probleem

mijn zus heeft problemen met haar dochter,ze is pas 12 maar ze heeft grote monden en ze scheld haar moeder uit.ik zal hier maar niet herhalen wat ze allemaal zegt want dat is echt te erg voor woorden.

nu is het geval dat ze rookt en ze heeft ook al een x geblowd.maar aangezien ze ook op msn zit is ze benaderd door een loverboy.die belooft haar allemaal mooie dingen.nu hebben wij haar al gewaarschuwd dat ze er niet op in moet gaan maar dat doet ze dus toch. die loverboy weet ook al waar mijn nichtje dus woont,ik hoop dat er maar niks ergs gaat gebeuren want ze zijn in alle staten volgens mij.ik heb het een en ander al gelezen en gehoord daarover en dat is niet niks. :cry:

ze gaat ook al om met jongens van lonsdale.



ik heb niet alles hier neergezet want dan ben ik zo lang bezig met typen.



mijn vraag is zijn hier mensen die hier wat over weten en wat je zou kunnen doen.

alle hulp is welkom.

we hebben al een aantal dvd’s over het lonsdale gebeuren in de hoop dat het haar afschrikt maar dat betwijfel ik.





liefs nicole

Ik ben bang dat ik je niet kan helpen…

Zoiets heb ik nooit meegemaakt.

Wel is ze 12 jaar, dus iemand die van alles uitprobeert.

In deze wereld hoor je zoveel scheldwoorden…



Dus ja, dan gaan ze het ineens ook tegen hun ouders gebruiken :naughty:



Tja, wat te doen. Ik kijk vaak naar Onderweg naar Morgen, daar was ook zo een situatie in. Ik weet niet hoe haar thuissituatie is, maar blijkbaar wilt ze iets. Ze zegt het niet, ze laat het niet merken.



En zo een loverboy, die geeft haar complimenten, hoe mooi ze is, komt met kadootjes, ze voelt zich daardoor helemaal geweldig.



Ik zou zeker proberen haar in de gaten te houden, ze moet en mag niet in handen vallen van loverboys ! Maar een echte geweldige tip heb ik helaas niet.



Ik hoop dat de anderen meer weten !



sterkte en succes :-*

Haar in ieder geval niet verbieden er mee om te gaan… Dat versterkt alleen maar meer… Internet afkappen… Computer achter slot en grendel… en hulp in roepen bij SJG…



Sterkte

:shock: :shock: Zo jong! Jeetje het wordt steeds jonger he…

Maar wat een onzettend moeilijke situatie meis :hug: :hug: Ja wie kan daar nou goed advies opgeven…



Oke even over die loverboys. Vaak zijn dat toch jongens van marokaanse afkomst? Weet jij dat van je nichtje of ze met marokaanse jongens omgaat? Ik ben alleen bekend met loverboys die van marokaanse afkomst zijn…



1 tip msn verbieden. Waarom? Omdat ze het voor zichzelf verknalt. Altijd de verantwoordelijkheid bij haarzelf neerleggen…



Maar wat ik dus niet begrijp en help me als ik er helemaal naast zit zijn loverboys en longsdale gasten. In mijn ogen staan die groep jongeren lijnrecht tegenover elkaar aangezien longsdale jongeren discrimineren en niet echt fan zijn van marokanen…



Vroeger ben ik zowel met jongens van marokaanse afkomst omgegaan en vervolgens overgestapt op de longsdale jongeren…gabbers toen die tijd nog…



Weet je wat nou zo moeilijk is. Iedere puber is echt weer heel anders en moet echt op verschillende manieren benaderd worden…

Ook ik heb ontzettend veel uitgehaald maar ik heb nooit het idee gehad dat ik mijn ouders zorgen gaf. Ik ben over alles wat ik heb gedaan en geloof me met drie meiden is dat heel wat altijd open kunnen zijn bij mijn ouders en dat is best een kunst als ouders zijnde denk ik.



Maar op die manier heeft mijn moeder de verantwoordelijkheid heel vroeg bij onszelf neergelegt waardoor we op het rechte pad gebleven zijn…



Maar dat is dus weer per kind verschillend…



Ik lees met je mee en ik hoop dat er goede tips komen van andere meiden want dit is echt moeilijk vind ik.

Het hoeft echter niet altijd van Marokkaanse afkomst te zijn…

Ja dat klinkt wel logisch…



Maar het ging mij erom dat ze omgaat met verschillende groepen, begrijp ie?

Ja ik snap je wel…

Wilde het alleen ff zeggen dat het niet perse om dat groep hoeft te gaan.



Maar het blijft vreselijk moeilijk :hug:

Even wat knippen en plakken :wink:



Charmeurs

Loverboys zien er vaak goed uit, gedragen zich charmant, en maken indruk door hun rijkdom. Loverboys zijn relatief vaak van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst.



Van het internet…

Ja dat weet ik …

En ik vind zo een mannen eerlijk gezegd ook best wel knap.

Verzorgd, zien er goed uit…



Dus ja, ook niet gek dat iemand daar voor valt…



Maar het is zooo onvergetelijk hoe ze dan die dame gebruiken ! om misselijk van te worden !

@mamavandonny wrote:

mijn zus heeft problemen met haar dochter,ze is pas 12 maar ze heeft grote monden en ze scheld haar moeder uit.ik zal hier maar niet herhalen wat ze allemaal zegt want dat is echt te erg voor woorden.

nu is het geval dat ze rookt en ze heeft ook al een x geblowd.maar aangezien ze ook op msn zit is ze benaderd door een loverboy.die belooft haar allemaal mooie dingen.nu hebben wij haar al gewaarschuwd dat ze er niet op in moet gaan maar dat doet ze dus toch.




Kan je zus de gesprekken opslaan en nalezen ?

Lijkt me verstandig dit dan te doen.

Verbieden heeft geen zin.

Zo kan je toch een beetje zicht houden op de situatie ?


die loverboy weet ook al waar mijn nichtje dus woont,ik hoop dat er maar niks ergs gaat gebeuren want ze zijn in alle staten volgens mij.ik heb het een en ander al gelezen en gehoord daarover en dat is niet niks. :cry: ze gaat ook al om met jongens van lonsdale.


Een loverboy is inderdaad heel gevaarlijk. Daarom kan je zus beter een open verstandhouding hanteren en de strijd daarover zo min mogelijk aangaat. Aan vertrouwen heb je dan even een hoop nodig.

Maar Lonsdale is puur een uiting van een subcultuur
Om het maar bij het kledingmerk te houden.
Dit hoeft toch niet gelijk zorgelijk te zijn ?
Jongeren zijn altijd opzoek naar een subcultuur , of het nou lonsdale, skaters, of blowrs zijn. Dat hou je echt niet tegen en is gezond gedrag, mits de dochter het bij ondekken van haar identiteit houd. Een veilige thuissituatie is dan wel nodig.
En afzetten tegen haar ouders / moeder hoort helaas ook bij die ontwikkeling. Haar moeder geeft zelf de grenzen aan in hoever die ontwikkeling kan worden doorgevoerd. Als je nichtje zo'n grote mond heeft is dit er langzaam ingeslopen en zijn er toch te weinig grenzen gehanteerd.


ik heb niet alles hier neergezet want dan ben ik zo lang bezig met typen.

mijn vraag is zijn hier mensen die hier wat over weten en wat je zou kunnen doen.
alle hulp is welkom.
we hebben al een aantal dvd's over het lonsdale gebeuren in de hoop dat het haar afschrikt maar dat betwijfel ik.

liefs nicole


Ik vraag me af wat voor dvd's dat zijn ?
Want jongeren afschrikken is helaas geen techniek maar wekt alleen maar nieuwsgierigheid. ( net zoals Saw veel leuker is om te kijken dan de troetelbeertjes ) Je kan naar mijn idee beter open zijn over een subcultuur en interesse tonen.

( voorbeeld een kennis van mij had een dochter van 14 en die blowde steikem, ze wist dat en liet haar blowen, maar alleen thuis op haar kamer. Buiten mocht dat niet....dochter was voortaan altijd op tijd binnen, was het blowen snel zat want de spanning was er toch niet en hing vaker met haar vrienden thuis zodat moeder de grenzen in de hand kon houden....misschien wat extreem, maar het werkte wel )

Als je zus haar niet in de hand heeft qua opvoeden moet ze optijd ondersteuning aanvragen. Gewoon handvaten vragen voor haar gedrag. bel eens naar jeugdzorg, die hebben misschien mogelijkheden om een steuntje in de rug te geven.

Nog even voor de duidelijkheid;) Ik werk in een kindertehuis als pedagogisch hulpverlener, met zeer moeilijk opvoedbare kinderen met gedrags problemen in de leeftijd van 4 tot en met 16.
Wij hebben ook een groep met uithuisgeplaatste kinderen die in aanraking zijn geweest met loverboys.

Succes !

Ja dat is ook zo. Zo iemand weet precies wat hij moet zeggen om zo’n meisje in te palmen…

Pubermeiden zijn vaak onzeker en willen maar 1 ding en dat is erbij horen en geliefd zijn. Deze jongens hebben daar een neus voor en dat is ontzettend eng…ieder meisje kan daar in trappen maakt niet uit wat voor achtergrond je hebt.



Maar hoe je dat als ouders voorkomt :think: :think: Nou als iemand het antwoord weet!



Mijn (vroegere) vriendin is er dus ook ingetrapt en heeft jaren achter de ramen gestaan. Ook weet ik van haar dat zij het wereldje enorm spannend vond…



Het klinkt misschien heel bizar wat ik nu zeg maar ik heb liever dat mijn dochter met longsdale jongeren omgaat dan met loverboys…

Het liefst geen van beide natuurlijk maar pubers kiezen nou eenmaal een groep om bij te horen…

idd loverboys zijn niet altijd buitenlanders.



en lonsdale jongeren zijn ook niet altijd aso of crimineel of wat dan ook.



je hebt gabbers en je hebt neo’s (neo natzi’s dus)

gabbers zijn ook niet disriminerend maar houden van de muziek gaan ook gerust met andere culturen om.

neo’s zijn wel dicriminerend en niet z’n lieverdjes.zoeken ruzie met buitenlanders maar ook met nederlanders die met buitenlanders omgaan.



gabbers willen ook niet vergeleken worden met neo’s



ik heb ook heel veel tegen mijn ouders geschreeuwt en mijn moeder voor van alles uit gemaakt erg genoeg toen ik een stuk jonger was. ik deed dat om aandacht mijn broer was een beetje losgeslagen en mijn ouders dachten dat ik me wel zou redden en concentreerde zich op mijn broer.

negative aandacht is ook aandacht. van een loverboy krijgt ze aandacht maakt niet uit wat voor aandacht.



verbieden heeft geen nut doet ze juist toch. niet kwaad worden maar gewoon eens rustig met haar proberen te praten niet verwijten .



tja blowen vind ik nog het minste war de ouders zich zorgen over moeten maken. heb ik nooit gedaan maar mijn vriend doet het wel nog soms.



ik zou me meer zorgen maken om andere drugs de overstap is snel gemaakt.



het kan ook zijn dat die jongen haar vanalles belooft gewoon om haar het bed in te krijgen.



het is gewoon heel moeilijk om te zeggen wat ze moeten en kunnen doen.

als ze er op in gaat doet ze het toch.of je moet haar al gaan opsluiten maar dat is geen optie natuurlijk.



geen verwijten maken maar rustig praten

Probeer de film Loverboy van Lodewijk Crijns te pakken te krijgen. Die is helaas niet in de vrije handel te krijgen ivm muziekrechten, maar via scholen moet je er aan kunnen komen.

“TOEVALLIG” zie ik net dat hij donderdag 11/1 op tv komt, Nederland 3, 20.25 uur. Kijken dus, met haar!!

Gewoon gezellig avondje er van maken.



Kijk, schelden, roken, blowen, het lijkt me vrij “normaal” pubergedrag. Omgaan met lonsdalejongeren is geen misdaad.

Loverboys zijn gevaarlijk en weten meiden precies op die plek te raken waar ze gevoelig voor zijn. Zo worden vaak meisjes uit een zwak milieu ingepalmd omdat ze iets van veiligheid zoeken en loverboys proberen op allerlei manieren daarin te voorzien, maar helaas niet die veiligheid die nodig is, maar verpakt in dure kadootjes etc. Net zo lang tot een meisje zo afhankelijk is dat ze alles voor hem wilt doen.



http://www.lover-boys.nl/

http://www.bewareofloverboys.nl/

@lydia wrote:

Probeer de film Loverboy van Lodewijk Crijns te pakken te krijgen. Die is helaas niet in de vrije handel te krijgen ivm muziekrechten, maar via scholen moet je er aan kunnen komen.

“TOEVALLIG” zie ik net dat hij donderdag 11/1 op tv komt, Nederland 3, 20.25 uur. Kijken dus, met haar!!

Gewoon gezellig avondje er van maken.



