Prikpil vs. Mirena->NEE! Koperspiraal T-safe! Ervaringen?

Mirena vs. prikpil…

Omdat mijn lichaam niet goed reageert op anticonceptie met oestrogenen, twijfel ik over bovenstaande anticonceptiemethoden… Hoe is jullie ervaringen met bovenstaande, kwam je veel aan, had het invloed op je libido, huid,- of haarproblemen? VERTEL!

hier mirena gehad!!

ideaal. weinig tot geen last van hormonen, bloedverlies was wel veeeeeeeeeeeeel minder dan bij een normale menstruatie :slight_smile: zou straks zo weer een mirena willen, alleen al hierom!!

succes met je keuze! :-*

Deed het plaatsen pijn? En geen last van verminderd libido ofzo :shifty: … op dit moment gebruiken we alleen cd’s en heb hiervoor altijd ac met hormonen gehad… en nu pas kom ik erachter wat dat met mijn libido deed :oops: :mrgreen:

Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik heel sterk reageer op hormonen en uiteindelijk besloten het allebei niet te doen. Wat mijn zus vertelde over de mirena is dat ze er erg droog van werd. Ze moesten altijd glijmiddel gebruiken.

@cees77 wrote:

Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik heel sterk reageer op hormonen en uiteindelijk besloten het allebei niet te doen. Wat mijn zus vertelde over de mirena is dat ze er erg droog van werd. Ze moesten altijd glijmiddel gebruiken.

Dus bij jullie alleen cd’s of een definitieve oplossing?

Tot nu toe idd condooms. En ik denk dat dit ook wel zo blijft. Dat hebben we namelijk altijd gedaan. Buiten de periode dat we zwanger wilden worden om natuurlijk :stuck_out_tongue: :wink:

Toen ik stopte met microgynon, wist ik ook pas wat het met mijn libido had gedaan :wink:

Ik heb geen enkel verschil gevoeld met de mirena.

Plaatsen was bij mij pijnloos maar dat schijnt echt per vrouw te verschillen. Het kan geloof ik ook een flinke wee zijn qua pijn.

Het aantal hormonen in de mirena is echt veeeel minder dan in een pil.

Prikpil krijg je toch juist een heleboel hormonen in 1 keer, zodat het een hele tijd meegaat? :think: Dat lijkt mij dus helemaal niks, persoonlijk dan he. Ik zou het zeker niet doen als je al eerder verminderd libido hebt gehad.

Met de mirena heb ik wel een behoorlijk tijd bloedingen gehad omdat ik er aan moest wennen. Bij de meesten gaat dat gewoon over, bij sommigen blijft het aanhouden en kan het lichaam er niet aan wennen.

Maar ik ga de volgende keer zeker weten weer voor een mirena :thumbup:

Klopt ja, de prikpil krijg je voor 3 maanden. Leek me ideaal, ook omdat je (haast) niet meer ongesteld wordt :dance: … Maar nu kwam ik op een site met verhalen dat vrouwen tientallen (!!) kilo’s waren aangekomen en hun libido verrrr te zoeken was. Nou dank u vriendelijk!!

Maar jij had dat dus niet met de mirena, dat is dan wel weer positief. Ja ik ben bang voor pijn bij het plaatsen, mijn zus heeft daar heel erg veel last van gehad namelijk :? Heeft m daarom ook weer binnen enkele dagen laten verwijderen doordat de pijn ook niet overging…

ik vond de mirena drama, bleef continue vloeien enz.

Bij mijn vriendin is hij er van de week operatief uitgehaald… zij bleef ook vloeien en toen ze hem eruit wou laten halen kon de huisarts hem niet vinden…

De gyn kon hem ook niet vinden, en na een zoektocht onder verdoving met curretage en alles was hij nog niet gevonden alleen het touwtje…

bleek dat hij inmiddels in haar buik zat, totaal ingekapselt en alles, nou is deze operatief verwijderd.

Ik heb nog zitten twijfelen om het nog 1 poging te geven omdat ik hem vrij snel na de bevalling had laten plaatsen voor mijn cyclus normaal was, maar nee ik hoef hem niet meer.

Ik heb sinds maart 2008 een Mirena. Ik heb acht maanden gevloeid, dat was vervelend, maar sindsdien vloei ik helemaal niet meer.

Mijn libido is skyhigh, Vriendje wordt af en toe zelfs moe van me :shifty: Dat was vóór de Mirena ook al zo overigens. Ook geen andere klachten, geen huid- of haarproblemen, niets van aangekomen en het plaatsen was peanuts, je voelt het maar voordat je dat doorhebt zit het al.

Geen ervaring met de prikpil, maar de Mirena kan ik aanraden!

Zo dat zijn dan weer ff twee heel verschillende berichten :shock: … maar mij ff door de war zeg :lol: … maar toch bedankt. Mirena klinkt sowieso al beter dan de prikpil. Ik vind die drie maanden ook erg lang van de prikpil…

En lang vloeien zal ik sowieso wel doen, dat doe ik namelijk bij elke nieuwe soort anticonceptie :roll:

Hier ook na de geboorte van Sidney Mirena gehad, en heb dag na het plaatsen echt krom gelopen van de kramp maar daarna geen last meer.

