problemen met ledikantje, probleem opgelost!!

heb even getwijfeld of ik nu wel of niet zou posten, ik weet niet wat ik er nu mee moet.

We hebben een ledikantje van metaal, zo gietijzeren, was in het kopen erg duur. Onze dochter heeft er drie jaar in gelegen. maar die kon ik in bed leggen en pakte ik er de volgende morgen precies weer zo uit zoals ik haar erin heb gelegd. Ook was ze niet ondernemend, heeft ook nooit een poging gedaan om er uit te klimmen, zelfs niet toen ze al ruim drie was.

Maar, nu slaapt onze zoon denk ik ongeveer twee maand in dit bedje. Op een gegeven moment hoorde ik hem voro twee weken terug enorm brullen, dat doet hij wel vaker, maar dit bleef aanhouden. Ging ik naar boven en zag ik hem door de onderste spijlen hangen, hij hing op zijn borstkast en zijn voetjes konden niet bij de grond, en zo had hij daar wel denk ik een kwartier gehangen. Zelf ben ik er erg van geschrokken. Dit kon gebeuren omdat het matrasje er aan het kop of voeteneind eruit kan schuiven. Hij is daar ws gaan staan, springen zitten en ga maar door, en zo misschien uitgegleden, ertussen en klem.

Zelf had ik zoiets van, ik weet het, het bedje is nu drie jaar oud, dus jah, oke. Maar toen ik het een vriendin vertelde zei die dat ik dat echt moest gaan melden. Omdat vrienden van haar vorig jaar nog dit bedje hebben gekocht, plus dat je een ledikantje vaak eerst koopt voor je eerste, maar dat er toch meerdere kindertjes in hopen te komen liggen.

Ik durf dus ook niet in te staan wat er was gebeurd als Marijn direct in dit bedje had gelegen. Hij eheft eerst in een ander bedje gelegen, zodat juul gewoon in haar eigen vertrouwde plekje kon blijven, ook met een grote verandering.

Nu ehb ik toch maar Babypark gebeld, daar komt die dus vandaan en de melding gedaan. Achteraf schrik ik gewoon nog steeds, want als hij niet zulke babyvetjes had had hij daar wel gehangen op ws zijn hoofdje :?

Babypark vond het fijn dat ik het had gemeld, en ze zouden een notitie maken. Meer niet. Tja… zit er nu toch best wel eenb eetje mee. Op marktplaats worden ze gewoon aangeboden, en ook nog wel ruim voro betaald, maar ik durf hem nu niet te verkopen. Er zal maar een ander, super beweeglijk kindje wel op een nare manier vast komen te zitten.

Kortom, ik weet niet wat ik wil en wat wel. Was gewoon eens benieuwd hoe anderen om zouden gaan moet zoiets. Of dat ik gewoon mijn plicht heb gedaan.

Zelf weeti k ook neit hoe ik dit kan voorkomen. Plankjes ed zelf in bed aanbrengen houdt ik niet van, plus, dat dit eigenlijk gewoon niet mag gebeuren in een ledikantje. En met linten werken al helemaal niet. Vooral niet bij Marijn.

Voeg even een foto toe zodat het duidelijk is. De foto is neit erg duidelijk, net gemaakt in het donker toen hij lag te slapen, het voeteneind is wel te zien, maar niet goed, omdat het beddengoed los ligt van achter.

oeh dan schrik je je toch ook te pletter… ik neem aan dat hij daar onderin zeg maar gehangen heeft dan? Die horizontale strook?

Geloof dat ik niet genoegen zou nemen met een notitie eigenlijk :shifty: .

Wat ik dan wel zou willen dat weet ik eigenlijk ook niet, maar dit moet idd niet kunnen met een bedje van nu.

dat is wel schrikken…

moeilijk wat zou je doen… op zich zou het niet mogen gebeuren dat een kind er doorheen kan vallen.

ik zou voor mezelf dus gewoon een plankje er tussen doen… misschien niet mooi, maar heb liever dat het niet mooi en als dat het kan herhalen.

babypark… tja vind het een apart park… heb zelf ook weleens problemen gehad (hele andere hoor) en hun snapte niet hoe het zat… sommige wisten niet eens hoe het product werkte.

Weet niet hoever je van babypark afwoont, anders zou ik even langs gaan en uitleggen dat je dit gevaarlijk vind en dat je een notitie niet voldoende vind.

bij ons is de oudste ook altijd zo die netjes blijft liggen, de jongste daarin tegen krijgt ook alles voor elkaar… die zou dus ook er tussendoor zijn geschoven.

Dus ik zou het wel melden, maar voor nu een plank er tussen doen of iets tegenaanzetten dat m. er niet onderdoor kan schuiven.

idd, ben ook enorm blij dat hij hier de eerste zoveel maanden niet in eheft gelegen. En wat er dan was gebeurd. Of dat mijn man thuis was. Die kanhem goed laten huilen als hij moet slapen.

Hij hing idd in dat horizontale gedeelte :?

zit dus met datzelfde gevoel. Dus dacht ik, ik laat Kok eens het licht erover schijnen, en dan kijk ik wel wat ik dan doen wil

ooh bah

krijg er de rillingen van

naar verhaal waarom ik er de rillingen van krijg vandaar in een spoiler

een tijdje geleden is hier in de regio een kindje met zoiets soortgelijks om het leven gekomen

die is tussen een beveiligingsplank geschoten en heeft zich op die manier opgehangen (hoogslaper).

dus ik zou het nog een keer melden en met een notitie geen genoegen nemen

knollie :shock: zover had ik dus nog niet gedacht nee…

Heftig verhaal!

Ik ben blij dat het goed met hem is afgelopen.

Een notitie is echt onvoldoende.

Ik zou zelf advies inwinnen bij een stichting als veilig slapen. Google maar eens.

@konijn wrote:

heb even getwijfeld of ik nu wel of niet zou posten, ik weet niet wat ik er nu mee moet.

Ik ben blij dat je hier je verhaal deelt. Zo help je andere KOK-ers wanneer zij een aanschaf doen (of juist moeten laten).

:thumbup:

Nou dat is zeker schrikken! En ik vind een notitie ook niet voldoende eerlijk gezegd. Is het bedje van het “eigen merk” van Babypark of van een andere producent? Anders zou ik die gewoon bellen/mailen.

ik zou ook even contact opnemen met de consumentenbond…denk dat zij je ook wel kunnen helpen. Voldoet het bedje aan de normen?

Ik zou ook niet te vreden zijn met een notitie en zou een officiele klacht indienen…ook al is het al langer als 3 jaar oud.

(garantie is 2 jr) maar dit is niet het geval als het om een ondeugelijk product gaat!

het is absoluut niet ondeugdelijk bedje. Het is sterk, en er is ook absoluut nooit wat mee gebeurd. Anders had ik ook absoluut niet aan de bel getrokken.

Ze doen geen zaken meer met deze leverancier, ze had het erover dat het een bedje was uit de exellent serie van exellent babypark oid.

Net zoals bij Knollie heeft ook hier een kindje (11 maanden oud)van het kdv waar mijn zoontje op zit zich thuis ‘opgehangen’ tussen de spijlen van een ondeugdelijk bedje. Dit bedje was weliswaar stuk, er ontbrak 1 spijl, maar daaruit blijkt dat het afschuwelijke gevolgen kan hebben als je kindje ergens ‘tussen’ kan zitten.

Ik zou met het maken van alleen een notitie absoluut geen genoegen nemen.

Dit bedje zou uit de handel gehaald moeten worden!

En ze zouden jou op zijn minst tegemoed kunnen komen voor een ander bedje.

ik zou contact opnemen met de vwa!!!

hier kun je melding ervan maken je moet er toch niet aandenken vindt het dan zelf ook wel een eng bedje toen ik hem net op de foto zag.

je hebt met babypark eerst contact gelegd en doen er verder niet veel mee dus dan zou ik zelf als is het voor mijn eigen gevoel en gemoedsrust de vwa informeren en hun kunnen dan beoordelen als het wel of niet veilig is.

ik zou hem er allereerst niet meer in laten slapen… je weet niet wat je wilt maar legt je zoon er wel weer in gaat een beetje tegen mijn gevoel in. niet aanvallend bedoelt hoor.

ik zou opbellen of erheen gaan en duidelijk maken dat het echt een gevaarlijke situatie was en ze er werk van moeten maken.

Ik zou dat bedje ook onmiddellijk uit die slaapkamer halen! Stel toch dat het nog een keer gebeurt…

En inderdaad nog een keer bij babypark melden en een oplossing eisen. Als je ind erdoorheen past, kan het toch nooit aan de eisen van de afstanden die mogen bij een bedje voldoen?

Ik lees dit nu en zit een klein beetje met een vergelijkbaar probleem… Jesse heeft nu 2x zijn voetje zo gedraaid tussen 1 spijltje dat hij vast kwam te zitten, gelukkig niet in een heftige positie ( op zn buik in zn bed liggend ) maar ik schrok me wel lam want ik kreeg zn voetje er dus niet tussen uit. Niets mis met het bedje verder, bij Elise nooit problemen mee gehad en hij voldoet ook aan alle eisen, alleen krijgt jesse dus zn voetje klem ertussen op 1 of andere manier…

Hub moest Jesse dus bevrijden, want ik kan er niet meer bij ( iedere keer aan de achterkant van het bed ) Nu gaat Jesse eind van de maand over naar peuterbedje, dit waren we al van plan ivm de baby maar nu moet het zeker!!! Het betreft hiet trouwens verticale spijltjes, niet een horizontale

Mee eens dat met deze constatering meer mee moet gebeuren dan alleen maar het genoegen nemen met een notitie. (Wat voor een notitie?, wat wordt er gedaan met die notitie? Krijg je er nog wat van te horen? Of is het gewoon een notitie op een post-it :wink: )

Even kijkend naar een oplossing:

Een plank idd, maar kan mij goed voorstellen dat wanneer je voor zo’n bedje kiest je dat niet mooi vind.

Is het niet mogelijk om er een electriciteitsbuis of andere pijp (pvc of metalen buis, in juiste kleur geverfd) ertussen te maken? Gaatjes boren aan de zijkant, hout in buis en deze vastschoefen.

Staat denk ik een stuk netter, en lijkt mij een stuk veiliger

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@mlk1982 wrote:

Ik lees dit nu en zit een klein beetje met een vergelijkbaar probleem… Jesse heeft nu 2x zijn voetje zo gedraaid tussen 1 spijltje dat hij vast kwam te zitten, gelukkig niet in een heftige positie ( op zn buik in zn bed liggend ) maar ik schrok me wel lam want ik kreeg zn voetje er dus niet tussen uit. Niets mis met het bedje verder, bij Elise nooit problemen mee gehad en hij voldoet ook aan alle eisen, alleen krijgt jesse dus zn voetje klem ertussen op 1 of andere manier…

Hub moest Jesse dus bevrijden, want ik kan er niet meer bij ( iedere keer aan de achterkant van het bed ) Nu gaat Jesse eind van de maand over naar peuterbedje, dit waren we al van plan ivm de baby maar nu moet het zeker!!! Het betreft hiet trouwens verticale spijltjes, niet een horizontale
Dit heb ik ook 1 keer met het beentje van Tejo gehad. Ik dacht echt dat ik er de groene zeep bij zou moeten halen of moest gaan zagen :doh: Gelukkig kreeg ik hem net los, voordat ik in paniek raakte :?

En daarna gelukkig niet meer gebeurd.

Echter (voor mij althans) was dit vooral schrikken (voor kind en moeder) en totaal niet levensbedreigends of dergelijks.

Vergelijkbaar met “ik stop mijn vinger in een gaatje en krijg hem er nu niet meer uit incidentje” :roll:

(had ik laatst nog met Siep tijdens het kleien :doh: Je hart slaat een slagje over en gelukkig blijkt er dan eigenlijk niets aan de hand te zijn)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

p.s ondeugelijk wil niet zeggen dat het geen goede kwaliteit is hoor…het is een heel breed begrip waaronder : dat het matrasje dusdanig verschuift dat je kind erdoor heen kan glippen… dat mag niet…en dus ook ondeugelijk… als is het van oermateriaal!

Ik zou mijn kind er niet meer inleggen in ieder geval!

Jeetje wat een verhalen lees ik hier, beangstigend! :shifty:

Ook ik zou geen genoegen nemen met een notitie, het gaat wel om de veiligheid van allemaal kindjes die in zo’n bedje slapen!

Sterkte er mee meid!

En bedankt voor het delen…