Kijk, schelden, roken, blowen, het lijkt me vrij “normaal” pubergedrag. Omgaan met lonsdalejongeren is geen misdaad.

Loverboys zijn gevaarlijk en weten meiden precies op die plek te raken waar ze gevoelig voor zijn. Zo worden vaak meisjes uit een zwak milieu ingepalmd omdat ze iets van veiligheid zoeken en loverboys proberen op allerlei manieren daarin te voorzien, maar helaas niet die veiligheid die nodig is, maar verpakt in dure kadootjes etc. Net zo lang tot een meisje zo afhankelijk is dat ze alles voor hem wilt doen.



http://www.lover-boys.nl/

http://www.bewareofloverboys.nl/




had mijn post kunnen zijn 8) Wou ook al die film aanraden (al is het een van Crijns mindere films, voor dit doel is ie uitermate geschikt). En ik denk dat het voor je zus ook handig is op een rijtje te zetten wat ‘normaal’ en ‘onschuldig’ is voor een puber en wat gevaarlijk is. Je druk maken omdat ze met ‘Lonsdale-jongeren’ omgaat lijtk me tevergeefse moeite, zoald hierboven al door een aantal mensen is aangekaart, maar met loverboys zou ik wel heel allert zijn, en dan niet in de zin van: verbieden die hap, maar je vertoruwensband met je kind gebruiken.

mommies worst nightmare…



veel sterkte ermee

Als je erachter kan komen wat zijn msn is, zijn ip-adres, en als je de gesprekken kunt achter halen, aan geven bij de politie!!!



Mijn nichtje heeft een keer ook contact gehad met een gozer van 19/10 jaar en zijzelf was 13, ik heb m gewaarschuwd dat als hij nog een keer contact opnam met haar, dat ik hem aan zou kunnen geven… en de 2de keer heb ik m geblokkeerd en echt verteld dat ik naar de politie zou stappen… we hebben m nooit meer terug gezien…



sterkte!!

Je zou inderdaad kunnen bluffen op msn tegen hem, dat je een programmaatje geinstalleerd hebt dat ip adressen achterhaalt en dat als hij nog contact met haar opneemt je er politiewerk van gaat maken…of laat haar dingen zien die in de krant hebben gestaan van kinderen die vermoord zijn door contacten via internet…misschien wel erg confronterend maar ik denk dat je het anders niet kan tegengaan…iedereen is gevoelig voor lieve woordjes en aandacht en ik denk ook voor de dochter van je zus.



Ik weet ook niet hoe je zoiets positief moet benaderen, als je zus vind dat het uit de hand gaat lopen zal ze inderdaad hulp moeten zoeken om te weten hoe ze haar dochter weer onder haar hoede te krijgen.



Ik heb vroeger ook een nichtje gehad die de verkeerde weg in wilde slaan, toen is mijn tante naar ons gekomen en heeft gevraagd of wij niet meer met haar op wilde trekken…en dat heeft gewerkt. Misschien heeft ze een nichtje die het goed met haar kan vinden en al die dingen die de dochter doet niet doet…misschien een optie om te vragen aan iemand of ze niet wat vaker af willen spreken om leuke dingen te gaan doen met je zus haar dochter, zodat ze afgeleid wordt van andere dingen.



Laat haar streetdance gaan doen…zodat ze iedere week een uitje heeft, meestal geven die dansscholen ook nog in de weekenden avondjes dan kunnen ze zich daar aan uit leven. Verder hoop ik dat het allemaal weer goed komt…

@Danja wrote:

Als je erachter kan komen wat zijn msn is, zijn ip-adres, en als je de gesprekken kunt achter halen, aan geven bij de politie!!!



Mijn nichtje heeft een keer ook contact gehad met een gozer van 19/10 jaar en zijzelf was 13, ik heb m gewaarschuwd dat als hij nog een keer contact opnam met haar, dat ik hem aan zou kunnen geven… en de 2de keer heb ik m geblokkeerd en echt verteld dat ik naar de politie zou stappen… we hebben m nooit meer terug gezien…



sterkte!!






Ik denk dat als je dat als moeder zijnde flikt, je je dochter kwijt bent.

Ze zal echt jou kant niet kiezen…

Ook confronteren met krantenartikelen wordt vast erg nonchalant bekeken. Want zo’n meisje is echt niet in staat zichzelf naast een slachtoffer te plaatsen



dat is natuurlijk 'heel anders ’

nee, maar deze loverboy is ze dan wel kwijt…