Puregon eenheden vraagje...

Ik ben deze cyclus begonnen met puregon spuiten. Ik moet dagelijk 50 IE spuiten en heb patronen van 300 IE. Nu heb ik vandaag voor de 6de keer gespoten dus ik verwachtte dat het patroon nu leeg zou zijn dus ik haalde hem uit mijn pen. Nu zit er dus echt nog heel veel in :think: Ik denk iets minder als 1 derde van de vloeistof. Ik snap er niets van… heb ik nou iets fout gedaan of zit er altijd meer in??

Er zit altijd extra vloeistof in een ampul. Je kunt de ampul gewoon leeg maken en dan de resterende eenheden uit een nieuwe ampul halen. Zo hoef je niet zoveel weg te gooien, best zonde. Ik heb het een keer bijgehouden en er blijkt wel 100-150 eenheden extra in een ampul te zitten!

Oh gelukkig! Ik was echt al bang dat er een aantal keer niets uit mijn spuit was gekomen ofzo. Dan kan ik nu nog idd zeker wel 2 keer spuiten met wat er over is.



Bedankt voor je snelle antwoord :-*

Ik sluit me bij Jippie aan. Ik heb ook telkens wat over in de Puregon-patronen. Gewoon opmaken en aanvullen met de volgende ampul wanneer hij wel echt leeg is. Het is best duur dus ik zou de restanten zeker niet weggooien.



Succes.

hoe kun je zien wat er over is dan? ik moet er nog mee beginnen dus weet er nog niet heel veel vanaf

Hee Roosje,



De ampullen zijn van glas, dus je ziet de vloeistof zitten. Als je hem in de pen hebt, zie je dat niet zo goed. Ze raden je aan om een lijstje bij te houden, zodat je kunt zien hoeveel eenheden er nog in je pen zitten. Als je je daar precies aan houdt en je verwijdert de ampul, dan zie je dat er nog een hele hoop in zit. Maar er zit dus in elke ampul extra vloeistof.



Je kunt ook de pen helemaal leegspuiten. Als je lijstje aangeeft dat je ampul leeg zou zijn, dan haal je hem er niet uit. Maar dan blijf je er gewoon mee doorspuiten. Er zit dan nog wel voor 2 dagen in je ampul. Stel je moet 50 IE spuiten en ineens is je pen leeg en je hebt nog niet je aantal gespoten, dan kijk je op welk aantal eenheden je pen is blijven hangen. Vervolgens haal je de lege eruit en doe je er een nieuwe in. En dan moet je het resterende aantal eenheden nog instellen en erbij spuiten voor die dag. Op die manier gebruik je alles wat er in de ampullen zit en hoef je niks weg te gooien, want dat is toch ook zonde?

hai :lol:



ja dat is idd zonde oke nou ik zal er eens naar kijken moet nog even geduld hebben maar het is idd zonde om dat dure spul weg te doen!

In een ampul van 300 zit stiekem 425. :slight_smile: Dat is bij elke ampul, dus je kan lekker door spuiten tot hij op is.



Je hebt dan op een gegeven moment een dag dat je 2 prikjes moet zetten, maar met de naalden van Puregon is dat goed te doen. Er zitten ook niet voor niets zoveel naalden bij één ampul.

oke dank je wel ik krijg er 3 naalden bij bij 1 ampul

jij hebt donderdag ook weer een spannende dag las ik in je ondershrift :thumbup:

Er zitten toch 6 naalden bij 1 ampul… 2 doosjes van 3… Ga even kijken beneden…



En weer terug bij de comp: in een doosje Puregon horen 6 naalden te zitten



En donderdag beginnen de wachtweken inderdaad weer… :kaars:

Het leek mij ook al zo weinig, drie naalden per ampul… Je zet er toch elke keer een nieuwe naald op? Ik hou trouwens altijd heel veel naalden over voor de pen, omdat er juist meer bij zitten dan je gebruikt.

Ik ook ja. Maximaal 3 prikken per ampul, dus steeds 3 over… En dat van 3x IVF…

Zullen we samen een winkeltje in Puregon-naalden beginnen? Kunnen we er tenminste nog wat aan verdienen! Ik heb ook nog heel veel spuitjes & andere soorten naalden over, nog liefhebbers daarvoor? Of een volle pilstrip en een paar doosjes lekkere Progestan-bolletjes, ook altijd leuk! :mrgreen:

Dan heb ik er ook nog wel een paar… :?

Helaas mag verkopen niet, je mag ze (meds) zelfs niet weggeven via internet (handel)

Erg jammer, want ik heb nog een doos in de koelkast staan, kan vast iemand heel blij van worden… :angel:



Maar goed, het mag dus niet :roll: :shifty:

Anders zou ik meteen meedoen :lol:

ik heb even gekeken in me doosje heb echt 3 naalden per doosje dus per 1 ampul :roll:

Dan zou ik daarmee terug gaan naar de apotheek. Er horen er echt 6 in te zitten. 2 doosjes van 3 naalden.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:



voel me zo dom :doh: :doh: heb ik nu 2 x gegekeken en toch over het hoofd gezien ikhad alles in een zakje gedaan en nu toch maar alles eruit gehaald en ja hoor 2 doosjes van 3 :doh:

Roosje Ik zal even in mijn doosjes kijken, zodadelijk. En anders heb ik nog wel naaldjes voor je, we wonen vlak bijelkaar. :wink:



Nicje Ik heb wel eens medicijnen aan een ander gegeven, hoor. Als je het terugbrengt naar de apotheek, schijnt het vernietigd te worden. Dan geef ik het liever aan een ander die er wat aan heeft. En je kunt het vaak ook wel aan de fertafdeling geven, zodat zij wat reserve hebben liggen voor noodgevallen.

jippie ik heb er eerst voldoende maar wel handig idd als je wat reserve hebt het is toch belachelijk dat je iemand anders er niet blij mee kan maken

Hoi Roosje,



Ik heb even in mijn Puregondozen gekeken: In elke doos zit één ampul en twee kleine doosjes met daarin elk drie naaldjes. Het staat ook op het doosje zelf dat dat erbij moet zitten. Miste er dan bij jou zo’n klein doosje met naaldjes? Op zich moet dat niet kunnen, omdat het allemaal bijelkaar verpakt zit. Maar goed… als je te kort komt, weet je me te vinden, hè?! :-*