Puregon eenheden vraagje...

ik weet je zeker te vinden maar ik had ze wel :oops:

Haha, verkeerd gekeken dan? :mrgreen:

JA :doh:

ik moet straks elke dag 150 eenheden en heb 2 ampullen, 1 van 300 en 1 van 900…

en hier zitten er echt wel genoeg naaldjes bij hahahha

Mloeska Als je zoveel eenheden moet spuiten, hou je altijd naaldjes over. Maar eentje extra is ook wel eens handig. Wanneer begin je met spuiten? Kom je ook weer op het IVF/ICSI-topic kletsen?

ik begin zaterdag… !!! gisteren spuitles gehad…

enne 150, is dat veel dan???

ik weet niet beter hahahha



ja k ga direct ff daar weer kijken :wink:

150 IE is niet extreem veel, hoor. Een standaard hoeveelheid die bij IVF gebruikt wordt, voor ovulatie-inductie of IUI spuit je veel minder.



Met de eerste IVF moest ik 175 IE spuiten, met de ICSI 100 IE en met de eerste ICSI voor een tweede kindje 150 IE. De volgende keer zal het wel 125 IE worden, denk ik. Ik reageer nogal wisselend op de hormonen. Ik heb nu twee keer ruim 20 follikels gehad en één keer maar vier. Wat overigens wel geresulteerd heeft in een prachtige meid, dus aantallen zeggen niks.



Heel veel succes met de eerste spuit zaterdag!

gaat helemaal goed komen…

Misschien stomme vraag maar 20 follikels van 20mm kunnen je eierstokken dat wel aan?of begrijp ik het verkeerd.

Je eierstokken kunnen dat aan, maar dan heb je over het algemeen wel pijn in je buik. Een heel zwaar en drukkend gevoel. Met de 1e IVF had ik ongeveer 30 follikels. Ttoen ze allemaal rond de 20 mm zaten, kon ik amper meer lopen en bukken. Mijn hele buik was opgezet en mijn broek kon niet meer dicht. In januari dit jaar had ik er weer zoveel, maar toen had ik vreemd genoeg nergens last van… :roll:

ja hoor, dat kunnen ze wel aan…

moet je alleen tijdens de punctie wat langer blijven liggen, omdat ze er wat meer moeten aanprikken, maja dan heb je ook meer kans op meerdere embryo’s/bevruchtingen… (in mijn geval 25 bevruchtingen!!!)

Meer eicellen betekent helaas niet altijd meer bevruchtingen & embryo’s. Als je echt overstimulatie hebt, zijn de eicellen vaak van slechtere kwaliteit. Dus dan blijven er vaak juist minder goede embryo’s over. Toen ik minder eicellen had, had ik procentueel gezien meer bevruchtingen. Onze meid is het resultaat van een ICSI, waarbij we in totaal maar vier follikels en eicellen hadden.



In ons ziekenhuis zien ze met IVF/ICSI het liefst ongeveer 8-10 follikels. Meer is niet goed vanwege het risico op overstimulatie, minder is wat aan de magere kant en verkleint je kansen.



Mloeska Bij jou waren er misschien wel 25 eicellen bevrucht, maar uiteindelijk is er maar één embryo teruggeplaatst en zijn er vier embryo’s ingevroren. Van de 25 zijn er uiteindelijk dus in totaal maar 5 overgebleven, wat procentueel gezien best weinig is. En dat is waarschijnlijk het gevolg van overstimulatie. Had je er minder gehad, dan waren er waarschijnlijk meer overgebleven.

Mag ik nog inhaken op de naalden-kwestie? :mrgreen:



Ik ga vrijdag starten met spuiten, en ik begin ook met 50EH. Maar dat betekent dat je met een ampul van 300EH 6 keer kan spuiten. En ik heb ook 6 naaldjes. Maar nou lees ik dus dat er eigenlijk meer in een ampul zit dus dat je miss nog 2 keer extra kan spuiten. Maar dan kom ik wel naalden tekort, tenzij ik na een paar keer naar een hogere dosering moet. Maar als ik op de 50EH blijf, dan heb ik te weinig naaldjes en het is zeker zonde om een ampul niet helemaal op te maken. Het is echt megaduur spul.

Zou de apotheek die naaldjes ook los hebben?



Zomaar een vraagje :wink: :slight_smile:

ik kreeg bij elke ampul 6 naalden en had vaak wel genoeg maar spoot ook maar 75 eenheden per dag ik denk niet dat ze los zijn maar goed je kanhet altijd even vragen

succes!

Mom2b De naaldjes zijn volgens mij niet los te krijgen, maar dat zou je na moeten vragen. Over het algemeen hou je naaldjes over, omdat de meesten meer spuiten dan 50 IE. Maar je hebt gelijk, het is inderdaad zonde om de ampul niet leeg te maken. Ik heb het een keer uitgerekend en er zit meestal wel 100 IE extra in. Dus dan zou je twee naaldjes te kort komen.



Ik begin zelf over een paar weken weer met een ICSI-behandeling. Ik hou altijd naaldjes over, omdat ik met 125 IE begin. Wat ik overhou, mag je wel hebben. Ik heb op dit moment nog 6 naaldjes liggen, die je ook wel kunt krijgen. Laat maar even weten!

Thanks voor de antwoorden meiden! Jippie je hebt pb :wink:



Ik heb volgende week vrijdag mijn 1e fm, en dat is op dag 10. De gyn had eigenlijk gezegd dat ik op dag 7 al moest komen, maar ja dan hebben ze geen fm-spreekuur :think: . Maar goed, miss als mijn dosis verhoogd gaat worden dat ik dan wel genoeg naalden heb, maar dan loop ik weer erg op de feiten vooruit haha :lol: . We gaan het zien.

en als je dan nog geen genoeg naalden hebt wil ik die van mij ook wel aan jippie geven heb denk ik wel 20 doosjes over!

Hahaha zohee dat zijn er veel :mrgreen: Nou hartstikke lief van je. Ik hou het in de gaten en als ik tekort kom dan pb ik je ok? :-*

@Mom2b wrote:

Hahaha zohee dat zijn er veel :mrgreen: Nou hartstikke lief van je. Ik hou het in de gaten en als ik tekort kom dan pb ik je ok? :-




oke :-

wat een leerzame discussie een nieuwe puregon gebruikster.



Ik heb vandaag mijn intructie en uitleg gehad. Dat er in weze meer da 300 in een ampul zit wist ik niet. Toch zonde om dat dure spul weg te gooien. Ik heb trouwens wel extra naaldjes van de verpleegster die de instrucite gaf meegekregen. Ik kan dus even voorruit!