Eva was dinsdag jarig, ze is 3 geworden.
Mijn broer komt op bezoek en roept Eva bij zich : Eva, ik heb een cadeautje voor je ! Waarop Eva antwoordt : Ja maar ik heb al cadeautjes genoeg !
:shock:
:mrgreen:
Sinds wanneer heeft een kind cadeautjes genoeg, hoe komt ze erop haha !
Wij fietsten vanmiddag met Esmee langs de sloot.
“He mama, daar is croma!!” “Ik zeg wat zeg je nou, croma? Dat is boter Esmee.” “Nee mama, echt, dat is croma!”.
Na nog tien herhalingen had ik pas door dat ze het kroos in de sloot bedoelde :mrgreen: .
aaaach die eva!! :inlove:
wat lekker bescheiden!
(dat is hier wel anders hoor haha)
en esmee :mrgreen:
Tyg had ook weer wat leuks vandeweek
we liepen op straat naar onze flat toe
zegt ie:
wij wonen in een toren!
hahaha, geweldig die uitspraken!!!
Sari noemt alle Lieveheersbeestjes ineens oliebollen… vraag me niet hoe ze er aan komt… :shock: :lol:
Tygo was een mandarijntje aan het pellen en kwam het kroontje tegen. Zegt hij ‘kijk mama, piemel’ :eh: :lol:
Hier heeft Nancy een panio en papa een madio :roll: Oftewel een piano en een radio!
Oh en oma een doebba in de kast, jaja een heuse boedha dus. :mrgreen:
Toen ze ongeveer 1 jaar en 9 maanden was, had ik broccoli gekookt. Eén verontwaardigde blik op haar bord, vervolgens dezelfde verontwaardigde blik naar mij:
“Mama, hoeffe niet bomen eete!”
En van de week, ze is nu net drie. We waren in de Ardennen, dagje lekker eruit. We zitten op een bankje en er komt een meisje van een jaar of zes aangeskeelerd… Kiki roepen, maar goed, kind spreekt Frans dus die reageerde niet…
“Meisjuhhh, meisjuhhh, hier ben ik! En dit zijn mijn ouders, en die heten Papa en Mama!”
Hier wordt ‘Kusjesdag’ van K3 consequent verbasterd tot ‘Ku#jesdag’…
“Ja, ut is ku#jesdag, ku#jesdag, allus kan en allus mag want ut is ku#jesdag, ku#jesdag…” :mrgreen:
“Mama, ik zag Myrthe met haar Oma. Die Oma is zóóóó dik!!! Ik heb geen dikke Oma, maar Myrthe wel!” (hoop niet dat we het mens snel tegenkomen…)
Kiki’s papa is half Moluks en ik ben blank… Kiki is precies een mix van ons allebei.
“Papa is zwart. Ik ben ook zwart!”
“En mama dan? Wat is mama voor kleur?”
“Mama, jij bent geel, net als Aylah!”
(Aylah is de hond… een golden retriever…) :shifty:
Kiki laat altijd ‘broertjes’ (boertjes)
De backyardigans: de bekhoidiebits
Vandaag waren we op een klein festivalletje, waar ik altijd veel ex-collega’s en bekenden tref. Op een gegeven moment komt er een ex-stagiaire naar me toe. Kiki steekt een heel verhaal tegen haar af (’'weet je, ik heb in mijn luier gepoept!"), helemaal into die persoon…
Als het meisje weg is, kijkt ze me vragend aan en zegt:
“mama, wie wás dat eigenlijk?”
Hahahaha zomaar de meest intieme informatie delen en dan vragen wie het eigenlijk is… :inlove:
@Muze wrote:
Kiki’s papa is half Moluks en ik ben blank… Kiki is precies een mix van ons allebei.
“Papa is zwart. Ik ben ook zwart!”
“En mama dan? Wat is mama voor kleur?”
