Prikpil vs. Mirena->NEE! Koperspiraal T-safe! Ervaringen?

Ik heb ook een mirena, en het bevalt me tot nu toe prima. Van het plaatsten geen centje pijn gehad alleen savonds wat krampen.

Ik vloei nog wel elke vier weken maar verder geen buikpijn oid en dat is voor mij al een verademing. libido is veel beter dan bij de gewone pil.



Prikpil heb ik geen ervaring mee

@Affie wrote:

Ik heb nu van mijn huisarts Provera gehad, dit moet ik 2 weken slikken om te kijken hoe ik erop reageer. Het is hetzelfde hormoon als de prikpil (en dus ook de mirena)… gister 1e pilletje gehad en binnen anderhalf uur hoofdpijn. Ik ben ermee naar bed gegaan en weer mee opgestaan. Toch wel het 2e pilletje vandaag genomen, maar aangezien ik nooit hoofdpijn heb denk ik wel dat het hierdoor komt :? … Ik neig steeds meer naar dan toch maar alleen cd’s… maar ja, is dat veilig genoeg?


Als op tabletten Provera reageert, dan ben ik bang dat de kans groot is dat je van prikpil of Mirena ook hoofdpijn houdt.



Is een koperspiraaltje geen optie voor jou? Daar zitten geen hormonen in…

Ik krijg ook altijd hoofdpijn door hormonen, maar sterilistatie zag ik nog niet zitten en condooms vinden we helemaal niks, vandaar we voor een koperspiraaltje hebben gekozen.

Hier ook mirena. Zit er nu sinds eind juli in en ik ben er nog niet over uit of ik em hou.



Ook hier ontdekt na het stoppen met de pil dat ik door de pil geen libido had. Na de geboorte van Keira toch even aan de pil geweest, maar vond het helemaal niks. Mee gestopt en spiraaltje laten plaatsen.



Eerste week enorm veel buikpijn gehad (a la menstruatiekrampen) daarna geen pijn meer. Zetten voelde ik wel, prettig was anders, maar niks in vergelijking met de bevalling. Sindsdien vloei ik alleen. Nu sinds 2 dagen niet meer. Dus ik wacht het nu nog even af wat er gebeurt.



Maar anders er ook uit en met cd. We hebben de wens voor een 2e maar moeten gewoon verhuisd zijn.

hier ook een mirena en ik ben er niet blij mee.



het plaatsen viel mee (8 weken na de bevalling laten plaatsen), wel een paar dagen lang wat krampen en wat bloedverlies. dat hield lang aan en werd geleidelijk wel minder en was een tijd weg. heb sindsdien wel meer last van afscheiding en na een tijdje werd ik weer ongesteld en hield heel lang aan. werd wel geleidelijk minder maar daarna weer hetzelfde verhaal.

ik heb vaak buikkrampen, regelmatig last van mijn bekken en wil echt van die hormonen af. manlief laat zich steriliseren maar dat wordt pas ergens volgend jaar.

ik twijfel erg of ik mijn mirena er al uit laat halen en tot die tijd cd gebruiken of wachten tot hij gesteriliseerd is.





maar hoe zit het met het koperspiraaltje? hoe zijn de ervaringen daar mee?

misschien is dat iets voor jou affie?

@mama_desiree wrote:

maar hoe zit het met het koperspiraaltje? hoe zijn de ervaringen daar mee?

misschien is dat iets voor jou affie?




@sassie1980 wrote:
Is een koperspiraaltje geen optie voor jou? Daar zitten geen hormonen in…

Ik krijg ook altijd hoofdpijn door hormonen, maar sterilistatie zag ik nog niet zitten en condooms vinden we helemaal niks, vandaar we voor een koperspiraaltje hebben gekozen.
:wink:



Ik heb sinds 3 maanden een koperspiraaltje.

Het plaatsen viel me mee, even een paar vervelende momenten van een paar seconden en daarna een paar uur wat buikpijn, maar verder geen klachten.



Alle klachten/bijwerkingen die ik door mijn pil had, zijn verdwenen sinds ik daarmee gestopt ben en ik niet teruggekomen sinds ik een koperspiraaltje heb.

