Puj-tub

Zijn er mensen die dit kennen, en of zelf gebruiken?

Wij hebben maar een lein huisje, kleine badkamer en kleine babykamer, dus dit zou voor ons ideaal zijn… Maar we willen natuurlijk wel ervaringsverhalen voor aanschaf :wink:



Het gaat om Puj-tub, een opvouwbaar babybadje.



[edit beheer: commerciele links zijn niet toegestaan, dus weg gehaald. Het product bij naam noemen, mag wel]

Het ziet er wel grappig uit, maar liggen ze wel in het water? Ik vind het er erg koud uit zien, maar misschien begrijp ik het wel gewoon niet goed hoor, kan ook.

Zoals ik op andere laatjes via google zie, liggen ze wel in het water ja, beetje afhankelijk ook van de diepte van de wasbak denk ik… (en je kunt de kraan natuurlijk altijd een beetje laten stromen :wink:



Geen ervaring, maar het lijkt me best wel koud? Ze kunnen maar voor een klein deel echt in het water liggen als ik het zo zie?! En mijn kleine meid vind het nu juist zo heerlijk om lekker een beetje gewiegd te worden in badje, golfjes te maken enz. En als ik zie hoe groot een baby na 2 maanden alweer is… Dan lijkt het me al snel echt té klein. Mijn keus zou het niet zijn iig.



Succes met kiezen :slight_smile:

Ik heb boven de babykamer, beneden toilet en badkamer, dus boven badderen wordt hem sowieso niet, of ik moet met emmers water gaan sjouwen… In de badkamer pas geen badje, helemaal niet permanent in “opslag”, en op het babykamertje is ook amper ruimte om het badje op te slaan… Vandaar dat dit me een ideale oplossing leek… (mijn moeder badderde mij en mijn broertje immers ook altijd in de wasbak van de keuken :p)

Dan lijkt de FlexiBath (zie bijv Babydump) me makkelijker, en ook langer te gebruiken als je kindje wat groter wordt…

Ik zelf heb geen ervaring, vriendin van mij zegt dat het behoorlijk koud is.

Ze heeft een klein huisje, en alle tegens dat ze géén badje kon hebben.

En ze koos dus voor zo een leuk ding, want dat was toch handig?!



Kindje krijsde zodra hij er in moest, zo koud bleef het, dus ik zou het afraden!



Nu heeft ze een FlexiBath. die kan je inklappen. (opvouwen) dit past zowel in haar badkamer (voor uiterlijk dat halfuurtje) en kan daarna gewoon in een kast.

Het lijkt mij ook indd behoorlijk koud voor een kleintje met zo’n klein laagje water.



Een FlexiBath lijkt me ook een goede oplossing of een Tummytub, zet je die gewoon op de kledingkast of in een ander hoekje op de slaapkamer.

Kan je geen tummy tub halen en beneden dan badderen ?

Kan je kind toch een beetje spetteren/spatteren, het is klein op te bergen en het lijkt me een stuk warmer.

volgens mij moet je dit ding meer zien als badje waarop je je kind kan douchen. dus niet echt een badje maar met een lekkere warme douchestraal en dat je zo je kindje kan wassen.

wij hebben een bibabad en vinden dat geweldig. Wel lastig met een kleine baby natuurlijk, maar gebruiken hem nu voor Thijs wel al. Ik had nog nooit van een flexibad gehoord maar die lijkt me ook wel erg handig, kleiner in opvouwen dan het bibabad in ieder geval.



Het andere ding lijkt me idd erg koud :? Wel lastig als je weinig ruimte hebt, maar zou er haast voor kiezen je kleintje dan gewoon mee te nemen onder de douche :think:

Ik zou er ook niet voor kiezen…

Weet je zemer dat je geen badjr kwijt kunt? Wij keken naar t flexibadje omdat we een heel kleine badkamer hebben (douche en daarnaast een wastafel… Totaal ong 1x1.20) maar vonden die uiteindelijk toch wel erg klein en te duur voor het halfjaar ong dat er een kindje in zal passen. Badje hangt nu aan de muur! Zo staat ie niet in de weg

anders een flexibele wasmand? van de aciton? die fungeert hier ook als wasmand en bad :slight_smile:

onze badkamer is ook heel klein, (1.20 diep en nog geen meter breed) het badje met standaard past er net in, maar ik zet hem elke keer al ze in bad is geweest in het washok, maar hij zou ook op een kast op iets kunnen staan, want de standaard kan je dubbel klappen.



dat biba bad ziet er wel super handig uit zeg, misschien een goed idee voor als ze 1 wordt ofzo voor ons.



ik had al bedacht als ze straks kan zitten dit badje wat we nu hebben gewoon op de grond te zetten in de douch en dan zonder de standaard ofzo :think:

teun dat hebben we bij Elise gedaan, badje op de grond en Elise erin en nog wat later hadden we een vouwbaar wasmand ofzo ( blauwig was ie, hadden we gekregen ) Met handvaten :lol: maar goed; het deed zn werk en ze had meer ruimte.



Maar goed: Jesse kwam en schoonmama wilde een kraamkado geven. Het bibabad leek me een goede en daar maken we nu al 3 jaar wekenlijks gebruik van, eerst met alleen Elise, later ook met Jesse en nu afwisselend ook Thijs ( 2 past goed in het bibabad, 3 word lastig hoor :smiley: )

Onze douche is ook klein, maar wij hebben daarbij wel veel ruimte (3 slaapkamers en een bergzolder).

Wij hadden een tummytub (eerst een kleintje en later een grote).

Onze zoon vond douchen erg fijn toen hij zo ongeveer 1 jaar was.



Dus ik zal nog niet zo snel een speciaal bad kopen maar eerst eens proberen of ze onder de douche willen, als ze wat ouder zijn.

Ik bedenk mij net… mijn oudste heeft heel veel van het normale badje gebruik gemaakt. (Wij hebben ook geen ruime douche maar het paste) maar mijn jongste is misschien 2-3 x in de tummy geweest, en daarna nooit meer, ze ging en gaat gewoon onder de douche, eerst bij mij op de arm (of manlief) en daarna met haar grote broer zodra ze kon zitten.



Bibabad is ook heel leuk… jammer genoeg hebben wij katten die dat ook leuk vonden.

zie net dat de badzak stuk is van ons bibabad, stukje plastic eraf… Alhoewel het water er wel inblijft zullen we dus een nieuwe badzak moeten en dat vind ik wel weer veel geld, twijfeltwijfel…

Wij hebben ook niet zo heel veel ruimte maar wel iets meer dan hier aangegeven wordt. Wij hebben een tummytub met standaard. De standaard kun je inklappen en zette ik achter de deur in zijn kamertje en de tub onder de wastafel. Als je badkamer beneden is, dan zou ik je kindje ook beneden wassen.

De eerste maanden gaat dat makkelijk. Als ze wat groter en beweeglijker worden, dan is het wel fijn om het in een badkamer te doen.

Maar als je een douchebak hebt, dan kun je tzt ook een badzitje (ring) gebruiken in de bak. Vaak kan daar nog een laagje water in om even te kunnen splashen voor de fun en voor de rest kun je het dan douchend doen.

Nou heb het even bekeken op youtube maar het lijkt me helemaal niks…en vooral niet als je kindje ouder word dan past het toch helemaal niet meer :think:



Ik zou of voor een tummytub gaan of zo`n opvouwbaar badje.



Ik ben vorig jaar augustus verhuisd en woon nu alleen met mijn kids in ook een klein huisje met een kleine badkamer. Het eerste wat ik gedaan heb is mijn babybadje wegdoen.

Mijn manneke gaat gewoon op een plastic aankleedkussen op de grond in de douche en vind dat helemaal geweldig, voor het eerst toen ie 6 maanden was dus niet zo heel klein. Door de warmte van de kraan omdat ik hem eerder aanzet is de doucheruimte al lekker warm en daarna blijft ie wel warm door het water.