om te slapen in een buggy… zelfs als die wel een slaapstand heeft.

Ga je dat ding voor grote wandelingen gebruiken of puur voor ht gemak dat je eventjes wegkan om een boodschapje?

Want eigenlijk hebben wij heel die ligtstand niet gemist.

Tegen de tijd dat je kleine uit de mc is gegroeid en prima in de zapp zelf kan valt het eeuwige slapen ook wel weer mee.

Wij hebben de Maxi Cosi Mila. Daar kan de MC op en hij kan lekker helemaal plat. En je hoeft de bekleding er niet af te halen om de MC erop te doen (kan wel overigens). Hij kan alleen niet op de fiets (denk ik), want hij is nog best zwaar, ik heb het niet geprobeerd overigens. Maar verder een perfect karretje :thumbup:

Wij hebben hem op vakantie gebruikt, onze uk was toen een half jaar, te klein voor de wandelwagen want ze kon nog niet zitten en de wandelwagen paste niet in de auto. Echt fijn, want ze kon gewoon plat liggen.

@fiep klophout wrote:

de mutsy spider kwam ik gisteren nog tegen, maar die viel vrij snel af (maar het was na 12en, dus ik heb nu al geen idee meer waarom ie afviel :angel: )

Ik vind het bij die titanium overigens stom uitzien dat de buggy-zitting er gewoon nog onder zit als je de mc erop hebt… :shifty: ziet er zo uh op elkaar gefrot uit…

Dat is bij de Mutsy Spider ook zo. Dat het autostoeltje (wat van mutsy zelf is) er op gaat terwijl de zitting er ook nog op zit. Vind dat ook een beetje een raar gezicht.

Mutsy spider kan best klein opgevouwen worden maar bij lange na niet zo klein als de Zapp. Er schijnt wel een soort van tas voor te zijn waardoor je de spider op je rug kunt dragen.

@ollie wrote:

Ga je dat ding voor grote wandelingen gebruiken of puur voor ht gemak dat je eventjes wegkan om een boodschapje?

Want eigenlijk hebben wij heel die ligtstand niet gemist.

Tegen de tijd dat je kleine uit de mc is gegroeid en prima in de zapp zelf kan valt het eeuwige slapen ook wel weer mee.

ik heb wel voor nood nog de oude wagen, maar wil me eigenlijk gewoon beperken tot de zapp, of welke wagen dan ook (in combi met draagdoek).

en tussen uit de mc groeien en prima kunnen zitten in de zapp, zit volgens de dame in de winkel een periode van dik een half jaar :think:

Ik heb bij nano een buggy zonder ligstand gekocht toen ie denk ik 1,5 was, en heb me toch tig keer geergerd dat er geen ligstand op zat. (maar terug gaan na dat logge ding kon ik ook niet meer nadat ik gewend was aan zo’n klein buggytje die je gewoon zelf trap op en af kan tillen en op fiets mee kan en zo)

@Kittycat wrote:

Wij hebben de Maxi Cosi Mila. Daar kan de MC op en hij kan lekker helemaal plat. En je hoeft de bekleding er niet af te halen om de MC erop te doen (kan wel overigens). Hij kan alleen niet op de fiets (denk ik), want hij is nog best zwaar, ik heb het niet geprobeerd overigens. Maar verder een perfect karretje :thumbup:

tja, en op de fiets is voor mij toch wel echt een voorwaarde. of ik moet er toch voor kiezen om een goede fietskar te kopen. Maar heb niet zo'n zin (en ook geen tijd meer) om de eerste weet ik veel hoeveel maanden alles te voet te doen...en alles met auto vind ik ook niks.

pfff, wat vermoeiend zeg. :angel:

Waarom kies je dan niet voor een fietskar, en dan 1 die je van je fiets kan koppelen en als kinderwagen kan gebruiken? Ik had dat toen op vakantie op Terschelling, Lenn was toen 7mnd. Ik vond dat ideaal hoor :thumbup:

Ze kunnen tot een jaar wel in de mc, beetje baby kan dan toch wel zitten?

@Affie wrote:

Waarom kies je dan niet voor een fietskar, en dan 1 die je van je fiets kan koppelen en als kinderwagen kan gebruiken? Ik had dat toen op vakantie op Terschelling, Lenn was toen 7mnd. Ik vond dat ideaal hoor :thumbup:

Nou das een nog beter idee! :thumbup:

Als ik eerlijk ben denk ik dat er geen goede oplossing is die alles biedt wat je zoekt :shifty:. Vrees dat je te veel wensen hebt :wink: Ben er ook een tijdje mee bezig geweest dat te vinden, maar heb ook nog nooit wat gevonden. Een lichte buggy die plat kan en op de fiets mee kan en een MC erop bestaat gewoon niet. Er is nog wel de Quinny Senzz, licht en kan MC op, maar die heeft weer geen ligstand.

Chicco lightway kan wel op de fiets, kan plat, maar kan weer geen MC op. Dan moet je een kind steeds overleggen, maar een kleine baby in een buggy die plat kan vind ik persoonlijk dan weer niet zo’n geweldig idee.

Het aantal buggy’s waar een MC op kan is maar heel beperkt.

Fietskar lijkt me een beter idee.

ik ben blij met de zapp maar ik miste die ligstand toch ook wel

ik had een goedkope combiwagen voor als ik langer weg ging

tygo was snel te lang voor de wagenbak dus moest sneller in een buggy met ligstand… maar kon niet goed genoeg zitten voor de zapp

maar toen hij eenmaal goed kon zitten was het echt ideaal

hij slaapt ook gewoon in de zapp hoor.

nu gebruik ik niet anders meer maar voor een eventuele 2de heb ik nu een hele ouderwetse waar ik zelf ook in heb gelegen … die bak is echt heel groot dus als ik weer zo’n lang end mag krijgen dan kan ie er lang in

tygo kan er zelfs nu nog in liggen … alleen dan moet ie wel zijn knietjes een beetje optrekken hahaahaha

Eh de Senzz kan wel in ligstand hoor! Maar als ik m ingeklapt zie zou ik 'm niet op de fiets willen :shifty:

… maar je hebt zo’n rek voorop he… dan misschien weer wel :think:

de spider is waarschijnlijk afgevallen omdat 'ie zo ontiegelijk zwaar is…

Ik heb een Zapp, maar ook pas gebruikt vanaf 1 1/2 jaar. Daarvoor altijd de Buzz (yep, ook merkentrouw :mrgreen:)

Volgens mij is er een gat in de markt voor een buggy die werkt als de Zapp maar dan met ligstand en die ook nog eens op de fiets kan :angel:

@mayo28 wrote:

Volgens mij is er een gat in de markt voor een buggy die werkt als de Zapp maar dan met ligstand en die ook nog eens op de fiets kan :angel:

én waar je MC op kan :wink: