zolang hij toch kunstmatig in leven wordt gehouden, kunnen ze dit nog toch lang volhouden?
maar elke dag die onzekerheid…
met als doel dat ie als een kasplantje leeft.
En als hij ‘‘ooit’’ bijkomt, dan is de volgende vraag of ie ooit weer zal zijn voordat ie bedolven werd.
Volgens mij was Beatrix wel eens dat de stekkers eruit mochten maar Mabel het tegen houdt. Ik snap heel goed dat het een moeilijkste beslissing is die je ooit maakt maar hem hierdoor in leven houden met de gedachten dat hij ooit zal bijkomen en weer wordt zoals het was is natuurlijk onzin.
Eerlijk gezegd toen ik het op NU.nl las over die fout, dacht ik echt; eindelijk.
De vraag is nu vooral… zit Friso nog aan de beademing of ademt hij zelfstandig? Volgens mij wordt er in Nederland vaak besloten om bij beademing de machine na verloop van tijd stop te zetten. Waardoor een patient meestal snel komt te overlijden. Als hij zelfstandig ademt dan is het allemaal lastiger. Euthanasie wordt niet gedoogd en wat ik heb gelezen op internet is dat ze mensen dan bijv. geen eten meer via de sonde toedienen. Een behoorlijke lijdensweg!
Wat een ethisch dilemma voor de familie! Waar doe je goed aan?
Hoe groot is de kans dat hij bijkomt? En hoe komt hij er dan uit?
Ik vraag me echt af wat in dit geval beter was geweest. Naar mijn idee hadden ze de reanimatie beter eerder kunnen stoppen …
Ik heb van de week een verhaal gelezen van ouders die een dochter in coma hadden. De sonde-voeding werd gestopt en hun dochter heeft een lijdensweg gehad totdat ze uiteindelijk is overleden. Ik ga nog even op zoek naar het verhaal, kan het nu even niet vinden…