Puckababy afbouwen/afwennen

Wie heeft er ervaring met het afbouwen van de Puckababy, ik gebruik hem nu al een poosje, maar straks mag hij niet meer met deze zak slapen.

Het was voor hem al een hele overgang van Pacco naar Puckababy.

Ik haal als hij diep slaapt een armpje door een ritsje, dit gaat meestal wel goed, maar in slaap vallen met een armpje los is moeilijk.

Wie kan mij hiermee helpen?

Ik lees met je mee :wink:

Wij hadden zelf geen puckababy maar een swaddleme, maar hadden wel hetzelfde probleem. Mijn dochter was als ze niet ingebakerd was zo aan eht zwaaien met haar armpjes dat ze inrustig werd en niet ging slapen.

Wat hier heeft geholpen is een winterslaapzak met mouwen eraan, die mouwen waren nog te zwaar om echt heel erg druk te doen. Eerst overdag geprobeerd een paar dagen. En dan in een bepaald ritme; fles, even zitten, even in de box liggen spelen (armen vermoeid maken) en dan in bad. Daarna in dr slaapzak en dan was ze nog wel even druk maar viel ze wel snel in slaap.

Na een paar dagen ging het al veel beter en nu nog geen twee weken later kunnen we de mouwen weg laten.

weet niet of het door de slaapzak komt of dat ze gewoon even moest wennen aan dat ze niet ingebakerd was maar ze is er iig vanaf :slight_smile:

Mijn dochtertje slaapt ook in de puckababy. Een maand terug wilde ik ook al eens proberen om haar te laten slapen met haar armen door de armsgaten, maar dit lukte toen niet. Ze raakte helemaal overstuur en kon echt niet slapen. Ik heb het toen maar even zo gelaten en haar armpjes maar weer terug gestopt. Deze week dacht ik ik probeer het gewoon weer. En het lukt. Ik heb haar gewoon naar bed gebracht, zelfde ritme als altijd en heb haar armpjes door de armsgaten gedaan en mevrouw is gewoon gaan slapen. Wel 1 keer haar speentje moeten geven. Ik heb het bij elk slaapje gedaan en het gaat goed! Ik doe dit even een week en daarna ga ik overstappen op de gewonen slaapzak. Misschien dat het bij jou kindje over een tijdje ook wel vanzelf gaat, zie dat hij nog iets jonger is dan dat mijn dochtertje is, dus ik hoop dat het bij jou straks ook zo zal gaan.

Hier vannacht dus ipv 2 armpjes 1 armpje eruit gelaten.

Het inslapen ging goed, maar om 4 uur was hij klaar wakker.

Waarschijnlijk toch door het gemaai.

Om 6 uur viel hij aan de fles alweer in slaap, dus wss was hij echt al een hele poos wakker.

Om hem niet wakker te maken terug gelegd zodner pucka, maar helaas een kwartier later alweer wakker.

Net weer op bed gelegd met 1 arm los, maar meneer huilt dan de hele boel bij elkaar. Ik doe zijn arm erin en hij kijkt mij gelukkig aan en gaat slapen.

Dus… hij geeft duidelijk aan wat hij wil, alleen ik wil het ook niet meer. De dag dat hij zich gaat omdraaien verwacht ik snel en de zak wordt wat krapjes met zijn 7 maanden en 8 kg.

er is volgens mij ook een speciale slaapzak die volgt op de puckababy, misschien kan je die aanschaffen

Mijn ervaring is dat als ze rond een maand of 5/6 zijn het afbouwen veel makkelijker gaat.

meestal als je eerder bewgint lukt het niet en iets later gaat het vaak heel goed.

Afbouwen is lastig.

Wij hebben eerst steeds 1 armpje eruit gelaten toen hij 6 maanden oud was. Hij lag op zijn rug en rolde een hydrofiel luier straks op en legde die langs zijn schouder naar beneden langs zijn armpje en dan de deken strak om hem heen (het idee is toch ingebakerd zijn). Hij kon wel zijn armpje naar beneden bewegen en ook wel naar boven maar die rol beperkte dat hij in zijn gezicht maaide. Na 2 weken het andere armpje. Zo wende hij langzaam en het ging steeds beter.

hier zijn we paar weken geleden ook begonnen met afbouwen, wij hebben ook de swaddle me…overdag slaapt ze nu in een winterslaapzak met mouwen kleinste maatje 60 maar s’nachts red ze het nog niet en na de laatste voeding bakeren we haar toch in. ze draait nog niet heeft ook nog geen neiging dus voor de nacht doen wij het heel rustig aan. maar we merken al dat ze overdag al een heel stuk minder maait met haar armpje, en ook al wat langer in slaap blijft dus heb het idee dat dit voor ons goed werkt.

Bij jullie werken die 1 armpjes los dus goed.

Hier helaas niet,

Al een paar dagen rond 4 uur snachts klaar wakker.

Nu is hij ook savonds heel vroeg naar bed hoor, omdat hij het gewoonweg niet langer redt, maar ik denk dat het ook met de inbakering te maken heeft.

De puckabag is idd de opvolger van de puckababy. Maar dan hebben ze nog losse armen. ENnnnnn… de prijs staat mij ook niet echt aan.

Dan ga ik eerst wel even op snor naar een goedkopere slaapzak met armen. Hema heeft ze geloof ik ook, toch??

Hoe is het met het kindje van de topic opener??

Gaat het al beter met 1 arm eruit en afbouwen?

Ik heb hem wel een paar keer los gelaten, in slapen is en blijft nog moeilijk, ik haal het armpje er nog wel eens uit tijdens een slaapje, dat gaat wel goed.

Dus probeer het op deze manier te doen, en dan straks weer eens proberen in te laten slapen met 1 arm los.

Hema slaapzak heb ik ook, met lange mouw, maar hij kan hier ook niet in slapen.

Blijft zo lastig he?!

Ben blij dat het bestaat hoor, anders was het helemaal vermoeiend!

Hier weer een nachtje met vaste armen.

Hij was weer een normalere tijd wakker en nu net heeft hij van 8-dik 11 uur geslapen.

Heerlijk, maar helaas MET puckababy. :think:

Balen San!! :hug:

HIer ging het ongeveer een week heel goed en nu gaat het minder. Eigenlijk sliep ze deze hele week met de armpjes los in de puckababy. (ik heb trouwens een raar kind, want 's nachts heeft ze hem nog nooit nodig gehad, dus gebruik hem alleen overdag)

Gisteren merkte ik al dat ze minder ging slapen en vandaag was ze na een uur weer wakker, dus ze slaapt wel in (al duurt dit wel langer dan anders en moet ik vaker heen en weer voor een speen), maar ze wordt veel eerder wakker dan normaal. Dus heb haar armpjes er maar weer ingedaan en ze is nu alweer een uur aan het slapen.

Dat herken ik wel hoor, mijn zoon slaapt 's nachts ook heel goed, ik denk dat hij zelfs wel zonder Puck kan slapen, maar ik heb mijn nachtrust er niet voor over :oops:

Ik doe nu steeds wanneer hij diep slaapt, een armpje uit de zak, en dat gaat goed, dus proberen op deze manier af te bouwen.

Volgende week krijgt hij weer prikjes (z’n laatsten), officeel mag hij daar dan ook niet in, maar hij krijgt hem hier altijd aan, omdat hij dus anders écht niet slaapt.

Ik hou z’n temperatuur dan goed in de gaten.

Het schijnt dat de pucka best goed ademt.(is nl net een gewone slaapzak). Je mag ze niet warm in doeken inpakken na de injecties.

Alhoewel ik het ook niet deed hoor.

Je kindje kan altijd een terugval krijgen hoor. Probeer dan juist door te zetten. ahum, zeg ik :oops:

Mijn oudste deed 9 jaar geleden mee met een huilonderzoek, rust en regelmaat en daar zeiden ze het ook; eerst gaat het na een paar dagen heeeel goed en dan krijgen ze een terugval. Gewoon doorgaan zoals je gewend was en het komt weer terug.