“Mama, jij bent geel, net als Aylah!”
(Aylah is de hond… een golden retriever…) :shifty:
En bedankt, dochterlief! :mrgreen:
Even voorinfo…Bo is gek op muziek (=ziek) En op muziek ga je dansen.
Bo vanavond tijdens het eten: "Waar is Pappa?’’
Ik: “Pappa slaapt, Pappa is een beetje ziek’’
Bo: ''Pappa dansen!!”
:lol: Ik denk dat papa alles behalve lag te dansen.
Mischa had hier ook wat hoor. We zijn hier allemaal aan het spugen geweest, Mischa was de eerste.
Ik was de hekensluiter en lag op de bank met een emmer ernaast. Mischa zat een broodje te eten.
Hij wilde graag met de emmer spelen, dus ik zeg: doe maar niet lievert, mama moet misschien zo wel weer spugen.
Waarop hij heel verontwaardigd reageerde: nee hoor, Mischa straks spugen…maar eerst even eten :mrgreen: .
Vandaag:
Oma: “Kiki, wil jij een broertje of een zusje?” (niet dat ik al zwanger ben, of zelfs maar gestopt met de pil, maar toch handig om te weten, dacht Oma)
Kiki: “Een zusje”
Oma: “En als het nou een broertje is?”
Kiki: “Dan geef ik het aan jou, oma”
Oma: “En wat doe je dan met een zusje?”
Kiki: “Die geef ik dan aan Nezz” (= Jazzmin, haar tante)
Mama: “En ikke dan? Wat heb ik dan nog?”
Kiki: “zucht… Mama, jij kan nog heel veel kindjes krijgen”…
Nu al sociaal voelend, die kleine… Dat belooft wat!
:inlove:
Vandaag was dodenherdenking. Omdat mijn man veteraan is (Bosnië) gaan wij altijd naar een herdenkingsdienst. Kieks is nog te klein, kan niet stil zijn en mocht dus even bij opa en oma verblijven.
We hadden uitgelegd dat we naar de ‘kerk’ gingen, en dat je daar niet mag praten, dus dat het niet zo leuk was voor haar.
Toen we terugkwamen, kregen we deze reactie:
“Papa en mama, zijn jullie naar de kerk geweest? Oooo leuk!!! Ik mag ook mee naar de kerk, als ik groot geworden ben en ZINDELIJK”…
??? waar ze het vandaan haalt ??? :roll:
hahaha muze,
ik kom niet meer bij om jouw kind!!!
wat een grapjas is dat joh!
Ik voel me al bijna bezwaard omdat ik iedere dag wel weer een komische uitspraak van haar post… maar ik kan het niet laten, ik lig in een deuk om dat wicht! :mrgreen:
nou lekker posten hoor!
je maakt mijn hele dag weer goed!
Anoek helpt nu iedere avond papa met plantjes water geven. Heel wijs
loopt ze met dat gietertje in het rond. Bij het laatste plantje zegt ze:
zooooo plantjes weer schoon !!! (ze denk dat ze ze schoonmaakt
met water i.p.v. dat ze dorst hebben :lol: )
hahaha
nou tyg heeft ook weer wat leuks:
papa zit een spelletje te doen op de pc: gokkast.
Tyg zit op schoot en zegt: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE IK WIL AARDBEIEN!!!
(leg dan maar eens uit dat het een kansspelletje is)
af en toe ben je echt blij met je kind :wall:
ik sta onder de douche
tyg zit in bad
zit ie te kijken: hee waar is jouw pipi nou?
ik: mama heeft geen pipi, alleen jongens hebben een pipi
mama heeft een truus
tyg: ikke heb geen tluus
ik: nee want jij bent een jongen, en die hebben een pipi
tyg: ikke heb 2 armen
ik: ja, twee armen
tyg: ikke heb 1 buik
ik: ja, een buik
tyg: mama heeft 3 buiken
:o :oops: