quinny speedy sx

wie heeft deze ook en kan me even helpen met iets.



we hebben de buggy erop gemonteerd, maar nu zit die 3 punts gordel heel erg slok en glijd juul alle kanten op, hoort dat zo en kan hij gewoon niet strakker of doen wij iets verkeerd :oops:

Ik heb nog de maxi-cosi, maar uitvoering is identiek.



En helaas, hij kan niet strakker, geloof dat je er wel een verkleiner voor kan krijgen, geloof dat die iets van 40 euro kost.

ok, tja dat heb ik er niet voor over.



dan maar vaker in de kleine buggy, denk dat ze daar al wel in kan, eens even proberen morgen

Yep, ze zitten helaas heel los… Dat én het feit dat ze niet goed recht op kunnen zitten (hangen in de zitting) was voor ons reden om 'm weg te doen…

en wat heb je daar voor in de plaats genomen



we hebben er al 2 kids in gehad en toen ergerder ik me er al aan :oops:

Wij hebben hem na de 1e ook weg gedaan. Hij kan gewoon helemaal niet rechtop, Mischa hing erin als een zak aardappelen.



Daarna hebben we een Mutsy gehad, veel beter!

Wij hebben toen de buzz gekocht en daar ben ik nog steeds tevreden over!

wij hadden zelfde probleem en hebben de maxi cosi mura gekocht :thumbup:

Hmm, jullie zijn dus niet tevreden ? :frowning:



Wij wilden namelijk de quinny speedy dus kopen binnenkort. Vinden het gewoon een mooie wagen en hij is hier in de aanbieding ook dus vandaar. :think:

Maar volgens mij is het nieuwere model wel verbeterd. Wij hadden een model uit 2005.

Maar ik zou het zeker goed in de gaten houden.



Hij rijdt overigens wel erg lekker.

ik vind het verder een super wagen :thumbup:



we hebben ook die uit 2005

Zag bij de prenatal idd dat de nieuwere modellen het veel minder hebben, zitten veel meer rechtop in ieder geval. Wij hebben hem voor 2 kids gebruikt en met voetenzak viel het wel redelijk mee vond ik… ( jesse heeft wel een tijd in de voetenzak erin gelegen ) nu voor de 3e ( en Jesse ) een phil & teds en die zit duidelijk heel erg anders!

Ik had die uit 2006, maar het was een hele fijne wagen hoor! Alleen dat “hangen” niet. Maar hij rijd veel lekkerder dan de buzz (en dan met name op het strand/bos)

Het is idd een hele fijne wagen, maar de twee punten die hier beschreven worden storen mij ook. Hadden het er laatst nog over, je betaald toch geld zat voor zo’n wagen en dan zijn die dingetjes zo waardeloos.



Heb bij elin hele lange tijd de achterkant van de voetenzak erin gehad, als je die er aan de bovenkant omheen vouwt/trekt dan zit het gat van de zak voor de onderkant van de gordel (die tussen de beentjes) niet meer op de goede plek waardoor hij korter uit die voetenzak komt en het beter paste. Maar ik vind het ook nergens op slaan hoor, die gordels passen pas als je kind eruit gegroeid is, maar evenzo met onze buggy, snap niet dat ze dat zo maken.



Verder had vriend hem laatst omgebouwd, hij kon kaarsrecht, maar helaas ook meer want elin kiepte heel de tijd met rugleuning en al naar voren, dus dat was uhm ook niet. Tja, heel hard aan dat ding achterop trekken en vastsnoeren is de enige optie en dan is het redelijk acceptabel hier.



Verder vind ik het een heerlijke wagen :wink:

Ow én een super service van quinny ook, onze kap bleef niet goed open staan en kregen zonder pardon een nieuwe thuisgestuurd (of is dat de service van de babydump dan? :think: )

Oooh ja, vergeten te vermelden… wij hebben een soort van spanband/sjorband om de zitting gedaan, waardoor deze beter rechtop blijft zitten :mrgreen:

Nou, ik heb een quinny zapp buggy en die heeft ook dat gordel probleem… tegen de tijd dat de gordel goed past, zijn ze eigelijk te groot voor de buggy.



Nou ben ik handig zat, dus ik heb zelf de bandjes iets lager vastgenaaid aan de rug van de zapp.



Maclaren heeft dat dus niet. Daar hebben we ook een buggy van, een quest. Maar die is perfect en de bugaboo zit ook prima. Geen issues what so ever.

Dus in wezen ligt het echt aan quinny hoor.

Hmm, oke.



Weet iemand hier wat de afmetingen zijn wanneer de speedi is ingeklapt ? We hebben een peugeot 206 3 deurs (en alfa romeo 147), en dat moet wel passen natuurlijk. :angel:

96 cm lang, 69 breed en 32 cm dik



Bij ons zou hij passen, maar zeker met de bak erbij past er dan niks meer in.



Die bak is dan los mee te nemen he, die moet er dan ook nog bij.





Vrienden van ons hadden hem en die hebben dat ding na 3 maanden alweer verkocht en een andere wagen gehaald omdat ze zich kapot ergerden aan de wagen zelf en aan het geprop in de auto.



Heb je al gekeken naar de Mutsy transporter?

Die is echt nog wel iets compacter, mooie lichte niet te duren wagen, zelfde grote bak als quinny, moderner design (de speedy bestaat inmiddels al wel ruim 10 jaar) en geen ellende met riempjes.

Onze overburen hebben hem, mooie wagen echt, in dezelfde prijsrange.



Of een 2e hands bugaboo… :angel: Echt als je eenmaal een bug hebt, wil je niet anders meer. Wij hebben een 2e handse in gebruik en die zou zo nog wel 2 kinderen meekunnen. Ziet er nog meer dan prima uit en hebben we voor 200 euro gekocht. Alles is wasbaar, van bak tot kap, dus je kindje ligt niet in andermans vuil.

en ik zou dus echt geen buga boo willen die bak zit veel te laag voor mij en mn man. ik zou daar echt rugklachten van krijgen

mwoah ik denk dat dat wel wat meevalt