Na 3 maanden was het vloeien tijdens mentruatie ook een stuk minder.

dus na deze bevalling ga ik ook weer voor Mirena

Ik ga binnenkort een afspraak maken om de Mirena te laten verwijderen, ik heb er zo’n last van! Grofweg gezegd heb ik maar 1 week in de maand GEEN pijn en krampen in mn buik en liezen, ik voel het ding gewoon nog steeds zitten en mijn menstruatie is er alleen maar onregelmatiger van geworden. Qua duur, hevigheid en cycluslengte. Daarnaast heb ik er juist veel afscheiding van, gedurende de hele maand. Echt smerig gewoon, ben er na 2 jaar proberen echt zo ontzettend klaar mee. NOOIT meer wat mij betreft!

Ga nu maar een koperspiraal proberen denk ik… :think:

@Affie wrote:

Deed het plaatsen pijn? En geen last van verminderd libido ofzo :shifty: … op dit moment gebruiken we alleen cd’s en heb hiervoor altijd ac met hormonen gehad… en nu pas kom ik erachter wat dat met mijn libido deed :oops: :mrgreen:

nee, plaatsen deed vrijwel geen pijn, voelde wel iets maar vergeleken bij een bevalling… :wink: en geen last van verminderd libido hier hoor :wink:

is normaliter toch ook al niet zo hoog :silenced: :mrgreen:

Prikpil bijwerkingen:

Zeer vaak (> 10%): gewichtsverandering.

Vaak (1–10%): buikpijn, hoofdpijn, onregelmatig menstrueel bloedverlies (bv. menorragie, amenorroe), gevoelige borsten, anorgasmie, verminderde libido. Acne, vermoeidheid, reacties op de injectieplaats. Depressie, stemmingsstoornis.

Mirena bijwerkingen:

Bijwerkingen treden m.n. in de eerste maanden na het inbrengen op en nemen daarna af.

Zeer vaak (> 10%): uteriene/vaginale bloedingen (‘spotting’), bij 20% oligomenorroe en amenorroe, goedaardige ovariumcysten.

Vaak (1-10%): buikpijn, misselijkheid, gewichtstoename. Depressieve stemming, zenuwachtigheid, verminderd libido, hoofdpijn. Acne. Rugpijn, pijn in het bekken, dysmenorroe, vaginale secretie, vulvovaginitis, gevoelige en pijnlijke borsten, expulsie van het IUD.

Eigenlijk alles wat hormonen heeft, geeft volgens mij risico op bijwerkingen.

Ik gebruikte Yaz 24+4 en had o.a. klachten van gebrek aan energie, haaruitval, verminderd libido, droge huid, migraine en buikklachten.

Ik ben nu 3 maanden gestopt met deze pil en mijn klachten zijn al voor 80% verminderd.

Ik heb nu een koperspiraaltje (Flexi-T)en ik ben daar tot nu toe erg tevreden over.

Ik word elke 4 weken ongesteld, dan vrijwel geen buikpijn of rugpijn en geen migraine tijdens mijn menstruatie, mijn libido is weer aardig aanwezig. Alleen nog last van vermoeidheid, maar dat heeft ook met andere dingen te maken.

Ik heb hem een half jaar gehad en hem uit ellende laten verwijderen.

Ik zat onder de puistjes, echt heeeel erg.

Verder was ik gewoon nog steeds elke maand ongesteld, en niet eens minder dan voorheen.

Toen hij eruit was merkte ik pas dat het me emotioneel heel erg ‘afgevlakt’ had. Dat was weg zodra hij eruit was. Voor mij ook nooit meer dus.

Ik heb de mirena gehad maar heb er geen goede ervaringen mee. Het plaatsen viel me erg mee. Een paar dagen na het plaatsen kreeg ik buikpijn wat na 4 weken niet meer te houden was. De gynaecoloog gebeld en op controle geweest bleek dat de mirena bij mij aan de wandel was gegaan en niet meer te vinden was. Na een hoop gedoe en gemier vonden ze uiteindelijk een touwtje en met nog meer getrek aan dat touwtje kwam de mirena uiteindelijk te voorschijn. Hij bleek op weg te zijn om vast te gaan groeien aan de bovenkant van mijn baarmoeder. Hoop pijn gehad… voor mij nooit meer de mirena. Tegen de pil enzo kan ik niet en omdat we een kindje willen gebruiken we nu niks. Hiervoor klusten we om mijn vruchtbare dagen heen, hoewel dat natuurlijk ook geen 100% garantie geeft.

Succes met je beslissing, het lijkt me lastig omdat je met de prikpil veel hormonen ineens krijgt lijkt me…

Ik heb nu van mijn huisarts Provera gehad, dit moet ik 2 weken slikken om te kijken hoe ik erop reageer. Het is hetzelfde hormoon als de prikpil (en dus ook de mirena)… gister 1e pilletje gehad en binnen anderhalf uur hoofdpijn. Ik ben ermee naar bed gegaan en weer mee opgestaan. Toch wel het 2e pilletje vandaag genomen, maar aangezien ik nooit hoofdpijn heb denk ik wel dat het hierdoor komt :? … Ik neig steeds meer naar dan toch maar alleen cd’s… maar ja, is dat veilig genoeg?

Hier nog een Mirena gebruikster.

Ik heb hem voor het eerst gekregen in 2004. Geen pijn bij het plaatsen. Geen pijn bij het verwijderen in 2009.

In 2010 opnieuw laten zetten, geen centje pijn. En in 2011 laten verwijderen, ook geen centje pijn! Eerste maanden na plaatsing nog licht gevloeid eens in de maand, daarna niets meer. Een absolute heerlijkheid! :inlove:

Dus die komt zeker terug… :wink: