Ik zit te twijfelen tussen de prikpil of het staaf, wat zijn jullie ervaring daarin?
ik denk dat er al wat topics over zijn, maar in ieder geval: geen staafje!
in belgie wordt dit zelfs niet meer voorgesteld wegens te veel slechte ervaringen… ik ook :thumbdown:
mijn schoonzusje heeft al jaren zo’n staafje… zelfs tijdje terug de 2e laten plaatsen.
Zij is er dus wel tevreden over.
Persoonlijk geen ervaring met geen van beide.
Hier ervaring met slechts een half jaar prikpil.
Het enige voordeel wat ik ermee had is dat ik niet meer ongesteld werd.
Nadelen:
5 kilo aangekomen.
Geen zin in seks
Extreme jeuk aan schaamlippen door veranderde hormoonhuishouding.
Ik ben ermee gestopt, heb in september de laatste prik gehaald en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Dat is ook lastig.
De prikpil is sowieso niet aan te raden als je zwanger wilt worden, het kan dan heel lang duren.
Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en eigenlijk heb ik geen zin om de rest van mijn leven dat weer te doen. Niet ongesteld worden lijkt mij wel handig :mrgreen: en met 2 kinderen zijn wij compleet.
Hier de Gynefix (spiraal die vastgezet wordt in je BM). Nog wel ongesteld maar heel weinig en geen hormonen meer in mijn lijf, ideaal!
Ik zit toch sterk te denken aan de prikpil :think: het is alleen niet de bedoeling dat ik er 5 kilo van aan ga komen :shock: Maar dat deed ik van de pil ook niet :think:
Ik zag ook dat als je de minipil slikt je ook niet meer ongesteld wordt :think: maar die moet ik wel elke innemen.
Is de nuvaring niets voor je?
@bigsby wrote:
Ik zit toch sterk te denken aan de prikpil :think: het is alleen niet de bedoeling dat ik er 5 kilo van aan ga komen :shock: Maar dat deed ik van de pil ook niet :think:
Ik zag ook dat als je de minipil slikt je ook niet meer ongesteld wordt :think: maar die moet ik wel elke innemen.
Ik kwam van de gewone pil ook niet aan. Ik had een hele lichte, dat wel.
Maar ik ben echt vet geworden En de kilo’s gaan er heel moeilijk af na je 30e.
Mijn HA raadde mij een Mirena aan, dat is het meest fijne volgens zijn patienten. Maar ik hou niet van dingen in mijn lijf, dus voor mij geen optie, misschien voor jou wel ?
Ik wil ook geen dingen in mij geplaatst hebben, daarom dacht ik aan deze 2 oplossingen. En ik weet dat het na je 30 e lastig is om het weer kwijt te raken, ik zit ook al wat over de 30 heen
Ik kwam niet alleen aan van de prikpil, ik werd er knettergek van. Ik was niet meer te genieten. Vreselijk. Ik was echt mezelf niet meer. Bovendien was ik eerst 2 maanden non stop ongesteld, daarna bleef het wel weg. En heel erg moe, Heeeeeel erg moe.
Nooit meer!
Het staafje ken ik niet, daar kan ik dus niets over zeggen.
een staafje is ook geplaatst in je lichaam, alleen niet daar onderin
ik heb heel lang geleden de prikpil gehad en die werkte niet bij mij ipv niet meer ongesteld bleef ik ongesteld (dus vanaf moment dat hij werd gezet was ik gewoon weken achtereen aan het bloeden) :lol: ook niet geheel de bedoeling natuurlijk
staafje geen ervaring mee
ik ben nu weer aan het vechten om gestereliseerd te worden :roll: uiteraard ben ik nog steeds te jong… :roll:
@Vicky S wrote:
een staafje is ook geplaatst in je lichaam, alleen niet daar onderin
:lol: :lol: bijdehand :lol:
@Karin2 wrote:
Hier ervaring met slechts een half jaar prikpil.
Het enige voordeel wat ik ermee had is dat ik niet meer ongesteld werd.
Nadelen:
5 kilo aangekomen.
Geen zin in seks
Extreme jeuk aan schaamlippen door veranderde hormoonhuishouding.
idem dito.. Heb Mirena en ben daar zeer tevreden over... :thumbup:
@bigsby wrote:
Weet je wat het is, je moet het denk ik toch zelf proberen, want het valt bij ieder lichaam anders.
De ene komt er van aan en de andere niet (zoals ik)
Ieder lichaam reageert overal anders op.
Zin in seks verminderd? Nee hoor, niet bij mij.
@Rooike wrote:
@bigsby wrote:Ik zit toch sterk te denken aan de prikpil :think: het is alleen niet de bedoeling dat ik er 5 kilo van aan ga komen :shock: Maar dat deed ik van de pil ook niet :think:
Weet je wat het is, je moet het denk ik toch zelf proberen, want het valt bij ieder lichaam anders.
De ene komt er van aan en de andere niet (zoals ik)
Ieder lichaam reageert overal anders op.
Zin in seks verminderd? Nee hoor, niet bij mij.
precies! bij de ene werkt de spiraal super, bij de ander werkt de spiraal totaal niet en die is alleen maar ongesteld enz enz…
je kunt het het beste gewoon zelf proberen en kijken wat het beste bij jou past en waar je lichaam het beste op reageert
Dat is ook zo, ik kijk gewoon even wat de ha zegt. Hier hoor ik alleen maar negatieve verhalen, ik kwam op de prikpil omdat ik iemand sprak die er heel blij mee was. Als de ha er positief over is dan ga ik het denk ik zelf gewoon proberen en ik hoop dat het bij mij allemaal mee valt.
Een spiraaltje zie ik gewoon niet zitten, ik wil er niks in hebben :shifty:
oh… en wat ik van een vriendin hoordde die trouwens best tevreden was over de prikpil als je erna nog een kindje wil duurt het vrij lang voor je weer echt vruchtbaar bent maar hoe dat precies zit weet ik niet misschien iets om over te hebben bij de huisarts
Ik zou niet aan de prikpil denken als ik nog kinderen zou willen, wij zijn met 2 kinderen compleet