Quinny BUZZ ervaringen!!!

Wie van jullie heeft een Quinny Buzz (en van welk jaar??)







Wij hebben een mutsy urban, maar ik kan al vanaf het begin niet met die wagen overweg. Matthijs ging dus als vanaf 5 maanden in een buggy (platliggend uiteraard) en staat die dure Mutsy stof te vangen in de gang.





Nu zit ik er aan te denken om de Quinny Buzz te kopen, maar zie bij kieskeurig best veel negatieve verhalen. Ik geloof jullie mening eerder, dus heel graag jullie mening over deze wagen.

wij hebben de buzz 2007…En ik ben niets anders dan positief!! Zo heerlijk wendbaar, want hij kan namelijk om zijn eigen as draaien…Dus geen geauehoer in de kruidvat omdat je en bocht niet kunt maken…



In klappen is zo gepiept en uitklappen gaat eigenlijk vanzelf ivm de gasveer techniek…Verder is de reiswieg, cosi etc erg makkelijk te verwisselen…ik ben zooo blij dat we voor deze wagen hebben gekozen :stuck_out_tongue:

idd, nix anders dan positief!!!



:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ah, fijn om te horen.



Ik had gekeken op marktplaats en de meeste BUZZ die worden aangeboden zijn van 2005/2006. Ik lees daar heel veel negatieve verhalen over.



Misschien dat we toch dan gaan voor die van 2008. Daar zit nu een extra buggyzitting bij voor grote kids vanaf 2.5

(mijn 1e zoon is nogal een beer, vandaar dat dat handig is haha)





Hopelijk hoor ik heir nog meer goede (of slechte) ervaringen.





(en hopelijk kan ik mijn mutsy voor een redelijk bedrag verkopen, dat scheelt dan weer in de aankoop van die andere)

Wij hebben ook een buzz, gekocht in 2006 maar wel het nieuwe model. Niks dan goeds hoor! Mijn schoonzus heeft de oudere uit 2005 en die kon hem na nog geen 3 maanden terugbrengen omdat de gasvering stuk was, maar volgens mij kwam dat omdat zij hem niet goed inklapte (kreeg ze niet voor elkaar met een setje kunstnagels). Verder heeft zij ook nooit problemen gehad.

Hier 1 uit 2006 ben er erg tevreden over :thumbup:

HIer een Buzz en een Bugaboo.



Zelf ben ik tevredener over de Bugaboo.



De kinderwagenbakken van Quinny vind ik veel te klein.

Die van de Bugaboo zijn lekker groot en kunnen zeker tot een half jaar gebruikt worden.



De Bugaboo kan ik veel kleiner invouwen dan de Buzz (Bij de Buzz moet ik alle wielen eraf halen voor hetzelfde resultaat).

Bovendien kan de zitting van de Bugaboo helemaal plat gemaakt worden, dat kan bij de Buzz dus niet.



Ik vind de nieuwe Buzz modellen echt lelijk, vooral die met 4 wielen, maar dat is een kwestie van smaak en heeft ook niets met de kwaliteit te maken.



Onlangs waren we met de Buzz op het strand geweest en had ik zand tussen de wielen. In de handleiding staat, dat je zelf de wielen niet mag smeren. Omdat het voorwiel begon te weigeren, ben ik terug gegaan naar de Prenatal.

Ze hebben Quinny gebeld en hun advies; uitspuiten met lucht en smeren met Teflon spray :roll:

Spray gekocht a 8,95 en vervolgens eens gezocht waar ik hem uit kon spuiten (compressor)…kortom, niet echt de service die ik verwachte.

Terwijl ik bij Bugaboo zonder problemen een nieuwe zonnekap kreeg, toen deze van de zomer begon te verkleuren :thumbup:



De Buzz is hip hoor, dat zonder meer, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar de Bugaboo.

Eerst stond de Boo bij mijn schoonouders…nu heb ik toch maar geruild :mrgreen:



Waarom hebben wij twee wagens??? Een van opa en oma de andere van overgrootoma :mrgreen: :wink: :thumbup:

Fantastisch, zo’n eerste (achter)kleinkind

OW ja, mocht je gezwicht zijn voor de handige automatische uitvouwtechniek van Quinny;

Echt nodig is dat niet…ik zet toch eerst de kinderwagen in elkaar voordat ik Leroy uit de auto pak en zet hem eerst in de auto wanneer ik hem weer in ga vouwen voor de kofferbak.

Bovendien moet je nog steeds met twee handen de bak, maxi-cosi of zitting op het frame klikken :wink:

@Claudie23 wrote:

wij hebben de buzz 2007…En ik ben niets anders dan positief!! Zo heerlijk wendbaar, want hij kan namelijk om zijn eigen as draaien…


Dit kan de Bugaboo ook :thumbup:



@Claudie23 wrote:
Dus geen geauehoer in de kruidvat omdat je en bocht niet kunt maken…


Welke kruidvat is dat??? :think: :mrgreen: Daar wil ik ook eens heen…bij ons kan ik soms zelfs met de Zapp niet tussen de dozen door



@Claudie23 wrote:
In klappen is zo gepiept en uitklappen gaat eigenlijk vanzelf ivm de gasveer techniek…


Zoals ik in de vorige post al zei; je moet nog steeds je zitting, mc of bak er met twee handen op klikken :wink:

Wij hebben trouwens het laatste oude model Buzz, die van 2006.

Bij deze versie is het onderstel verbeterd.

Je kunt dat zien aan de zilveren wielen.

Het oude model heeft namelijk grijze wielen.

En alles kon ook best wel in een post ja :mrgreen: :mrgreen: 8)



Maar het schoot me telkens weer iets te binnen :wink:

Super wagen (model 2006) en super service.

Vandaag op de jonge gezinnen beurs ben ik met mijn wagen door de ‘pitstop’ gegaan.

Wat een superservice. Nieuwe banden, voorwiel, remmen en alles weer gesmeerd, schroefjes vastgezet en dat allemaal voor noppes!



En als je het 'zit’gedeelte in de rijrichting hebt staan hoef je de bak er niet af te halen om hem in te klappen.



Quinny, en in mijn geval de Buzz, krijgt van mij een dikke 10!!

@Billie wrote:

Super wagen (model 2006) en super service.

Vandaag op de jonge gezinnen beurs ben ik met mijn wagen door de ‘pitstop’ gegaan.

Wat een superservice. Nieuwe banden, voorwiel, remmen en alles weer gesmeerd, schroefjes vastgezet en dat allemaal voor noppes!




Die pitstop heb ik ook een keer gedaan.
Maar hey, das op een beurs. Dan moeten ze zich van de best kant laten zien dus. Buiten de beurs om vond ik de service dus niet ze heel erg fantastisch.

@sammetje23 wrote:

@Billie wrote:
Super wagen (model 2006) en super service.

Vandaag op de jonge gezinnen beurs ben ik met mijn wagen door de ‘pitstop’ gegaan.

Wat een superservice. Nieuwe banden, voorwiel, remmen en alles weer gesmeerd, schroefjes vastgezet en dat allemaal voor noppes!




Die pitstop heb ik ook een keer gedaan.
Maar hey, das op een beurs. Dan moeten ze zich van de best kant laten zien dus. Buiten de beurs om vond ik de service dus niet ze heel erg fantastisch.


ik ga morgen naar de beurs de pitstop doen krijg je dan ook echt nieuwe banden ? wauw das wel een hele goede pitstop dan

ik vond de kleine wandelbak juist fijn :dance: geen gedoe in de bus :thumbup:



en hij kan WEL helemaal plat hoor, de buggy!

ja in het diepste zitgedeelt zit een kuil, maar die heb ik destijds opgevuld met opgerolde handdoek en een handdoek uitgestrekt overgelegd zodat meneer keurig recht lag :thumbup:



ik vond de bak van de bugaboo veel te laag bij de grond en hem moeilijk uit te klappen.

ik vind het automatisch uitklappen :clap: en de wielen halen we er bijna nooit af terwijl we een een punto hebben.



ik vind de buzz 2005 ( oude model in 2006 gekocht want nieuwe model was iets mee wat ik niet wilde, meen met de duwstang) :thumbup:

Hier de Quinny Buzz 2006.

Nog nooit problemen mee gehad, ik ben er dik tevreden mee! :thumbup:

:thumbup:!

Nou wat een goede reacties!!! :thumbup: :thumbup:





Volgens mij is Sammetje een groot BUGABOO fan hahahah :mrgreen:

(ik vind de bugaboo wel grappig, maar erg duur)





Mijn vriend vindt het dikke onzin dat ik onze Mutsy wil verkopen en de Buzz ervoor terug…maar ik kan echt niet met dat ding overweg…

@minniemouse wrote:

Nou wat een goede reacties!!! :thumbup: :thumbup:





Volgens mij is Sammetje een groot BUGABOO fan hahahah :mrgreen:

(ik vind de bugaboo wel grappig, maar erg duur)





Mijn vriend vindt het dikke onzin dat ik onze Mutsy wil verkopen en de Buzz ervoor terug…maar ik kan echt niet met dat ding overweg…




Nou ja…fan fan fan…

Ik heb vergelijkingsmateriaal :mrgreen:



En eerlijk is eerlijk…ik krijg de zitting van de Buzz echt niet plat!!

Er zit een stalen framepje in en dat kan gewoon echt niet.

Ik bedoel ‘plat in de auto’.

Het zit gedeelte steekt nog altijd uit.



Een kale Buzz kost 499,- dan heb je ook werkelijk alleen de zitting en het frame.

Een bak erbij en dan kom je ook op 650 euro.

Een Bugaboo kost dat ook nieuw, maar dan is hij ook compleet (zoek maar eens op mp naar de nieuwe cameleons)

En de ‘bak’ van de Bugaboo ging bij mij met gemak in de auto, terwijl die van de Buzz echt niet meekon hoor…we hadden toen een Twingo.



Ik ben helemaal niet ontevreden over de Buzz hoor, integendeel.

Ik probeer alleen aan te geven, dat er verschillen zijn (danwel verbeteringen) ten opzichte van de Buzz.

Het is maar net waar jij je prioriteiten stelt.



En het uitklappen is echt wel een fluitje van een cent :wink: Het is niet moeilijker dan een Buzz in elkaar zetten.

Waar woon je?? Anders kun je de beiden wagens wel een weekje op proef nemen :wink:

Dronten zie ik…is op zich in de buurt :wink: