vrijdag as komt de nederlandse film ‘loverboy’ op herhaling op ned 3.
als ze er niet zelf naar kijkt: probeer het op te nemen, want het is heel goed om haar eens te laten zien hoe gemakkelijk je in mooie praatjes kunt trappen
Voor mezelf: als dit mijn dochter was, en die begon in de puberteit zich ineens tegen mij te keren, tegen mij te schelden en met ‘foute vriendjes’ in contact te komen, dan zou ik hulp zoeken. Bij haar school, bij de huisarts, bij maatschappelijk werk, overal waar het maar kan. Ik zou veel te bang zijn dat ze JUIST ontspoort doordat ik haar tegen probeer te houden. Ik zou haar het veilige nest bieden, maar wel hulp vragen om te zorgen dat ze zich niet tegen mij keert.
:shock: :shock: wat een lastige situatie meis…
Misschien kan je zus “home key logger” instaleren op de pc, hiermee kun je later opvragen wat er allemaal getypt is op de pc en kun je dus achterhalen wat zij eventueel afspreekt of iets dergelijks
Zoals anderen schrijven om jeugdzorg te informeren naar tips lijkt mij ook heel nuttig.
Succes hopelijk blijft ze uit handen van narigheid
Ik ben werkzaam in de jeugdhulpverlening en heb regelmatig te maken met meiden die of onder invloed zijn van een loverboy of benaderd worden door een loverboy.
Loverboys zijn vooral opzoek naar kwetsbare meiden die geen goed contact hebben met hun ouders. Op deze manier kunnen zij de ‘liefde’ geven waarnaar de meiden naar opzoek zijn. Mooie praatjes, mooie kadootjes enzo. en vervolgens belanden ze in de prostitutie.
Het is lastig om ze hiertegen te beschermen omdat er -net zoals bij het meisje waar het hier omgaat problemen zijn thuis.
Deze moet aangepakt worden want anders zijn ze haar vroeg of laat kwijt!
Het probleem is een gezinsprobleem en niet alleen het probleem van het meisje!!! Ouders en kinderen hebben namelijk een wisselwerking op elkaar en een probleemkind staat nooit op zichzelf alleen.
Je kunt natuurlijk contact opnemen met Bureau Jeugdzorg om te kijken of er hulp in het gezin kan komen. En ga naar de polite (met msn bewijzen) om alvast in te dekken als zij er opeens vandoor gaat met deze jongen.
Misschien kun jij eens open en eerlijk - dus zonder waarschuwingen of vooroordelen - met haar gaan praten. Wat houdt haar bezig, waar is ze naar opzoek, wat krijgt ze van deze jongen wat ze thuis niet krijgt enz.
Door te weten wat er in dit meisje omgaat is het ook makkelijker om wat aan de situatie te veranderen.
Succes iig.
wat een vervelende situatie.
Ik vraag me wel af hoe weet je dat t om een loverboy gaat?
Maar als dit zo is, misschien kan haar moeder naar de mentor van je nichtje gaan. Via een bepaalde stichting (de naam is me even ontschoten)
kunnen er voorlichtingsprogramma’s worden georganiseerd op scholen over loverboys. misschien een idee om dit voor te stellen aan de mentor, en uitleggen waarom (zonder dat je nichtje dit weet). Zodoende komt de informatie niet van de moeder (wat toch een tegenreactie uitlokt van een puber) maar ziet ze wel de harde werkelijkheid (meisjes misschien die komen vertellen hoe t was).
Veel succes!!
mijn vader zou me ziek hebben gemeld op school en mij opgesloten hebben op mijn kamer totdat ik weer normaal zou doen en anders had hij net zolang gezocht totdat hij een plek had gevonden waar ik voor heel lang zou kunnen gaan logeren …want dit soort onzin (schelden enz) zou totaal niet getolereerd worden
uit logeren om uit de klauwen van verkeerde vriendjes te blijven en om een nieuwe betere vriendenkring op te kunnen bouwen.
ik heb heel veel moeten sporten en andere hobbies om me van de straat te houden, verveling te voorkomen en om zo toezicht op mij te hebben .
geen zin of niet willen was er niet bij.