Mijn eerste menstruatie was erg hevig (eerste 2 dagen 3 keer doorgelekt :roll:) en duurde totaal 8 dagen. Mijn tweede menstruatie was normaal qua hoeveelheid (vergelijkbaar toen ik aan de pil was) en duurde ongeveer 6 dagen. Als het goed is dan wordt dat nog wat minder.



Ik heb trouwens een cyclus van 28 dagen, ook wel fijn om te weten wanneer ik het weer kan verwachten.

Koperspiraaltje ben ik me nu inderdaad ff over aan het inlezen. Lijkt toch ook wel een boel voordelen te hebben, en idd geen hormonen :thumbup:

Hier ook een koperspiraaltje na 2 jaar geleden ruim een half jaar een Mirena gehad te hebben. Wat een ellende was dat ding, heb me nog nooit zo vaag en niet mezelf gevoeld. Echt zo rot en raar. Ik reageerde altijd al op de pil, maar bij Mirena was het nog veel erger.



Sindsdien dus een koperspiraal en voor mij geen hormonenzooi meer. Ik ben der blij mee. De 1e maanden was mijn menstruatie iets heftiger, maar nu is het weer “gewoon”, alleen 1 dagje langer.

Verder totaal geen bijwerkingen ofzo, heerlijk!

Ik zit nu van alles op te zoeken en die koperspiraal lijkt ideaal. Op de heftige(re) menstruaties na, maar oke, dat nemen we dan maar voor lief. Iemand ervaring met de t-safe?

Trouwens nog steeds knallende koppijn. Het was weg vanmorgen, tot ik een Provera nam… na 1,5 uur was de hoofdpijn terug :? … geen prikpil of Mirena dus!

Ik heb een Flexi-T sinds 3 maanden.



Ik werk bij een huisarts en zijn vrouw is gynaecoloog en zij raadde een Flexi-T aan.



Zie: http://www.anticonceptie-online.nl/spiraaltje.htm

De afmetingen van een Flexi-T (T+ 300 die ik heb) is ook iets kleiner dan een T-Safe, maar deze moet dan wel na 5 jaar vervangen worden.



Ik heb een koperspiraaltje, omdat we nog niet voor 100% kunnen zeggen dat we geen kinderen meer willen en ik absoluut geen hormonen meer wil vanwege allerlei bijwerkingen.

Mocht ik binnen 5 jaar nog niet voor een vierde gegaan zijn dan wil ik het niet meer en dan mag mijn man naar het ziekenhuis. Die verblijfsduur van 10 jaar heeft voor mij dus geen meerwaarde/pluspunt.

@Affie wrote:

Trouwens nog steeds knallende koppijn. Het was weg vanmorgen, tot ik een Provera nam… na 1,5 uur was de hoofdpijn terug :? … geen prikpil of Mirena dus!




Ik heb de pp sinds maart en ook ik heb ineens hoofdpijnen sindsdien.

Maar ben ook 5 kilo aangekomen zonder verandering in sport,- en eetgedrag en ik ben nog maar 7 maanden op weg, wie weet wat daar nog bij komt :shock:

Verder heb ik chronische jeuk gekregen aan mijn schaamlip en heb ik geen zin meer in seks. Bovendien ben ik ineens ongesteld :?

Driemaal raden of ik weer voor een volgende prik ga :evil:

Nou niet natuurlijK! Nee, prikpil is van de baan, kennisje vertelt het ook net, 8 kg in drie maanden!!

De t-safe lijkt me echt het best, van mij mag ie gelijk voor 10jr, hier geen 3e baby namelijk :slight_smile: … ik ga maandag mijn huisarts erover bellen.

Jammer alleen dat je wel gewoon ongesteld wordt met de Tsafe maar dat kan ook niet anders…

@Karin2 wrote:

Jammer alleen dat je wel gewoon ongesteld wordt met de Tsafe maar dat kan ook niet anders…


Nee maar dat is in mijn ogen ook het enige minpunt… dan neem ik daar maar genoegen mee…

Ben er nog maar net actief mee bezig, met uitzoeken wat het best bij mij past nu… en alsof het een teken was ging er gister iets mis waardoor ik vandaag een morning after pil kon halen :shifty: dus die spiraal moet gewoon snel komen nu!

