Problemen met maxi cosi tobi

Hallo allemaal,



Wij hebben zojuist onze MC Tobi na ruim een half jaar gebruik weer ingeleverd bij de prenatal.



Elke keer met aansnoeren zit 1 schoudergordeltje dubbel in de gordelhoes en tijdens het rijden zakt steeds 1 gordel van Mik zijn schouder af, niet veilig dus



Nu had ik gisteren mijn klacht al voorgelegd en de verkoopster vertelde mij dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Tobi.



Onze stoel word opgestuurd en waarschijnlijk komen er nieuwe gordels in, dan maar zien of het goed gaat.



Heb een leenstoel meegekregen, omdat het wel 4 weken kan duren eer wij onze Tobi weer terug hebben.



Ben heel benieuwd of nog meer MC Tobi gebruikers mijn probleem herkennen.



Groetjes Bianca

tja… ik hoor het dus wel meer… al 3 vriendinnen met hetzelfde probleem.



Als ik zowieso wel eens foto’s zie van een maxi cosi opvolgstoel, ook de xp en sps enzo dan zie je zo vaak die gordels helemaal verfrommeld om het kind heen zitten…

Ik heb dat met de romer echt nog nooit gehad, die zijn zo stijf als een plank en dat zelfs na een paar rondjes wasmachien.

Voor mij dus geen maxi cosi opvolgstoel.



We hebben wel een rodi stoel van maxi cosi, maar dan heb je geen riemen meer

Tis niet zozeer echt verfrommeld, beetje lastig uitleggen, de gordel gaat dan dubbel in het gordelhoesje zeg maar…



Maar punt 1 blijft gewoon de afzakkende gordel.

Als Mik wil dan kan hij zijn armpje eruit halen, gewoon gevaarlijkus, mocht er een aanrijding plaatsvinden.



Hij zal dan aan 1 kant gewoon niet goed in het stoeltje blijven zitten.

Yep, herkenbaar. Hier zakt ook steeds een gordeltje van de schouder af. En donderdag heeft Jarno twee keer zijn arm eronder uitgehaald. Vervolgens maar extra strak aangetrokken, maar als ik alleen in de auto had gezeten zou het moeilijk zijn geweest hem weer onder de gordels te krijgen.



Wij hebben hem via internet gekocht, maar ik ga er toch ook maar eens achteraan dan. Ik dacht al dat wij iets verkeerd deden :? .



Ik vind trouwens ook die indicator niet zo handig. Als het donker is, zie ik echt niet of dat ding rood of groen is, dus trek ik de boel dan maar gewoon op gevoel strak aan.

Renee, die indicator gebruik ik eigenlijk ook niet, zo’n gehannes om het hoesje aan de kantte schuiven om te kijken…



Heb gisteren recenties opgezocht opinternet en die waren niet bijster.



Veel problemen met de gordels en ook met de indicator, die gewoon rood aan blijft geven of na 1 ruk al groen aan geeft terwijl het kind nog niet genoeg aangesnoerd zit…



hoop dat het probleem straks verholpen is anders zit ik er serieus over te denken om de stoel weg te doen en een nieuwe aan te schaffen.

Wat ons ook vaker gebeurd is dat de indicator groen aangeeft, en als ik dan tijdens het rijden nog een keer kijk is hij weer rood :roll: :? .



Als we dit allemaal geweten hadden, hadden we de Römer gekocht.

mmm :think: nu je het zegt; hier zit hij ook vaak op één schoudertje niet goed. Maar ik dacht dat wij hem dan niet goed genoeg hadden aangesnoerd. Ik zal er eens op letten. Ze heeft ook al een paar keer haar armen er door heen gedaan. Die indicator deugt ook niet dus daar letten wij niet op. Maar Maaike zit ook vaak een beetje voorover en als je dan echt rijd en ze eindelijk lekker relaxt is gaan zitten blijkt hij nog veel strakker te moeten. Maar dat krijgen we eerder dan niet goed voor elkaar.



Ik ga er even serieus op letten want dat van die bandjes dubbel daar had mijn vriend het ook al over: die zet haar altijd in de auto.

Maar als het hier ook zo is dan gaan we er ook mee heen; wij hebben hem ook bij de prenatal gekocht (Groningen) in oktober denk ik.

:think: Ben ik dan de enige die het een super stoel vind?? :think:

Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat die schouderbandjes af zouden zakken, die dingen zijn zo stokf, die gaan hier geen kant op. Die indicator gebruik ik ook maar weinig maar verder vind ik het een super stoel! :thumbup:

Hier ook afzakkende schouderbanden :?

Mel zit steeds met 2 armen er uit :shock:

Dit is toch echt gevaarlijk :roll:

Maar wij hebben geen bonnetje meer van de stoel :wall:

@Maxim wrote:

Hier ook afzakkende schouderbanden :?

Melchior zit steeds met 2 armen er uit :shock:

Dit is toch echt gevaarlijk :roll:

Maar wij hebben geen bonnetje meer van de stoel :wall:



Groetjes Nellie




Hier ook zo… :think:

@Renee74 wrote:

Wat ons ook vaker gebeurd is dat de indicator groen aangeeft, en als ik dan tijdens het rijden nog een keer kijk is hij weer rood :roll: :? .



Als we dit allemaal geweten hadden, hadden we de Römer gekocht.




Dit staat ook in de beschrijving en het gebeurd bij ons ook wel, maar dan zit de gordel nog wel goed strak. In het boekje staat dat dit door het bewegen van het kindje komt en dat dat geen probleem is.

Verder heb ik eigenlijk problemen met de stoel.

@Maxim wrote:

Hier ook afzakkende schouderbanden :?

Melchior zit steeds met 2 armen er uit :shock:

Dit is toch echt gevaarlijk :roll:

Maar wij hebben geen bonnetje meer van de stoel :wall:



Groetjes Nellie




Maxim, ik had ook geen bonnetje meer, maar als je met je bankafschrijving komt, kunnen hun via de trabsactiecode de bon in hun systeem opzoeken en uitprinten, dat hebben ze bij mij ook gedaan.

@Renee74 wrote:

Wat ons ook vaker gebeurd is dat de indicator groen aangeeft, en als ik dan tijdens het rijden nog een keer kijk is hij weer rood :roll: :? .



.




dit stond ook in de gebruiksaanwijzing… je kind gaat verzitten en dan heb je kans dat hij meer onspant en daardoor dus weer op rood gaat en dan moet je nog een keer trekken om hem weer op groen te krijgen…

het viel mij ook op dat Veron nu losser in de stoel lijkt te zitten als een paar maanden geleden…



Ga er eens goed opletten…



gr patricia

@Joy wrote:

@Maxim wrote:
Hier ook afzakkende schouderbanden :?

Melchior zit steeds met 2 armen er uit :shock:

Dit is toch echt gevaarlijk :roll:

Maar wij hebben geen bonnetje meer van de stoel :wall:



Groetjes Nellie




Maxim, ik had ook geen bonnetje meer, maar als je met je bankafschrijving komt, kunnen hun via de trabsactiecode de bon in hun systeem opzoeken en uitprinten, dat hebben ze bij mij ook gedaan.




Ik ga zoeken in de boekhouding of ik het nog kan vinden.

Moet alles uitpluizen pfff zakelijk en privé is 1 rekening :roll:

Bedankt voor de tip! :thumbup: :thumbup:



:-*

Wij zijn hele tevreden gebruikers van deze stoel, heb er 2, in onze beide auto’s een, en met beide geen enkel probleem, erg fijne stoel zelfs :smiley:

Opa en oma hebben een tobi en wijzelf hebben er ook 1.

Met beide stoelen hebben we geen problemen.

vandaag nog eens even op gelet… en die gordeltjes blijven toch goed zitten hier… je moet ze wel hoog op de schoudertjes plaatsen en goed stevig aantrekken… maar dan zitten ze ook… trouwens ik heb die zomerhoes van maxi cosi… echt top hoor… ben daar heel blij mee… :thumbup:

hier eigenlijk ook heel tevreden over de tobi… en die zomerhoes is :thumbup:



maar nu zag ik laatst dat Yvan 1 armpje eruit had gedaan… ik dacht dat ik hem niet strak genoeg had aangetrokken, maar nu ik dit lees… toch maar eens goed op letten dus.

Schreef ik een tijdje geleden nog dat ik zooo tevreden was over de tobi, maar inmiddels zakt het linkerschouderbandje continu af :evil: Ook haalt Nica daardoor steeds haar armpje er onder uit.



Hoe staat het met de meiden die hem terug gestuurd hebben, zijn de bandjes nu weer goed? Of komt het probleem gewoon weer terug?