Kylian heeft alweer 2 dagen met puck geslapen. Gisteren tot 6.15 en vandaag tot 6.45 en vanorgen weer een mega lange ruk.

Heel wat beter dan 4 uur met 1 armpje los.

Net moest hij weer inslapen in de wagen omdt broer en zus weer van school gehaald moesten worden en dan is het heel lang huilen met inslapen en uiteindelijk binnen 20 min. weer wakker. grrr

Wordt wat; we gaan over 3 weken 4 dagen naar Disney en dan moet hij overdag alleen maar in de wagen slapen. :doh:

@San2001: heeft jou mannetje dan ook moeite met inslapen in de kinderwagen? Lastig lijkt me dat zeg. Puck slaapt altijd heel goed in de kinderwagen, zolang het hobbelt vindt ze het prima.

Ik weet het hoor dat ik beter even door had kunnen zetten, maar we hadden zo’n druk weekend en toen sliep ze al slecht dat ik het eigenlijk zielig vond als ze na een uurtje weer wakker werd :oops: dus vandaag toch gewoon in de puckababy gedaan met de armpjes erin. Ga morgen wel weer proberen met de armpjes eruit. Doen jullie eigenlijk meteen alle slaapjes dan zonder armpjes of met 1 armpje eruit of doen jullie dat bijvoorbeeld eerst een tijdje bij het ochtendslaapje en als dat goed gaat ook bij de andere slaapjes?

Net Puck ook gewoon in de puckababy gelegd en ze is meteen gaan slapen terwijl ik vorige week toch wel veel heen en weer aan het lopen was, bedenk ik me eigenlijk nu pas nu ik gewoon rustig beneden kan blijven zitten. Ach morgen gaan we weer proberen dus eve genieten van mijn rustige avondje

Kylian kan prima inslapen in de wagen hoor.

Alleen wel als ik loop en toen was ik nog thuis.

Als vb.; ik moet om 14.45 weg wandelen, maar hij is om 14 uur al moe.

Dan kan hij helaas niet naar zijn eigen bed, want hij wordt wakker als ik hem overleg.

Ik leg hem dan meteen in de wagen omdaar in te laten slapen en daar heeft hij dan geen puckabeeb in aan.

Vanmiddag heeft hij een poos hard gebruld en helaas was hij om 15 uur alweer wakker.

sMiddags met dochterlief naar de hockey en al die tijd niet meer geslapen. OOk het stukje terug in de auto niet.

pfff hoe dan te redden tot 19-20 uur?

Die kanjer heeft het nog tot 18.45 gered.

Van het weekend hadden wijhem een paar keer vroeger gedaan, maar dan is hij steeds rond 3-4 uur klaarwakker. En of dat nu het vroege naar bed gaan of de losse arm in de pucka was weten we dan nl. niet. :doh:

Het blijft lastig he?

Ik zit ook met hetzelfde probleem in de kinderwagen, daar ligt hij in een slaapzak met lange mouw, ik trek dan een laken/deken zo strak mogelijk over z’n armpjes maar dan nog red hij het nog om zich los te wurmen.

Soms valt hij wel in slaap en dan slaapt hij de hele weg, als de wagen maar blijft bewegen, stilstaan is wakker!

Ik heb de tijd nog om het af te bouwen, maar vind het wel eens lastig dat hij niet zonder kan, soms heeft hij z’n Puck vies, en moet hij in de was, dan is het helemaal een drama, misschien moet ik er eentje bij halen, maar vind het zo zonde van mijn geld omdat hij er nog maar zo kort in kan en mag.

Onze mannetjes hebben ook allebei in de puckababy geslapen. Jesse tot 2,5 maand, Thomas tot 3 maanden.

Bij allebei zijn we overgegaan op een dikke slaapzak met mouwen. Bij Thomas een paar keer geprobeerd, ging nog niet goed, uiteindelijk wel.

(Vervolgens moesten we bij Jesse die dikke slaapzak weer afbouwen, pas tijdens een hittegolf wilde hij in een dunnere slaapzak slapen :roll: :smiley: .)

San, waarom leg je Kylian niet in de puckababy in de kinderwagen?

Succes allemaal!