en eigenlijk vond ik het :thumbup: :shifty:
@LovelyEllen wrote:
:shock: :shock: Zo jong! Jeetje het wordt steeds jonger he…
Maar wat een onzettend moeilijke situatie meis :hug: :hug: Ja wie kan daar nou goed advies opgeven…
Oke even over die loverboys. Vaak zijn dat toch jongens van marokaanse afkomst? Weet jij dat van je nichtje of ze met marokaanse jongens omgaat? Ik ben alleen bekend met loverboys die van marokaanse afkomst zijn…
1 tip msn verbieden. Waarom? Omdat ze het voor zichzelf verknalt. Altijd de verantwoordelijkheid bij haarzelf neerleggen…
Maar wat ik dus niet begrijp en help me als ik er helemaal naast zit zijn loverboys en longsdale gasten. In mijn ogen staan die groep jongeren lijnrecht tegenover elkaar aangezien longsdale jongeren discrimineren en niet echt fan zijn van marokanen…
Vroeger ben ik zowel met jongens van marokaanse afkomst omgegaan en vervolgens overgestapt op de longsdale jongeren…gabbers toen die tijd nog…
Weet je wat nou zo moeilijk is. Iedere puber is echt weer heel anders en moet echt op verschillende manieren benaderd worden…
Ook ik heb ontzettend veel uitgehaald maar ik heb nooit het idee gehad dat ik mijn ouders zorgen gaf. Ik ben over alles wat ik heb gedaan en geloof me met drie meiden is dat heel wat altijd open kunnen zijn bij mijn ouders en dat is best een kunst als ouders zijnde denk ik.
Maar op die manier heeft mijn moeder de verantwoordelijkheid heel vroeg bij onszelf neergelegt waardoor we op het rechte pad gebleven zijn…
Maar dat is dus weer per kind verschillend…
Ik lees met je mee en ik hoop dat er goede tips komen van andere meiden want dit is echt moeilijk vind ik.
@Danja wrote:
Als je erachter kan komen wat zijn msn is, zijn ip-adres, en als je de gesprekken kunt achter halen, aan geven bij de politie!!!
Mijn nichtje heeft een keer ook contact gehad met een gozer van 19/10 jaar en zijzelf was 13, ik heb m gewaarschuwd dat als hij nog een keer contact opnam met haar, dat ik hem aan zou kunnen geven… en de 2de keer heb ik m geblokkeerd en echt verteld dat ik naar de politie zou stappen… we hebben m nooit meer terug gezien…
sterkte!!
ja dat heeft m’n zus ook al gedaan ze had hem geblokkeerd maar m’n nichtje heeft dat weer ongedaan gemaakt. :wall:
ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties en ik ga dit zeker aan m’n zus laten lezen.
in de hoop dat ze er mee verder kan,kijk als het mijn dochter was dan heb ik ook liever dat ze met lonsdalefiguren omgaat als met een loverboy.
het liefst geen van beide maar tegenwoordig willen ze allemaal bij een groep horen.
loverboys zijn idd niet altijd marokanen maar deze toevallig wel.
we weten alleen dat ie in den haag woont.
ik ga het in ieder geval aan haar laten lezen, en lydia bedankt voor de tip van de film. :thumbup:
Heel veel sterkte!
@Ziet wrote:
vrijdag as komt de nederlandse film ‘loverboy’ op herhaling op ned 3.
als ze er niet zelf naar kijkt: probeer het op te nemen, want het is heel goed om haar eens te laten zien hoe gemakkelijk je in mooie praatjes kunt trappen
zie mijn post op pag. 1 maar volgens mij kwam hij donderdag op 3.
Als je niet kunt kijken, NEEM HET OP (zei ik met capslock, want hij is echt nergens te krijgen)
En nog nieuws?
Heb je je zus dit alles al laten lezen en wat vond ze van de “adviezen/ raadgevingen”
Hoop dat ze weer wat grip krijgt op haar dochter :hug:
ze had er heel veel aan,ik moest iedereen bedanken voor de goede ideeen.
het is nog steeds hetzelfde,ze heeft wel de film gezien maar ik weet niet hoe ze daar op heeft gereageerd.ik zie m’n zus vanavond en dan hoor ik ut wel.
nogmaals thnx :thumbup:
nou het deed haar niks hoor die film
ik heb ook nog met haar gepraat maar het helpt niet veel,ze zegt gewoon ik ga toch me eigen gang.
we zien wel hoe dit gaat aflopen.
bedankt voor jullie berichtjes
sterkte
lijkt me overigens heel gezond, een puber die haar eigen gang gaat.
Je kunt er zo weinig aan doen he.
Wees in ieder geval een leuke tante…!
ja dat ben ik ook volgens haar :lol:
ze komt ook met prolemen en vragen naar me toe dat is ook wel weer leuk,ik kan gelukkig ook goed met haar overweg.
we hopen maar dat alles weer goed komt en dat dit alles maar tijdelijk is
En hoe is het nu met je nichtje?