Oops haha! Jij kan niet wachten tot maandag dus! Maar wees blij met je libido :wink:

HIer ook een tevreden koperspiraal gebruiker. :slight_smile:

Heb zo’n beetje vanalles gehad: verschillende soorten pillen, nuvaring en mirena. De pil en nuvaring werkte te goed als anticonceptie; er gebeurde helemaal niks meer in bed… :wall:

De mirena vond ik in eerste instantie niet verkeerd: libido was ver boven nul :slight_smile: en ik werd nauwelijks ongesteld. Maar na 1,5 jaar was er van mijn vroegere persoonlijkheid weinig over: ik was een halve zombie met een zeer vlak gevoelsleven. Ik realiseerde me dat het met mij psychisch steeds slechter ging sinds ik mirena had. Op een mirenaforum ook vanalles gevonden over allerlei bijwerkingen waaronder dus dat verdoofde gevoelsleven, emotiebeleving e.d. Ook had ik last van m’n gewrichten en was m’n haar heel dun en dof geworden. Kortom: mirena moest er zo snel mogelijk uit. Dat is in augustus 2010 gebeurd. Ik heb gynefix koperspiraal, een soort draadje met koperballetjes eraan (google er maar eens op). Hiervan zou je menstruatie gewoon normaal blijven en niet veel heftiger worden wat vaak wel kan gebeuren met een gewone koperspiraal. Maar volgens veel gynaecologen zegt dit weinig. Ik hoor ook veel goede verhalen over de flexi-T. Omdat ik gynefix wel vrij vervelend vond met inbrengen overweeg ik bij de herplaatsing over 4 jaar een flexi T. (mijn baarmoeder ligt iets naar achteren gekanteld waardoor ze de gynefix moeilijk bovenin kreeg, hij moest namelijk vastgehaakt worden in m’n baarmoederwand bovenin. Ik heb een half uur in de beugels gelegen… :eh: )



Ik moet wel zeggen: heb een keurige cyclus: elke 4 weken. Menstruatie is eigenlijk gewoon normaal: eerste dagen normaal bloedverlies, daarna wat minder. Het enige grote nadeel vind ik dat je je menstruatie niet meer kan plannen zoals met de pil. Ik krijg het dus altijd op vakantie…Maar ik wil geen kunstmatig hormoon meer in m’n lijf hebben…dus dat ongemak neem ik voor lief. :slight_smile:

Enne…al m’n mirenaklachten zijn verdwenen! :thumbup: Ben weer gewoon mezelf die weer interesse heeft in de wereld om haar heen. :smiley:



Even beetje off topic hoor… :oops: Ik snap nooit zo goed dat er zo weinig aandacht aan het koperspiraal wordt besteed door artsen en media. Vorig jaar las ik zelfs in de gezondnu een lezersvraag: vrouw had last van de hormonen in de pil. Een huisarts antwoordt dat een goed alternatief voor de pil de mirenaspiraal is omdat daar minder hormonen inzitten, en dat er geen andere alternatieven zijn (nou ja, hij noemde alle hormoonhoudende anticonceptiemethoden… :roll: ) Tja, wat dacht je van helemaal geen hormonen? Denk weleens dat het koperspiraal niet zo erg aan de man gebracht wordt omdat er niets aan valt te verdienen door de farmaceutische industrie. :silenced:

Affie, je hebt pb :smiley:

Ik heb sinds februari ook een koperspiraal en hij bevalt prima!

Mijn menstruatie is heel regelmatig alleen de eerste 2 dagen wel heel hevig. Van buikkrampen nauwelijks last.

Nadeel is idd dat je het moeilijk uit kunt stellen. Dit jaar zou ik het precies in onze vakantie zijn dus bij de apotheek primolut gehaald om het uit te stellen.

Maar dat werkte dus niet (bij mij althans), menstruatie brak er gewoon doorheen. Dus de primolut maar weer overboord gegooid.

hier alleen ervaring met mirena nou wat een hel . Altijd buikpijn en bleef maar vloeien. Na 4 maand er weer uit gehaald .





Enne alleen durex was bij ons niet betrouwbaar zie banner als de kleine geboren is krijg ik bij de ks gelijk sterilisatie